Die gaan door totdat ze erbij neervallen, maar de bevolking is er wel klaar mee.quote:Op woensdag 20 mei 2026 14:46 schreef Digi2 het volgende:
Oekraïne legt Rusland een olie embargo op
Bekijk deze YouTube-video
[..]
Ik vrees dat het russische regime niet snel zal opgeven![]()
De handelsoorlog met Canada kan daarbij uiteindelijk ook nog een rol gaan spelen vermoed ik. De huidige opslag in de zoutcavernen loopt ook ten einde, door het oneigenlijk gebruik ervan voor zover ik dat kan volgen. Die cavernen worden nu te onstabiel, opslag in tanks vergt flinke investeringen en de aanbouw daarvan kost tijd.quote:Op woensdag 9 september 2026 06:48 schreef Lyrebird het volgende:
Amerikaanse strategische reserve begint leeg te raken. Zodra er geen olie meer uitkomt zal de prijs van een vat olie heel hard omhoog gaan.
quote:Brent-crude-oil
Brent Oil (USD/Bbl) $100.59 +2.81%
Ipv import tarieven zou Canada een export tarief van XX% op hun olie kunnen zetten. De VS importeert nog steeds 4 miljoen vaten per dag uit dat land. Het verbruik in de VS zit rond de 20 miljoen vaten. Eens kijken hoe de VS dan reageert.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:39 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De handelsoorlog met Canada kan daarbij uiteindelijk ook nog een rol gaan spelen vermoed ik. De huidige opslag in de zoutcavernen loopt ook ten einde, door het oneigenlijk gebruik ervan voor zover ik dat kan volgen. Die cavernen worden nu te onstabiel, opslag in tanks vergt flinke investeringen en de aanbouw daarvan kost tijd.
Het is niet alleen aardolie dat Canada naar de VS exporteert, maar ook veel elektriciteit. Denken dat Canada niet keihard kan terugslaan is een illusie. Juist op het moment dat je kwetsbaar bent tav de midterms vanwege de 'cost of living' de Canadese beer wakker poken, lijkt mij nogal onbezonnen.quote:Op woensdag 9 september 2026 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ipv import tarieven zou Canada een export tarief van XX% op hun olie kunnen zetten. De VS importeert nog steeds 4 miljoen vaten per dag uit dat land. Het verbruik in de VS zit rond de 20 miljoen vaten. Eens kijken hoe de VS dan reageert.
En dan is er nog de grote hoeveelheid kaliumcarbonaat die men vanuit Canada exporteert naar de VS als kunstmest.quote:Op woensdag 9 september 2026 13:07 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het is niet alleen aardolie dat Canada naar de VS exporteert, maar ook veel elektriciteit. Denken dat Canada niet keihard kan terugslaan is een illusie. Juist op het moment dat je kwetsbaar bent tav de midterms vanwege de 'cost of living' de Canadese beer wakker poken, lijkt mij nogal onbezonnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |