abonnement Unibet Coolblue
pi_171100662

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2017 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door hatsaflats op 23-05-2017 17:39:08 ]
pi_171100820
Ga je de Alkmaar City run doen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171101040
quote:
99s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:04 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Weet je hoe het is geregeld bij de Vestingloop? In elk geval in vorige jaren. Eerst de licensie-lopers. Dan ALLE businesslopers, ongeacht hun tempo, dan de hele snelle (mwah, ik liep met een richttijd van 23 minuten op de 5km daar ook bij) recreanten. Dus ik hoor nu dat dat voor businesslopers ook al niet te doen was. Ik was zelf ook tweeënhalve kilometer om langzamere businesslopers aan het slalommen twee jaar terug.

Het is in mijn stad, maar ik loop dat ding niet meer. Want behalve niet leuk is het ook nog eens godsgruwelijk duur.

That said: Ik heb voor het eerst sinds de zweepslag vier weken terug weer iets gelopen vandaag. (2-1-2-1-2-1-3,5-1-4-1) Ging redelijk, alleen bij de 3,5 voelde ik iets, maar dat was niet meer scherpe pijn, dus mooi. Morgen weer naar de fysio
Er waren blijkbaar verschillende vakken voor businessrunners, en ik stond duidelijk niet in het eerste :P
Ik ben officieel 86e overall geworden, omdat mijn bruto tijd 3 minuten trager is dan mijn netto tijd :')
Als ik wel vooraan was gestart was ik 40e of zo geworden.
Dus je kan best een mooie uitslag lopen, maar dan moet je wel vooraan staan :P

Het is een echte trimloop, voor een pr's kun je beter ergens anders lopen.
Kortom:
Als ik ervoor zou moeten betalen zou je mij er ook niet meer zien.
Maar een dagje met mede-sportieve collega's op pad, op kosten van de baas, is toch wel leuk.

Goed om te horen dat het herstel de juiste kant opgaat ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_171101747
Marikenloop was leuk 8-)
  Moderator zondag 21 mei 2017 @ 20:37:14 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_171103629
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 19:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Marikenloop was leuk 8-)
Wat hij zegt :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_171103814
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 18:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Ga je de Alkmaar City run doen?
Ja
pi_171104023
Ik ga vanaf deze week al beginnen met krachttaining *O* . Het herstel gaat sneller dan verwacht dus weer een stapje dichter bij hardlopen :s) .
  zondag 21 mei 2017 @ 20:50:10 #8
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_171104103
@minimall: great breweries is Tof! Die zou ik zo nog een keer doen, al liep ik door de warmte nogal kut

@Quoi: in principe loop ik donderdag gewoon (de 10), tenzij het überhaupt te warm is om te bewegen. Als het gewoon warm is loop ik rustig, als een soort training.
Daar ff meeten? Loopt meneer Q ook en komt kleine Q mee?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_171104137
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 20:42 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ja
Leuk! Had ik ook willen lopen, 'helaas' op vakantie.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171104254
Die bedrijven betalen veel geld voor hun team, en de werknemers mogen gratis lopen. Dus ik snap het wel enigszins. Blijft wel vervelend als je een serieuze tijd wil lopen als recreant.

Hier weer bijgekomen van de Marikenloop, na een middagdut en brak wakker worden. Het is echt de temperatuur waar ik zo moe van word.
Best leuk zo in het bos. In plaats van een finishboog was er een grote houten stellage in de vorm van de letter M. Ik heb de toppers van de 5 zien finishen.

De 7,5 lekker gelopen, ook nog wel goed op tempo aangezien we laat naar de start waren gelopen waardoor we 10-15 minuten later startten. Ik had wat tijd goed te maken om een beetje op tijd terug te zijn. Daarom de makkelijke lus gepakt. De obstakel bleek slechts de bult in het bos te zijn waar ik wel vaker overheen klim met trainingen.
Daarna snel ander shirt met startnummer aangetrokken en de 10 gelopen. Het voelde makkelijker aan, alsof ik was opgewarmd, maar ik liep ook wel op een trager tempo. Ergens een haasje gevonden en daar heel zen achter gebleven en meeversneld. Na de drankpost nam ik het stokje over.
Per ongeluk twee medailles in ontvangst genomen, terwijl ik maar voor 1 had betaald. :@
Daarna een massage gehad. Duidelijk geen sportmasseurs, ze waren van de wellness. Toen ik zei dat het harder mocht ging het van een 1 naar 1,5-2. Maar wel heerlijk ontspannen inderdaad, even lekker bijkomen.

Nu alleen wel een klein probleempje: blaar. Het is een dichte, met daaronder wat lichtrood vocht. Volgens mij een diepe, onder een beetje eelt.
Heel veel slechter kan die marathon volgende week niet meer worden. Ik mis alleen nog de verstuikte enkel. :')

MoBlo, jij een wondertip voor zeer snel herstel van blaren? Normaal zou ik zo'n blaar intact laten, maar dan is het niet op tijd weg.
pi_171104330
Bloedblaar prik ik altijd wel door..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171105067
Ik was voor werk in San Francisco de afgelopen dagen en kwam er eergister achter dat er dit weekend een van de grootste hardloopwedstrijden van het jaar zou zijn. :D Aangezien ik nog vrij heb een paar dagen heb ik mij geregistreerd voor 'Bay to Breakers' en stond ik vanochtend om 8u aan de start!

12km dwars door de stad van de kust aan de oostkant (the Bay) naar golven van de Pacific aan de westkant (the Breakers). Onderweg een van de klimmen die je in SFO veel tegenkomt, bijna een km omhoog aan 5-11% over Hayes Hill:


Razend populaire wedstrijd met meer dan 30000 deelnemers, waarvan het overgrote deel 'funrunners' in kostuums, het is meer een feestdag voor velen. Voor ik op reis ging is het bandje van m'n Garmin stuk gegaan, dus ik had geen idee hoe hard ik ging de hele race. Ook geen klokken onderweg en maar een paar mile-markers gezien... Ik hoopte zo 4:10 pace te lopen maar dat lukt niet echt. Alleen m'n razende start (eerste km in 3:45 :') ) en laatste dalende kilometers lukt het, daartussenin wat opgeblazen en niet zo diep kunnen gaan helaas.

In iets van 52 nog wat gefinished, gaaf parcours en goede sfeer dus toch blij met m'n ochtend! :P Ook een geniale medaille in de vorm van een flowerpower-busje. :D

https://www.strava.com/ac(...)l=en-US&v=1495384566
Jack does it in real time...
pi_171106669
Haha, gaaf zo'n verrassingsloopje!
Lijkt me wel heul zwaar om daar te lopen.
  zondag 21 mei 2017 @ 22:15:21 #14
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_171106799
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:20 schreef DeeBee het volgende:
Ik was voor werk in San Francisco de afgelopen dagen en kwam er eergister achter dat er dit weekend een van de grootste hardloopwedstrijden van het jaar zou zijn. :D
Dit was de laatste hardloopwedstrijd van Liesje68 2 jaar geleden
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_171109967
Ik heb haar niet zo gekend, sorry. :@

Die heuvel was inderdaad aardig zwaar, m'n benen liepen een pak vol (en dat ik gister veel gefietst en geklommen had hielp ook niet :') ). Overigens is het wel bizar te zien dat een deel van de mensen hier super actief is en sportief en anderen compleet het tegenovergestelde. :')

Deze wedstrijd is trouwens ook het WK centipedes. Bizarre vorm van hardlopen waarbij je met een team van 13 aan elkaar vastzit en zo het parcours loopt. Ik werd nog door een team ingehaald onderweg, vrij hilarisch. _O- Wel moeilijk ook, soort van TTT uit het wielrennen waarbij je echt zo sterk bent als de zwakste schakel.

Dit weekend was het in NL ook goed lopen zo te zien, goede prestaties. ^O^
Jack does it in real time...
pi_171110559
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 02:39 schreef DeeBee het volgende:
Deze wedstrijd is trouwens ook het WK centipedes. Bizarre vorm van hardlopen waarbij je met een team van 13 aan elkaar vastzit en zo het parcours loopt. Ik werd nog door een team ingehaald onderweg, vrij hilarisch.
Wtf. :D
Die in het filmpje gaan ook echt verdomd snel.
Ik ben nog aan het bedenken waarom je zoiets zou doen.
  maandag 22 mei 2017 @ 08:13:46 #17
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_171110607
Omdat het kan :D

Marikenloop was best geinig! Leuk om weer bekenden van hier te zien ^O^
F means you're fucked
pi_171110610
Deze discipline kende ik ook nog niet:

http://www.rtv.be/artikel(...)ientatielopen-a39365
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_171110620
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 22 mei 2017 @ 08:25:12 #20
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_171110662
Nice DeeBee!! Leuk om zo'n loopje nog te doen! ^O^ Zeker omdat je in jouw normale werkomgeving niet zoveel wedstrijden hebt.
Ik zie nu net dat ik mijn beste afstand (wilde typen tijd ;( ) op de coopertest gelopen heb afgelopen zaterdag *G* Lang leve Endomondo :D
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_171111226
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 08:14 schreef Guard het volgende:
Deze discipline kende ik ook nog niet:

http://www.rtv.be/artikel(...)ientatielopen-a39365
Haha dat deed een oud trainingsgenootje van mij altijd. Ach ja, als je je niche maar genoeg afbakent word je vanzelf ergens goed in :P Mijn talenten liggen er niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_171111235
quote:
2s.gif Op maandag 22 mei 2017 08:25 schreef MaleDuck het volgende:
Nice DeeBee!! Leuk om zo'n loopje nog te doen! ^O^ Zeker omdat je in jouw normale werkomgeving niet zoveel wedstrijden hebt.
Ik zie nu net dat ik mijn beste afstand (wilde typen tijd ;( ) op de coopertest gelopen heb afgelopen zaterdag *G* Lang leve Endomondo :D
Je kan ook over 2 weken mee komen doen met de coopertest bij Haag!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 22 mei 2017 @ 10:25:20 #23
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_171112207
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2017 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je kan ook over 2 weken mee komen doen met de coopertest bij Haag!
Helaas heb ik tijdens het pinksterweekend andere bezigheden... Dus dat gaat niet lukken en het weekend erna heb ik alweer een 5 km wedstrijd staan, dus kan ik het daar weer scherper stellen ;)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_171112295
quote:
2s.gif Op maandag 22 mei 2017 10:25 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Helaas heb ik tijdens het pinksterweekend andere bezigheden... Dus dat gaat niet lukken en het weekend erna heb ik alweer een 5 km wedstrijd staan, dus kan ik het daar weer scherper stellen ;)
Precies, gewoon 5 km in 12 minuten lopen, twee vliegen in 1 klap
Bonus: WR op je naam
:D :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 22 mei 2017 @ 10:37:04 #25
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_171112380
quote:
1s.gif Op maandag 22 mei 2017 10:31 schreef Guard het volgende:

[..]

Precies, gewoon 5 km in 12 minuten lopen, twee vliegen in 1 klap
Bonus: WR op je naam
:D :P
Dat is maar 2:24 min/km, als ik elke dag 50 m verder ga sprinten, dan moet dat lukken :D
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')