fijn dat je het eindelijk toegeeft.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:41 schreef illusions het volgende:
[..]
Op dezelfde manier dat als je iets zwaars aan een touwtje bindt en je gaat dat in een rondje zwaaien.
Piloot doet overigens niet aan koerscorrectie, maar wat wil je daarmee bereiken dan? Is het belangrijk voor je om ergens gelijk in te hebben? Krijg je dat thuis nooit? Of gaat het om het laatste woord?quote:
Precies, waarbij het touw de zwaartekracht is.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:41 schreef illusions het volgende:
[..]
Op dezelfde manier dat als je iets zwaars aan een touwtje bindt en je gaat dat in een rondje zwaaien.
Hij geeft niets toe.quote:
lolquote:Op zondag 11 juni 2017 23:28 schreef illusions het volgende:
[..]
Nee, dat werkt niet zo. Dit is al zo fucking vaak langs gekomen,
Precies.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:16 schreef illusions het volgende:
[..]
De oriëntatie van het vliegtuig draait ten opzichte van de aarde omdat deze rond is, maar de neus hoeft niet af en toe omlaag om de koers te wijzigen zodat hij de atmosfeer niet uit vliegt.
Lol als in: je begrijpt het niet.quote:
wanneer dipping down om wat voor reden dan ook 'vanzelf gaat' is het natuurlijk nog niet zo dat er van dipping down geen sprake is.quote:Op maandag 12 juni 2017 16:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lol als in: je begrijpt het niet.
Zoals de video aan toont, er is geen sprake van dipping down door de piloot ter voorkoming dat het toestel gaat klimmen.
De reden dat tipping down niet nodig is, is de buiging van ruimte en tijd door zwaartekracht.quote:Op maandag 12 juni 2017 16:51 schreef Orwell het volgende:
a
[..]
wanneer dipping down om wat voor reden dan ook 'vanzelf gaat' is het natuurlijk nog niet zo dat er van dipping down geen sprake is.
een treintje dat in een cirkel rondrijdt hoeft geen moeite te doen om met de curve mee te curven.
maar dat betekent nog niet dat het treintje niet continue van koers verandert.
Het rijdt uiteraard niet in een rechte lijn. net zomin als het vliegtuig rond de aarde z'n vector ongewijzigd blijft.
Die trein blijft op koers, maar dat terzijde.quote:Op maandag 12 juni 2017 16:51 schreef Orwell het volgende:
a
[..]
wanneer dipping down om wat voor reden dan ook 'vanzelf gaat' is het natuurlijk nog niet zo dat er van dipping down geen sprake is.
een treintje dat in een cirkel rondrijdt hoeft geen moeite te doen om met de curve mee te curven.
maar dat betekent nog niet dat het treintje niet continue van koers verandert.
Het rijdt uiteraard niet in een rechte lijn. net zomin als het vliegtuig rond de aarde z'n vector ongewijzigd blijft.
onjuist.quote:Op maandag 12 juni 2017 17:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die trein blijft op koers, maar dat terzijde.
Je impliceerde continu dat de piloot of navigatie continu de stand van de neus moest wijzigen om te voorkomen dat het vliegtuig van koers veranderd.
Zonder verdere uiteenzetting loze woorden.quote:
Eens.quote:Op maandag 12 juni 2017 18:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zonder verdere uiteenzetting loze woorden.
Als je het zo goed weet, en je accepteert geen andere mogelijkheden, waarom vraag je dan om uitleg? Wat probeer je nou eigenlijk te bereiken? Wil je soms zeggen dat de aarde rond is?quote:
1. De koers van een vaartuig of luchtvaartuig is de hoek tussen een noordrichting en de koersrichting.quote:Op maandag 12 juni 2017 18:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zonder verdere uiteenzetting loze woorden.
Bij een vliegtuig verandert de koers niet, hij gaat niet naar een andere windrichting omdat de aarde een curve heeft. De hoogte verandert ook niet, want de afstand tussen aarde en vliegtuig blijft hetzelfde. Nogmaals, wat probeer je hier nou mee te bereiken?quote:Op maandag 12 juni 2017 18:37 schreef Orwell het volgende:
[..]
1. De koers van een vaartuig of luchtvaartuig is de hoek tussen een noordrichting en de koersrichting.
bij het treintje verandert die hoek tijdens het rijden dus daarmee de koers.
2. waar dan?
a: ik laat me graag corrigeren waar nodig maar niet door bullshit. dat kun je me moeilijk kwalijk nemen, lijkt me.quote:Op maandag 12 juni 2017 18:34 schreef illusions het volgende:
[..]
Als je het zo goed weet, en je accepteert geen andere mogelijkheden, waarom vraag je dan om uitleg? Wat probeer je nou eigenlijk te bereiken? Wil je soms zeggen dat de aarde rond is?
dat beweer ik ook nergens.quote:Op maandag 12 juni 2017 18:47 schreef illusions het volgende:
[..]
Bij een vliegtuig verandert de koers niet, hij gaat niet naar een andere windrichting omdat de aarde een curve heeft. De hoogte verandert ook niet, want de afstand tussen aarde en vliegtuig blijft hetzelfde. Nogmaals, wat probeer je hier nou mee te bereiken?
Dit is geen bullshit:quote:Op maandag 12 juni 2017 18:49 schreef Orwell het volgende:
[..]
a: ik laat me graag corrigeren waar nodig maar niet door bullshit. dat kun je me moeilijk kwalijk nemen, lijkt me.
b: ik verdedig louter mijn punt dat, gefixeerd (kwa richting) doorvliegen vanaf locatie A niet leidt tot circumnavigation, er van uitgaande dat op locatie A het vliegtuig waterpas vliegt.
kortom, het vliegtuig zal enigszins moet downdippen (tippen?) om rond de aarde te vliegen.
Dit is de uitleg. Die uitleg gaat niet veranderen ook.quote:Op maandag 12 juni 2017 17:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die trein blijft op koers, maar dat terzijde.
Je impliceerde continu dat de piloot of navigatie continu de stand van de neus moest wijzigen om te voorkomen dat het vliegtuig van koers veranderd. En dat is niet het geval.
Vliegtuigen vliegen sowieso niet waterpas als ze op gelijke hoogte vliegen, maar met de neus een stukje omhoog. Zoals ik eerder al uit probeerde te leggen zetten ze de neus op een dusdanige hoek met de horizon dat het vliegtuig op gelijke hoogte blijft boven het oppervlakte van de aarde.quote:Op maandag 12 juni 2017 18:49 schreef Orwell het volgende:
[..]
a: ik laat me graag corrigeren waar nodig maar niet door bullshit. dat kun je me moeilijk kwalijk nemen, lijkt me.
b: ik verdedig louter mijn punt dat, gefixeerd (kwa richting) doorvliegen vanaf locatie A niet leidt tot circumnavigation, er van uitgaande dat op locatie A het vliegtuig waterpas vliegt.
kortom, het vliegtuig zal enigszins moet downdippen (tippen?) om rond de aarde te vliegen.
Het is bijna triest te noemen dat dit nog uitleg behoeft. Net als dat de aarde rond is enzo.quote:Op maandag 12 juni 2017 19:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vliegtuigen vliegen sowieso niet waterpas als ze op gelijke hoogte vliegen, maar met de neus een stukje omhoog. Zoals ik eerder al uit probeerde te leggen zetten ze de neus op een dusdanige hoek met de horizon dat het vliegtuig op gelijke hoogte blijft boven het oppervlakte van de aarde.
het zijn twee onjuiste beweringen. dat heb ik je al uitgelegd.quote:Op maandag 12 juni 2017 19:05 schreef illusions het volgende:
[..]
Dit is geen bullshit:
[..]
Dit is de uitleg. Die uitleg gaat niet veranderen ook.
dipping down ja.quote:Op maandag 12 juni 2017 19:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vliegtuigen vliegen sowieso niet waterpas als ze op gelijke hoogte vliegen, maar met de neus een stukje omhoog. Zoals ik eerder al uit probeerde te leggen zetten ze de neus op een dusdanige hoek met de horizon dat het vliegtuig op gelijke hoogte blijft boven het oppervlakte van de aarde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |