Domste wat je kunt doen. Altijd mailen als je er niet uit komt, dan ligt alle communicatie vast.quote:Op zondag 21 mei 2017 13:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Bellen. Uitleggen. Net zolang blijven bellen tot je zwart op wit hebt dat je betaald hebt.
Niet meer mailen.
Dat had TS al twee keer gedaan. Werkte niet. OP lezen aub.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Domste wat je kunt doen. Altijd mailen als je er niet uit komt, dan ligt alle communicatie vast.
Daarom mijn eerste post in dit topic.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:43 schreef Fe2O3 het volgende:
Voor wat het incassobureau betreft heeft TS niet betaalt, en nemen ze de volgende normale stap om TS tot betalen te dwingen.
Dat had TS al twee keer gedaan. Werkte niet. OP lezen aub.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Daarom mijn eerste post in dit topic.
TS heeft nog geen mail naar het incassobureau geschrevenquote:Op zondag 21 mei 2017 21:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat had TS al twee keer gedaan. Werkte niet. OP lezen aub.
hij heeft zijn best gedaan. Laat het incassobureau maar met het bedrijf bellen nu.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat had TS al twee keer gedaan. Werkte niet. OP lezen aub.
Aan de andere kant... Als de Email er ligt, kan een telefonische toelichting vaak alle openstaande issues in 1 keer oplossen.quote:Op zondag 21 mei 2017 19:47 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Domste wat je kunt doen. Altijd mailen als je er niet uit komt, dan ligt alle communicatie vast.
Dat betekent nog niet, dat dat niet de juiste weg is.quote:Op zondag 21 mei 2017 20:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat had TS al twee keer gedaan. Werkte niet.
Lijkt me hier onnodig om Ivo op de OP te wijzen. Verder zoals al terecht aangehaald in dit topic is het niet de plicht van de TS het incassobureau te overtuigen van hun fout. Het is voldoende te melden dat TS de vordering betwist.quote:OP lezen aub.
Volgens mij heb jij gelijk! TS doelt met 'bedrijf' op zaak waar hij dat abonnement heeft lopen en niet het incassoburo. Hij heeft twee keer gemaild naar dat abonnementenbedrijf en bewijs van betaling doorgemaild. Toen hij niets meer hoorde ging hij er vanuit dat de betaling verwerkt was.quote:Op zondag 21 mei 2017 21:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
TS heeft nog geen mail naar het incassobureau geschreven
Dat gaat er hier niet in. Een misverstand telefonisch uit de wereld helpen waardoor je van dit soort dingen verlost bent (TS maakt niet voor niets een topic hierover) dat is teveel moeite.quote:Op zondag 21 mei 2017 21:45 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Aan de andere kant... Als de Email er ligt, kan een telefonische toelichting vaak alle openstaande issues in 1 keer oplossen.
Wat een heel hoop tijd en energie kan schelen.
Precies. Waarom zou je moeite nemen om de fouten van anderen op te lossen? 1 keer schriftelijk aangeven de vordering te betwisten en verder rustig afwachten en je niet gek laten maken door telefoontjes van lutsers die van alles beweren, terwijl ze hun eigen administratie niet op orde hebben.quote:Op zondag 21 mei 2017 22:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat gaat er hier niet in. Een misverstand telefonisch uit de wereld helpen waardoor je van dit soort dingen verlost bent (TS maakt niet voor niets een topic hierover) dat is teveel moeite.
Exact dit. En dan niet eens -wéér- de betalingsbewijzen opsturen, die gaan ze maar mooi bij de crediteur halen. Gewoon kortheidshalve verwijzen naar je mail van dan-en-dan aan de crediteur en zoek het maar uit.quote:Op zondag 21 mei 2017 22:32 schreef vaduz het volgende:
[..]
Precies. Waarom zou je moeite nemen om de fouten van anderen op te lossen? 1 keer schriftelijk aangeven de vordering te betwisten en verder rustig afwachten en je niet gek laten maken door telefoontjes van lutsers die van alles beweren, terwijl ze hun eigen administratie niet op orde hebben.
Stoer zeg. Alleen de volgende halte is dan de deurwaarder. En hier weer een topic van TS wat ie hier weer mee aanmoet.quote:Op zondag 21 mei 2017 23:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Exact dit. En dan niet eens -wéér- de betalingsbewijzen opsturen, die gaan ze maar mooi bij de crediteur halen. Gewoon kortheidshalve verwijzen naar je mail van dan-en-dan aan de crediteur en zoek het maar uit.
Bellen of mailen naar het incassobureau is mij om het even; bij mailen ligt e.e.a. i.i.g. vast, bij bellen niet. Misschien nog beter: bellen en het gesprek per mail bevestigen.quote:Op maandag 22 mei 2017 00:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stoer zeg. Alleen de volgende halte is dan de deurwaarder. En hier weer een topic van TS wat ie hier weer mee aanmoet.
Maar vooral niet bellen hoor, laten ze het maar lekker uitzoeken. Alleen in praktijk staat TS het zèlf uit te zoeken. Goed advies hoor!
Haha, ik wou dat ik zulke klanten hadquote:Op zondag 21 mei 2017 13:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Dan weet je toch dat de kans er is dat ze je blijven bestoken met aanmaningen e.d.? Ikzelf vind dat niet prettig. Maar dat is kennelijk persoonlijk.
Die hanteren meestal ook een drempelbedrag, toch? Gezien de hoofdsom van 15 euro zal die waarschijnlijk niet gehaald worden.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zou de rbv niet eens met zoiets triviaals lastig vallen.
En het vragen om een bevestiging kun je ook in de mail. Of beter doe je een ontvangst- en leesbevestiging aanvinken en meldt afsluitend in je mail iets in de trant van "mocht ik binnen 10 werkdagen geen reactie van u ontvangen, dan neem ik aan dat u mijn lezing deelt en ga ik over tot sluiting van mijn dossier."
kans is dat de dat alsnog blijven doen. Ik kreeg brief met bevestiging dat alles betaald was, gevolgd door een aanmaning over dezelfde factuur. Enige manier hoe incassobureau hun geld krijgt is als jij betaaldquote:Op zondag 21 mei 2017 13:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stel dat het om een bedrag van 800 euro gaat. Iets wat ze er natuurlijk niet bij zouden laten zitten.
Dan weet je toch dat de kans er is dat ze je blijven bestoken met aanmaningen e.d.? Ikzelf vind dat niet prettig. Maar dat is kennelijk persoonlijk.
TS heeft betaald, heeft daar een bewijsje van, heeft dat al 3x netjes gemeld.quote:Op maandag 22 mei 2017 00:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Stoer zeg. Alleen de volgende halte is dan de deurwaarder. En hier weer een topic van TS wat ie hier weer mee aanmoet.
Maar vooral niet bellen hoor, laten ze het maar lekker uitzoeken. Alleen in praktijk staat TS het zèlf uit te zoeken. Goed advies hoor!
Nee hoor, die sturen gewoon een rekening naar de opdrachtgever voor werkzaamheden wegens een onterecht ingediende vordering. Of geloof jij dat die de werkzaamheden op eigen kosten uitvoeren als de opdrachtgever foute zaken aanlevert?quote:Op maandag 22 mei 2017 11:30 schreef stinkie het volgende:
Enige manier hoe incassobureau hun geld krijgt is als jij betaald
De juistheid van het advies is in deze niet afhankelijk van het bedrag.quote:Op maandag 22 mei 2017 14:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is dat het hier maar om 15 euro gaat, als het gaat om grote bedragen dan is het een BS-advies.
Dit is een BS-post dus.quote:Op maandag 22 mei 2017 14:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is dat het hier maar om 15 euro gaat, als het gaat om grote bedragen dan is het een BS-advies.
Precies,geef aan dat de betaling allang is verricht en je meerdere malen een mail met het bewijs hebt gestuurd maar dat contact van hun kant is uitgebleven en dat je nu voor de laatste keer de bewijzen aan ze doorgeeft per email ,en dat ze dat een volgende keer aan de rechter mogen uitleggen waarom ze autistisch zijn in het contact met jou,geef ook aan dat je een tegeneis indient voor de kosten die je hebt moeten maken en nog kan gaan maken (kosten advocaat) en het is onwaarschijnlijk dat ze nog verder gaan,want iemand voor het gerecht dagen kost geld (deurwaarder die de dagvaarding in persoon moet uitreiken,de griffiekosten van de rechtbank en de kosten van de advocaat ( no cure no pay??) en dan moeten ze nog maar zien of ze het winnen)quote:Op zondag 21 mei 2017 13:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat heeft hij al zwart op wit
Ik zou ze via mail aangeven dat ik de openstaande vordering betwist daar deze reeds voldaan is, en hen daarbij ook een bewijs van betaling geven. Mochten zij alsnog blijven vordering dan zou ik aangeven dat ik ook de tijd voor een rechtszaak vergoed wil zien.
Iets teveel toetsenbordenhelden hier. Oh en iets met klok en klepelquote:Op maandag 22 mei 2017 14:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
De juistheid van het advies is in deze niet afhankelijk van het bedrag.
Leuke poging, dat wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |