abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 mei 2017 @ 12:48:44 #101
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_170771467
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:50 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Sta er precies hetzelfde in. Superleuk voor de meiden en voor ons land als ze de top 10 halen. Dan blijven we op de goede flow door gaan waar Anouk in 2013 mee gestart is. Maar het is niet het lied dat na meer dan 40 jaar Teach In moet opvolgen, tenminste dat zou ik persoonlijk bijna jammer vinden.

(Maar zie het ook niet gebeuren haha. Portugal en Italië laten ze sowieso voor zich)
Al hadden we gewonnen met de Toppers of Sieneke, dat boeit me helemaal niks! :)
  maandag 8 mei 2017 @ 12:56:01 #102
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_170771576
Volgens mij hoeft het niet altijd persé een winnaarssong te zijn. Ook de tijdsgeest speelt een rol. Al moet de song wel enigszins kracht hebben. Daarom won Oekraïne vorig jaar of kan zomaar Portugal dit jaar met de winst er vandoor gaan. Al ben ik een van de weinige hier die vol inzet op onze inzending. Het zal velen buiten de grenzen aanspreken, ook al is het voor velen hier geen echte winnaarssong.
  maandag 8 mei 2017 @ 13:10:28 #103
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_170771826
Nee joh, natuurlijk winnen we niet.
Zeker op het eerste gehoor valt het liedje veel te weinig op tussen de rest. Bij vaker luisteren ga je het meer waarderen, maar het blijft geen hoogvlieger.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_170772142
Interview bij de TV Show gezien. Sterke vrouw hoor die moeder.
Lijkt me voor iedereen lastig dat moeder dan thuis moet blijven en zij in Kiev zitten.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 mei 2017 @ 13:48:48 #105
163650 Greys
pi_170772447
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:06 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat kan, maar ik vind echt niet dat mooi driestemmig zingen betekent dat het in de top 10 hoort.
Dan kunnen we net zo goed elk jaar OG3NE sturen, met wat voor kutlied dan ook; gegarandeerd succes blijkbaar.
Eens hoor.
Maar als ik kijk naar de rest van de inzendingen die ik niet al te best vind op een paar na zou het in dit deelnemersveld op zich nog wel verdiend zijn, top 10. Zelfs met dit lied. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 mei 2017 @ 13:49:30 #106
163650 Greys
pi_170772457
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:48 schreef TDHS het volgende:

[..]

Al hadden we gewonnen met de Toppers of Sieneke, dat boeit me helemaal niks! :)
Echt niet? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 mei 2017 @ 13:56:37 #107
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_170772630
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Echt niet? :@
Nee, niet na 42 jaar niet winnen. Dan is alles binnen de regels verantwoord. Tuurlijk heb ik voorkeuren, maar ik ben echt niet minder COMPLEET UITZINNIG VAN VREUGDE als er gewonnen wordt met een lied als dit. Een lied dat niet meteen blijft hangen, maar bij mij al weken in het hoofd zit.
  maandag 8 mei 2017 @ 13:56:37 #108
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_170772631
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:48 schreef TDHS het volgende:

[..]

Al hadden we gewonnen met de Toppers of Sieneke, dat boeit me helemaal niks! :)
Echt? Ik had dat best erg gevonden.
Al was het maar omdat je vaak ziet dat de winnaar toch een flinke invloed heeft op de inzendingen van vele landen in de jaren daarna. Winst van Sieneke of de Toppers had het niveau van het festival geen goed gedaan, vrees ik. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 13:56:58 #109
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_170772641
Typisch Nederlands eigenlijk, alleen willen winnen met mooi voetbal goed nummer.

ik zelf ben dan ook ajax-fan en meer van de 'echte artiest' inzendingen :7 :P

[ Bericht 13% gewijzigd door ijs_beer op 08-05-2017 13:59:16 (je blijft editen aan een post he. ) ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 8 mei 2017 @ 14:02:44 #110
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_170772779
quote:
10s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:56 schreef ijs_beer het volgende:
Typisch Nederlands eigenlijk, alleen willen winnen met mooi voetbal goed nummer.

ik zelf ben dan ook ajax-fan en meer van de 'echte artiest' inzendingen :7 :P
Dat is tactiek natuurlijk, zo kunnen wij ons steeds de "morele overwinning" toe-eigenen. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 mei 2017 @ 14:14:09 #111
163650 Greys
pi_170773082
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:07 schreef Wuwwa het volgende:
In ieder geval zorgen ze voor een reminder hoe belangrijk het totaalplaatje is, ze hebben van een lage middenmoter qua studioplaat d.m.v. een professionele en goed voorbereide aanpak een act staan waar veel van de aanwezige bloggers erg positief over zijn. Uiteraard was de importantie van staging ook al duidelijk na TCL, al had dat nummer wel genoeg kwaliteit, maar toen zou het niet passen in het Songfestivalcircus.
Denk dat veel originele Og3ne 'haters' het in ieder geval eens waren dat ze een uniek geluid hebben en ze zelden een valse noot raken. Alleen over hun hit/artistieke potentie waren grote twijfels. Het had alsnog zoveel meer kunnen zijn.
Laten we hopen dat Trijntje een incident was en dat toekomstige inzendingen in ieder geval doorhebben dat je niet alleen gekozen wordt vanwege een leuk liedje of zangtechnische kwaliteiten. Kan het prima vinden in een plek in het linkerrijtje, al denken de casuals onder aanvoering van Carlo B. dat we de ZiggoDome alvast kunnen reserveren.
Maar kan iemand me nou eens uitleggen (geen hatelijke maar oprechte vraag) wat er dan zo enorm goed aan hun act is?

Ik zie enorm lelijke koeienletters, vreselijk oubollige afbeeldingen en een Baantjer-lijk-engel.. :@

Ja ze zingen goed, maar wat is er nou precies zo enorm goed voorbereid dan? Ik zie het niet. Met de beste wil niet. Ze hebben afgesproken wie waar staat en wie wanneer draait maar dat lijkt me gewoon basisvoorbereiding.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 mei 2017 @ 14:18:36 #112
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_170773196
Eens met Greys: we hebben hoogstens bewezen dat een minimale voorbereiding onze kansen aanzienlijk verhoogt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_170773247
pi_170773282
Ik ben het ook eens met Greys en Tinkepink. Ik vind het hooguit een degelijke act, maar echt niet iets bijzonders. En het ligt volgens mij echt niet aan het feit dat we maar 40 seconden ervan zien; bij The Common Linnets, Conchita Wurst, Mans Zelmerlow, etc. had ik bij elke willekeurige 40 seconden in het optreden al een mogelijke winner vibe gekregen. En zo kort zijn 40 seconden ook weer niet in een drie minuten durend lied.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_170773351
quote:
11s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar kan iemand me nou eens uitleggen (geen hatelijke maar oprechte vraag) wat er dan zo enorm goed aan hun act is?

Ik zie enorm lelijke koeienletters, vreselijk oubollige afbeeldingen en een Baantjer-lijk-engel.. :@

Ja ze zingen goed, maar wat is er nou precies zo enorm goed voorbereid dan? Ik zie het niet. Met de beste wil niet. Ze hebben afgesproken wie waar staat en wie wanneer draait maar dat lijkt me gewoon basisvoorbereiding.
Het is moeilijk in te schatten, want we hebben de definitive TVbeelden van de hele drie minuten niet gezien. Dus je moet vooralsnog berusten op de mening van de bloggers en twitteraars. Maar van wat we kunnen zien zijn de kleuren prettig en warm en wat lichter richting het opzwepende einde, weinig special effects die afleiden van de zang (geen ooglapje bijvoorbeeld, jurken waar dansers uit kruipen), en het verhaal wordt overgebracht zonder dat het erg cheesy of in your face gebeurd; hier waren nogal wat mensen extreem angstig voor, Gerts Familiefoto's ed. Over de kwaliteit van de afbeeldingen valt te twisten, maar de lyrics op scherm lijken te werken (in ieder geval niet heel storend, alleen die willekeurige grote lap tekst "feeling all alone and insecure'' vind ik vrij apart, tussen 'Cry no more' en 'Not give up' past het ook niet).
Nadruk is gelegd op de zangkwaliteiten, en kennelijk spatten ze prima van het scherm af.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 mei 2017 @ 14:34:33 #116
163650 Greys
pi_170773576
Ik zie dat eerlijk gezegd als normale basisvoorbereidingen die je mag verwachten van je afgevaardigde(n).

Maar ik denk dat ook een beetje meetelt dat vergeleken met Trijntje d'r totale gebrek aan voorbereiding iedereen die er maar een beetje over nagedacht heeft al als een enórm goed voorbereide act wordt gezien. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 mei 2017 @ 14:37:06 #117
163650 Greys
pi_170773635
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:56 schreef TDHS het volgende:

[..]

Nee, niet na 42 jaar niet winnen. Dan is alles binnen de regels verantwoord. Tuurlijk heb ik voorkeuren, maar ik ben echt niet minder COMPLEET UITZINNIG VAN VREUGDE als er gewonnen wordt met een lied als dit. Een lied dat niet meteen blijft hangen, maar bij mij al weken in het hoofd zit.
Ik snap jouw kant wel een beetje maar als de Toppers bv hadden gewonnen had ik alles behalve uitzinnovan vreugde geweest omdat dat zou betekenen dat het fenomeen songfestival voorgoed verloren zou zijn. Ik zou er zelfs verdrietig van worden omdat het zou betekenen dat het hele festival dat jaar kennelijk van een niveau om te janken was als dat zou hebben gewonnen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 14:37:41 #118
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_170773648
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:34 schreef Greys het volgende:
Ik zie dat eerlijk gezegd als normale basisvoorbereidingen die je mag verwachten van je afgevaardigde(n).

Maar ik denk dat ook een beetje meetelt dat vergeleken met Trijntje d'r totale gebrek aan voorbereiding iedereen die er maar een beetje over nagedacht heeft al als een enórm goed voorbereide act wordt gezien. :@
Actvoorbereiding is dan eigenlijk op niveau Douwe. prima toch? TCL-niveau kun je niet elk jaar halen denk ik.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_170773733
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:25 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Het is moeilijk in te schatten, want we hebben de definitive TVbeelden van de hele drie minuten niet gezien. Dus je moet vooralsnog berusten op de mening van de bloggers en twitteraars. Maar van wat we kunnen zien zijn de kleuren prettig en warm en wat lichter richting het opzwepende einde, weinig special effects die afleiden van de zang (geen ooglapje bijvoorbeeld, jurken waar dansers uit kruipen), en het verhaal wordt overgebracht zonder dat het erg cheesy of in your face gebeurd; hier waren nogal wat mensen extreem angstig voor, Gerts Familiefoto's ed. Over de kwaliteit van de afbeeldingen valt te twisten, maar de lyrics op scherm lijken te werken (in ieder geval niet heel storend, alleen die willekeurige grote lap tekst "feeling all alone and insecure'' vind ik vrij apart, tussen 'Cry no more' en 'Not give up' past het ook niet).
Nadruk is gelegd op de zangkwaliteiten, en kennelijk spatten ze prima van het scherm af.
Geen afleidende toeters en bellen en geen vervelende kleuren is i.m.o. het minimale wat je mag verwachten. Het klinkt vooralsnog niet als een staging die een sprong van 10 plaatsen in de odds verklaart (wat de Common Linnets staging dus wel was, en zelfs die stegen niet zóveel na de rehearsals). Ik lees vooral dat de staging geen afbreuk doet aan de impact van de zang, maar een echt goede staging zou ook iets bij moeten dragen; dat hoeven geen toeters en bellen te zijn, maar wel iets extra's.
Maar goed, ik kan hier wel nog meer over zeggen, maar vooralsnog vind ik de enorme stijging in de odds echt onverklaarbaar, ook met in het achterhoofd wat de bloggers allemaal zeggen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 mei 2017 @ 14:42:38 #120
163650 Greys
pi_170773767
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:37 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Actvoorbereiding is dan eigenlijk op niveau Douwe. prima toch? TCL-niveau kun je niet elk jaar halen denk ik.
Ik vond het bij Douwe dan nog wel echt net iets beter qua voorbereidingen, want daar kon ik alleen maar zeer stijlvolle visuals ontdekken, er werd een gewaagd risicootje genomen met die stilte en elke blik klopte. Daarbij nog dat hele gebeuren met die kroeg en die leuke uitstapjes en social media stortvloed en zogenaamde verliefdheid op Armenië. Die gaf mij meer het gevoel dat er echt héél erg goed was voorbereid. Op ALLES.

Og3ne geeft me idd het 'ja hoor best prima voorbereid' gevoel maar niet het hallelujah dat anderen kennelijk wel vinden. Daar vind ik de visuals echt te slecht voor. Sorry. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 8 mei 2017 @ 14:44:37 #121
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_170773819
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:41 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Geen afleidende toeters en bellen en geen vervelende kleuren is i.m.o. het minimale wat je mag verwachten. Het klinkt vooralsnog niet als een staging die een sprong van 10 plaatsen in de odds verklaart (wat de Common Linnets staging dus wel was, en zelfs die stegen niet zóveel na de rehearsals). Ik lees vooral dat de staging geen afbreuk doet aan de impact van de zang, maar een echt goede staging zou ook iets bij moeten dragen; dat hoeven geen toeters en bellen te zijn, maar wel iets extra's.
Maar goed, ik kan hier wel nog meer over zeggen, maar vooralsnog vind ik de enorme stijging in de odds echt onverklaarbaar, ook met in het achterhoofd wat de bloggers allemaal zeggen.
Ik vind de stijging niet onverklaarbaar. Ze stonden duidelijk veel en veel te laag (als je kijkt naar de andere inzendingen). Dit jaar zijn er 3-4 goede nummers (waaronder Italie) en de rest mwa mwa. Er is geen duidelijke winnaar te zien tot nu toe en de meiden hebben dit jaar echt een goede kans.

De staging is uitermate goed. Het klein houden is juist de kracht van de staging. TCL is een heel ander soort nummer waarbij een heel ander soort staging past. We kunnen TCL niet vergelijken met welke act dan ook.

De meiden vind ik zeer professioneel en zeer perfectionistisch. Zo wilde ze vandeweek geen interview of iets dergelijks geven omdat ze gewoon nog niet tevreden waren. Dat betekend dus dat ze er veel mee bezig zijn om alles in de puntjes te organiseren.

Ik denk dat de staging veel gaat werken met shots (inzoomen op alle 3 of op 1 van de 3 etc). Zodat de kijker het nummer echt gaat voelen zeg maar en dat is OOK de kracht van goede staging.
  maandag 8 mei 2017 @ 14:45:41 #122
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_170773837
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vond het bij Douwe dan nog wel echt net iets beter qua voorbereidingen, want daar kon ik alleen maar zeer stijlvolle visuals ontdekken, er werd een gewaagd risicootje genomen met die stilte en elke blik klopte. Daarbij nog dat hele gebeuren met die kroeg en die leuke uitstapjes en social media stortvloed en zogenaamde verliefdheid op Armenië. Die gaf mij meer het gevoel dat er echt héél erg goed was voorbereid. Op ALLES.

Og3ne geeft me idd het 'ja hoor best prima voorbereid' gevoel maar niet het hallelujah dat anderen kennelijk wel vinden. Daar vind ik de visuals echt te slecht voor. Sorry. :)
Visuals hoeven niet altijd kleurrijk of heel goed te zijn, zie Lena Duitsland of zelfs Loreen (was hier en daar ook rommelig). Zolang het bij het nummer PAST is het goede staging, maar daarvoor zien we te weinig.
pi_170773903
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik vind de stijging niet onverklaarbaar. Ze stonden duidelijk veel en veel te laag (als je kijkt naar de andere inzendingen). Dit jaar zijn er 3-4 goede nummers (waaronder Italie) en de rest mwa mwa. Er is geen duidelijke winnaar te zien tot nu toe en de meiden hebben dit jaar echt een goede kans.

De staging is uitermate goed. Het klein houden is juist de kracht van de staging. TCL is een heel ander soort nummer waarbij een heel ander soort staging past. We kunnen TCL niet vergelijken met welke act dan ook.

De meiden vind ik zeer professioneel en zeer perfectionistisch. Zo wilde ze vandeweek geen interview of iets dergelijks geven omdat ze gewoon nog niet tevreden waren. Dat betekend dus dat ze er veel mee bezig zijn om alles in de puntjes te organiseren.

Ik denk dat de staging veel gaat werken met shots (inzoomen op alle 3 of op 1 van de 3 etc). Zodat de kijker het nummer echt gaat voelen zeg maar en dat is OOK de kracht van goede staging.
Mee eens. :Y

En daarnaast heb je ook nog een aantal landen die live ineens tegenvallen (België o.a.) en OG3NE is live juist beter, denk dat dat deels ook een verklaring is voor de stijging.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 8 mei 2017 @ 14:50:01 #124
163650 Greys
pi_170773941
Het gaat me met name om die wanstaltige engel en die Nokia handen op het scherm. Zó zonde. Als je zoiets doet, doe het gewoon goed.
Kan een ander wel hoog geëindigd zijn met prutvisuals, hoef je dat niet ook te willen. Juist met hun klaarblijkelijke perfectionisme snap ik daar niks van. That's all. :)

Ik denk heus nog steeds dat ze top 10 makkelijk halen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 8 mei 2017 @ 14:51:06 #125
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_170773976
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 14:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vond het bij Douwe dan nog wel echt net iets beter qua voorbereidingen, want daar kon ik alleen maar zeer stijlvolle visuals ontdekken, er werd een gewaagd risicootje genomen met die stilte en elke blik klopte. Daarbij nog dat hele gebeuren met die kroeg en die leuke uitstapjes en social media stortvloed en zogenaamde verliefdheid op Armenië. Die gaf mij meer het gevoel dat er echt héél erg goed was voorbereid. Op ALLES.

Og3ne geeft me idd het 'ja hoor best prima voorbereid' gevoel maar niet het hallelujah dat anderen kennelijk wel vinden. Daar vind ik de visuals echt te slecht voor. Sorry. :)
Ik snap je punt. :)
over het stijlvolle wil ik nog wel even inhaken, ik vond vorig jaar alle visuals in dat opzicht beter. Heeft misschien ook wel met de productie te maken? Want die ontwerpen die toch, op basis van de ideeën die zijn aangeleverd? (In dat opzicht is het overal wat meer oostblokkerig qua feel :') )
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')