Er zijn al zat elektrische auto's te krijgen in dat segment.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:49 schreef racerdkb het volgende:
[..]
Nu heb je wel een ton nodig om een Tesla voor de deur te hebben staan.
Maar als zowel Tesla als Volvo een instapmodel voor ¤35k-¤40k maakt dan boren ze een enorme markt aan. Hoe vaak ik hier Audi A4's, Volvo V40's, VW Passat's, BMW 3's et cetera rond zie rijden...
Binnen een paar jaar een beurswaarde van 50 miljard realiseren noem ik toch wel succesvol.quote:
De beleving van de bestuurder kan me aan m'n reet roesten. Als ik niet meer in de uitlaatgassen hoef te staan wachten bij het stoplicht als fietser is dat al een stuk betere belevingquote:Op maandag 22 mei 2017 23:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
Goed voor het milieu, jammer voor de beleving
Dat is zo kinderachtig.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
Goed voor het milieu, jammer voor de beleving
Nou nee, niet in het segment waar Volvo zit.quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:25 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Er zijn al zat elektrische auto's te krijgen in dat segment.
Mooier doel van Volvo is Vision 2020: http://www.volvocars.com/intl/about/vision-2020.quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, niet in het segment waar Volvo zit.
Dat je voor dat bedrag nu wel een elektrisch autootje kunt kopen is wat anders.
Mooi doel van Volvo!
Alleen jammer dat ik gisteren met kind op de fiets bijna werd aangereden door een bejaarde in zo'n lekker veilige XC90, zo'n weg van rechts is kennelijk een stuk minder belangrijk als je veilig zit.quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Mooier doel van Volvo is Vision 2020: http://www.volvocars.com/intl/about/vision-2020.
"Our vision is that by 2020 no one should be killed or seriously injured in a new Volvo car."
De accu weegt 270 kg. Het is de rest die hem zwaar maakt.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 02:15 schreef sturmpie het volgende:
[..]
met een Fisker heb je daar geen last van
als ik autofabrikant was dan zou ik 't Fisker-principe toepassen met een dieselmotor ipv benzine omdat dieselmotor meer torque heeft en dus met 'n lager toerental = minder verbruik, energie kan opwekken voor de electromotoren.
zo kan je al rijdende met een stationair draaiende motor de accu bij laden en als de accu leeg is nog volledig op diesel je bestemming bereiken.
dus dat zou een compacte Turbodiesel worden. 't is wel zo dat een Fisker 2500kg weegt en al geheel van aluminium is, dus die accu's zijn behoorlijk zwaar.
Succes op de lange termijn, dwz de elektrificering van het wagenpark. Die subsidies gaan er wel vanaf, puur bedoeld om de markt te stimuleren. En het werkt dus, want nu stapt Volvo over, en ook Audi en Mercedes zetten zwaar in op E. Het is inderdaad wachten op een instapmodel. In Nederland is de infra in de basis al behoorlijk op orde.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 04:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja maar met een verlies van meer dan 300 miljoen dat alsmaar blijft stijgen en een markt die vrijwel 100% draait op subsidies kun je je afvragen wat succes hier betekent.
Ik ben helemaal voor!quote:Op maandag 22 mei 2017 23:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop Volvo rijders toch zullen afhaken. Het is nu eenmaal niet erg praktisch dat elektrisch rijden.
Tesla begint bij 70k. Dat is het hogere segment van Volvo. VW heeft een vol electrische golf in de klasse van de Volvo C30. Ampera E nieuwe zit in het volvo segment. BMW heeft een I3. Nissan heeft diverse modellen. Renault heeft ze. En dan nog niet te speken over alle plug in's van Audi, VW, Mercedes en BMW.quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, niet in het segment waar Volvo zit.
Dat je voor dat bedrag nu wel een elektrisch autootje kunt kopen is wat anders.
Mooi doel van Volvo!
Maar waarom zou je dan in 2020 nog een diesel kopen als Volvo drie jaar eerder al aangaf er mee te gaan kappen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 00:16 schreef Zwolsboy het volgende:
Tja, en stel iemand koopt in 2020 een XC90 Diesel en 2 jaar later is die niks meer waard...
Ik denk eerlijk gezegd alleen de auto's. Er zijn in de industrie motoren wel ontwikkelingen met betrekking tot hybide, maar nog lang niet zo ver. Sowieso lopen de industrie motoren altijd achter de rest aan qua emissie eisen.quote:Op woensdag 24 mei 2017 10:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Geldt dit alleen voor de auto's van Volvo of ook voor de scheepsmotoren?
Mijn golf heeft een knopje waarmee hij wat harder gaat rammelen en ik me weer oprecht een tokkie kan voelen terwijl ik schoon rij. Dus dat is allang bedacht.quote:Op woensdag 24 mei 2017 10:31 schreef nietzman het volgende:
[ afbeelding ]
Dit en heel hard VROEEEEMMMMMMM roepen. Daar heb je je beleving.
Allemaal leuk en aardig maar de crashtests zijn vaak bij veel lagere snelheden dan wat er daadwerkelijk gereden wordt op weg.quote:Op woensdag 24 mei 2017 09:53 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Mooier doel van Volvo is Vision 2020: http://www.volvocars.com/intl/about/vision-2020.
"Our vision is that by 2020 no one should be killed or seriously injured in a new Volvo car."
Tegenlicht had een mooi stukkie over verduurzamen, daarin vond ik de filosofie van de Chinezen wel interessant. Die hebben een 100-jaren plan waar duurzaamheid een groot onderdeel van vormt. Het idee is daar gewoon dat de dure eerste investeringen door de overheid gesponsord worden, technologie wordt vervolgens steeds goedkoper totdat het zo mainstream is dat je winstgevend bent en tegelijkertijd vooroploopt qua ontwikkeling. Zo wil dat land schoon en rijk worden.quote:Op woensdag 24 mei 2017 10:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Succes op de lange termijn, dwz de elektrificering van het wagenpark. Die subsidies gaan er wel vanaf, puur bedoeld om de markt te stimuleren. En het werkt dus, want nu stapt Volvo over, en ook Audi en Mercedes zetten zwaar in op E. Het is inderdaad wachten op een instapmodel. In Nederland is de infra in de basis al behoorlijk op orde.
Het wordt best simpel uitgelegd hoor. In het kort: Amazon investeert elke euro die overblijft direct in nieuwe business units om zo groei mogelijk te maken. Amazon "kiest" ervoor om geen winst te maken.quote:Op woensdag 24 mei 2017 08:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kun je die uitleggen, ik ben niet echt een financieel expert.
quote:This prompts the suggestion that Amazon is the world's biggest 'lifestyle business' - Bezos is running it for fun, not to deliver economic returns to shareholders, at least not any time soon.
But while he certainly does seem to be having fun, he is also building a company, with all the cash he can get his hands on, to capture a larger and larger share of the future of commerce. When you buy Amazon stock (the main currency with which Amazon employees are paid, incidentally), you are buying a bet that he can convert a huge portion of all commerce to flow through the Amazon machine. The question to ask isn’t whether Amazon is some profitless ponzi scheme, but whether you believe Bezos can capture the future. That, and how long are you willing to wait?
En zodra die subsidies er af gaan stort de verkoop in. Mensen hebben twee redenen om een elektrische auto te kopen: 1 er zit een bal subsidie op en 2 men koopt een Tesla omdat het een hype is.quote:Op woensdag 24 mei 2017 10:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Succes op de lange termijn, dwz de elektrificering van het wagenpark. Die subsidies gaan er wel vanaf, puur bedoeld om de markt te stimuleren. En het werkt dus, want nu stapt Volvo over, en ook Audi en Mercedes zetten zwaar in op E.
Een diesel en dan beleving?quote:Op maandag 22 mei 2017 23:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
Goed voor het milieu, jammer voor de beleving
Detroit Diesel. Scania V8. Diesel zit in meer dan saaie forensenbakken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |