abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:26:21 #176
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170997879
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Als je ervan uitgaat dat het minimumloon het minimale loon is om een redelijk van te kunnen leven dan lijkt me dat een goede grens.
En hoe ga je dan om met partners van mensen die een hoger inkomen hebben die er in deeltijd bijwerken? Studenten? Zijn die allemaal werkloos?
Huisvrouw/man?

[ Bericht 1% gewijzigd door Pietverdriet op 17-05-2017 10:32:42 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170998029
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:19 schreef Digi2 het volgende:
In Nederland werken erg veel mensen deeltijd. De definitie van werkloos zou mijnsinziens ook werknemers en zzp'ers betreffen die met hun "deeltijd" werk een lager inkomen hebben dan het wettelijkminimumloon bij een volledige werkweek. Dit is in 2017 ¤ 1.551,60 bruto per maand.
De reden dat in Nederland heel veel mensen deeltijd werken is dat heel veel mensen in Nedeland de luxe hebben om deeltijd te werken en daar vrijwillig gebruik van maken.

Zeker vrouwen. Na een kind willen ze vaak 3 of zelfs nog maar 2 dagen werken. Wij hebben zelfs ervoor gekozen om dat niet meer toe te staan. Minimaal 3 dagen en in uitzonderingsgevallen 2 om 3 dagen, omdat we anders veel te veel wisselingen zouden hebben.

Dus waarom zoiets in de werkloosheidscijfers meegenomen zou moeten worden ontgaat mij aangezien er geen behoefte is bij een groot deel van deze groep om meer te werken (eerder minder dus).
pi_170998041
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En hoe ga je dan om met partners van mensen die een hoger inkomen hebben die er in deeltijd bijwerken? Studenten? Zijn die allemaal werkloos?
Studenten, mochten ze een inkomen hebben > minimumloon kan je ze als werkenden beschouwen.
Mensen die bijwerken naast hun partner < minimumloon kunnen niet echt in hun eigen levensonderhoud voorzien en zou ik dus ook als werkloos beschouwen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170998184
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:34 schreef VEM2012 het volgende:
Zeker vrouwen. Na een kind willen ze vaak 3 of zelfs nog maar 2 dagen werken. Wij hebben zelfs ervoor gekozen om dat niet meer toe te staan. Minimaal 3 dagen en in uitzonderingsgevallen 2 om 3 dagen, omdat we anders veel te veel wisselingen zouden hebben.
Heb je ook geïnformeerd of dit niet in strijd met de wet is? Het is m.i. niet iets waar "je voor kunt kiezen" als werkgever.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170998404
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Heb je ook geïnformeerd of dit niet in strijd met de wet is? Het is m.i. niet iets waar "je voor kunt kiezen" als werkgever.
Natuurlijk mag dat wel. Ze hebben ooit getekend voor fulltime en ze mogen best deeltijd gaan werken, maar binnen alle redelijkheid. Teveel wisselingen zorgt ervoor dat onze serviceverlening daalt.

We zouden niet eens de 2 om 3 toe hoeven te staan. Toch kan dat bespreekbaar zijn bij bijzondere omstandigheden (meestal tijdelijk). Lijkt mij dat we dan al bijzonder flexibel zijn.

En al waren we dat niet: we zijn er primair voor onze klanten. Dat gaat te allen tijde voor. Want als die weglopen, dan hebben ze straks allemaal heel veel vrije tijd. ;)
  woensdag 17 mei 2017 @ 10:56:06 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170998426
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:34 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Studenten, mochten ze een inkomen hebben > minimumloon kan je ze als werkenden beschouwen.
Mensen die bijwerken naast hun partner < minimumloon kunnen niet echt in hun eigen levensonderhoud voorzien en zou ik dus ook als werkloos beschouwen.
Dan heb je een dataset van gegevens die nogal nietszeggend zijn, anders dan dat je er over kan jammeren hoe oneerlijk het allemaal is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170998519
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan heb je een dataset van gegevens die nogal nietszeggend zijn, anders dan dat je er over kan jammeren hoe oneerlijk het allemaal is.
Het lijkt me juist wel wat zeggen als je werkloosheid defineert als degenen die niet volledig in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170998879
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
Natuurlijk mag dat wel. Ze hebben ooit getekend voor fulltime en ze mogen best deeltijd gaan werken, maar binnen alle redelijkheid. Teveel wisselingen zorgt ervoor dat onze serviceverlening daalt.
Dat is dus op het randje van de wet of er net overheen. Wat dat betreft pas je in het beeld wat wij recentelijk konden vormen van bepaalde prominente partijleden. Of je moet een "kleine baas" zijn met minder dan 10 man personeel. Dan mag het helaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 17-05-2017 11:40:15 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:19:27 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170998885
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Daar gaat het niet om, het punt is dat arbeidsparticipatie een betere indicator is dan werkloosheid. Werkloosheidcijfers zijn makkelijker te vervalsen ook, stuur werklozen massaal om een vage cursus en in die periode zijn ze niet beschikbaar, dus niet werkloos, zo wordt je voor de gek gehouden.
Dat klopt, en de arbeidsparticipatie is dus nog altijd lager dan in 2008. Waarbij ook de definitie van arbeidsparticipatie twijfelachtig is, nl 'vanaf 1 uur betaald werk per week'.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170998934
Wat heb je aan een goedlopende economie (t.o.v. "normaal") als het overal stervensdruk wordt, de prijzen van goederen/huizen ten gevolge van zullen stijgen enz enz. Nee, het enigste voordeel ligt bij een aantal kanslozen die nu weer aan de bak komen voor het minimumloon. Zullen nu de belastingen omlaag gaan? Vast niet.
Why stay small, if you can grow big..
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:22:45 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170998957
quote:
2s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:19 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat klopt, en de arbeidsparticipatie is dus nog altijd lager dan in 2008. Waarbij ook de definitie van arbeidsparticipatie twijfelachtig is, nl 'vanaf 1 uur betaald werk per week'.
Hoe die definitie is, is vooral omdat men deze in andere Europese landen zo gebruikte, en je dan beter kan vergelijken als je overal dezelfde definitie gebruikt.
Maar het is gewoon zuiverder om te kijken naar hoeveel mensen er werken (even afgezien van hoeveel uur, zo lang je maar altijd dezelfde standaard gebruikt) dan te kijken naar hoeveel mensen er werkloos zijn, omdat de definitie van werkloos helemaal niet zo duidelijk is, en er voor allerlei redenen mee gekloot kan worden, zoals ik al eerder aangaf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:25:17 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170999020
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:21 schreef D.D.W. het volgende:
Wat heb je aan een goedlopende economie (t.o.v. "normaal") als het overal stervensdruk wordt, de prijzen van goeden/huizen ten gevolge van zullen stijgen enz enz. Nee, het enigste voordeel ligt bij een aantal kanslozen die nu weer aan de bak komen voor het minimumloon. Zullen nu de belastingen omlaag gaan? Vast niet.
Overheden willen nu eenmaal altijd meer uitgeven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170999156
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:21 schreef D.D.W. het volgende:
Zullen nu de belastingen omlaag gaan? Vast niet.
Het hangt ervan af welke regering er komt. Links is van mening dat de overheid het beste is in het besteden van middelen terwijl rechts dat meer aan het individu en de markt wil overlaten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 17 mei 2017 @ 11:36:46 #189
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170999257
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het hangt ervan af welke regering er komt. Links is van mening dat de overheid het beste is in het besteden van middelen terwijl rechts dat meer aan het individu en de markt wil overlaten.
Mah
Een rechtse of linkse regering zal hooguit verschillen in hoeveel ze lastendruk verhogen, niet in verlagen versus verhogen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171000072
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is dus op het randje van de wet of er net overheen. Wat dat betreft pas je in het beeld wat wij recentelijk konden vormen van bepaalde prominente partijleden. Of je moet een "kleine baas" zijn met minder dan 10 man personeel. Dan mag het helaas.
Dat is helemaal niet op het randje van de wet. Jij kent gewoon de regelgeving niet. Er is gewoonweg sprake van een zwaarwegend bedrijfsbelang, wat ik je ook al had uitgelegd.

Wees verder niet bang, we hebben ruim meer dan 10 mensen in dienst.

Succes met inlezen in de regelgeving. Al vermoed ik dat je dat niet gaat doen omdat jij bij werkelijk ieder onderwerp blijk geeft van onkunde.

Gelukkig begrijpen mijn medewerkers het wel. Maar het niet-conflictmodel (overleg) zal jij wel niet helemaal begrijpen aangezien jij blijkt te denken in tegengestelde belangen.
pi_171000132
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet op het randje van de wet. Jij kent gewoon de regelgeving niet. Er is gewoonweg sprake van een zwaarwegend bedrijfsbelang, wat ik je ook al had uitgelegd.

Wees verder niet bang, we hebben ruim meer dan 10 mensen in dienst.

Succes met inlezen in de regelgeving. Al vermoed ik dat je dat niet gaat doen omdat jij bij werkelijk ieder onderwerp blijk geeft van onkunde.

Gelukkig begrijpen mijn medewerkers het wel. Maar het niet-conflictmodel (overleg) zal jij wel niet helemaal begrijpen aangezien jij blijkt te denken in tegengestelde belangen.
Lulkoek. "Teveel wisselingen" is geen "zwaarwegend bedrijfsbelang" maar iets wat jou niet goed uitkomt. Je maakt, zoals meer partijleden, je eigen regels.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 17 mei 2017 @ 12:36:12 #192
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171000670
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 11:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het hangt ervan af welke regering er komt. Links is van mening dat de overheid het beste is in het besteden van middelen terwijl rechts dat meer aan het individu en de markt wil overlaten.
Fake news. Het eerste dat rechts zal doen is de BTW omhoog knallen.

https://fd.nl/opinie/1199(...)-en-economie-schaden

Sowieso zijn de belastingen in Nederland niet heel erg hoog tov omringende landen. Ja, de hoogste schijf gaat relatief vroeg in, en consumptie plus arbeid wordt relatief zwaar belast in Nederland (terwijl vermogen, vervuiling en bedrijven ondergemiddeld worden belast) maar ook dat is typisch rechts beleid. Dat is in elk land zo, niet enkel Nederland. Per saldo is de lastendruk echter niet zo hoog tov het BNP.

In Zweden loopt de economie pas echt als een trein, en rara hoe hoog de lasten daar liggen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171002287
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lulkoek. "Teveel wisselingen" is geen "zwaarwegend bedrijfsbelang" maar iets wat jou niet goed uitkomt. Je maakt, zoals meer partijleden, je eigen regels.
Heb jij überhaupt wel eens een baan gehad?

Jij doet steevast alsof je weet waar je het over hebt, maar bij iedere post blijkt meer en meer dat je volledig uit je nek lult. Dus ofwel, je bent 12, ofwel je komt nooit buiten.

De groeten!
pi_171002342
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Fake news. Het eerste dat rechts zal doen is de BTW omhoog knallen.

https://fd.nl/opinie/1199(...)-en-economie-schaden

Sowieso zijn de belastingen in Nederland niet heel erg hoog tov omringende landen. Ja, de hoogste schijf gaat relatief vroeg in, en consumptie plus arbeid wordt relatief zwaar belast in Nederland (terwijl vermogen, vervuiling en bedrijven ondergemiddeld worden belast) maar ook dat is typisch rechts beleid. Dat is in elk land zo, niet enkel Nederland. Per saldo is de lastendruk echter niet zo hoog tov het BNP.

In Zweden loopt de economie pas echt als een trein, en rara hoe hoog de lasten daar liggen.
Heb jij enige idee hoe enorm de huizenbubble in de grote steden opgeblazen is in Zweden?

Maar in cijfertjes heb je een punt.
pi_171003572
quote:
13s.gif Op woensdag 17 mei 2017 13:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb jij überhaupt wel eens een baan gehad?

Jij doet steevast alsof je weet waar je het over hebt, maar bij iedere post blijkt meer en meer dat je volledig uit je nek lult. Dus ofwel, je bent 12, ofwel je komt nooit buiten.

De groeten!
Mijn situatie is niet zo van belang in deze kwestie. :)

Het gaat erover of zaken die jij als werkgever "lastig" vindt onder "zwaarwegend bedrijfsbelang" geschaard dienen te worden. Dat is niet het geval. De wet geeft jou hierin ongelijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171003604
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mijn situatie is niet zo van belang in deze kwestie. :)

Het gaat erover of zaken die jij als werkgever "lastig" vindt onder "zwaarwegend bedrijfsbelang" geschaard dienen te worden. Dat is niet het geval.
Jij denkt mijn bedrijfsvoering beter te kunnen beoordelen dan ik?

Waarom precies?
  woensdag 17 mei 2017 @ 14:44:11 #197
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_171003805
Hier gelukkig iemand die er doorheen prikt.

https://mobile.twitter.com/ewaldeng
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_171004046
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:44 schreef Klopkoek het volgende:
Hier gelukkig iemand die er doorheen prikt.

https://mobile.twitter.com/ewaldeng
Ewald Eng. Uh-huh.
pi_171004108
Volgende week ook nog eens allemaal vakantiegeld *O*
pi_171004207
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 14:54 schreef Toefjes het volgende:
Volgende week ook nog eens allemaal vakantiegeld *O*
Uitbetalen ja...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')