Peter reageert denk ik primair vanuit zijn gevoel en dat is begrijpelijk.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:21 schreef Horsemen het volgende:
Peter Verhaar is ook niet blij met KoM:
zonder met de ogen te knipperen denkt @KapitaalOpMaat met negatieve wijziging voorwaarden van lening weg te komen: ik stem dan ook TEGEN
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
quote:Op maandag 22 mei 2017 22:33 schreef obligataire het volgende:
[..]
Peter reageert denk ik primair vanuit zijn gevoel en dat is begrijpelijk.
Maar ik weet niet of dat verstandig is. Volgens mij zijn er twee mogelijkheden:
A. Het gaat inderdaad heel voorspoedig en hij heeft extra werkkapitaal nodig om voorraden en debiteuren te financieren. Ondanks dat ik ook een hekel heb aan verrassingen zou ik hem die ruimte wel gunnen.
B. Het gaat slecht en hij heeft extra werkkapitaal nodig om tegenvallende resultaten op te vangen. In dit geval heeft het weinig zin om nee te zeggen met het risico dat hij omvalt.In het geval van A. Dan moet hij voor extra kapitaal maar met een nieuw project komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het geval B. Dan staat hij de boel voor te liegen en moeten we dat dan gaan belonen?
Het voorstel van NRDZ is trouwens ook zo gek nog niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.spoiler
quote:Op maandag 22 mei 2017 22:44 schreef Mynheer007 het volgende:
Een nieuwe collin:Ik ben nogal geschrokken. Ten opzichte van de ronkende prognose is er geen winst maar verlies gemaakt (-17K denk ik), en de current ratio is niet uitgekomen op 2,1 maar op 0,7. Dat scheelt nogalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.spoiler![]()
Dit zou allemaal liggen aan de verbouwing die 3 maanden langer zou hebben geduurd. In ieder geval absolute no-go voor mij maar hopelijk lukt het hem de financiering rond te krijgen.Pecunia non olet
quote:Op maandag 22 mei 2017 22:44 schreef Mynheer007 het volgende:
Een nieuwe collin:Ik heb meer vertrouwen in D&B dan in Collin. Deze gaat zonder mijn inleg vast ook wel vol komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.spoiler
Klopt, dat is een goed voorstel. Wie weet doen ze dit.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
In het geval B. Dan staat hij de boel voor te liegen en moeten we dat dan gaan belonen?
Het voorstel van NRDZ is trouwens ook zo gek nog niet.
Ik vind dat antwoord nogal aanmatigend en zal dat zeker meewegen in mijn antwoord richting KOM.quote:Op maandag 22 mei 2017 21:40 schreef Baklapper het volgende:
Dit was zijn antwoord op mijn vraag hoeveel het nou extra opleverd per 100 euro. Ik wist trouwens niet dat hij ook voedselpakketjes uitdeelde bij 100 euro.
quote:Update project VitaHeal
Het crowdfunding project VitaHeal heeft helaas onvoldoende steun gekregen vanuit de crowd. Ondernemer Fatih: "Jammer genoeg is er te weinig interesse vanuit de investeerders. Crowdfunding is helaas niet altijd een alternatief voor bankfinanciering. Ik had er echt veel hoop in aangezien ik een heel mooi concept heb. Hierbij wil ik u, de investeerders en het team van Kapitaal Op Maat hartelijk bedanken voor jullie inzet."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarbij vraag ik me af dit probleem zich in de toekomst niet opnieuw voordoet. De groeiambities zijn fors en dat vraagt altijd om investeringen. Hoe gaan ze het volgend jaar oplossen? Nu wordt het probleem uitgesteld i.p.v. opgelost.
[ Bericht 2% gewijzigd door Aster1X op 23-05-2017 10:25:31 ]
Ja, en die vliegen weg. Ondanks de slechte B&D rating na 15 minuten nog maar 10K van het gevraagde bedrag te gaan. Die zit dus om 11.30uur wel vol. Onbegrijpelijk!quote:Op dinsdag 23 mei 2017 11:17 schreef djh77 het volgende:
Het bootje vaart nog steeds niet bij Collin. Eerst de vliegtuigen:
https://www.collincrowdfund.nl/orange-aircraft-2/
Mooi voor de investeerders # 1quote:Op dinsdag 23 mei 2017 11:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ja, en die vliegen weg. Ondanks de slechte B&D rating na 15 minuten nog maar 10K van het gevraagde bedrag te gaan. Die zit dus om 11.30uur wel vol. Onbegrijpelijk!
(Edit: vol om 11.21)
En ja natuurlijk ook goed voor de mensen uit lening 1 deze nieuwe injectie. Die zijn in ieder geval ook weer voor tenminste 1 jaar verzekerd van hun aflossingen..................quote:
Minimaal 1 van deze personen heeft al spijt van die beslissing. Maar goed.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
En ja natuurlijk ook goed voor de mensen uit lening 1 deze nieuwe injectie. Die zijn in ieder geval ook weer voor tenminste 1 jaar verzekerd van hun aflossingen..................
Ik ben bang dat we bij Collin nog wel vaker gaan schrikken...quote:Op maandag 22 mei 2017 22:57 schreef obligataire het volgende:
Ik ben nogal geschrokken. Ten opzichte van de ronkende prognose is er geen winst maar verlies gemaakt (-17K denk ik), en de current ratio is niet uitgekomen op 2,1 maar op 0,7. Dat scheelt nogal![]()
Dit zou allemaal liggen aan de verbouwing die 3 maanden langer zou hebben geduurd. In ieder geval absolute no-go voor mij maar hopelijk lukt het hem de financiering rond te krijgen.
Dit is ook hoe ik het zie. En ik ben geneigd te geloven dat situatie A hier van toepassing is.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:33 schreef obligataire het volgende:
Volgens mij zijn er twee mogelijkheden:
A. Het gaat inderdaad heel voorspoedig en hij heeft extra werkkapitaal nodig om voorraden en debiteuren te financieren. Ondanks dat ik ook een hekel heb aan verrassingen zou ik hem die ruimte wel gunnen.
B. Het gaat slecht en hij heeft extra werkkapitaal nodig om tegenvallende resultaten op te vangen. In dit geval heeft het weinig zin om nee te zeggen met het risico dat hij omvalt.
Het zorgwekkende aan dit soort vervolgfinancieringen is dat er gedaan wordt alsof de eerste financiering zó succesvol is dat het bedrijf uit haar eigen voegen barst van de groei en potentie, zodat het nog meer voorfinanciering nodig heeft, terwijl de prognoses van de eerste "succesvolle" financiering bijna nooit gehaald worden. Niet alleen de spindoctors van Collin zijn hier schuldig aan, maar ook andere platforms verbloemen dit soort tegenvallers.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:57 schreef obligataire het volgende:
Ik ben nogal geschrokken. Ten opzichte van de ronkende prognose is er geen winst maar verlies gemaakt (-17K denk ik), en de current ratio is niet uitgekomen op 2,1 maar op 0,7. Dat scheelt nogal![]()
Dit zou allemaal liggen aan de verbouwing die 3 maanden langer zou hebben geduurd. In ieder geval absolute no-go voor mij maar hopelijk lukt het hem de financiering rond te krijgen.
Wat ik ook nog wel opmerkelijk vind bij de Drone fabriek is als je pitch #1 en pitch #2 naast elkaar leest dat in pitch #2 gesproken wordt over een bestaande Rabo lening naaste de niewe Rabo lening van 175K.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 11:36 schreef obligataire het volgende:
[..]
Minimaal 1 van deze personen heeft al spijt van die beslissing. Maar goed.
Tja, het voorstel van NRDZ is vanuit de investeerders gezien natuurlijk beter. Het probleem is dat niet iedereen mee zal doen, waardoor het voor Faja Lobi niet genoeg geld oplevert en hij vervolgens alsnog een kleine aanvullende crowdfundlening zal moeten aanvragen.quote:
Typisch een bedrijf dat een vlucht naar voren maakt. Er hangt naar mijn mening geen deugdelijk verdienmodel aan die laadstations. Ze hebben in het eerste kwartaal ¤ 88k omzet na miljoenen aan investeringen. Vorig jaar 5 mln. verlies. Ze wagen zich er nog niet aan om een winstverwachting uit te spreken. Slechts twee van hun stations draaien genoeg omzet om de operationele kosten te dragen, laat staan dat er geld over is om rente af te dragen, of gedane investeringen af te schrijven. De lening is aflossingsvrij. Je moet dan dus vijf jaar afwachten of het bedrijf over vijf jaar nog bestaat en of ze er in slagen de schulden te herfinancieren.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 11:55 schreef Murene het volgende:
Het is niet echt crowdfunding, maar ook weer geen vrij verhandelbare obligaties.
Dus misschien toch interessant in dit forum.
Hoe zien jullie de nieuw uit te geven obligaties van Fastned?
Looptijd: 5 jaar
min. inleg: ¤1000,--
Rente 6%
Emissiekosten, 0,5%
https://fastned.nl/nl/obligaties
Ik vind CAN hiervoor eigenlijk niet een geschikt platform. Het is hier allemaal wat te vrijblijvend en informeel voor. Er staan op hun site volgens mij zelfs nergens gedetailleerde voorwaarden voor een aandelencampagne.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 14:31 schreef djh77 het volgende:
Nu ook aandelencampagne via CAN:
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/30mlaandelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |