Wat vind je zelf eigenlijk van dit experiment Summers?quote:
Je hebt het over alles, behalve de inhoud van het nieuws. Het gaat toch om waarheidsvinding? Als iets aannemelijk is het aannemelijk, als iets waar is, is het waar. Kennelijk kunnen die alternatieve bronnen niet met iets komen wat hout snijdt. Behalve dan dat nieuws gekleurd is, dat is het altijd. Er wordt geselecteerd, gekeken naar hoe het gebracht wordt, de verkoopcijfers.. Dat is algemeen bekend.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 09:29 schreef Summers het volgende:
[..]
Right en nu moeten we geloven dat mensen gek gaan doen als ze alternatief nieuws lezen en dat ze maar beter naar het main stream nieuws moeten bljven kijken want van cnn en consorten dan blijf je " normaal " .
Vraag je serieus om een eigen visie?quote:Op zondag 11 juni 2017 18:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat vind je zelf eigenlijk van dit experiment Summers?
Goede post en helemaal waar.quote:Op zondag 11 juni 2017 19:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je hebt het over alles, behalve de inhoud van het nieuws. Het gaat toch om waarheidsvinding? Als iets aannemelijk is het aannemelijk, als iets waar is, is het waar. Kennelijk kunnen die alternatieve bronnen niet met iets komen wat hout snijdt. Behalve dan dat nieuws gekleurd is, dat is het altijd. Er wordt geselecteerd, gekeken naar hoe het gebracht wordt, de verkoopcijfers.. Dat is algemeen bekend.
En het geldt net zo goed en mss nog wel meer voor allerlei alternatieve nieuwsbronnen. Als je ziet hoe er gehannest en gedraaid wordt en gespeeld op onwetendheid en onderbuikgevoelens om hun flinterdunne bewijsvoering overtuigend te brengen. En daar wordt vaak aan voorbij gegaan. Inplaats daarvan wordt er op de man, nou bron, gespeeld.
En dat lijkt bij de platte aarde discussie niet anders te zijn.
ja maar tegelijkertijd: wanneer een vliegtuig exact horizontaal boven zeg amsterdam vliegt, en hij blijft vervolgens compleet gefixeerd in die richting vliegen, dan raakt ie op gegeven moment de dampkring.quote:Op zondag 11 juni 2017 11:39 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Deze meneer heeft dus niet begrepen wat een loodlijn doet.
Waterpas == Loodrecht + 90 graden
Nee, dat werkt niet zo. Dit is al zo fucking vaak langs gekomen, ik ga echt niet meer de moeite doen om het nog uit te leggen. Hint: zwaartekracht en atmosfeer.quote:Op zondag 11 juni 2017 22:24 schreef Orwell het volgende:
ja maar tegelijkertijd: wanneer een vliegtuig exact horizontaal boven zeg amsterdam vliegt, en hij blijft vervolgens compleet gefixeerd in die richting vliegen, dan raakt ie op gegeven moment de dampkring.
Vliegtuigen blijven ook niet compleet gefixeerd in die richting vliegen. Wat de (auto) piloot doet is het vliegtuig onder een dusdanige hoek laten vliegen dat deze op dezelfde hoogte boven zeeniveau blijft.quote:Op zondag 11 juni 2017 22:24 schreef Orwell het volgende:
[..]
ja maar tegelijkertijd: wanneer een vliegtuig exact horizontaal boven zeg amsterdam vliegt, en hij blijft vervolgens compleet gefixeerd in die richting vliegen, dan raakt ie op gegeven moment de dampkring.
om dit te voorkomen zou je denken dat ie dus continu of soms enigszins moet down dippen.
anders gedacht:
een giant waterpas van die je neerlegt met het ene uiteinde op een gebouw in amsterdam en met het andere uiteinde op een even hoog gebouw in rotterdam.
die waterpas moet dus krom zijn.
sterker nog: in theorie moet elke waterpas een beetje krom zijn.
toch..?
Nee, want om verder van de aarde te geraken heb je meer trust nodig. Stel als alle omstandigheden zo ideaal zijn dat het vliegtuig inderdaad horizontaal kan vliegen zonder compensatie, dan wordt het toestel door de zwaartekracht rond de aarde getrokken.quote:Op zondag 11 juni 2017 22:24 schreef Orwell het volgende:
[..]
ja maar tegelijkertijd: wanneer een vliegtuig exact horizontaal boven zeg amsterdam vliegt, en hij blijft vervolgens compleet gefixeerd in die richting vliegen, dan raakt ie op gegeven moment de dampkring.
Dan onderschat je de omvang van de aardequote:om dit te voorkomen zou je denken dat ie dus continu of soms enigszins moet down dippen.
Klopt, dat is ook de wijze waarop je de kromming van de aarde kunt zichtbaar maken : plaats een reeks paaltjes over een afstand van enkele kilometers in een kanaal, waarbij elk paaltje even hoog boven het water uit steekt. Schiet vervolgens een laserstraal over de paaltjes. Wat je dan ziet is dat de laser niet over de middelste paaltjes komt.quote:anders gedacht:
een giant waterpas van die je neerlegt met het ene uiteinde op een gebouw in amsterdam en met het andere uiteinde op een even hoog gebouw in rotterdam.
die waterpas moet dus krom zijn.
Nee, daarvoor is de kromming van de aarde te gering.quote:sterker nog: in theorie moet elke waterpas een beetje krom zijn.
toch..?
ok, precies...quote:Op zondag 11 juni 2017 23:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vliegtuigen blijven ook niet compleet gefixeerd in die richting vliegen. Wat de (auto) piloot doet is het vliegtuig onder een dusdanige hoek laten vliegen dat deze op dezelfde hoogte boven zeeniveau blijft.
Nee, want je kunt de zwaartekracht niet uitsluiten.quote:Op maandag 12 juni 2017 00:49 schreef Orwell het volgende:
[..]
ok, precies...
en die autopilot zal ergens gedurende het traject, ter handhaving van die vlieghoogte, moeten downdippen. of continu een beetje..
los nog van allemaal zaken als luchtdruk, trust, (zwaarte)kracht etc...
gewoon vector-wise.
een, vector-wise, noodzakelijke dipping down.
op de bal aarde.
los nog van de vraag hoe je het meet, lijkt me bovenstaande nogal undisputable.
Dat gebeurt eigenlijk automatisch. De hoeveelheid lift hangt namelijk af van de hoek die het vliegtuig maakt (de angle of attack), dus als je de neus op de hoek zet waarbij je op gelijke hoogte boven zeeniveau blijft, volg je dus automatisch ook de curve van de aardequote:Op maandag 12 juni 2017 00:49 schreef Orwell het volgende:
[..]
ok, precies...
en die autopilot zal ergens gedurende het traject, ter handhaving van die vlieghoogte, moeten downdippen. of continu een beetje..
los nog van allemaal zaken als luchtdruk, trust, (zwaarte)kracht etc...
gewoon vector-wise.
een, vector-wise, noodzakelijke dipping down.
op de bal aarde.
los nog van de vraag hoe je het meet, lijkt me bovenstaande nogal undisputable.
90 graden loodrecht tijdens punt A vereist vervolgens, somehow, om bij punt B te komen, een, vector-wise dipping down van het vliegtuig.
En die dipping down zou in theorie observeerbaar moeten zijn.
lijkt mij
Net zo min als dat de curve observeerbaar is.quote:Op maandag 12 juni 2017 00:49 schreef Orwell het volgende:
En die dipping down zou in theorie observeerbaar moeten zijn.
lijkt mij
gezien de bal kun je niet spreken van 'de hoek".quote:Op maandag 12 juni 2017 01:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat gebeurt eigenlijk automatisch. De hoeveelheid lift hangt namelijk af van de hoek die het vliegtuig maakt (de angle of attack), dus als je de neus op de hoek zet waarbij je op gelijke hoogte boven zeeniveau blijft, volg je dus automatisch ook de curve van de aarde
Nee hoor.quote:Op maandag 12 juni 2017 01:08 schreef Orwell het volgende:
[..]
gezien de bal kun je niet spreken van 'de hoek".
er is niet één standje waarmee je de cirkel volgt.
wat jij beschrijft is boven een schuin vlak vliegen.
Natuurlijk kan je wel spreken van een dergelijke hoek. Het is de hoek tussen horizontaal, en de neus van het vliegtuig, waar horizontaal weer loodrecht op de zwaartekracht vector staat. Dat gaat prima op een bal, waarbij de absolute oriëntatie van het vliegtuig inderdaad langzaam draait, terwijl je rond de aarde vliegt. Als die persoon met de waterpas in plaats daarvan een gyroscoop mee had genomen op zijn vlucht had je dat kunnen zien.quote:Op maandag 12 juni 2017 01:08 schreef Orwell het volgende:
[..]
gezien de bal kun je niet spreken van 'de hoek".
er is niet één standje waarmee je de cirkel volgt.
wat jij beschrijft is boven een schuin vlak vliegen.
dankjewel.quote:Op maandag 12 juni 2017 01:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je wel spreken van een dergelijke hoek. Het is de hoek tussen horizontaal, en de neus van het vliegtuig, waar horizontaal weer loodrecht op de zwaartekracht vector staat. Dat gaat prima op een bal, waarbij de absolute oriëntatie van het vliegtuig inderdaad langzaam draait, terwijl je rond de aarde vliegt. Als die persoon met de waterpas in plaats daarvan een gyroscoop mee had genomen op zijn vlucht had je dat kunnen zien.
De oriëntatie van het vliegtuig draait ten opzichte van de aarde omdat deze rond is, maar de neus hoeft niet af en toe omlaag om de koers te wijzigen zodat hij de atmosfeer niet uit vliegt.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:04 schreef Orwell het volgende:
[..]
dankjewel.
kortom een continu (observeerbare) dipping down.
pffff...
Alleen als je het van buiten de aarde zou bekijken. De piloot merkt hier niets van.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:04 schreef Orwell het volgende:
[..]
dankjewel.
kortom een continu (observeerbare) dipping down.
pffff...
kortom een continu (observeerbare) dipping down.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:16 schreef illusions het volgende:
[..]
De oriëntatie van het vliegtuig draait ten opzichte van de aarde omdat deze rond is, maar de neus hoeft niet af en toe omlaag om de koers te wijzigen zodat hij de atmosfeer niet uit vliegt.
Op dezelfde manier dat als je iets zwaars aan een touwtje bindt en je gaat dat in een rondje zwaaien.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:38 schreef Orwell het volgende:
[..]
kortom een continu (observeerbare) dipping down.
Eigenlijk houd het vliegtuig de neus net niet hoog genoeg om (boven een plat vlak) een vaste hoogte aan te houden, maar omdat de aarde onder je weg kromt blijft het vliegtuig op dezelfde hoogte vliegen.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:38 schreef Orwell het volgende:
[..]
kortom een continu (observeerbare) dipping down.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |