abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:00:16 #201
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220847558
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 14:46 schreef Digi2 het volgende:
Oekraïne legt Rusland een olie embargo op
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Ik vrees dat het russische regime niet snel zal opgeven ;(
Die gaan door totdat ze erbij neervallen, maar de bevolking is er wel klaar mee.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220848695
De wal keert het schip.

Putin heeft opgegeven maar kan het zich niet veroorloven om dat toe te geven. De mullahs in Iran idem dito.

Dit loopt op z’n laatste benen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221755408
Brent Oil (USD/Bbl) $99.067 (+49.22%) 1Y

Een vat Brent aardolie benaderd nu de $100. De benzineprijzen zullen binnenkort wel weer verder stijgen aan de pomp.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221756024
Amerikaanse strategische reserve begint leeg te raken. Zodra er geen olie meer uitkomt zal de prijs van een vat olie heel hard omhoog gaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221757787
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 06:48 schreef Lyrebird het volgende:
Amerikaanse strategische reserve begint leeg te raken. Zodra er geen olie meer uitkomt zal de prijs van een vat olie heel hard omhoog gaan.
De handelsoorlog met Canada kan daarbij uiteindelijk ook nog een rol gaan spelen vermoed ik. De huidige opslag in de zoutcavernen loopt ook ten einde, door het oneigenlijk gebruik ervan voor zover ik dat kan volgen. Die cavernen worden nu te onstabiel, opslag in tanks vergt flinke investeringen en de aanbouw daarvan kost tijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 09-09-2026 12:46:20 ]
pi_221757829
Een vat Brent is nu daadwerkelijk boven de $100 beland.
quote:
Brent-crude-oil
Brent Oil (USD/Bbl) $100.59 +2.81%
pi_221757883
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 12:39 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De handelsoorlog met Canada kan daarbij uiteindelijk ook nog een rol gaan spelen vermoed ik. De huidige opslag in de zoutcavernen loopt ook ten einde, door het oneigenlijk gebruik ervan voor zover ik dat kan volgen. Die cavernen worden nu te onstabiel, opslag in tanks vergt flinke investeringen en de aanbouw daarvan kost tijd.
Ipv import tarieven zou Canada een export tarief van XX% op hun olie kunnen zetten. De VS importeert nog steeds 4 miljoen vaten per dag uit dat land. Het verbruik in de VS zit rond de 20 miljoen vaten. Eens kijken hoe de VS dan reageert.
pi_221757991
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 12:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Ipv import tarieven zou Canada een export tarief van XX% op hun olie kunnen zetten. De VS importeert nog steeds 4 miljoen vaten per dag uit dat land. Het verbruik in de VS zit rond de 20 miljoen vaten. Eens kijken hoe de VS dan reageert.
Het is niet alleen aardolie dat Canada naar de VS exporteert, maar ook veel elektriciteit. Denken dat Canada niet keihard kan terugslaan is een illusie. Juist op het moment dat je kwetsbaar bent tav de midterms vanwege de 'cost of living' de Canadese beer wakker poken, lijkt mij nogal onbezonnen.
pi_221758360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 13:07 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het is niet alleen aardolie dat Canada naar de VS exporteert, maar ook veel elektriciteit. Denken dat Canada niet keihard kan terugslaan is een illusie. Juist op het moment dat je kwetsbaar bent tav de midterms vanwege de 'cost of living' de Canadese beer wakker poken, lijkt mij nogal onbezonnen.
En dan is er nog de grote hoeveelheid kaliumcarbonaat die men vanuit Canada exporteert naar de VS als kunstmest.

Blijkbaar staat in de Canadese grondwet dat de staat export tarieven mag invoeren. De Amerikaanse grondwet verbied dat juist.(voor wat die Amerikaanse grondwet nog waard is onder Trump)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')