abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191873001
Olieprijs crashed big time :{

quote:
WTI Crude Oil (Nymex)
USD/bbl. 41.20 -4.70 -10.24%

Brent Crude (ICE)
USD/bbl. 45.26 -4.73 -9.46%

https://www.bloomberg.com(...)?srnd=premium-europe
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191907022
ScottWapnerCNBC twitterde op zondag 08-03-2020 om 17:18:57 Mark Fisher tells me oil indicated to open below $32 a barrel tomorrow - a stunning $9.50 below where it closed on Friday. Sounds like it’s full on bananas in the oil markets...Have to watch high-yield and the banks. reageer retweet
pi_191911907
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2020 22:31 schreef Digi2 het volgende:
Olieprijs crashed big time :{
[..]

KSA is lekker bezig. Rusland gaat niet akkoord met het verlagen van de productie en vervolgens gaan zij ook helemaal los. Ik voorspel een nieuwe crisis.
Corporate translator
pi_191912935
  zondag 8 maart 2020 @ 23:39:43 #205
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191913694
-30% allejezus :o
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191913727
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Down is 1000 in de min
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191913782
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Inmiddels al wel weer gestegen naar -22% ;)
  maandag 9 maart 2020 @ 04:43:43 #208
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_191915694
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 22:22 schreef HSG het volgende:

[..]

KSA is lekker bezig. Rusland gaat niet akkoord met het verlagen van de productie en vervolgens gaan zij ook helemaal los. Ik voorspel een nieuwe crisis.
Het is hier idd een gekkenhuis nu.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_191916053
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 23:44 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Inmiddels al wel weer gestegen naar -22% ;)
Was van korte duur.
Futures April 2020 volgens Bloomberg :{

quote:
https://www.bloomberg.com/markets/commodities
WTI Crude Oil (Nymex)
USD/bbl. 28.17 -13.11 -31.76%

Brent Crude (ICE)
USD/bbl. 32.02 -13.25 -29.27%
  dinsdag 10 maart 2020 @ 11:55:14 #210
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191937925
Saudi Aramco, het staatsoliebedrijf van Saudi-Arabië, schroeft de olieproductie in april op tot 12,3 miljoen vatten per dag. Dat is een record.

NOS
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191937978
Short olie.
pi_191938989
OPEC+ is nu niet meer dan een zombie. De vraag is of en wanneer het weer tot leven gewekt kan worden? OPEC kan sowieso niet meer zonder akkoord met Rusland dus OPEC is al ten grave gedragen met dank aan schalie-olie.
pi_192123653
VTMNIEUWS twitterde op woensdag 18-03-2020 om 17:29:17 Benzineprijs onder magische drempel van 1 euro gezakt https://t.co/rcZTORScY6 reageer retweet
  woensdag 18 maart 2020 @ 17:58:57 #214
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_192124304
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 11:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Saudi Aramco, het staatsoliebedrijf van Saudi-Arabië, schroeft de olieproductie in april op tot 12,3 miljoen vatten per dag. Dat is een record.

NOS
Ik doe mijn best!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_192129086
Ongekend, vooral de prijs voor een vat WTI a $22 :X

quote:
WTI Crude Oil (Nymex)
USD/bbl. 21.90 -5.05 -18.74%

Brent Crude (ICE)
USD/bbl. 25.78 -2.95 -10.27%
pi_192130968
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 20:59 schreef Digi2 het volgende:
Ongekend, vooral de prijs voor een vat WTI a $22 :X
[..]

Ik wacht nog tot ik geld toe krijg ;)
Ik kan me de discussies nog herinneren over "peak oil" meer dan $200 per vat, waar zijn deze deskundigen gebleven?
Ik heb altijd gezegd dat de olieprijs onvoorspelbaar is, in de dagelijkse handel zie ik wel trends, maar die duren meestal een paar dagen. Echt een fundamentele voorspelling over een jaar is onmogelijk.

Het lijkt er nu op dat de olieproducenten gedwongen gaan worden om productiebeperkingen in te voeren, want deze lage prijzen zijn voor de meeste (alle?) olieproducerende landen niet vol te houden. Ik meen al een lichte trendbreuk te zien (ik heb er iig op gespeculeerd)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 19 maart 2020 @ 04:27:13 #217
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_192134939
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2020 22:10 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik wacht nog tot ik geld toe krijg ;)
Ik kan me de discussies nog herinneren over "peak oil" meer dan $200 per vat, waar zijn deze deskundigen gebleven?
Ik heb altijd gezegd dat de olieprijs onvoorspelbaar is, in de dagelijkse handel zie ik wel trends, maar die duren meestal een paar dagen. Echt een fundamentele voorspelling over een jaar is onmogelijk.

Het lijkt er nu op dat de olieproducenten gedwongen gaan worden om productiebeperkingen in te voeren, want deze lage prijzen zijn voor de meeste (alle?) olieproducerende landen niet vol te houden. Ik meen al een lichte trendbreuk te zien (ik heb er iig op gespeculeerd)
Ik zou maar niet te hard op dat laatste rekenen.
pi_192136417
Het is gewoon erg lastig te voorspellen, zeker met zo een schok. Bij minder economische groei, zie je dat de vraag wat minder sterk stijgt en dat leidt al tot lagere prijzen. Nu, de combinatie van opschroeven output door twee van de drie grootste olieproducenten en een enorm lagere vraag naar producten, leidt tot ongekende prijzen. Had íemand in 2019 kunnen bedenken dat vliegvelden sluiten en de vraag naar jet-kerosine zou imploderen? Benzineprijzen door het putje waardoor raffinaderijen productie terug moeten brengen? Dat laatste zal ook nog eens leiden tot lagere crude prijzen, want nóg minder vraag..
pi_192137325
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 04:27 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik zou maar niet te hard op dat laatste rekenen.
Hoezo niet, ze minderen productie juist altijd om de prijs kunstmatig omhoog te krijgen. Deden ze in 1973 ook.

De Arabische landen verhoogden de olieprijs met 70% en verminderden de olieproductie elke maand met 5%, zodat de prijs per vat explosief steeg

Waarom doen ze dat geintje nu niet om t allemaal nog wat erger te maken.
pi_192139316
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 09:42 schreef funnywell het volgende:

[..]

Hoezo niet, ze minderen productie juist altijd om de prijs kunstmatig omhoog te krijgen. Deden ze in 1973 ook.

De Arabische landen verhoogden de olieprijs met 70% en verminderden de olieproductie elke maand met 5%, zodat de prijs per vat explosief steeg

Waarom doen ze dat geintje nu niet om t allemaal nog wat erger te maken.
Na de oliecrisis stampte het westen en masse alternatieven uit de grond. Waar kon werd aardolie door aardgas vervangen en dat geldt zelfs voor de vervaardiging van bijv. plastics. Kerncentrales vooral in landen die zelf niet over aardgas beschikten zoals bijv. Frankrijk. Nu met de snelle opkomst van renewable, de opkomst van elektromobiliteit en de wens de CO2 uitstoot terug te brengen zijn de risicos op blijvende vraaguitval enorm. Shale zal altijd een cap blijven op de max. prijs want die technologie is en blijft beschikbaar.
pi_192142636
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 11:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Na de oliecrisis stampte het westen en masse alternatieven uit de grond. Waar kon werd aardolie door aardgas vervangen en dat geldt zelfs voor de vervaardiging van bijv. plastics. Kerncentrales vooral in landen die zelf niet over aardgas beschikten zoals bijv. Frankrijk. Nu met de snelle opkomst van renewable, de opkomst van elektromobiliteit en de wens de CO2 uitstoot terug te brengen zijn de risicos op blijvende vraaguitval enorm. Shale zal altijd een cap blijven op de max. prijs want die technologie is en blijft beschikbaar.
Ik denk dat de Saoedi's proberen de concurrentie uit te schakelen (failliet laten gaan) zodat zij straks weer de prijzen kunnen dicteren.
Maar lang kan ook Saoedi-Arabië onder de $30 blijven produceren, dus denk ik en een deel van de markt dat de prijzen weer richting 30 a 35 zullen gaan, dat leert de historie ons. Maar misschien zijn dit dermate bijzondere omstandigheden dat het niet gaat gebeuren.
Voorlopig lijkt een prijs boven de $60 uitgesloten wegens de genoemde shale cap, of er moet een oorlog uitbreken of terroristische aanslagen op olie installaties.
Samengevat: onvoorspelbaar

PS overigens denk ik dat de alternatieve energién minder snel zullen gaan als de prijzen zo blijven (klimaat of geen klimaat)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_192144509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 14:13 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik denk dat de Saoedi's proberen de concurrentie uit te schakelen (failliet laten gaan) zodat zij straks weer de prijzen kunnen dicteren.

Te denken dat faillisementen in de shale sector effectief zijn is een misvatting naar mijn idee. De assets en velden zullen tegen firesale prijzen door grote oliemijen opgekocht worden. De productiekosten voor vaten na die faillisementen dalen hierdoor. Vermoedelijk moet OPEC+ de prijs koste wat kost onder de circa $50 per vat houden. Probleem is dat op Rusland na die olielanden bijna het dubbele nodig hebben om de boel thuis overeind te houden :{
Het zijn de begrotingsproblemen van de meeste oliestaten die feitelijk de kraan van shale wijdopen trekken.
Rusland heeft dus de betere hand in dit spel volgens mij.

[ Bericht 10% gewijzigd door Digi2 op 19-03-2020 15:44:02 ]
pi_192152652
Trafigura-sees-oil-demand-contracting-by-the-most-in-history

Een vraaguitval van 10 miljoen vaten per dag terwijl S.A. en Rusland meer dan 3 miljoen vaten per dag extra gaan produceren :')
Ik vrees dat we de bodem nog niet bereikt hebben qua aardolie-prijs.
  donderdag 19 maart 2020 @ 22:22:29 #224
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_192153360
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 21:40 schreef Digi2 het volgende:
Trafigura-sees-oil-demand-contracting-by-the-most-in-history

Een vraaguitval van 10 miljoen vaten per dag terwijl S.A. en Rusland meer dan 3 miljoen vaten per dag extra gaan produceren :')
Ik vrees dat we de bodem nog niet bereikt hebben qua aardolie-prijs.
In dat geval stopt de schalie olie in de USA volledig

https://www.trouw.nl/econ(...)-uit-de-vs~bdf96bf0/

Met deze prijs kan Rusland ook niet uit hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192153784
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 22:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Met deze prijs kan Rusland ook niet uit hoor

Nee, dat klopt maar die hebben een langere adem dan S.A. Rusland kan uit met $40 pb terwijl S.A. meer dan $70 pb nodig heeft om de begroting rond te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')