abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP zondag 18 juni 2017 @ 02:06:20 #101
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_171764446
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 23:26 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb gisteren S:SE geinstalleerd, voor de 1e keer. Moest dus met een nieuwe char begonnen. Het werd een Redguard met 1h en shield, met de focus op Restoration, Block, 1h, Light Armor, Alchemy en Archery. Fuck sneaken.

En de TT slaat op mij, want ik heb net Meridia's Beacon gevonden :D

M'n doel is om het spel nu uit te spelen met deze char, zonder mods. Later, als er meer mods zijn en ik de achievents heb gehaald, dan speel ik t spel weer overnieuw met een nieuwe char.

En mooie screens maak je steeds weer Rezania _O_
_O_

Die beacon heb ik afgelopen nacht ook gedaan, met Barbas aan m'n zij :7 Ben zojuist in Markarth aangekomen om een quest reward op te halen en verder te gaan met de Dark Brotherhood. Ik kom bij de stables aan, spreek iemand aan en ben nu het baasje van een jachthond. Eens zien hoe lang dat beest overleeft :P
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator / Redactie FP zondag 18 juni 2017 @ 02:37:48 #102
Rawr
pi_171764780
De DB mag even wachten, ben nu voor Molag Bal op sjouw om een priester van Stendarr mee te sleuren en te offeren op zijn altaar.

_O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 13-07-2017 10:39:33 ]
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_171766333
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 23:26 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb gisteren S:SE geinstalleerd, voor de 1e keer. Moest dus met een nieuwe char begonnen. Het werd een Redguard met 1h en shield, met de focus op Restoration, Block, 1h, Light Armor, Alchemy en Archery. Fuck sneaken.

En de TT slaat op mij, want ik heb net Meridia's Beacon gevonden :D

M'n doel is om het spel nu uit te spelen met deze char, zonder mods. Later, als er meer mods zijn en ik de achievents heb gehaald, dan speel ik t spel weer overnieuw met een nieuwe char.

En mooie screens maak je steeds weer Rezania _O_
Thanks man. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171768407
  Moderator / Redactie FP zondag 18 juni 2017 @ 13:57:32 #105
Rawr
pi_171770005
quote:
10s.gif Op zondag 18 juni 2017 12:24 schreef Rezania het volgende:
[ afbeelding ]
House Telvanni _O_
pi_171770567
Die larger tree mod maakt echt een groot verschil! _O_
Bossen lijken zo veel meer -bossen- en je voelt je een stuk meer 'verloren' (zoals bossen horen te zijn :P ).

Paar van die bewoonbare huizen toegevoegd, maar tot nu toe alleen nog maar dat 1e dorp bekeken (ik ben meer bezig met modden dan met gamen O-) ).

Moet nog steeds een aantal van die followers proberen, ik heb wel al een aantal favo's denk ik die ik eerst ga proberen.

Tot nu toe vermaak ik me prima 'in' skyrim _O- :P
pi_171770982
Weet iemand hoe je dat SKSE-ding nou precies aan de gang hoort te krijgen?
Moet je Skyrim dan voortaan altijd met die andere exe opstarten?
pi_171770988
quote:
5s.gif Op zondag 18 juni 2017 15:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
Weet iemand hoe je dat SKSE-ding nou precies aan de gang hoort te krijgen?
Moet je Skyrim dan voortaan altijd met die andere exe opstarten?
Ja.
pi_171771460
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 15:01 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja.
  Moderator / Redactie FP zondag 18 juni 2017 @ 20:29:32 #110
Rawr
pi_171776777
Zeu, lvl 22 en nog steeds niet naar de Greybeards geweest :P Ben al wel lid van de DB, Stormcloaks en Companions en wil nog even bij de Thieves gaan scharrelen voordat ik de MQ opstart.
pi_171779652
Weet iemand waar ik die high resolution texture pack voor de oorspronkelijke Skyrim kan vinden? Steam kan deze ook niet vinden (die DLC expansies bestaan volgens steam ook niet :') ).

Een losse downloadlink vind ik ook best.

En hoe zit 't met die unofficial patch? Is die de moeite waard etc?
pi_171779865
quote:
5s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
Weet iemand waar ik die high resolution texture pack voor de oorspronkelijke Skyrim kan vinden? Steam kan deze ook niet vinden (die DLC expansies bestaan volgens steam ook niet :') ).

Een losse downloadlink vind ik ook best.

En hoe zit 't met die unofficial patch? Is die de moeite waard etc?
Die zit al inbegrepen bij de Special Edition.

En ja, zeker weten installeren.
pi_171779990
quote:
7s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:38 schreef Rezania het volgende:

[..]

Die zit al inbegrepen bij de Special Edition.

En ja, zeker weten installeren.
Ik heb dus niet de Special Edition.

De unofficial patch ben ik nu aan 't downloaden en heb al de benodigde informatie gevonden voor de volgorde van het laden (maar dan moet ik wel die texture packs nog zien te vinden).

Steam doet echt ontzettend moeilijk, volgens steam bestaat er geen extra content voor Skyrim, behalve dan die Creation Kit (en zoeken in de store of elke andere plek waar ik een zoekfunctie kan gebruiken levert niks op).
pi_171781215
Er bestaan blijkbaar ook andere texture packs en ze kunnen blijkbaar incompatible zijn met sommige mods die ik al geïnstalleerd heb. Ik heb deze dus even laten zitten (ook ivm m'n oudere PC).

En kent iemand deze link al? Dis een soort google maps, maar dan van de map van skyrim! :o

En ik heb nog steeds een hekel aan steam, zie het meer als een noodzakelijk kwaad 13.gif
Paar voordelen heeft 't, maar voor de rest vind ik 't chaotisch en on-intuïtief.
pi_171790460
GLOEIENDE

Er is een kerel genaamd Roggi in Kynesgrove van wie ik z'n familieschild moet ophalen ergens in een dungeon, heb ik gedaan, kom ik terug, worden we aangevallen door 2 Blood Dragons. En ze hebben Roggi vermoord dus die quest is mislukt :')

Nu moet ik met die 2 draken zien af te rekenen maar dat is nog niet zo eenvoudig.

Waarom vecht die kerel dan ook mee tegen die draken :')
Children of the night. What music they make.
  Moderator / Redactie FP maandag 19 juni 2017 @ 15:01:12 #116
Rawr
pi_171790687
RIP Roggi ;(
pi_171791697
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:50 schreef DeHovenier het volgende:
GLOEIENDE

Er is een kerel genaamd Roggi in Kynesgrove van wie ik z'n familieschild moet ophalen ergens in een dungeon, heb ik gedaan, kom ik terug, worden we aangevallen door 2 Blood Dragons. En ze hebben Roggi vermoord dus die quest is mislukt :')

Nu moet ik met die 2 draken zien af te rekenen maar dat is nog niet zo eenvoudig.

Daar is een mod voor! :7
pi_171792926
quote:
6s.gif Op maandag 19 juni 2017 15:51 schreef Rezania het volgende:

[..]

Weet ik, die gebruikte ik in Skyrim vanilla. Maar ik speel nu eerst zonder mods, achievements jwz :P
  maandag 19 juni 2017 @ 16:52:28 #119
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_171792956
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:50 schreef DeHovenier het volgende:
Maar ik speel nu eerst zonder mods, achievements jwz :P
quote:
6s.gif Op maandag 19 juni 2017 15:51 schreef Rezania het volgende:
pi_171793018
quote:
6s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:52 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

[..]

We kunnen dat evengoed als sticky zetten geloof ik. _O-
  Moderator / Redactie FP maandag 19 juni 2017 @ 17:29:25 #121
Rawr
pi_171793754
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

We kunnen dat evengoed als sticky zetten geloof ik. _O-
Het Cities: Skylinestopic had die zin een keer als TT _O_
pi_171794278
Ik denk dat ik iets te veel met die mods gekloot heb. Heb nu last van stuttering, eerder geen last van. Maar ben wel met 2 followers bezig, misschien dat 't daarmee te maken heeft.
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 14:50 schreef DeHovenier het volgende:
GLOEIENDE

Ik gebruik mods hoofdzakelijk om m'n eigen spelplezier te vergroten (en meestal begint 't door bepaalde spelfrustraties aan te pakken...en daarna begint 't grote modshoppen en 't denkwerk bij mij :P ).
Maar ik snap je wel, speel zelf geregeld ook zonder mods (maar dan andere games).
Voor mij is Skyrim vooral ontspanning en uitprobeersels.
Lijkt me ook wel leuk om een eigen follower te maken. Ik denk wel dat ik een extra harde schijf nodig ga hebben om al die troep op te bewaren _O- :') :P

Ow en je kan ook NPC's rezzen met concole commands...strict genomen is dat geen mods want zit al in het spel ingebouwd ;) ;) ;) :P
pi_171796574
quote:
6s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:52 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

[..]

Ik zeg net dat ik met deze char speel zonder mods :?
pi_171796618
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 17:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik denk dat ik iets te veel met die mods gekloot heb. Heb nu last van stuttering, eerder geen last van. Maar ben wel met 2 followers bezig, misschien dat 't daarmee te maken heeft.

[..]

Ik gebruik mods hoofdzakelijk om m'n eigen spelplezier te vergroten (en meestal begint 't door bepaalde spelfrustraties aan te pakken...en daarna begint 't grote modshoppen en 't denkwerk bij mij :P ).
Maar ik snap je wel, speel zelf geregeld ook zonder mods (maar dan andere games).
Voor mij is Skyrim vooral ontspanning en uitprobeersels.
Lijkt me ook wel leuk om een eigen follower te maken. Ik denk wel dat ik een extra harde schijf nodig ga hebben om al die troep op te bewaren _O- :') :P

Ow en je kan ook NPC's rezzen met concole commands...strict genomen is dat geen mods want zit al in het spel ingebouwd ;) ;) ;) :P
Ik heb die lijst met achievements die je kan behalen bij Skyrim ns bekeken, en tis niks bijzonders. Maar ik ga t iig uitspelen, en darna met een nieuwe char opnieuw beginnen en dan met mods.Die voegen zoveel toe, op alle gebieden _O_

Wat is rezzen?
pi_171797026
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 19:45 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik heb die lijst met achievements die je kan behalen bij Skyrim ns bekeken, en tis niks bijzonders. Maar ik ga t iig uitspelen, en darna met een nieuwe char opnieuw beginnen en dan met mods.Die voegen zoveel toe, op alle gebieden _O_
^O^
quote:
Wat is rezzen?
:')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 juni 2017 @ 20:15:35 #126
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_171797193
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 16:50 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Weet ik, die gebruikte ik in Skyrim vanilla. Maar ik speel nu eerst zonder mods, achievements jwz :P
Er is ook een mod voor SSE dat je gewoon met mods kunt spelen en wel achievements kan halen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_171797822
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 20:15 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Er is ook een mod voor SSE dat je gewoon met mods kunt spelen en wel achievements kan halen.
Weet ik. Maar ik doe nu niet aan mods.
pi_171798011
Ik vind die achievements zelf helemaal niet belangrijk (lang verhaal dat de meesten echt niet kan boeien want persoonlijke voorkeuren etc).

Ik ga trouwens die bigger trees mod even wat meer aandacht gegeven hier. Tis niet een mod voor iedereen, maar sommigen zullen het een must-gevoel bezorgen!

Link: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/56877

Ik heb zelf even wat screenshots gemaakt, allemaal in de buurt van Riverwood (want dat was ff sneller). Het maakt alle bomen 1.5x groter, maar zien is beter dan blind geloven :)
Zo kun je echt zien dat 't echt een hoop verschil maakt, Skyrim loopt niet zwaarder hierdoor (eerder zal 't spel juist soepeler lopen doordat je minder zicht hebt en het vooral een kwestie is van meshes groter maken + LOD's, maar dit is niet waarschijnlijk).
Als je verdwalen wilt in schaduw-werpende bossen met enorme boomstammen en 't gevoel wilt hebben echt in een BOS te lopen, dan kan ik deze patch echt aanbevelen ^O^

Dit is hoe 't eruit ziet (eigen screenshots)
Op eind eilandje Riverrun uitkijkend op een brug.
voor:
na:

Bij dat 1e groepje van die goden-pilaren, uitkijkend over dat meer (vlak nadat je aan die draak bent ontsnapt en op weg naar Riverwood).
Voor:
Na:

Op weg naar Riverwood, uitkijkend over het riviertje (let maar niet op die eland zonder zwemdiploma :P is gelukkig bijna niet zichtbaar).

Op de brug bij Riverwood (die eland is hier nog op 't droge)

Maar wat je duidelijk kunt zien, is dat de bomen gigantisch groot geworden zijn! Echt een -groot- verschil! :D ^O^

Ik zou eigenlijk die bomen zelfs nog een stappie groter willen hebben! :D (zeg maar niet 1.5x maar 2.25x ofzo (wel met ook werkende LOD's uiteraard, anders is 't niks)).

Graag gedaan, jullie kunnen allemaal de boom in :)

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 19-06-2017 21:05:23 ]
pi_171798017
Als de plaatjes niet zichtbaar zijn ofzo, meld 't dan even (moest een beetje rond-experimenteren).
pi_171798120
quote:
4s.gif Op maandag 19 juni 2017 20:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
Als de plaatjes niet zichtbaar zijn ofzo, meld 't dan even (moest een beetje rond-experimenteren).
Ik zie ze wel.
pi_171798127
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:02 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Ik zie ze wel.
Top ^O^

En? Ben je 'm al aan 't downloaden? Hij verandert niets aan het oorspronkelijke spel hoor O-) :P
En ook niet aan je achievements! :) :) :) :P
  Moderator / Redactie FP maandag 19 juni 2017 @ 21:03:25 #132
Rawr
pi_171798132
Bomen _O_
pi_171798181
Heb net iets tofs meegemaakt :D
Vanuit de chat met Drizzt:

quote:
20:47 - TheHovv: keeeeeeeenker
20:47 - TheHovv: ik heb nu een soort bullettime zoals in Max Payne _O_
20:48 - TheHovv: ik lopp op een weggetje buiten Windhelm, word opeens aangevallen door een Ice wolf en een gewone wolf
20:49 - TheHovv: icewolf valt aan maar ik heb die perk in Blocking dat de tijd bij zo'n sterke aanval vertraagd wordt zodat je dan genoeg tijd hebt om die klap te ontwijken
20:49 - TheHovv: alleen dat is blijven hangen
20:50 - TheHovv: dus ik mep die 2 wolven dood in bullettime en ze vallen gracieus neer, in slowmotion
20:50 - TheHovv: maar ik kan me nog steeds vrij bewegen
20:51 - TheHovv: dus ik loop verder, kom ik 2 vigilantes of Stendarr tegen
20:51 - TheHovv: hoppa, hakken op die shit
20:51 - TheHovv: zit nog steeds in die bullettime dus ze kunnen niks doen _O_
20:52 - TheHovv: MEH
20:52 - TheHovv: en nu is t over
20:53 - TheHovv: wou kijken of ik de hele stad Windhelm kon afslachten zonder dat iemand t mertke
pi_171798267
quote:
2s.gif Op maandag 19 juni 2017 20:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik vind die achievements zelf helemaal niet belangrijk (lang verhaal dat de meesten echt niet kan boeien want persoonlijke voorkeuren etc).

Ik ga trouwens die bigger trees mod even wat meer aandacht gegeven hier. Tis niet een mod voor iedereen, maar sommigen zullen het een must-gevoel bezorgen!

Link: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/56877

Ik heb zelf even wat screenshots gemaakt, allemaal in de buurt van Riverwood (want dat was ff sneller). Het maakt alle bomen 1.5x groter, maar zien is beter dan blind geloven :)
Zo kun je echt zien dat 't echt een hoop verschil maakt, Skyrim loopt niet zwaarder hierdoor (eerder zal 't spel juist soepeler lopen doordat je minder zicht hebt en het vooral een kwestie is van meshes groter maken + LOD's, maar dit is niet waarschijnlijk).
Als je verdwalen wilt in schaduw-werpende bossen met enorme boomstammen en 't gevoel wilt hebben echt in een BOS te lopen, dan kan ik deze patch echt aanbevelen ^O^

Dit is hoe 't eruit ziet (eigen screenshots)
Op eind eilandje Riverrun uitkijkend op een brug.
voor:[ afbeelding ]
na: [ afbeelding ]

Bij dat 1e groepje van die goden-pilaren, uitkijkend over dat meer (vlak nadat je aan die draak bent ontsnapt en op weg naar Riverwood).
Voor: [ afbeelding ]
Na: [ afbeelding ]

Op weg naar Riverwood, uitkijkend over het riviertje (let maar niet op die eland zonder zwemdiploma :P is gelukkig bijna niet zichtbaar).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Op de brug bij Riverwood (die eland is hier nog op 't droge)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar wat je duidelijk kunt zien, is dat de bomen gigantisch groot geworden zijn! Echt een -groot- verschil! :D ^O^

Ik zou eigenlijk die bomen zelfs nog een stappie groter willen hebben! :D (zeg maar niet 1.5x maar 2.25x ofzo (wel met ook werkende LOD's uiteraard, anders is 't niks)).

Graag gedaan, jullie kunnen allemaal de boom in :)
Goede post, jij kan ook de boom in :P

Ik vind t groot genoeg zo.

quote:
7s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Top ^O^

En? Ben je 'm al aan 't downloaden? Hij verandert niets aan het oorspronkelijke spel hoor O-) :P
En ook niet aan je achievements! :) :) :) :P
Ik doe nu niet aan mods met deze char, hoevaak moet ik dat zeggen :D
  maandag 19 juni 2017 @ 21:11:41 #135
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_171798298
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:05 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

gast
pi_171798507
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:11 schreef Quotidien het volgende:

[..]

gast
Wat is er?
pi_171800118
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:05 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

t grappige is dat ik dit zelf ook net meegemaakt heb, maar ik dacht dat 't aan een mislukte tweak in dat skyrim.ini bestand in mijn documenten lag (want nadat ik die edit teniet had gedaan, was de slowmotion weg).
  Moderator / Redactie FP maandag 19 juni 2017 @ 23:13:40 #138
Rawr
pi_171801931
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:11 schreef Quotidien het volgende:

[..]

gast
:D
pi_171802416
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 21:10 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Goede post, jij kan ook de boom in :P

Ik vind t groot genoeg zo.
Fuk -O-

Naja, de LOD had ik toch nog niet goed, maar bomen die nogeens 4x groter waren.... ze groeiden de hemel in! _O-
Was een leuk experiment, maar ik denk dat ik liever eerst een eigen follower maak :)
Hier nogmaals de standaard bigger-tree-mod

Mijn experimentje met 4x groter dan de 1.5x groter van deze mod (LOD's waren wel nog verpist):

quote:
[..]

Ik doe nu niet aan mods met deze char, hoevaak moet ik dat zeggen :D
Sorry, maar does not compute! :o
pi_171802561
Ik heb ook grotere bomen. Is echt genieten.
pi_171803295
quote:
17s.gif Op maandag 19 juni 2017 23:36 schreef Rezania het volgende:
Ik heb ook grotere bomen. Is echt genieten.
Ja O+

Maar als je -echt- grote bomen wilt zien, zie m'n onderste screenshot van vorige post, rechts van de boom op de voorgrond (de grotere boom is verder weg, op de rechteroever (vergelijk maar met foto daarboven)). Die boom ging echt de hemel in, maar als ik dichterbij kwam, werd die boom nog groter. Maar ik denk dat 't me uiteindelijk wel zal lukken om nog grotere bomen te maken (maar ik vind de standaard grotere-bomen-mod wel al een behoorlijke verbetering t.o.v. standaard Skyrim).

Ik heb trouwens al jarenlange modding ervaring, sinds zeg maar ergens vorige eeuw _O-
maar meer als hobbyist, de interne structuur van Skyrim doet erg denken aan de interne structuur van SC4.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 20 juni 2017 @ 02:43:31 #142
Rawr
pi_171804412
Geheel in de lijn der verwachting heb ik weer een nieuw character gemaakt :+ Een Argonian in heavy armor, met een 2h axe en alchemy-gek. Ben inmiddels lvl 7 op hem en gelukkig sloot het spel net af (gelukkig vlak na het binnenlopen van een grot), want ik moet echt naar bed toe _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 20-06-2017 10:56:51 ]
  Moderator / Redactie FP woensdag 21 juni 2017 @ 12:11:26 #143
Rawr
pi_171832245
Argonian is nu lvl 15, draagt een mix van steel en dwarven armor, knokt met een dwarven battleaxe en sjouwt rond met die Dunmer assassin chick uit de Drunken Huntsman Tavern in Whiterun, die mijn Dark Brotherhood Armor draagt :P Barbas is ook nog steeds een companion omdat hij veel te handig is om meteen maar in te leveren bij Clavicus Vile.

Ben lid van de Dark Brotherhood en de Thieves en ga binnenkort even bij de Companions buurten, en join later het leger van de Empire wel.
pi_171836412
Ik ben ingame eigenlijk geen steek verder gekomen. Ben meer bezig met modden en leren hoe ik moet modden en wat random spul uitproberen.
Een nieuw ras erin maken lijkt me ook wel leuk. Een nieuw gebied ook, man ik wil teveel, ik verdrink in mogelijkheden/keuzes _O- :'(
  Moderator / Redactie FP woensdag 21 juni 2017 @ 17:31:45 #146
Rawr
pi_171838209
quote:
:D _O-
  Moderator / Redactie FP zaterdag 24 juni 2017 @ 20:00:50 #147
Rawr
pi_171920712
Even dit modje installeren, ik ben het namelijk beu om maar 5x per level een skill te kunnen trainen en bulk van het geld waar ik anders toch niet van af kom :')
pi_171920937
quote:
10s.gif Op woensdag 21 juni 2017 15:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik ben ingame eigenlijk geen steek verder gekomen. Ben meer bezig met modden en leren hoe ik moet modden en wat random spul uitproberen.
Een nieuw ras erin maken lijkt me ook wel leuk. Een nieuw gebied ook, man ik wil teveel, ik verdrink in mogelijkheden/keuzes _O- :'(
Haha dit ken ik maar al te goed. Zo begon het modden bij mij ook. Ik was eigenlijk alleen maar bezig om te modden en het normaal spelen van de game kwam er maar niet van. Zo bleef ik maar opnieuw beginnen met de games. Ook omdat ik juist weer nieuwe mods tegenkwam die een nieuwe save vereisten. Het is zelfs zo erg dat ik tot de dag van vandaag nog steeds Skyrim en Fallout 3/Fallout New Vegas niet heb uitgespeeld op de PC. Die games had ik jaren geleden echt heel veel gemod. Tegenwoordig mod ik niet meer en speel ik ook niet meer op de PC, maar het waren toch wel leuke tijden.
pi_171923730
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:09 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Haha dit ken ik maar al te goed. Zo begon het modden bij mij ook. Ik was eigenlijk alleen maar bezig om te modden en het normaal spelen van de game kwam er maar niet van. Zo bleef ik maar opnieuw beginnen met de games. Ook omdat ik juist weer nieuwe mods tegenkwam die een nieuwe save vereisten. Het is zelfs zo erg dat ik tot de dag van vandaag nog steeds Skyrim en Fallout 3/Fallout New Vegas niet heb uitgespeeld op de PC. Die games had ik jaren geleden echt heel veel gemod. Tegenwoordig mod ik niet meer en speel ik ook niet meer op de PC, maar het waren toch wel leuke tijden.
Ik heb die spellen ook nog niet uitgespeeld, en ik mod niet eens :P
  zaterdag 24 juni 2017 @ 22:40:48 #150
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_171923878
FO3 en FNV zijn zeker aan te raden.
pi_171924393
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 20:09 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik mod al jaren games :)

Heb alleen vrijwel nooit ook maar -iets- gereleased en dat wat ik gereleased heb, was niet echt de moeite waard. Grootste project wat ik ooit gereleased zou hebben, zou een jaar geleden gebeurd zijn maar is nooit af gekomen (was >90% af) en heb uiteindelijk de bestanden aan een andere modder gegeven (want das beter dan dat 't op m'n harde schijf wegkwijnt om nooit gebruikt te worden).
pi_171924459
Ik ben nu bezig om wat nieuwe dingetjes uit te proberen en wil uiteindelijk "cheatend" de hele campaign spelen, maar dan met name door 't mezelf niet onnodig frustrerend te maken, maar ik wil ook niet alles op "tourist mode" spelen.
En ja, ik weet van de moeilijkheidsgraden. Maar liefst doe ik wel wat moeite om te cheaten (de items die ik maak, moet ik wel verdienen/craften).

Ik ben bezig met een setje wapens die een slagje beter zijn dan standaard, maar ze moeten wel gecraft worden (maak dus ook crafting recepten, waaronder een katana waarvoor je ook vlindervleugels nodig hebt en armors waarvoor je specifieke pelts nodig hebt etc).

En aangezien ik ook van magie hou, wil ik daar ook nog iets mee doen :Y
pi_171924817
Kom ik weer een Hulking Draugr tegen, voor de 2e keer. is dat nieuw?m Kan me niet herinneren dat ik hem eerder ben tegengekomen.
pi_171924967
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 23:39 schreef DeHovenier het volgende:
Kom ik weer een Hulking Draugr tegen, voor de 2e keer. is dat nieuw?m Kan me niet herinneren dat ik hem eerder ben tegengekomen.
Misschien ooit tijdens een update erin gekomen? Ik speel pas sinds een week of 2 ofzo :P
pi_171934716
Weet iemand misschien een manier waarop ik items uit m'n inventory kan droppen en daarna netjes ergens gesorteerd/opgestapeld kan krijgen voor het maken van screenshots?
Ik heb wat nieuwe crafting materials gemaakt :P
pi_171954502
Ben tussendoor een beetje aan 't experimenteren geweest met die mats.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Linksonder (die zwarte hopen) is ebony.
Daarboven 2 groene hopen Malachite (links ingots rechts ore)
Daarboven 2 hopen Obsidian (zeg maar uit GW), maar ze zijn wat te mat vind ik (vooral de ore vind ik veel te mat en de kleur is ook nog niet helemaal goed).
Daarboven 2 hopen mithril (uit LotR), de ingot vind ik wat te helder maar de kleur vind ik wel goed en de ore vind ik een betere goudkleur hebben dan gold! _O-
Gekke is dat die texture ook gewoon iets van "gold01" heette ofzo :P
Gold ore zit helemaal rechtsboven en direct daaronder (± zelfde kleur ook) gold ingots.

De paarsige hoop in 't midden is refined ectoplasm (ectoplasm kwam ook in GW voor).

2e plaatje is een collage, genummerd (groene nummers was uiteindelijk toch beter dan rode), min of meer van linksboven naar rechtsonder (lezend als een boek).
SPOILER
1) De doorzichtige ectoplasm liggend op een stapel silver ingots meen ik.
2) Malachite, als referentiekader voor de obsidian (wat ook een soort glas is).
3) Ebony, ingots en ore. Als referentiekader
4) Mithril in de nacht, is nu duidelijker te zien want niet zo lichtgevend. Rechtsonder kun je Mithril overdag zien.
5) Obsidian ingots en obsidian ore ('s nachts).
6) Obsidian ingots (ik heb 't voor nu "refined obsidian" genoemd) en obsidian ore, nu overdag.
7) Refined Ectoplasm, paarsig en doorzichtig. Dit vond ik de moeilijkste om in elkaar te flansen omdat ik niet wist hoe ik 'm doorzichtig moest maken. Bleek uiteindelijk best eenvoudig te zijn en niet wat ik had verwacht.
8) Mithril ingots en ore overdag.

Maar goed, dit zijn dus wat van m'n uitprobeersels geweest dit weekend :P
Deze hebben trouwens ook al recepten (behalve dan die voor ecto, die leek niet in de kookpot aanwezig te zijn :+
  Moderator / Redactie FP maandag 26 juni 2017 @ 01:18:06 #157
Rawr
pi_171954512
Argonian is lvl 33 en draagt full exquisite ebony armor + een exquisite ebony battleaxe, mept overal met gemak doorheen en heb die dunmer assassin chick uit whiterun mee.

Heb dat nu eventjes gezien en zat te denken aan een Orc jack of all trades, al zal de focus op archery, alchemy, 1h + shield liggen. Zie wel welke armor ik ga dragen, als het nuttig is trek ik het aan. Het idee is om een ranger/sellsword/mercenary te worden die op wild jaagt en bounties doet voor de jarls. Zodra ik dat beu ben ga ik wel serieus questen.

Dankzij m'n extended color slider kan ik een Fel Orc uit WoW maken en ga dat doen ook :7
pi_171954515
De magische (beetje-cheating)armors die ik heb gemaakt (ge-edite forsworn) zijn wel craftable, vanaf dat huidending. Bleek alleen dat alleen de "jas" zeg maar bij "Leather" zat en de rest zal allemaal bij "Misc" _O- oeps ;(
  maandag 26 juni 2017 @ 08:57:10 #159
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_171956179
Maar waarom komt dit topic na jaren opeens weer tot leven? :P
pi_171958377
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 08:57 schreef Quotidien het volgende:
Maar waarom komt dit topic na jaren opeens weer tot leven? :P
Omdat ik 't ben gaan spelen? :P
  Moderator / Redactie FP maandag 26 juni 2017 @ 11:51:27 #161
Rawr
pi_171960161
quote:
10s.gif Op maandag 26 juni 2017 10:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Omdat ik 't ben gaan spelen? :P
En Hovv en ik weer :P
pi_171960475
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

En Hovv en ik weer :P
Zo steek je elkaar aan ^O^
pi_171961844
Ik denk trouwens dat ik eerst nog een beetje verder ga aankloten en dan op een gegeven moment met een verse directory begin, de mods installeer die ik echt wil hebben en dan door 't spel ga spelen (met een minimum aan "cheats", maar wel met de "uitbreidingen" die ik zelf wil).
  Moderator / Redactie FP maandag 26 juni 2017 @ 15:01:51 #164
Rawr
pi_171964020
Gisteravond al ff met die Orc gespeeld, maar toen ik in het volle zonlicht stond was zijn huid eerder oranje/rozig dan rood, en de spikes op zijn wenkbrauwen waren dezelfde kleur ipv wit, dus ga later vandaag nog eens opnieuw beginnen. Stond nog maar net buiten de grot met Hadvar, dus het valt mee.
  maandag 26 juni 2017 @ 15:55:58 #165
194233 Friday12
Originele kloon
pi_171965513
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 15:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gisteravond al ff met die Orc gespeeld, maar toen ik in het volle zonlicht stond was zijn huid eerder oranje/rozig dan rood, en de spikes op zijn wenkbrauwen waren dezelfde kleur ipv wit, dus ga later vandaag nog eens opnieuw beginnen. Stond nog maar net buiten de grot met Hadvar, dus het valt mee.
::)
pi_171965737
Uitzichtje hoor :9

Ben nu lvl 32 met m'n Redguard, heb Esbern bevrijd en ben nu op weg naar Alduins Wall.Ben net lid geworden van de Thieves Guild, anders kan ik niet eens praten met Brynjolf over Esbern. Mages Guild laat ik nog zitten, DB ook, en zit wel bij de Inner Circle van de Companions. En die burgeroorlog stel ik ook nog ff uit.

Qua wapens gebruik ik vooral de Mace of Molag Bal, en een boog met een fire enchantment. Jammer dat ik die Mace zo vaak moet aanvullen met soulgems.

Qua armor heb ik dit:

[ Bericht 32% gewijzigd door DeHovenier op 26-06-2017 16:10:07 ]
  Moderator / Redactie FP maandag 26 juni 2017 @ 16:41:41 #167
Rawr
pi_171966817
Waarom heb je zoveel dingen als favorite ingesteld? Om te kunnen switchen wanneer het nodig is? :P
pi_171966907
Hoe stel je iets als favorite in en hoe "gebruik" je die favorites dan? heb je dan ook zeg maar van die sneltoetsen zodat je snel van spell/wapens kunt switchen zonder steeds dat menu in te moeten gaan?
  Moderator / Redactie FP maandag 26 juni 2017 @ 17:08:34 #169
Rawr
pi_171967492
quote:
5s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hoe stel je iets als favorite in en hoe "gebruik" je die favorites dan? heb je dan ook zeg maar van die sneltoetsen zodat je snel van spell/wapens kunt switchen zonder steeds dat menu in te moeten gaan?
Die knop staat er letterlijk bij, linksonder _O-

Mijn sneltoets om bij favs te komen is Q. Omdat ik de functie van E en spatie omgewisseld heb, en ook F en R (draw/sheathe weapon) kan ik de 1 t/m 0 niet meer gebruiken om nog sneller bij m'n wapens te kunnen komen, best gay :')
pi_171967730
quote:
5s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
F in menu, Q in game, nummer op toetsenbord om aan een item te koppen bij het menu van Q.
  Moderator / Redactie FP maandag 26 juni 2017 @ 18:10:14 #171
Rawr
pi_171969073
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

F in menu, Q in game, nummer op toetsenbord om aan een item te koppen bij het menu van Q.
Ahhh, dat laatste moet ik eens proberen, ik zat met dat lompe menu van Oblivion in gedachten denk ik.
pi_171969139
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 17:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ga ik zo even proberen. Kan je zo ook spells aan een toets koppelen? Die switch ik toch wel wat vaker denk ik (extra armor, damage en selfheal etc).
pi_171971462
Matrix Style _O_

pi_171971472
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 16:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Waarom heb je zoveel dingen als favorite ingesteld? Om te kunnen switchen wanneer het nodig is? :P
yup
pi_171971581
't is wel kut dat ik soms in die Matrixstijl blijf hangen. Dus ik beweeg gewoon maar de rest beweegt langzaam. Als er veel enemies zijn dan is t geinig want je kan iedereen neermeppen zonder dat je geraakt wordt. Maar hoe kom je eruit :')
pi_171971678
Weet iemand trouwens hoe ik de wereld van skyrim zelf kan veranderen? Zeg maar hoe ik ergens een boom kan planten ofzo? Ik krijg die wereldmap maar niet geopend, waar moet ik wezen? :')
pi_171971699
quote:
5s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
Weet iemand trouwens hoe ik de wereld van skyrim zelf kan veranderen? Zeg maar hoe ik ergens een boom kan planten ofzo? Ik krijg die wereldmap maar niet geopend, waar moet ik wezen? :')
Wereldmap is M.

Van zelf modden heb ik geen verstand van.
  Moderator / Redactie FP maandag 26 juni 2017 @ 20:44:09 #178
Rawr
pi_171973070
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:54 schreef DeHovenier het volgende:
't is wel kut dat ik soms in die Matrixstijl blijf hangen. Dus ik beweeg gewoon maar de rest beweegt langzaam. Als er veel enemies zijn dan is t geinig want je kan iedereen neermeppen zonder dat je geraakt wordt. Maar hoe kom je eruit :')
Weapon sheathen zodat je uit "combat mode" gaat?
pi_171973958
Gelukt! Nu moet ik alleen nog weten hoe ik moet draaien :P
pi_171974395
Pff...die map editor draait best wel zwaar zeg _O-
En 't draaien (in de zin van rond m'n as draaien) is bijna niet te doen, moet ie alles opnieuw renderen ofzo.
  maandag 26 juni 2017 @ 21:47:34 #181
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_171975307
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:54 schreef DeHovenier het volgende:
Lijkt me eerder een bug?
  Moderator / Redactie FP maandag 26 juni 2017 @ 23:01:59 #182
Rawr
pi_171977680
Hallo.

pi_171978944
quote:
6s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:01 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hallo.

[ afbeelding ]
Handsome +3?
pi_171979493
quote:
9s.gif Op maandag 26 juni 2017 23:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Handsome +3?
1handed +1

rawr
pi_171979535
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 00:15 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

1handed +1

rawr
Godsamme _O-
pi_171995462
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:47 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Lijkt me eerder een bug?
Denk het ook. Heb geen mods, dus ook niet de onofficiële patch.
pi_172011012
Heeft iemand die climates of tamriel mod al eens geprobeerd? Mooiere luchten trekt me wel, maar al die tweaks in dungeons en andere binnengebieden hoef ik ook weer niet :P
pi_172056930
Ik wilde een vraag gaan stellen, maar ben 'm alweer vergeten voor ik 'm kon stellen 8)7
  Moderator / Redactie FP vrijdag 30 juni 2017 @ 00:38:09 #189
Rawr
pi_172058215
Wat een waardeloze bedoening is die College of Winterhold toch ook :') Ik ben een Orc in Light Armor, met zwaard en schild, heb op drie momenten na geen enkele spell gecast en pats boem ik ben Arch Mage :') Flikker toch op man.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 30-06-2017 00:43:40 ]
pi_172058315
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat een waardeloze bedoening is die College of Winterhold toch ook :') Ik ben een Orc in Light Armor, met zwaard en schild, heb op drie momenten na geen enkele spell gecast en pats boem ik ben Arch Mage :') Flikker toch op man.
Gelukkig hebben we altijd nog cheats :)

Maar heb zelf geen idee, ben nog nooit in Winterhold geweest :@

Wel helemaal naar 't zuidoosten afgedwaald en ben nu net iets met vampieren aan 't doen :)
  Moderator / Redactie FP vrijdag 30 juni 2017 @ 01:52:25 #191
Rawr
pi_172058710
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:52 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we altijd nog cheats :)

Maar heb zelf geen idee, ben nog nooit in Winterhold geweest :@

Wel helemaal naar 't zuidoosten afgedwaald en ben nu net iets met vampieren aan 't doen :)
Cheats? Heb je niet nodig voor die mafklappers :P
pi_172063245
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 01:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Cheats? Heb je niet nodig voor die mafklappers :P
Mwah...soms zit een spel gewoon een beetje dom in elkaar. In zulke gevallen ben ik niet te beroerd om (bijvoorbeeld) wanneer ik door een glitch vastzit in de map, mezelf er even uit te "god-moden" om daarna op de non-cheatende manier weer verder te gaan. Doelde een beetje daarop, elke game heeft wel foutjes.
Overigens is 't al voorgekomen dat ik in Skyrim compleet vastzat achter een soort schutting in een grot :')
  Moderator / Redactie FP vrijdag 30 juni 2017 @ 13:55:29 #193
Rawr
pi_172066959
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mwah...soms zit een spel gewoon een beetje dom in elkaar. In zulke gevallen ben ik niet te beroerd om (bijvoorbeeld) wanneer ik door een glitch vastzit in de map, mezelf er even uit te "god-moden" om daarna op de non-cheatende manier weer verder te gaan. Doelde een beetje daarop, elke game heeft wel foutjes.
Overigens is 't al voorgekomen dat ik in Skyrim compleet vastzat achter een soort schutting in een grot :')
Oh, zo ja. Dan even tcl doen, stukje lopen en weer tcl :P
  Moderator / Redactie FP vrijdag 30 juni 2017 @ 13:57:58 #194
Rawr
pi_172067023
Ik zat gister een leuke necromancer/warlock play te kijken op youtube. Die kerel vond het leuk om enemies te paralyzen en daarna frost, fire en shock dmg erop te casten. Liggen er bijv 2 of 3 enemies tegelijk te creperen en hij loopt op z'n dooie gemakje van de een naar de ander om een spell te verversen _O- Atronach of Daedra erbij summonen voor wanneer het echt pittig wordt (lees: teveel enemies) en iemand als Lydia in de buurt om als meatshield te dienen.

Is weer eens wat anders dan overal maar zomaar in te stormen en om je heen te hakken :9
  vrijdag 30 juni 2017 @ 14:02:06 #195
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_172067154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 00:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Je bent Dragonborn, hebt Alduin (een god) verslagen, hebt in je eentje de burgeroorlog gewonnen, bent leider van elke factie in Skyrim, en loopt rond in armor gemaakt van drakenskeletten.

"Let me guess, someone stole your sweet roll?"
pi_172067341
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:02 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Je bent Dragonborn, hebt Alduin (een god) verslagen, hebt in je eentje de burgeroorlog gewonnen, bent leider van elke factie in Skyrim, en loopt rond in armor gemaakt van drakenskeletten.

Gelijk Recorder er maar bij halen?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 30 juni 2017 @ 14:30:41 #197
Rawr
pi_172067837
quote:

[..]

Kom je goddomme net terug van Sovngarde, is "Hands to yourself, sneak thief" het eerste wat je hoort.

;(
pi_172068060
quote:

[..]

Hoeveel mensen denk je weten dat jij Alduim hebt verslagen? Moeten ze dat op Twitter lezen?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 30 juni 2017 @ 14:48:32 #199
Rawr
pi_172068211
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:40 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoeveel mensen denk je weten dat jij Alduim hebt verslagen? Moeten ze dat op Twitter lezen?
Ik mag toch hopen dat de Greybeards het letterlijk van de daken schreeuwen :D
pi_172068226
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 14:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat de Greybeards het letterlijk van de daken schreeuwen :D
Ja, want ze zijn zo erg verstaanbaar altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')