abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170844677
September 2016. :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:26:39 #27
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_170844721
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Reken voor zo'n "dumbphone" de TCO eens uit per automobilist.... Dat is veel meer dan dat dubbeltje per JAAR. Minstens het honderdvoudige. Je zou kunnen zeggen dat preventieve maatregelen die ELKE automobilist moet nemen wegens het afschaffen VEEL duurder is.

Zo moet je het zien volgens mij, het is een prachtig voorbeeld van een collectief systeem wat zo spotgoedkoop is juist wegens dat collectief. De kosten van het afschaffen worden nu afgewenteld op het individu.

Zoals gezegd: je moet wat mij betreft discussiëren over dat dubbeltje per jaar want andere "nadelen" heeft het systeem niet.
Dat dubbeltje is een verkeerde vergelijking, het daadwerkelijk aantal gebruikers ligt veel lager.

Je draait de zaken trouwens ook om, het in stand houden van praatpalen is het afwentelen van de kosten die een individu hoort te maken op het collectief. Het is de verantwoordelijkheid van de individuele automobilist om goed voorbereid op weg te gaan, niet die van de samenleving.

Dit gaat trouwens ook geen ontslagen opleveren bij de meldkamer, het aantal meldingen neemt niet af.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_170844735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:23 schreef habitue het volgende:
September 2016. :')
Het is actueel wegens de campagne van Rijkswaterstaat:

http://nos.nl/artikel/217(...)-is-nu-snel-weg.html
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170844757
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is actueel wegens de campagne van Rijkswaterstaat:

http://nos.nl/artikel/217(...)-is-nu-snel-weg.html
OK, nouja /care. Gewoon je telefoon mee en zogen dat je een oplader in je auto hebt. Daarbij dat is toch ook veel fijner dan zo'n teringeind lopen naar een paal.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_170844770
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:26 schreef MichaelScott het volgende:
Dat dubbeltje is een verkeerde vergelijking, het daadwerkelijk aantal gebruikers ligt veel lager.
Nee, dat is het niet. Laten we de kosten van een dumbphone (TCO) houden op 20 euro per jaar per automobilist. Dat is 8 miljoen (want door de afschaffing moet iedereen dit doen, niet alleen de gebruikers van de praatpaal het afgelopen jaar...) maal 20 euro is 160 miljoen euro per jaar. Dat is dus al 160 keer zoveel als dat dubbeltje. Ik kan het echt niet anders zien hoor.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:26 schreef MichaelScott het volgende:
Je draait de zaken trouwens ook om, het in stand houden van praatpalen is het afwentelen van de kosten die een individu hoort te maken op het collectief. Het is de verantwoordelijkheid van de individuele automobilist om goed voorbereid op weg te gaan, niet die van de samenleving.
Nou, gelukkig dacht men vroeger anders over wiens "verantwoordelijkheid" dat was want anders hadden we het hele systeem überhaupt nooit gehad. :) Je moet niet vergeten: "we" hebben het al, het is er al. En het kost weinig. Veel minder dan de individuele maatregelen die elke automobilist moet gaan nemen (zoals de dumbphone..) wegens het afschaffen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bart2002 op 11-05-2017 09:37:48 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')