Wij hebben voor die overgebleven 4 weken sowieso niets op de taak staan, vandaar.quote:Op woensdag 20 september 2017 18:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Is uiteraard even krom. Alles staat bij ons op de normjaartaak gespecificeerd, maar hoe men op die 40 uur is uitgekomen is en blijft een mysterie.
Dus het is vrijwilligerswerk?quote:Op woensdag 20 september 2017 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wij hebben voor die overgebleven 4 weken sowieso niets op de taak staan, vandaar.
Wat het verschil in niveau betreft kan ik weinig zeggen, maar ik kan je wel vertellen dat de grootte van de klas in praktijk weinig invloed heeft op het werk dat je ervoor moet doen, met één belangrijke uitzondering: nakijkwerk. Ik heb voor gewone (32 lln) en kleine (3 lln) klassen gestaan, en bijvoorbeeld voorbereidingstijd wordt (bij mij tenminste) niet minder, maar anders ingevuld.quote:Op woensdag 20 september 2017 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, ik vind het eveneens krom dat de docent van wiskunde D met zijn drie leerlingen dezelfde opslagfactor krijgt als ik met 24 leerlingen wiskunde vmbo-kader. Het verschil is duidelijk.
En die 40 uur voor start/einde schooljaar, staan die op je takenplaatje of waar komen die vandaan?
Engels, maar heb flinke gesprekken met de mensen van het stagebureau gehad over het falen in functioneren van ze (voornamelijk in de communicatie) en nu heb ik een stageplek toegewezen gekregen. Dus voor mij is het goed gekomenquote:Op maandag 18 september 2017 23:11 schreef Luckilicious het volgende:
[..]
Welk vak geef je? Misschien kan een van ons wat betekenen...
Klopt, maar datzelfde geldt natuurlijk voor parallelklassen. Het maakt nogal wat uit of je een voorbereide les één keer kunt gebruiken, of vijf keer.quote:Op woensdag 20 september 2017 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat het verschil in niveau betreft kan ik weinig zeggen, maar ik kan je wel vertellen dat de grootte van de klas in praktijk weinig invloed heeft op het werk dat je ervoor moet doen, met één belangrijke uitzondering: nakijkwerk. Ik heb voor gewone (32 lln) en kleine (3 lln) klassen gestaan, en bijvoorbeeld voorbereidingstijd wordt (bij mij tenminste) niet minder, maar anders ingevuld.
Het is ook bijna niet uit te rekenen. De voorbereidingstijd voor een goede les vwo wiskunde D is zelfs een stuk langer dan voor een les van mij, maar de docent die 24 leerlingen wiskunde B op het vwo mag geven, is dubbel aan de beurt. Het is bijna niet te doen om het écht netjes uit te rekenen. Wat doe je liever, verkeerd differentiëren of helemaal niet differentiëren?quote:Op woensdag 20 september 2017 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat het verschil in niveau betreft kan ik weinig zeggen, maar ik kan je wel vertellen dat de grootte van de klas in praktijk weinig invloed heeft op het werk dat je ervoor moet doen, met één belangrijke uitzondering: nakijkwerk. Ik heb voor gewone (32 lln) en kleine (3 lln) klassen gestaan, en bijvoorbeeld voorbereidingstijd wordt (bij mij tenminste) niet minder, maar anders ingevuld.
Dat is zeker waar.quote:Op woensdag 20 september 2017 18:48 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Klopt, maar datzelfde geldt natuurlijk voor parallelklassen. Het maakt nogal wat uit of je een voorbereide les één keer kunt gebruiken, of vijf keer.
Klopt, dat is ook jammer en eigenlijk helemaal niet eerlijk.quote:Op woensdag 20 september 2017 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is ook bijna niet uit te rekenen. De voorbereidingstijd voor een goede les vwo wiskunde D is zelfs een stuk langer dan voor een les van mij, maar de docent die 24 leerlingen wiskunde B op het vwo mag geven, is dubbel aan de beurt. Het is bijna niet te doen om het écht netjes uit te rekenen. Wat doe je liever, verkeerd differentiëren of helemaal niet differentiëren?
Dat is dan weer belachelijk.quote:Overigens ben ik mentor van 23 leerlingen en een collega van mij van 9. Krijgen we allebei evenveel uren voor.
Bij ons wordt er wel gekeken naar het aantal leerlingen, hoewel ik de beschikbare tijd per leerling niet weet omdat ik zelf geen mentor ben.quote:Op woensdag 20 september 2017 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens ben ik mentor van 23 leerlingen en een collega van mij van 9. Krijgen we allebei evenveel uren voor.
The Perks of Being a Wallflowerquote:Op dinsdag 26 september 2017 21:46 schreef hierissieweer het volgende:
Wie weet er een leuke film over de puberteit en adolescentie en alle ontwikkelingen die erbij horen, voor het vak ontwikkelingspsychologie?
Superbad.quote:Op dinsdag 26 september 2017 21:46 schreef hierissieweer het volgende:
Wie weet er een leuke film over de puberteit en adolescentie en alle ontwikkelingen die erbij horen, voor het vak ontwikkelingspsychologie?
quote:Op dinsdag 26 september 2017 21:46 schreef hierissieweer het volgende:
Waarom issie niet op Netflix!?quote:Op woensdag 27 september 2017 12:21 schreef JochemP het volgende:
[..]
Deze misschien? Volgt dezelfde jongen/acteur over een periode van 12 jaar
Hahaha ja tuurlijk.quote:Op dinsdag 19 september 2017 00:05 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Zegt natuurlijk ook wat over jou... Iets met gebrek aan zelfinzicht...
Mensen die claimen direct te zijn missen 9 van de 10 keer het vermogen om tact of nuance toe te passen. Doen alsof het een kwaliteit is maakt het niet minder een tekortkoming.quote:Op zondag 1 oktober 2017 11:20 schreef Eerin het volgende:
[..]
Hahaha ja tuurlijk.
Ik heb nooit rare dingen gedaan, maar was wel direct in wat ik vond. Ik heb zeker veel zelfinzicht, maar helaas was die man zelf te bekrompen en star om te begrijpen dat mensen veranderen. Ik was een standaard puber en blijkbaar was zelfs dat al te veel.
Maar wat jij wilt denken joh
Ik vind het van weinig klasse getuigen dat je gelijk zo'n label op iemand plakt. Ga je ook zo met je leerlingen om?quote:Op zondag 1 oktober 2017 11:20 schreef Eerin het volgende:
[..]
Hahaha ja tuurlijk.
Ik heb nooit rare dingen gedaan, maar was wel direct in wat ik vond. Ik heb zeker veel zelfinzicht, maar helaas was die man zelf te bekrompen en star om te begrijpen dat mensen veranderen. Ik was een standaard puber en blijkbaar was zelfs dat al te veel.
Maar wat jij wilt denken joh
Handig dat jij daarover kan oordelen op basis van een eenvoudige forumpost. Moet ik ook eens leren.quote:Op dinsdag 19 september 2017 00:05 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Zegt natuurlijk ook wat over jou... Iets met gebrek aan zelfinzicht...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |