quote:10 juni 2017. Vrouwenmars tegen Sharia
Dames (en heren ook natuurlijk). Opnoteer in jullie agenda's. Zaterdag 10 juni: hele grote Mars tegen de Sharia. Initiatief is vooralsnog Amerikaans, maar giert nu razendsnel over de globe rond. En waarom ook niet in Nederland? Momentum is nu, met al die discussies over vrouwenvernederings enzo. Nou stellingdames, feministes, pamflettistes, powervrouwen en poesiemutsjes. Gaan met die mooie beentjes & stand up 4 your rights met de #MarchAgainstSharia. Van Malieveld tot Museumplein. Van Coolsingel tot Grote Markt. Van Dam tot Dam. Het wordt ook nog eens lekker weer, dus de korte rokjes kunnen aan. We zien elkaar!
Mooi initiatief. Hopelijk krijgt dit in Europa ook veel navolging. Dat zou een goed signaal zijn naar de nieuwkomers.twitter:MarchAgstSharia twitterde op vrijdag 19-05-2017 om 21:24:42The #MarchAgainstSharia is now in 18 states & 23 cities! Retweet & share this thread with all of the locations.Sa… https://t.co/GqB7X50mTp reageer retweet
Zal me verbazen idd als er goedvolk naar toe gaat. Terwijl DIT hetgene is waarvoor ze op moeten staan.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik denk dat de zelfbenoemde feministen niet thuis zullen geven.
Die anti trump marsen.. Dat heeft geen dubieuze financier?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:40 schreef Fir3fly het volgende:
Overigens is die organisatie die er achter zit vrij dubieus.
Wat is de maximale vliegsnelheid van een zwaluw?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die anti trump marsen.. Dat heeft geen dubieuze financier?
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:30 schreef Nattekat het volgende:
Eindelijk een femirelletje waar ik wel achter kan staan.
Ik vrees een hoop Henk en Ingrid figuren met wat NVU kopstukjes.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:49 schreef SpecialK het volgende:
Als je de hashtag op twitter bekijkt dan zie je ook een hoop opmerkingen van doen met Amerikaanse "liberals" en hoe frustrerend het is dat zij de andere kant op kijken mbt behandeling van vrouwen in de islam.
Ik ben eigenlijk stiekem wel benieuwd of dit tractie gaat krijgen in Amsterdam. In de VS zijn er tegenwoordig (ook pas sinds kort) conservatieven te vinden die een mars willen lopen maar in Nederland lijkt mij dat niet het geval. De vraag is dus... wat voor figuren komen hier dan wel op af en kunnen we een tegendemonstratie verwachten van anti-fa?
Vooralsnog staat natuurlijk niks geplanned en je kan niet zomaar een mars houden in Nederland zonder een vergunning.
Wanneer doen die feministen dan wel wat tegen de islam?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 13:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Doorzichtige tactiek. Een mars, georganiseerd door een twijfelachtige club en aangekondigd met een seksistisch riedeltje door een site die net zwaar onder vuur heeft gelegen vanwege vermeende vrouwenhaat. Daar gaat natuurlijk geen feministe heen.
En dan kun je achteraf lekker mekkeren dat feministen hypocrieten zijn omdat ze niets doen tegen de islam.
doe me denken aan de vrouwen achter de mars tegen trump, sharia promootster, martel en moordenaar.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 13:06 schreef Stranger het volgende:
Prima initiatief. Denk niet dat ze veel aandacht zullen krijgen in de landen waar Sharia wordt toegepast, maar je kan altijd je mening laten horen.
Nu maar hopen dat de mars niet gekaapt wordt door de kneuzen van Pegida en andere moslimhaters maar ik vrees dat dat ijdele hoop is.
Die website is trouwens wel echt een sneue conservatieve reclamespot voor de vrouw die achter de 'organisatie' zit.
Tegen de islam tout court? Doorgaans niets. Tegen de vrouwonvriendelijke uitwassen van de islam? Feministen hebben er bijvoorbeeld al voor gezorgd dat er strenge wetgeving tegen vrouwenbesnijdenis is. Blijf-van-mijn-lijfhuizen zijn er ook voor islamitische vrouwen. Feministen protesteren regelmatig tegen de seksistische ongein van bijvoorbeeld Iran en Saudi-Arabië. Wil je meer voorbeelden?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 13:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Wanneer doen die feministen dan wel wat tegen de islam?
Nee tenzij de Sharia een bedenksel van witte hetero cisgender mannen zou zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:40 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik denk dat de zelfbenoemde feministen niet thuis zullen geven.
Je bent niet bekend met vrouwenrechten organisaties die samen werken met vrouwenrechten organisaties in het midden oosten? En die regeringen onder druk zetten, misstanden openbaren en ga zo maar door?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 13:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Lijkt inderdaad vooral een mantelorganisatie van een dubieuze club.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 13:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Doorzichtige tactiek. Een mars, georganiseerd door een twijfelachtige club en aangekondigd met een seksistisch riedeltje door een site die net zwaar onder vuur heeft gelegen vanwege vermeende vrouwenhaat. Daar gaat natuurlijk geen feministe heen.
En dan kun je achteraf lekker mekkeren dat feministen hypocrieten zijn omdat ze niets doen tegen de islam.
Je voor een karretje laten spannen van een dubieuze club. Goed idee ja!quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal me verbazen idd als er goedvolk naar toe gaat. Terwijl DIT hetgene is waarvoor ze op moeten staan.
Welke club trouwens? Ik kon het niet zo goed vinden.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 13:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
welke club?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 14:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je voor een karretje laten spannen van een dubieuze club. Goed idee ja!
Hoogstens als tegendemonstrant. De moderne feminist is hotel de botel verliefd op de islam en de sharia.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal me verbazen idd als er goedvolk naar toe gaat. Terwijl DIT hetgene is waarvoor ze op moeten staan.
Op het moment dat jij ook iets doet? Op FOK! blaten is natuurlijk niet 'iets doen'quote:Op zaterdag 20 mei 2017 13:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Act for America, een of ander alt-right clubje.quote:
Loop jij mee?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 16:01 schreef Elfletterig het volgende:
Strijden tegen zoiets mensonterends als de sharia past niet in de agenda van de stellingdames, feministes, pamflettistes, powervrouwen en poesiemutsjes. Liever maken ze zichzelf wijs dat vrouwen vrijwillig een boerka dragen en gaan ze de straat op om dat "recht" te bepleiten.
En de opstelling van gevestigde media laat zich ook op voorhand raden. Vooral doodzwijgen. Als er tien man en een paardenkop door Amsterdam struint, opent het Journaal er zowat mee en wordt het breeduit gemeten.
Soros km/uquote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is de maximale vliegsnelheid van een zwaluw?
Nee. Ik maak mijn ongenoegen over de onverhinderde opmars van de radicale islam al online kenbaar. Maar je draait eromheen. Het punt is dat vrouwen die normaal voor het minste of geringste de straat op gaan, dat nu niet zullen doen. Terwijl de sharia een zeer forse inperking is van de vrouwenrechten.quote:
Dus vrouwen moeten zich maar voor het karretje van een of ander alt-right clubje laten spannen?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Ik maak mijn ongenoegen over de onverhinderde opmars van de radicale islam al online kenbaar. Maar je draait eromheen. Het punt is dat vrouwen die normaal voor het minste of geringste de straat op gaan, dat nu niet zullen doen. Terwijl de sharia een zeer forse inperking is van de vrouwenrechten.
Staaltje selectieve verontwaardiging.
Vrouwen moeten niks. 99,99% van de vrouwen demonstreren uberhaupt niet. Maar als ze demonstreren, zie ik ze liever voor een nationalistische mars lopen dan een pro-Islam iets uit het buitenland.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus vrouwen moeten zich maar voor het karretje van een of ander alt-right clubje laten spannen?
Of misschien gewoon beide niet?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:16 schreef Homey het volgende:
[..]
Vrouwen moeten niks. 99,99% van de vrouwen demonstreren uberhaupt niet. Maar als ze demonstreren, zie ik ze liever voor een nationalistische mars lopen dan een pro-Islam iets uit het buitenland.
Zoals ik al zei, dat zal in 99,99% van de gevallen zo zijn. Waar vrouwen eventueel voor demonstreren moeten ze toch zelf weten? Of niet.quote:
Hoe weet jij dat van al die mensen?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:14 schreef WHATSHESAID het volgende:
Wat hebben er hier veel mannen de mond van waar 'de feminist' voor zou moeten staan, terwijl ze zelf geen drol geven om de rechten van wélke vrouw dan ook.
De vraag is eerder waarom dit niet uit eigen beweging al gebeurt. FGM, gedwongen huwelijken en andere issues uit de islamitische gemeenschappen van de wereld worden al jaren doodgezwegen door het feministische bloc. Dat is... verontrustend. Vooral aangezien bijna elke micro-aggressie vervolgens een vergrootglas krijgt. Het wijst op een gigantische verstoring in de ideologie van die mensen.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus vrouwen moeten zich maar voor het karretje van een of ander alt-right clubje laten spannen?
Want geen enkel gezond mens kan weerzin tegen de sharia hebben he?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 16:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Act for America, een of ander alt-right clubje.
Wie een beetje nadenkt laat zich niet voor dat karretje spannen
Ik zou er niet teveel van verwachten, zolang er geen links gedachtegoed achter zit blijven de feministen gewoon thuis.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:30 schreef Nattekat het volgende:
Nouhou..ik lees en hoor niks anders dan dat de vrouwen hier zelf voor kiezen. Iets met trots en eer..quote:Op zaterdag 20 mei 2017 16:01 schreef Elfletterig het volgende:
Strijden tegen zoiets mensonterends als de sharia past niet in de agenda van de stellingdames, feministes, pamflettistes, powervrouwen en poesiemutsjes. Liever maken ze zichzelf wijs dat vrouwen vrijwillig een boerka dragen en gaan ze de straat op om dat "recht" te bepleiten.
Veelzeggend, deze opmerking. Vrouwenrechten zijn alleen belangrijk als ze door linkse clubs worden bepleit. Zo gauw het uit rechtse hoek komt, vervalt de steun...quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hmm, onder Issues: "Support for Israel".quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:11 schreef SpecialK het volgende:
Act For America http://www.actforamerica.org/
Lijkt op het eerste gezicht een soort conservatief clubje.
Muah ik vind dat een beetje een goedkoop argument. Je maakte een specifiek statement over mensen in dit topic, zonder mensen te benoemen. Niemand voelt zich waarschijnlijk aangesproken als ze jouw post lezen terwijl jouw intentie denk ik wel is dat mensen zich aangesproken voelen toch?quote:
Geen enkel gezond mens gaat in zee met schimmige alt-right organisatiesquote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Want geen enkel gezond mens kan weerzin tegen de sharia hebben he?
Aha, dus als Milli Gorus een actie voert voor een duurzame energie dan sluit jij je er ook gewoon bij aan?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Veelzeggend, deze opmerking. Vrouwenrechten zijn alleen belangrijk als ze door linkse clubs worden bepleit. Zo gauw het uit rechtse hoek komt, vervalt de steun...
quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:30 schreef Nattekat het volgende:
De meeste blanke vrouwen in de VS hebben op Donald Trump gestemd. Wie zijn die vuige linkse mutsen dan om daartegen te protesteren?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:07 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nouhou..ik lees en hoor niks anders dan dat de vrouwen hier zelf voor kiezen. Iets met trots en eer..
Wie ben ik dan om ertegen te demonstreren?
Oh nou in dat geval.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:07 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nouhou..ik lees en hoor niks anders dan dat de vrouwen hier zelf voor kiezen.
Iemand moet het doen. De deugmens brandt er zijn vingers niet aan.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen enkel gezond mens gaat in zee met schimmige alt-right organisaties
Ze komen in ieder geval de straat op om het dragen van een hoofddoek te ondersteunen [zie topic over politie en hoofdoekkwestie] Zo zie je maar weer waar hun eigen prioriteiten liggen!quote:
Je kunt tegendemonstreren tegen racisme, xenofobie en ondermijnen van andermans cultuur en gewoontes.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:07 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nouhou..ik lees en hoor niks anders dan dat de vrouwen hier zelf voor kiezen. Iets met trots en eer..
Wie ben ik dan om ertegen te demonstreren?
Het is goed dat je jezelf klasseert als niet deugendquote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Iemand moet het doen. De deugmens brandt er zijn vingers niet aan.
Wees nou eens eerlijk. 2013: 500 meldingen van eerwraak... IN NEDERLAND. 20 doden door eerwraak..... IN NEDERLAND.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 19:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is goed dat je jezelf klasseert als niet deugend
Een Afrikaanse of een Europese?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is de maximale vliegsnelheid van een zwaluw?
Blijkbaar hebben die vrouwen dan weer geen moeite om met een door een radicale moslima georganiseerde protestmars mee te doen. Linda Sarsour de mede-organisator van de women's march is openlijk voorstander voor het invoeren van de sharia.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 17:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
kunnen andere sites toch ook gewoon aankondigenquote:Op zaterdag 20 mei 2017 13:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Vrouwen vragen liever aandacht van Trump.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 12:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]Mooi initiatief. Hopelijk krijgt dit in Europa ook veel navolging. Dat zou een goed signaal zijn naar de nieuwkomers.twitter:MarchAgstSharia twitterde op vrijdag 19-05-2017 om 21:24:42The #MarchAgainstSharia is now in 18 states & 23 cities! Retweet & share this thread with all of the locations.Sa… https://t.co/GqB7X50mTp reageer retweet
En al die progressieve politici, vooral Groenlinks-politici, die er geen enkele moeite mee hebben om in een anti-Israel-demonstratie schouder aan schouder te demonstreren met moslims die oproepen tot het vermoorden van joden of andere verwensingen maken tegen de joden. Dat wordt ook altijd met de mantel der liefde bedekt.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 19:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben die vrouwen dan weer geen moeite om met een door een radicale moslima georganiseerde protestmars mee te doen. Linda Sarsour de mede-organisator van de women's march is openlijk voorstander voor het invoeren van de sharia.
Maar wel voor de karretjes tegen Trump.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 16:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Act for America, een of ander alt-right clubje.
Wie een beetje nadenkt laat zich niet voor dat karretje spannen
Daarom bestaan er ook geen schimmige alt-right organisaties.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen enkel gezond mens gaat in zee met schimmige alt-right organisaties
Je draait om de brij heen, met allerlei niet ter zake doende wedervragen. Wat hier aan de hand is, is een naderende mars van vrouwen tegen de sharia.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aha, dus als Milli Gorus een actie voert voor een duurzame energie dan sluit jij je er ook gewoon bij aan?
Het is goed dat je geen problemen hebt om sharia als deugend te zien. Maar zo rollen de D66'ers: Vrouwenhaat, homohaat, etc is goed zolang het niet van een blanke vandaan komt.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 19:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is goed dat je jezelf klasseert als niet deugend
Wat er ook aan de hand is dat die mars wordt georganiseerd door een of ander duister alt-right clubje, en dat het dus niet heel goed voor je geloofwaardigheid is om je te laten gebruiken voor hun dubbele agenda.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je draait om de brij heen, met allerlei niet ter zake doende wedervragen. Wat hier aan de hand is, is een naderende mars van vrouwen tegen de sharia.
Dat zijn natuurlijk gewoon leugensquote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Het is goed dat je geen problemen hebt om sharia als deugend te zien. Maar zo rollen de D66'ers: Vrouwenhaat, homohaat, etc is goed zolang het niet van een blanke vandaan komt.
Het is in elk geval duidelijk dat het voor jou belangrijker is wie iets organiseert dan wat het doel van de mars is. Dat men inhoudelijk gelijk heeft - de sharia is verwerpelijk, mensonterend en moet bestreden worden - is niet van belang; je moet je niet lenen voor die mars omdat de organisator het label "duister alt-right" krijgt opgeplakt.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat er ook aan de hand is dat die mars wordt georganiseerd door een of ander duister alt-right clubje, en dat het dus niet heel goed voor je geloofwaardigheid is om je te laten gebruiken voor hun dubbele agenda.
Jet verzetten tegen religieuze wetten en regels en een alt-right organisatie faciliteren is wel behoorlijk in tegenspraak met elkaar. Het gedachtengoed van alt-right is net zo kut als de sharia.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is in elk geval duidelijk dat het voor jou belangrijker is wie iets organiseert dan wat het doel van de mars is. Dat men inhoudelijk gelijk heeft - de sharia is verwerpelijk, mensonterend en moet bestreden worden - is niet van belang; je moet je niet lenen voor die mars omdat de organisator het label "duister alt-right" krijgt opgeplakt.
Het is trouwens ook wel jammer om te zien hoe weinig er nog over is van seculier Nederland. Vroeger had je partijen als D66 die dat geluid krachtig vertolkten, maar die zijn nu drukker met moslims pleasen en kiezers paaien.
Ik ben seculier én atheïst. Ik zal me wél verzetten tegen religieuze wetten en regels. En dat ga ik niet nalaten omdat de organisator van mars links of rechts is.
Dit dus ^ ^quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jet verzetten tegen religieuze wetten en regels en een alt-right organisatie faciliteren is wel behoorlijk in tegenspraak met elkaar. Het gedachtengoed van alt-right is net zo kut als de sharia.
Organisaties als deze misbruiken de angst tegen sharia om hun eigen sharia-achtige ideeen te promoten.
Het is alsof de AK-partij een demonstratie voor vrijheid van meningsuiting gaat organiseren
Probeer het eens zonder vage exotische termen als "alt-right" te gebruiken. Wat weet jij meer dan de rest? Wat zijn dan die verderfelijke denkbeelden van de organisator van deze mars?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jet verzetten tegen religieuze wetten en regels en een alt-right organisatie faciliteren is wel behoorlijk in tegenspraak met elkaar. Het gedachtengoed van alt-right is net zo kut als de sharia.
Organisaties als deze misbruiken de angst tegen sharia om hun eigen sharia-achtige ideeen te promoten.
Het is alsof de AK-partij een demonstratie voor vrijheid van meningsuiting gaat organiseren
Daar doen zwaluwen dus niet moeilijk over.quote:
Hier zijn we het fundamenteel oneens. De sharia / islamisering is een veel, veel groter gevaar voor onze samenleving dan alt-right ooit kan en zal zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je bent blijkbaar niet zo bekend met Monty Python.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:47 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Daar doen zwaluwen dus niet moeilijk over.
In de winter in Afrika, in de zomer in Europa.
De ultieme migranten eigenlijk.
Want alt-right onthoofd en stenigt ook mensen?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:56 schreef Hexagon het volgende:
Het gedachtengoed van alt-right is net zo kut als de sharia.
Nee trol. Het heeft te maken met normen en waarden en niet met een angst zoals je beweert. Iets dat jij met je D66 nooit zal snappen, want normen en waarden is D66 vreemd (net als de wereld). En je moet even naar die valse linkse politiek van jezelf kijken. Daar zitten pas de sharia-achtige en fascistische ideeën. Maar dat weet je allemaal vast wel.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:56 schreef Hexagon het volgende:
Nou, gewoon dat een komkommer in je reet haram is.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 22:02 schreef Stimorol- het volgende:
Waar precies protesteren we tegen? Wat heeft halal eten van doen met seksisme?
Waarom zou je willen protesteren tegen een komkommer in je reet?quote:Op zaterdag 20 mei 2017 23:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, gewoon dat een komkommer in je reet haram is.
Ik ben veel te lui om te protesteren.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 23:16 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Waarom zou je willen protesteren tegen een komkommer in je reet?
Snap dat moslimbashen in is, maar dit is bespottelijkquote:Op zaterdag 20 mei 2017 23:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, gewoon dat een komkommer in je reet haram is.
Was geen moslimbash.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 23:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Snap dat moslimbashen in is, maar dit is bespottelijk
Jij ziet zo'n mars als moslimbashen?quote:
Als je doelt op de sharia mars: ja. Als men doelt puur op de positie van de islamitische vrouw: nee.quote:
Absoluut, maar het is niet alsof zij daardoor de spreekbuis zijn van hoofddoek-dragend-Nederland.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 18:57 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Ze komen in ieder geval de straat op om het dragen van een hoofddoek te ondersteunen [zie topic over politie en hoofdoekkwestie] Zo zie je maar weer waar hun eigen prioriteiten liggen!
women's march in amsterdam kreeg echt niet zo veel aandacht. dat waren 20.000 deelnemers.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 16:01 schreef Elfletterig het volgende:
En de opstelling van gevestigde media laat zich ook op voorhand raden. Vooral doodzwijgen. Als er tien man en een paardenkop door Amsterdam struint, opent het Journaal er zowat mee en wordt het breeduit gemeten.
ik snap dat wel. ze willen dat de in nederland aanwezige mensen vreedzaam naast elkaar bestaan. dan heeft het geen zin om te protesteren tegen de dubieuze uitwassen (sharia) van de religie die een deel van die mensen aanhangt. dat werkt onnodig polariserend, omdat van alle moslims in nederland er nauwelijks zijn die homo's willen doden of whatever.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 19:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wees nou eens eerlijk. 2013: 500 meldingen van eerwraak... IN NEDERLAND. 20 doden door eerwraak..... IN NEDERLAND.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ak-in-nederland.html
Dat is ook sharia. Het is niet alsof er niks aan de hand is he.
Vraag je je nou nooit eens af waarom die clubjes waar jij je in kan vinden voor de lulligste dingen de straat opgaan en voor de pietluttigste dingen kamervragen stellen maar als het om wantoestanden binnen de islam gaat ze hun mond stijf dicht houden?
Die Brigitte Gabriel zit vuistdiep in het netwerkje van types die ook anti-rechtstaat, anti-zelfbeschikking en pro evangelische wetgeving zijn.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:22 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Probeer het eens zonder vage exotische termen als "alt-right" te gebruiken. Wat weet jij meer dan de rest? Wat zijn dan die verderfelijke denkbeelden van de organisator van deze mars?
Het is toch geen wedstrijdje? Het is gewoon beide kut.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 21:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hier zijn we het fundamenteel oneens. De sharia / islamisering is een veel, veel groter gevaar voor onze samenleving dan alt-right ooit kan en zal zijn.
Nee het is niet beide kut, bij het ene heb je tenminste nog een kut en bij de andere heb je maar een halve kut.quote:Op zondag 21 mei 2017 09:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is toch geen wedstrijdje? Het is gewoon beide kut.
En die christelijk conservatieven hebben dus gewoon macht om religieuze wetgeving op te leggen. Trump, die ook weer de held van dit soort organisaties is, heeft een vriendje meegenomen die zijn land liever vandaag dan morgen een soort evangelische variant sharia oplegt.
quote:Op zondag 21 mei 2017 11:36 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Nee het is niet beide kut, bij het ene heb je tenminste nog een kut en bij de andere heb je maar een halve kut.
Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik woon tien keer liever in een christelijk-conservatief land dan in een land waar de sharia geldt.quote:Op zondag 21 mei 2017 09:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is toch geen wedstrijdje? Het is gewoon beide kut.
En die christelijk conservatieven hebben dus gewoon macht om religieuze wetgeving op te leggen. Trump, die ook weer de held van dit soort organisaties is, heeft een vriendje meegenomen die zijn land liever vandaag dan morgen een soort evangelische variant sharia oplegt.
Waarom moet er nou weer een dilemma van worden gemaakt?quote:Op zondag 21 mei 2017 13:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik woon tien keer liever in een christelijk-conservatief land dan in een land waar de sharia geldt.
Als er een hongerige tijger en een keffend straathondje op je af komen stormen, zeg jij: "Zo'n straathondje kan ook lelijk bijten hoor..."
Ik woon het liefst in een seculier land waar niemand zijn middeleeuwse moraal op probeert te dringen. Ik ga dan ook niet kiezen tussen christelijk-conservatief en sharia omdat het een een beetje fout en het ander heel fout is. Het is gewoon beide kut en ik moet beide niet.quote:Op zondag 21 mei 2017 13:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik woon tien keer liever in een christelijk-conservatief land dan in een land waar de sharia geldt.
Als er een hongerige tijger en een keffend straathondje op je af komen stormen, zeg jij: "Zo'n straathondje kan ook lelijk bijten hoor..."
Jij maakt er een dilemma van, hij stelt dat het ene beter is dan de ander. Jij stelt het op gelijke hoogte, dan ben jij degene die er een dilemma van maakt. En er daadwerkelijk ook een probleem van maakt.quote:Op zondag 21 mei 2017 17:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom moet er nou weer een dilemma van worden gemaakt?
Het is gewoon beide kut en daarom zo je ook met de christelijk conservatieve kant liever niet geassocieerd moeten willen worden
Misschien is dat ook wel zo jegens moslims die voor de sharia zijn. Daar hoef je wat mij betreft echter ook weer niet zo heel veel medelijden mee te hebben. Als je voor zulke draconische religieuze wetgeving bent verdien je elk weerwoord.quote:Op zondag 21 mei 2017 00:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Als je doelt op de sharia mars: ja. Als men doelt puur op de positie van de islamitische vrouw: nee.
Maar ja men generaliseert hiermee weer wel.
Je vergeet je Afrikaans-Russische roots, waardoor je sowieso moeite hebt om serieus in te gaan op zo'n westers kapitalistische, dan wel neo-koloniaal slavernij bagatelliserende, moraalloze mars.quote:Op zondag 21 mei 2017 13:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik kan hier als islamitische interseksuele feminist niet achter staan. Diversiteit is een groot goed en dit evenement is een haatfeest tegen een zwak deel van de samenleving.
Nou nee, hij stelt dat we maar een alt-right club moeten gaan faciliteren omdat de islam kut is. Terwijl er geen enkele reden is om alt-right ook maar enige erkenning of ruimte te geven.quote:Op maandag 22 mei 2017 13:15 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Jij maakt er een dilemma van, hij stelt dat het ene beter is dan de ander. Jij stelt het op gelijke hoogte, dan ben jij degene die er een dilemma van maakt. En er daadwerkelijk ook een probleem van maakt.
Kom je wel weer bij een ander dilemma. Moet je iets goeds als een mars tegen sharia niet steunen omdat de organisatoren ze niet alle 24 in het kratje hebben?quote:Op maandag 22 mei 2017 13:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, hij stelt dat we maar een alt-right club moeten gaan faciliteren omdat de islam kut is. Terwijl er geen enkele redden is om alt-right ook maar enige erkenning of ruimte te geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |