abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:23:39 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170978943
goed artikel

http://www.telegraaf.nl/d(...)inder_auto_s___.html

Gaat de overheid hier nu al mee rekening houden??
Of wordt er nog niet over nagedacht

quote:
De zelfrijdende auto komt er, daarover is eigenlijk iedereen het wel eens.

Of dat over 5, 10 of 20 jaar is, is nog onduidelijk, maar het gaat gebeuren. En het gaat veel impact hebben. Natuurlijk op de auto-industrie zelf.

Maar de gevolgen van de zelfrijdende auto strekken zich veel verder uit. En ook beleggers krijgen er mee te maken.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170979180
Het bezit van een auto is nog steeds voor veel mensen een statussymbool.

Een bus of taxi wordt tussen de diensten door schoongemaakt. Hoe zit dat bij een zelfrijdende auto? Beland je in een zwijnenstal als je toevallig net een Tokkie voor je aan hebt gehad? En kunnen die dingen zichzelf tanken/opladen?

En hoe zit het met het aanbod in de spits? Want je kan wel zeggen dat een auto het grootste deel van de tijd stilstaat en dat je dus wel even 80% in het wagenpark kan snijden, maar als iedereen tegelijk op z'n werk wil komen, gaat die vlieger mooi niet op.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 12:37:14 #3
54278 crew  Tijger_m
42
pi_170979217
Uh, waar haal je vandaan dat die zelf rijdende auto's geen prive bezit zijn zoals auto's dat nu ook zijn?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_170979274
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:34 schreef Jordy-B het volgende:
Het bezit van een auto is nog steeds voor veel mensen een statussymbool.

Een bus of taxi wordt tussen de diensten door schoongemaakt. Hoe zit dat bij een zelfrijdende auto? Beland je in een zwijnenstal als je toevallig net een Tokkie voor je aan hebt gehad? En kunnen die dingen zichzelf tanken/opladen?

En hoe zit het met het aanbod in de spits? Want je kan wel zeggen dat een auto het grootste deel van de tijd stilstaat en dat je dus wel even 80% in het wagenpark kan snijden, maar als iedereen tegelijk op z'n werk wil komen, gaat die vlieger mooi niet op.
je kan straks je eigen zelfreidende auto kopen. Het is geen ov ofzo
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:48:02 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170979395
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
Uh, waar haal je vandaan dat die zelf rijdende auto's geen prive bezit zijn zoals auto's dat nu ook zijn?
kan wel maar waarom zou je dat doen
als ik die auto 96% van de tijd stilstaat is het veel makkelijke en goedkoper om een gedeelde auto op te roepen

als een gedeelde auto veel efficiënter is, geen stalling geen onderhoud en verzekering
als je naar Amsterdam of Utrecht gaat dan laat je jezelf in de stad afzetten en kun je met een andere of met het OV weer terug
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:50:09 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170979417
De eerste stap is zelfrijdende auto's in zelfbezit, de vervolgstap is "uber zonder bestuurder" de stap daarna is, niemand krijgt een rijbewijs meer, de wegen zijn volledig geoptimaliseerd voor grote vervoersbedrijven, alles moet automatisch. Maar dat laatste duurt nog even.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:50:22 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170979420
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:34 schreef Jordy-B het volgende:

En hoe zit het met het aanbod in de spits?
Want je kan wel zeggen dat een auto het grootste deel van de tijd stilstaat en dat je dus wel even 80% in het wagenpark kan snijden, maar als iedereen tegelijk op z'n werk wil komen, gaat die vlieger mooi niet op.
files zijn er dan dus niet meer he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 12:50:26 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_170979421
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

kan wel maar waarom zou je dat doen

als een gedeelde auto veel efficiënter is, geen stalling geen onderhoud en verzekering
als je naar Amsterdam of Utrecht gaat dan laat je jezelf in de stad afzetten en kun je met een andere of met het OV weer terug
Omdat een gedeelde auto mij niet brengt waar ik heen wil op het moment dat ik er heen wil? Dat is precies de reden dat ik nu ook geen gedeelde auto heb. Of die auto dan wel of geen actieve bestuurder heeft is totaal niet relevant, lijkt mij, het veranderd geen ruk aan het principe, gedeelde auto's zijn er nu ook al in flinke aantallen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_170979430
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:40 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

je kan straks je eigen zelfreidende auto kopen. Het is geen ov ofzo
Het idee van het artikel is dat je geen auto meer bezit, maar een auto laat voorrijden op bestelling als je hem nodig hebt. En dus alleen nog maar betaalt voor het gebruik. En dat zou dan dus betekenen dat er enorm in het landelijke wagenpark gesneden kan worden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:51:13 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170979441
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat een gedeelde auto mij niet brengt waar ik heen wil op het moment dat ik er heen wil?
Waarom niet?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:51:26 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170979444
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat een gedeelde auto mij niet brengt waar ik heen wil op het moment dat ik er heen wil?

Dat is precies de reden dat ik nu ook geen gedeelde auto heb.
Of die auto dan wel of geen actieve bestuurder heeft is totaal niet relevant, lijkt mij, het veranderd geen ruk aan het principe, gedeelde auto's zijn er nu ook al in flinke aantallen.
klopt maar nu moet je die gedeelde auto stallen en terugbrengen, terwijl je dan uitstapt en betaald
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170979464
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

files zijn er dan dus niet meer he
Nee, omdat je volgens de schrijver van het artikel 80% minder auto's op de weg krijgt, maar de schrijver gaat er aan voorbij dat mensen nog altijd graag tegelijkertijd op de plaats van bestemming willen zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 12:52:23 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_170979467
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt maar nu moet je die gedeelde auto stallen en terugbrengen
En een zelf rijdende auto lost in lucht op?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:53:17 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170979482
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En een zelf rijdende auto lost in lucht op?
ja
die gaat terug naar een centraal punt of heeft een andere klant
zichzelf weer stallen onder een weiland ofzo


en jij stapt lekker op de DAM of bij de Kuip uit


heb je er weer een nodig dan komt er weer eentje
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:53:35 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170979488
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En een zelf rijdende auto lost in lucht op?
Je stapt uit en die auto gaat direct nieuwe klanten zoeken. Of in geval van zelfbezit gaat je auto zichzelf ergens parkeren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 12:55:25 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_170979531
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je stapt uit en die auto gaat direct nieuwe klanten zoeken. Of in geval van zelfbezit gaat je auto zichzelf ergens parkeren.
Ik denk dat de meeste auto bezitters daar niet veel voor zullen voelen, eigenlijk. Maar, wat ik hier in mis is hoe dat anders is dan vandaag, of een auto zelf rijd of niet is helemaal niet relevant, het mechanisme is er nu al, al heel lang zelfs, dat noemen we taxi's.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:55:56 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170979541
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste auto bezitters daar niet veel voor zullen voelen, eigenlijk.

Maar, wat ik hier in mis is hoe dat anders is dan vandaag, of een auto zelf rijd of niet is helemaal niet relevant, het mechanisme is er nu al, al heel lang zelfs, dat noemen we taxi's.
Ik wel , ik weet nu al zeker dat ik geen eigen auto meer wil, nooit meeer , ( ben 63) he

maar die zijn duur
en hebben een grote bek


een zelfrijdende deelauto zal niet duurder zijn dan een eigen auto per km met een duidelijke meter en een afschrijving van je creditcard
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 12:58:38 #18
54278 crew  Tijger_m
42
pi_170979578
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar die zijn duur
en hebben een grote bek
Oh, en zelf rijdende auto's gaan gratis gemaakt worden, ja...natuurlijk...en wat gebeurt er op het moment dat de zelf rijdende auto een mankement heeft aan zijn besturing? Vliegtuigen hebben al decennia automatische piloten en toch zitten er altijd 2 piloten in, waarom denk je dat dat is?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 12:59:04 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_170979588
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik wel , ik weet nu al zeker dat ik geen eigen auto meer wil, nooit meeer

maar die zijn duur
en hebben een grote bek

een zelfrijdende deelauto zal niet duurder zijn dan een eigen auto per km met een duidelijke meter en een afschrijving van je creditcard
Oh..maar als het niet duurder is WAAROM ZOU IK DAN DELEN?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:59:25 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170979590
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, en zelf rijdende auto's gaan gratis gemaakt worden, ja...natuurlijk...en wat gebeurt er op het moment dat de zelf rijdende auto een mankement heeft aan zijn besturing? Vliegtuigen hebben al decennia automatische piloten en toch zitten er altijd 2 piloten in, waarom denk je dat dat is?
dan zal ie gaan parkeren en een broertje oproepen he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:00:02 #21
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170979599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh..maar als het niet duurder is WAAROM ZOU IK DAN DELEN?
niet duurder per KM
variabele kosten, benzine en bonnen

Ik heb het niet over aanschaf, APK en reparaties
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:07:24 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170979696
Maar heb je nu een rijschool , een (parkeer) garage, of taxi bedrijf , dan ging ik toch wat anders doen

Uber gaat dan echt alle auto's en bussen aansturen, en die autos gaan pas rijden als ie je creditcard heeft gecontroleerd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170979723
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:07 schreef michaelmoore het volgende:
Maar heb je nu een rijschool , een (parkeer) garage, of taxi bedrijf , dan ging ik toch wat anders doen

Uber gaat dan echt alle auto's en bussen aansturen
Uber heeft zelf geen auto's in bezit, hè. En ik verwacht niet dat je de komende tien jaar zonder rijbewijs kan. Voor alle zelfrijdende auto's geldt nu nog dat je je handjes aan het stuur moet hebben. Voordat die wetgeving een keer is aangepast, ben je wel een decennium verder.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:15:28 #24
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170979850
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Uber heeft zelf geen auto's in bezit, hè.

En ik verwacht niet dat je de komende tien jaar zonder rijbewijs kan. Voor alle zelfrijdende auto's geldt nu nog dat je je handjes aan het stuur moet hebben. Voordat die wetgeving een keer is aangepast, ben je wel een decennium verder.
Uber hoeft geen auto's in bezit te hebben, die zullen ze leasen van de fabricant dan

nu moet je nog de handjes aan het stuur hebben. klopt , en in 1905 moest er in Engeland voor iedere auto een paard voorop rijden ,en mochten auto's niet harderr dan 5 km per uur
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170979943
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Uber hoeft geen auto's in bezit te hebben, die zullen ze leasen van de fabricant dan
Uber least helemaal niks. Uber zorgt er alleen maar voor dat mensen die taxichauffeurtje willen spelen, in contact komen met klanten.
quote:
nu moet je nog de handjes aan het stuur hebben. klopt

in 1905 moest er in Engeland voor iedere auto een paard voorop rijden ,
Daar wil ik wel een bron van zien, eigenlijk.

Maar het is heel simpel, wetgeving loopt altijd achter de feiten aan. Dus zelfs al zou het straks mogelijk zijn om de auto autonoom zijn werk te laten doen, dan nog zal je nog jaren op de wetgeving moeten wachten die je dat ook laat doen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:22:21 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170979981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste auto bezitters daar niet veel voor zullen voelen, eigenlijk.
Veel mensen dachten dat men er ook niks voor zou voelen om een machine als vervoersmiddel te hebben ipv betrouwbare paarden. Paarden kon je namelijk ook inzetten voor het ploegen en andere klusjes. De auto kon maar 1 ding doen.

quote:
Maar, wat ik hier in mis is hoe dat anders is dan vandaag, of een auto zelf rijd of niet is helemaal niet relevant, het mechanisme is er nu al, al heel lang zelfs, dat noemen we taxi's.
Taxi's zijn duur en de mensen die de taxi's besturen zijn niet altijd even fijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:56:30 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170980723
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Veel mensen dachten dat men er ook niks voor zou voelen om een machine als vervoersmiddel te hebben ipv betrouwbare paarden. Paarden kon je namelijk ook inzetten voor het ploegen en andere klusjes. De auto kon maar 1 ding doen.

[..]

Taxi's zijn duur en de mensen die de taxi's besturen zijn niet altijd even fijn.
waarom zou je ook een auto voor de deur willen hebben??
voor de buren??

Die hebben er dan ook geen een meer dus het competitie element is verdwenen
kijk mij eens met mijn nieuwe Opel , zegen de buren, koopt hij nog steeds zelf een auto?
Goh, ook niet slim , wat een malloot

moet ie zelf overal die auto parkeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170980781
Hoe de economische verdeling van de rollen gaat worden weet ik niet maar dat de auto als prive bezit vrij vlot over is geloof ik wel. Een auto komt je halen wanneer jij dat wilt, daarna richting een andere klant of opladen of zelfs voor onderhoud. Auto's zullen in jaren korter mee gaan maar rijden ondertussen wel veel meer kilometers. Dat zal ook gevolgen hebben voor het ontwerp en onderhoud.

Wel blijft er denk ik een markt bestaan voor bijvoorbeeld campers en bedrijfsbusje met gereedschap en materiaal.

Een trekhaak of dakdragers zal ook wel een optie worden bij het bestellen.
pi_170980818
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 13:58 schreef nanuk het volgende:
Hoe de economische verdeling van de rollen gaat worden weet ik niet maar dat de auto als prive bezit vrij vlot over is geloof ik wel. Een auto komt je halen wanneer jij dat wilt, daarna richting een andere klant of opladen of zelfs voor onderhoud. Auto's zullen in jaren korter mee gaan maar rijden ondertussen wel veel meer kilometers. Dat zal ook gevolgen hebben voor het ontwerp en onderhoud.
En hoe doe je dat in de spits? Als de helft van Nederland tegelijkertijd in de auto wil zitten?

Werktijden verschuiven, werkt niet. Want ieder bedrijf heeft zoiets van: "Ja, dat doen die andere bedrijven maar lekker, wij beginnen hier gewoon om negen uur". En thuiswerken is niet altijd een optie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_170980884
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En hoe doe je dat in de spits? Als de helft van Nederland tegelijkertijd in de auto wil zitten?

Werktijden verschuiven, werkt niet. Want ieder bedrijf heeft zoiets van: "Ja, dat doen die andere bedrijven maar lekker, wij beginnen hier gewoon om negen uur". En thuiswerken is niet altijd een optie.
Werktijden zijn al niet helemaal gelijk. Ik start om half acht, er is vast wel iemand in de buurt die om die tijd pas van huis wil.

Laden en onderhoud probeer je dus buiten de spits te plannen. Die 80% vind ik zelf ook wel iets optimistisch maar het principe van geen eigen bezit geloof ik wel in.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:04:16 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170980898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En hoe doe je dat in de spits? Als de helft van Nederland tegelijkertijd in de auto wil zitten?
een meerpersoonsbusje ?

en autos zullen allemaal even snel rijden he, dus goede doorstroming, en weten gelijk als er ergens een file staat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170980916
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:03 schreef nanuk het volgende:

[..]

Werktijden zijn al niet helemaal gelijk. Ik start om half acht, er is vast wel iemand in de buurt die om die tijd pas van huis wil.
En toch is de spits gewoon de spits. Je kan wel roepen (jij niet, de schrijver van het artikel) dat je geen files meer hebt, omdat je 80% van het wagenpark kan wegstrepen, maar je houdt gewoon een spitsperiode, omdat een groot aantal mensen rond dezelfde tijd moet beginnen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:05:58 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170980918
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:03 schreef nanuk het volgende:


Laden en onderhoud probeer je dus buiten de spits te plannen.
ik denk echt dat de spits niet meer bestaat, met een efficiënte vervoer stroom met tussenruimtes van 10 meter , die met stoplichten communiceren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170980934
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een meerpersoonsbusje ?

en autos zullen allemaal even snel rijden he, dus goede doorstroming, en weten gelijk als er ergens een file staat
Oh, je moet samen in de auto? Zeg maar als een bus... Als een soort verplichte carpool?

En doorstroming of niet, een auto kan niet op twee plaatsen tegelijk zijn. Als honderd mensen om negen uur van huis naar hun werk willen, heb je gewoon honderd auto's nodig.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:07:53 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170980951
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Oh, je moet samen in de auto? Zeg maar als een bus?

En doorstroming of niet, een auto kan niet op twee plaatsen tegelijk zijn. Als honderd mensen om negen uur van huis naar hun werk willen, heb je gewoon honderd auto's nodig.
klopt, die allemaal in exact de zelfde snelheid rijden,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170980954
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik denk echt dat de spits niet meer bestaat, met een efficiënte vervoer stroom die met stoplichten communiceren
Stoplichten zijn ook overbodig, de doorstroming kan vlotter maar file zal wel blijven bestaan bij een verstoring van het verkeersbeeld.

Maar mijn werkgever hoeft niet meer dure parkeerplaatsen te maken. Thuis in mijn wijk is er daardoor ook meer ruimte voor groen. Laat de auto's die op dat moment niet rijden maar lekker ergens op een groot goedkoop parkeerterrein in de polder aan de laadpaal staan.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:08:50 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170980966
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:07 schreef nanuk het volgende:

[..]

Stoplichten zijn ook overbodig, de doorstroming kan vlotter maar file zal wel blijven bestaan bij een verstoring van het verkeersbeeld.

Maar mijn werkgever hoeft niet meer dure parkeerplaatsen te maken. Thuis in mijn wijk is er daardoor ook meer ruimte voor groen. Laat de auto's die op dat moment niet rijden maar lekker ergens op een groot goedkoop parkeerterrein in de polder aan de laadpaal staan.
onder een windmolen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170980976
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt, die allemaal in de zelfde snelheid rijden,
Dus je houdt gewoon hetzelfde aantal auto's. Waar komt dan die 80% minder auto's vandaan?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_170980980
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

onder een windmolen
Of onder een afdakje van zonnepanelen....
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:10:17 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170981001
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dus je houdt gewoon hetzelfde aantal auto's. Waar komt dan die 80% minder auto's vandaan?
mensen hebben dan geen eigen auto meer.

jouw auto staat 96 % van de tijd stil te staan
bij mijn de buurt staan tientallen autos die haast nooit rijden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:12:32 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170981041
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dus je houdt gewoon hetzelfde aantal auto's. Waar komt dan die 80% minder auto's vandaan?
Je kijkt naar de piekbezetting van het wagenpark, + het aantal wagens wat je aan overcapaciteit wilt hebben per locatie

Dat is wat een aanbieder qua wagens moet hebben. Terwijl nu ieder persoon die denkt soms een auto nodig te hebben voor een weekendje naar het strand er eentje heeft stil staan.

Ik denk eigenlijk niet dat het 80% is maar ik denk dat 50% reductie realistisch zou kunnen zijn.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:14:47 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170981091
ik koop hierna geen auto meer, ik hoef al die sores niet meer,

ik heb een prima fiets
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:19:09 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170981184
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:14 schreef michaelmoore het volgende:
ik koop hierna geen auto meer, ik hoef al die sores niet meer,

ik heb een prima fiets
Wat dat betreft is GreenWheels en Car2Go natuurlijk al een soort voorproefje op dat model.
Per se een auto nodig? Dan betaal je per minuut of per km... het enige nadeel is het gezeik met parkeren en bij Car2Go het dat je moet lopen naar de dichtsbijzijnde (wat soms een eindje kan zijn) en dat je per se naar een laadplek moet rijden als je onder de 30% zit tijdens jouw rit.

Haal je dat soort factoren weg wat zijn dan de redenen om zelf een wegroestende, APK benodigende, parkeercentjes slurpende, volledig verzekerde auto te kopen.

Behalve dan liefhebberij. Zoals liefhebbers nu paarden hebben. Prima.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 16 mei 2017 @ 14:34:20 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170981532
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:19 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat dat betreft is GreenWheels en Car2Go natuurlijk al een soort voorproefje op dat model.
Per se een auto nodig? Dan betaal je per minuut of per km... het enige nadeel is het gezeik met parkeren en bij Car2Go het dat je moet lopen naar de dichtsbijzijnde (wat soms een eindje kan zijn) en dat je per se naar een laadplek moet rijden als je onder de 30% zit tijdens jouw rit.

Haal je dat soort factoren weg wat zijn dan de redenen om zelf een wegroestende, APK benodigende, parkeercentjes slurpende, volledig verzekerde auto te kopen.

Behalve dan liefhebberij. Zoals liefhebbers nu paarden hebben. Prima.
Doordeweeks elektrisch rijden, in het weekend een vette V8 op LPG (of misschien wel waterstof als alternatief) ik zie dat wel zitten ja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170981706
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mensen hebben dan geen eigen auto meer.

jouw auto staat 96 % van de tijd stil te staan
bij mijn de buurt staan tientallen autos die haast nooit rijden

We kletsen behoorlijk in een rondje, omdat je steeds met ontwijkende antwoorden komt.

Dat auto's het grootste deel van de tijd stilstaan is gewoon geen antwoord op de vraag. Ja, auto's staan meestal stil, maar de meeste auto's zijn ook tegelijk aan het rijden: in de spits.

Vandaar het voorbeeld. Het is prima dat je allemaal een zelfrijdende auto kan huren, maar als je honderd klanten hebt die allemaal op dezelfde tijd op hun werk willen aankomen, heb je gewoon honderd auto's nodig.

De vraag is dus niet: "Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen", maar:
Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen, terwijl toch iedereen tegelijkertijd op zijn werk aan wil komen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:58:50 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170982116
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:19 schreef SpecialK het volgende:

Haal je dat soort factoren weg wat zijn dan de redenen om zelf een wegroestende, APK benodigende, parkeercentjes slurpende, volledig verzekerde auto te kopen.

Behalve dan liefhebberij. Zoals liefhebbers nu paarden hebben. Prima.
klopt

of oude auto's
als je dat mooi vind
een noodzaak is er niet en dan kun je die plek gebruiken om te voetballen

maakt mij niet uit of een auto rood, groen is , als ik maar op de bestemming kom

en het is makkelijk als je wat gaat drinken en je niet meer kunt fietsen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170982148
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

We kletsen behoorlijk in een rondje, omdat je steeds met ontwijkende antwoorden komt.

Dat auto's het grootste deel van de tijd stilstaan is gewoon geen antwoord op de vraag. Ja, auto's staan meestal stil, maar de meeste auto's zijn ook tegelijk aan het rijden: in de spits.

Vandaar het voorbeeld. Het is prima dat je allemaal een zelfrijdende auto kan huren, maar als je honderd klanten hebt die allemaal op dezelfde tijd op hun werk willen aankomen, heb je gewoon honderd auto's nodig.

De vraag is dus niet: "Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen", maar:
Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen, terwijl toch iedereen tegelijkertijd op zijn werk aan wil komen.
Sowieso hebben verschillende sectoren verschillende werktijden. Bouwvakkers beginnen vaak om een uur of zeven al terwijl winkels vaak pas om negen uur openen. Ook zijn er nog een paar mensen in NL die onregelmatig werken. En dan hebben we het nog niet over mensen die een vrije dag hebben of een dagje thuis werken.

Het is dus gewoon niet waar dat alle auto's rijden in de spits. Of dat 20% van het wagenpark is weet ik niet, gevoelsmatig denk ik ook van niet. Maar die twintig procent uit de OP zal dichter in de buurt zitten dan die 100% van jou.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:01:01 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170982159
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

We kletsen behoorlijk in een rondje, omdat je steeds met ontwijkende antwoorden komt.

Dat auto's het grootste deel van de tijd stilstaan is gewoon geen antwoord op de vraag. Ja, auto's staan meestal stil, maar de meeste auto's zijn ook tegelijk aan het rijden: in de spits.

Vandaar het voorbeeld. Het is prima dat je allemaal een zelfrijdende auto kan huren, maar als je honderd klanten hebt die allemaal op dezelfde tijd op hun werk willen aankomen, heb je gewoon honderd auto's nodig.

De vraag is dus niet: "Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen", maar:
Hoe denk je 80% van de auto's te kunnen schrappen, terwijl toch iedereen tegelijkertijd op zijn werk aan wil komen.
klopt.
er gaan veel van mijn collega''s op de fiets naar het werk die toch een auto hebben
en vele AOW ers ook
nee ik denk ook dat er wel 50% minder autos zijn op den duur

ik werk no nog 4 dagen per week
en gebruik een auto, gedurende 2 uur per week maximaal ,ben iedere dag om 4 uur thuis

weet je wat dat per maand kost????
verzekering, boetes , APK, belasting en AFSCHRIJVING

ik zou ook gerust in een gecombineerde auto stoppen , er werken 7000 mensen hier
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:02:06 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_170982189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

of oude auto's
als je dat mooi vind
een noodzaak is er niet en dan kun je die plek gebruiken om te voetballen

maakt mij niet uit of een auto rood, groen is , als ik maar op de bestemming kom

en het is makkelijk als je wat gaat drinken en je niet meer kunt fietsen
Het grappige is dat je op comfort niet eens hoeft in te leveren. Het kan best wel zijn dat bepaalde transportbedrijven voor een beetje meer geld AV's met een lekkerder interieur en uiterlijk hebben. Staat leuker als je aan komt op je bestemming alsnog.

Zoals uber black nu.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_170982402
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:02 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het grappige is dat je op comfort niet eens hoeft in te leveren. Het kan best wel zijn dat bepaalde transportbedrijven voor een beetje meer geld AV's met een lekkerder interieur en uiterlijk hebben. Staat leuker als je aan komt op je bestemming alsnog.

Zoals uber black nu.
Waarschijnlijk zal er wel op diverse comfortniveau's aangeboden gaan worden inderdaad. Eigenlijk is dat jammer want hoe groter de pool hoe efficiënter de inzet. Aan de andere kant wil ik niet extra betalen voor een iets luxere uitstraling en een ander zal niet in een 'blokkendoos' willen zitten.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:15:21 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170982423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:13 schreef nanuk het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zal er wel op diverse comfortniveau's aangeboden gaan worden inderdaad. Eigenlijk is dat jammer want hoe groter de pool hoe efficiënter de inzet. Aan de andere kant wil ik niet extra betalen voor een iets luxere uitstraling en een ander zal niet in een 'blokkendoos' willen zitten.
het is net iets comfortabeler dan met de trein naar Amsterdam of Utrecht gaan en je kunt drinken en hoeft niet te zorgen voor parkeerplek en exact uitstappen op de plek die jij wilt


een zelfsturende auto komt in de plaats van de eigen auto, en een taxi is extra kosten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170982553
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het is net iets comfortabeler dan met de trein naar Amsterdam of Utrecht gaan en je kunt drinken en hoeft niet te zorgen voor parkeerplek en exact uitstappen op de plek die jij wilt

een zelfsturende auto komt in de plaats van de eigen auto, en een taxi is extra kosten

Het alleen of in een klein groepje zitten vind ik heel veel comfortabeler dan in een treinwagon. Bovendien het vervoer van deur tot deur is ook al een doorslaggevend voordeel natuurlijk.

Toch zou ik de auto's die nu als taxi rijden veel te kostbaar vinden om mee te reizen, dus de kosten voor een taxi zonder chauffeur zou ik niet op regelmatige basis willen uitgeven aan een auto.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 15:31:46 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170982735
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:22 schreef nanuk het volgende:

[..]

Toch zou ik de auto's die nu als taxi rijden veel te kostbaar vinden om mee te reizen, dus de kosten voor een taxi zonder chauffeur zou ik niet op regelmatige basis willen uitgeven aan een auto.
klopt, maar een zelfrijdende auto komt qua kosten in de plaats van de eigen auto , dat is het doorslaggevende punt

een eigen auto kost je in tien jaar tijd van nieuw tot oud

100 euro afschrijving per maand
100 euro benzine per maand
100 euro overige kosten boetes, verzekering, belasting en APK en banden

300 euro per maand is wel het minimum

mooi budget voor andere vormen van transport
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170982925
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt, maar een zelfrijdende auto komt qua kosten in de plaats van de eigen auto , dat is het doorslaggevende punt

een eigen auto kost je in tien jaar tijd van nieuw tot oud

100 euro afschrijving per maand
100 euro benzine per maand
100 euro overige kosten boetes, verzekering, belasting en APK en banden

300 euro per maand is wel het minimum

mooi budget voor andere vormen van transport
Dan heb je toch niet helemaal de juiste bedragen in je hoofd zitten.

Ik reken voor mijn onderkant van de markt auto 200 p/m voor afschrijving en onderhoud. Bij een nieuwere auto is dat afschrijving, later gaat dat in onderhoud zitten. Verzekering en belasting is rond dertig a veertig euro per maand. Brandstof heel wat meer dan 100, eerder 250 of zo. Maar ik rij dan wat meer dan gemiddeld.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 17:06:23 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170985178
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:43 schreef nanuk het volgende:

[..]

Dan heb je toch niet helemaal de juiste bedragen in je hoofd zitten.

Ik reken voor mijn onderkant van de markt auto 200 p/m voor afschrijving en onderhoud. Bij een nieuwere auto is dat afschrijving, later gaat dat in onderhoud zitten. Verzekering en belasting is rond dertig a veertig euro per maand. Brandstof heel wat meer dan 100, eerder 250 of zo. Maar ik rij dan wat meer dan gemiddeld.
is toch ook 300 euro dus voor een beperkt rijder als ik 10.000 km
voor een normale rijder 25.000 km per jaar 400
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2017 @ 17:20:54 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170985594
Ik zou het gewledig vinden. Ik heb nu een auto staan die ik soms weken niet gebruik want naar mijn werk gaat niet echt goed wegens de beperkte parkeerfaciliteiten en het feit dat ik dus precies met mijn neus de file in moet rijden én ook niet vroeg of laat kan beginnen of thuis kan werken of zo. Als ik dan een 'deeltijd' auto kan cofinancieren op basis van kilometers en gebruik zou ik helemaal fan zijn. Zelfs al zou je zo'n auto wél elke dag gebruiken, dan nog staat het 22 uur per dag stil. Maar dan het liefst wel in 'eigen' beheer. Of in ieder geval dat een co-op constructie de auto of een paar auto's koopt en kan gebruiken en de kosten verdeeld worden met de mate van gebruik en er niet nog iets overheen gaat wat het gewoon een taxi maakt zonder bestuurder.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  dinsdag 16 mei 2017 @ 20:50:49 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170990230
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 17:20 schreef jogy het volgende:
Ik zou het gewledig vinden. Ik heb nu een auto staan die ik soms weken niet gebruik want naar mijn werk gaat niet echt goed wegens de beperkte parkeerfaciliteiten en het feit dat ik dus precies met mijn neus de file in moet rijden én ook niet vroeg of laat kan beginnen of thuis kan werken of zo. Als ik dan een 'deeltijd' auto kan cofinancieren op basis van kilometers en gebruik zou ik helemaal fan zijn. Zelfs al zou je zo'n auto wél elke dag gebruiken, dan nog staat het 22 uur per dag stil. Maar dan het liefst wel in 'eigen' beheer. Of in ieder geval dat een co-op constructie de auto of een paar auto's koopt en kan gebruiken en de kosten verdeeld worden met de mate van gebruik en er niet nog iets overheen gaat wat het gewoon een taxi maakt zonder bestuurder.
klopt

het ultieme betalen per km is perfect

ik zou dan ook mijn auto weg doen
gelijk
auto kost je toch 300 a 400 euro per maand
ik denk dat je met een zelfrijdende deelauto voor de helft klaar bent
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 16 mei 2017 @ 21:01:26 #58
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170990448
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:34 schreef Jordy-B het volgende:
Het bezit van een auto is nog steeds voor veel mensen een statussymbool.

Een bus of taxi wordt tussen de diensten door schoongemaakt. Hoe zit dat bij een zelfrijdende auto? Beland je in een zwijnenstal als je toevallig net een Tokkie voor je aan hebt gehad? En kunnen die dingen zichzelf tanken/opladen?

En hoe zit het met het aanbod in de spits? Want je kan wel zeggen dat een auto het grootste deel van de tijd stilstaat en dat je dus wel even 80% in het wagenpark kan snijden, maar als iedereen tegelijk op z'n werk wil komen, gaat die vlieger mooi niet op.
Alsof alleen 'tokkies' dat doen. Nee. Jordan Belfort deed het ook. Corpsballen ook.

Zucht...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170991105
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 21:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alsof alleen 'tokkies' dat doen. Nee. Jordan Belfort deed het ook. Corpsballen ook.

Zucht...
Dan is de corpsbal in kwestie gewoon een Tokkie.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_170995041
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 14:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik denk echt dat de spits niet meer bestaat, met een efficiënte vervoer stroom met tussenruimtes van 10 meter , die met stoplichten communiceren
Ik geloof er helemaal niet in.
In de eerste helft van de jaren 70 fantaseerden we op de lagere school over de vliegende auto in "het jaar 2000" die zou rijden/vliegen op onuitputbare atoomenergie.
Inmiddels denk ik dat de zelfrijdende en communicerende auto het zelfde lot beschoren zal zijn.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_170995333
Grappig hoe het bij zelfrijdende auto's altijd direct gaat over 'geen autobezit meer'. Vreemd.

Als iedereen dat zo'n goed idee vindt, waarom doen we dat nu dan al niet? Gewoon elkaars auto's delen met de mensen in je straat?
Het enige verschil is namelijk dat er geen chauffeur meer nodig is. Maar is dat genoeg reden om geen auto meer voor de deur te hebben staan waarmee je op elk moment van de dag én alleen overal mee naar toe kunt? Dat is nou juist de hele charme van autobezit en dat zal ook niet zomaar willen opgeven. Het autorijden zelf trouwens ook niet, maar dat is een andere discussie.
  woensdag 17 mei 2017 @ 03:07:29 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170995659
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 01:38 schreef matigeuser het volgende:
Grappig hoe het bij zelfrijdende auto's altijd direct gaat over 'geen autobezit meer'. Vreemd.

Als iedereen dat zo'n goed idee vindt, waarom doen we dat nu dan al niet? Gewoon elkaars auto's delen met de mensen in je straat?
Het enige verschil is namelijk dat er geen chauffeur meer nodig is. Maar is dat genoeg reden om geen auto meer voor de deur te hebben staan waarmee je op elk moment van de dag én alleen overal mee naar toe kunt? Dat is nou juist de hele charme van autobezit en dat zal ook niet zomaar willen opgeven. Het autorijden zelf trouwens ook niet, maar dat is een andere discussie.
omdat er een commerciele partij moet zijn die de auto levert , de commercie duikt er nu niet in, met zelfrijdende autos wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 17 mei 2017 @ 03:08:07 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_170995661
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 00:53 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ik geloof er helemaal niet in.
In de eerste helft van de jaren 70 fantaseerden we op de lagere school over de vliegende auto in "het jaar 2000" die zou rijden/vliegen op onuitputbare atoomenergie.
Inmiddels denk ik dat de zelfrijdende en communicerende auto het zelfde lot beschoren zal zijn.
Jij gelooft niet in zelfrijdende auto's

ok , dat kan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_170995669
Ik denk dat dit fenomeen wel een reddende engel kan zijn voor oude van dagen die nauwelijks nog een motorvoertuig kunnen besturen. Neem mijn ouders bijvoorbeeld, in hun piekjaren zouden we het halve continent als familie zonder veel te piekeren doorkruisen met de auto. Tegenwoordig durven ze het niet eens 1 uur buiten hun woonplaats te rijden (vader is 70 jaar oud, mijn moeder reed sowieso weinig). Dus zo'n google-ding kan ze misschien uitkomst bieden mits google 185% veilig is en de kans op google veroorzaakte ongelukken bijna nul is. Dat zijn mijn minimumeisen dan.
pi_170995670
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 00:53 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ik geloof er helemaal niet in.
In de eerste helft van de jaren 70 fantaseerden we op de lagere school over de vliegende auto in "het jaar 2000" die zou rijden/vliegen op onuitputbare atoomenergie.
Inmiddels denk ik dat de zelfrijdende en communicerende auto het zelfde lot beschoren zal zijn.
Er zijn talloze testritten gedaan met chauffeurloze auto's (hij zat erin maar deed letterlijk niets). Duitsland heeft onlangszelfs een lijst met regels opgesteld waarin onbestuurde auto's mogen voldoen om voor de veiligheid te zorgen

Het is alleen nog niet aan de consument overgegeven
pi_170996735
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 01:38 schreef matigeuser het volgende:
Grappig hoe het bij zelfrijdende auto's altijd direct gaat over 'geen autobezit meer'. Vreemd.

Als iedereen dat zo'n goed idee vindt, waarom doen we dat nu dan al niet? Gewoon elkaars auto's delen met de mensen in je straat?
Het enige verschil is namelijk dat er geen chauffeur meer nodig is. Maar is dat genoeg reden om geen auto meer voor de deur te hebben staan waarmee je op elk moment van de dag én alleen overal mee naar toe kunt? Dat is nou juist de hele charme van autobezit en dat zal ook niet zomaar willen opgeven. Het autorijden zelf trouwens ook niet, maar dat is een andere discussie.
Als je een pool opzet met alleen mensen in je straat moet je vreselijk veel met elkaar communiceren. Bovendien ben je dan het voordeel kwijt dat een ander vroeg naar jouw wijk rijd, daar aan het werk gaat en dat jij met diezelfde auto alsnog naar jouw werk gaat. Ook zal je met een pooltje in je straat altijd moeten afspreken waar die dingen geparkeerd staan.

bij een zelfrijdende auto is dat parkeer- en ophaalprobleem opgelost, het ding komt voor je deur als jij dat wilt en zoekt zijn heil elders als ie even helemaal niet ingezet hoeft te worden. Ook laden en onderhoud kan ultiem ingepland worden en dus niet of nauwelijks de inzet beïnvloeden.

Bij een voldoende grote pool is de beschikbaarheid ook minder een probleem. Er kan een auto van de ene wijk zo naar een andere wijk rijden. Met de huidige auto is dat geen optie want dat kost veel menskracht.

En eh.... die pools van gezamenlijk gebruik bestaan inderdaad al, Greenwheels is daar een voorbeeld van.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:34:11 #67
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171020775
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 09:06 schreef nanuk het volgende:

[..]

Als je een pool opzet met alleen mensen in je straat moet je vreselijk veel met elkaar communiceren.

Bovendien ben je dan het voordeel kwijt dat een ander vroeg naar jouw wijk rijd, daar aan het werk gaat en dat jij met diezelfde auto alsnog naar jouw werk gaat.

Ook zal je met een pooltje in je straat altijd moeten afspreken waar die dingen geparkeerd staan.
klopt prive pools werken niet of eindigen in ruzie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171032772
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 15:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt, maar een zelfrijdende auto komt qua kosten in de plaats van de eigen auto , dat is het doorslaggevende punt

een eigen auto kost je in tien jaar tijd van nieuw tot oud

100 euro afschrijving per maand
100 euro benzine per maand
100 euro overige kosten boetes, verzekering, belasting en APK en banden

300 euro per maand is wel het minimum

mooi budget voor andere vormen van transport
Dat is wel extreem weinig geld voor een auto.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 19:04:33 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171033957
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is wel extreem weinig geld voor een auto.....
ok maat het is wel 300 a 400 euro per maand dus

kun je heel wat uurtjes poolauto voor gebruiken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171036610
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 19:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ok maat het is wel 300 a 400 euro per maand dus

kun je heel wat uurtjes poolauto voor gebruiken
En heel wat uurtjes voor wachten op je poolauto.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 21:07:31 #71
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171038079
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En heel wat uurtjes voor wachten op je poolauto.....
nee dat denk ik niet

je zult hem wel op tijd kunnen bestellen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171060048
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 21:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat denk ik niet

je zult hem wel op tijd kunnen bestellen
praktisch gezien, zal je dus heel wat uurtjes moeten gaan wachten.
Theoretisch werkt dit wel, en als je gelooft dat het praktisch ook werkt dan ben je vast een vvd-stemmer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:33:31 #73
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171070822
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

praktisch gezien, zal je dus heel wat uurtjes moeten gaan wachten.
Theoretisch werkt dit wel, en als je gelooft dat het praktisch ook werkt dan ben je vast een vvd-stemmer.
nee geen VVD stemmer , maar het gaat echt gebeuren , dat zal de bevolking bakken met geld opleveren
en meer koopkracht voor andere zaken

Nederland heeft zelf geen auto-industrie alleen de dealers , dus een grote schok zal het voor Nederland niet zijn

Daarnaast zullen zelf rijdende auto's buiten de stad gaan parkeren zodat er veel parkeergarages vrijkomen in het midden van de stad voor appartementen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 20 mei 2017 @ 12:34:36 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_171070840
https://www.nrc.nl/advert(...)tm_campaign=deloitte

quote:
OVER EEN PAAR JAAR HEEFT NIEMAND MEER EEN AUTO

Silicon Valley-goeroe Brad Templeton werkte in het verleden bij Google en reist tegenwoordig de wereld over om zijn boodschap over onder andere de zelfsturende auto te delen met ons, de onwetenden.

U was nauw betrokken bij de ontwikkeling van de Google Car, de zelfsturende auto van Google. Hoe ver staat het daarmee?
‘De ontwikkeling gaat snel, niet alleen van de Google Car, maar van de zelfsturende auto in het algemeen. Duitse autofabrikanten zijn al vrij ver, maar ik vind dat Google echt vooroploopt. Google heeft inmiddels 1,2 miljoen testkilometers afgelegd met zijn zelfrijdende auto.’

Wanneer staat de zelfsturende auto in de showroom?
‘Er zijn natuurlijk al auto’s te koop die gedeeltelijk zelf rijden. Mercedes heeft een model dat het stuur van je overneemt in de file. Volkswagen en Volvo hebben soortgelijke modellen en ook Tesla is vrij ver. Maar de wet- en regelgeving speelt een bepalende rol in dit verhaal. Het is namelijk niet toegestaan om een auto zonder bestuurder de weg op te sturen. Auto’s moeten aan strenge voorwaarden voldoen om de weg op te mogen. Daarom heeft de Google Car zijspiegels. Niet omdat die nodig zijn om de auto veilig te laten rijden, maar omdat de wet het voorschrijft.’

Wat betekent de zelfsturende auto voor onze mobiliteit?
‘Ik verwacht dat dat over een aantal jaar heel anders zal zijn. Een voorbeeld: nu zijn er auto’s te koop voor grote gezinnen, de MPV’s en de SUV’s. Handig als je met je hele gezin op pad gaat, maar er zijn genoeg ritten waarbij alleen de man of vrouw des huizes in die enorme auto zit. Ik voorzie dat we over een aantal jaar geen eigen auto meer bezitten, maar auto’s per minuut huren die bovendien zelf naar je toe rijden. Daardoor kun je voor elke situatie het juiste type auto huren. Dus niemand heeft meer een eigen auto, je laat er gewoon eentje voorrijden.’

En wanneer gaat dit gebeuren?
‘Dat is een lastige vraag. Ik denk wel dat nog dit decennium bedrijven dit soort diensten zullen aanbieden, maar die auto’s zullen dan alleen kunnen rijden binnen het servicegebied van die dienstverlener. Of het snel in Amsterdam beschikbaar komt, vraag ik me af, want jullie zijn massaal verslaafd aan de fiets. Overigens denk ik dat we de fiets in de toekomst ook gaan sharen met elkaar. Dus net als de auto kun je ook de fiets per minuut huren waar en wanneer je maar wil. Dan kun je ’s morgens met de fiets naar je werk en als het ’s middags regent, ga je met de auto weer naar huis.’

Zelfsturende auto’s rijden veiliger dan menselijke chauffeurs. Maar hoe zit het met de veiligheid van de software. Kun je die auto’s hacken en bijvoorbeeld van een afstand overnemen?
‘Iedereen is zich daarvan bewust en is er bezorgd over. We zullen pas echt weten hoe zich dat zal ontwikkelen als de auto’s voor het grote publiek beschikbaar zijn. Ik denk dat er vooralsnog geen perfecte oplossing voor is. Ik weet wel dat er hard aan wordt gewerkt. Ik wil het probleem niet bagatelliseren, maar je kunt je afvragen of we ons niet veel te druk maken om dit risico. Zet het eens af tegen het aantal mensen dat jaarlijks wereldwijd omkomt door auto-ongelukken. De zelfsturende auto is vele malen veiliger dan de gewone auto, dus wat mij betreft moet de ontwikkeling van de zelfsturende auto niet worden stilgelegd omwille van het risico op hacken.’

Auto’s die zelf rijden, bewaren waarschijnlijk ook data over onze autoritjes. Wat gebeurt er met deze data?
‘Ja, dat is ook een issue, nu ook al bij bijvoorbeeld de taxi’s van Uber. Overigens volgen de overheid en hun geheime diensten ons al op grote schaal, dus het is geen nieuwe discussie. Persoonlijk zou ik het toejuichen als er bedrijven komen waar je anoniem een auto kunt huren. Maar het probleem is dat alle ontwikkelaars van deze auto’s de nadruk leggen op veiligheid – en daar ben ik het mee eens – en niet op privacy. Als er iets misgaat tijdens een rit, willen ze namelijk aan de data kunnen zien waarom dat is gebeurd zodat ze het probleem kunnen verhelpen. En daarnaast: als jij schade veroorzaakt aan het interieur van zo’n auto, omdat je bijvoorbeeld je milkshake laat vallen, willen ze je kunnen achterhalen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_171070966
Had ik toch een vooruitziende blik?

PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij

:P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')