Je opent een discussie om een bepaald vooroordeel (hopelijk) uit de wereld te krijgen, de naam Jos Verstappen en grindbakgrapjes.. Dan ga je je eigen topic weer om zeep helpen met de persoon Verstappen en al zijn privé aangelegenheden.. Beetje jammer Tong.. De coureur Jos Verstappen verdient wel een topic als deze, zoals je oorspronkelijk bedoelt had, dan vind ik dat je hem weer net zo goed neer trapt om het alsnog over privé zaken te hebben. Mij boeit het niet als fan van Jos..quote:
In de tijd van Jos moest je als coureur zelf nog een beetje op de techniek passen aangezien de boordcomputer dat nog niet voor je deed. Helaas had hij daar totaal geen gevoel voor, dus blies hij constant de boel op terwijl zijn teamgenoten wel gewoon de auto thuis brachten.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 14:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik snap dan ook niet waarom hij die bijnaam gekregen heeft. Het slaat nergens op. En dat die naam volledig onterecht is is gewoon te bewijzen met keiharde statistieken. Van alle uitvalbeurten is het gros gewoon de schuld van falende techniek aan de auto. Dat je hem dan aan de kant moet zetten daar kun je de coureur niet op aanrekenen. Me dunkt.
Maarja, zoals je al zei, bijnaam verzonnen door mensen zonder verstand ervan. En dat blijft dan de rest van je leven aan je plakken. En bedankt.
Waar baseer je dit precies op? Bronnen?quote:Op zondag 7 mei 2017 14:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
In de tijd van Jos moest je als coureur zelf nog een beetje op de techniek passen aangezien de boordcomputer dat nog niet voor je deed. Helaas had hij daar totaal geen gevoel voor, dus blies hij constant de boel op terwijl zijn teamgenoten wel gewoon de auto thuis brachten.
Dus ja, wel degelijk zijn schuld.
Echt schuld kan ik het niet noemen.. Maar volgens mij kon je het wel aan Jos zijn rijstijl zien dat hij zijn materiaal niet bepaald spaarde.. Ging er altijd vol voor.. Misschien is de AGP toen met Zuid Afrika daar ook wel een voorbeeld voor.. Race 1 crashed hij bij een inhaalpoging.. Race 2 gaat ie op het zelfde punt gewoon weer inhalen. Jos is daarin altijd een stier geweest.. zolang hij geen 1e lag (altijd, behalve dan die race in Durban), was zijn voorganger de rode lap waarop hij joeg.. En dat ging soms ten koste van het materiaal.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
In de tijd van Jos moest je als coureur zelf nog een beetje op de techniek passen aangezien de boordcomputer dat nog niet voor je deed. Helaas had hij daar totaal geen gevoel voor, dus blies hij constant de boel op terwijl zijn teamgenoten wel gewoon de auto thuis brachten.
Dus ja, wel degelijk zijn schuld.
Is dat zo? Natuurlijk was het eerste jaar toch wel dramatisch. Zoals eerder gezegd, beginnersfouten, te weinig ervaring, een auto die puur voor Schumi gebouwd is.quote:Op zondag 7 mei 2017 14:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
In de tijd van Jos moest je als coureur zelf nog een beetje op de techniek passen aangezien de boordcomputer dat nog niet voor je deed. Helaas had hij daar totaal geen gevoel voor, dus blies hij constant de boel op terwijl zijn teamgenoten wel gewoon de auto thuis brachten.
Dus ja, wel degelijk zijn schuld.
Echt? Dat verbaast me wel een beetje moet ik zeggen. Al zijn er natuurlijk meer manieren om uit te vallen.quote:Op zondag 7 mei 2017 18:27 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Is dat zo? Natuurlijk was het eerste jaar toch wel dramatisch. Zoals eerder gezegd, beginnersfouten, te weinig ervaring, een auto die puur voor Schumi gebouwd is.
Hou je dat jaar even buiten beschouwing, dan is in de rest van zijn carriere Jos 51x uitgevallen, al zijn teamgenoten van 1995-2003 zijn gezamelijk 52x uitgevallen.
En het gros ervan was niet te wijten aan hem. Dat je dan wel eens in de grindbak eindigt doet daar niets aan af. Jos heeft het in zijn tijd en met zijn materiaal gewoon goed gedaan. En ja er had meer in zijn carrière gezeten, maar dat kwam er niet uit. Gelukkig heeft ie max een universitaire bul F1 rijden gegevenquote:Op zondag 7 mei 2017 22:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Echt? Dat verbaast me wel een beetje moet ik zeggen. Al zijn er natuurlijk meer manieren om uit te vallen.
En aan de andere kant, van de races die Jos finishte is hij altijd hoger gefinisd dan zijn startpositie,en niet een klein beetje ook. Ik weet niet wat voor statistieken zijn teamgenoten hebben maar Jos deed nooit mee om het "meerijden"quote:Op zondag 7 mei 2017 23:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
En het gros ervan was niet te wijten aan hem. Dat je dan wel eens in de grindbak eindigt doet daar niets aan af. Jos heeft het in zijn tijd en met zijn materiaal gewoon goed gedaan. En ja er had meer in zijn carrière gezeten, maar dat kwam er niet uit. Gelukkig heeft ie max een universitaire bul F1 rijden gegeven
In die tijd kwam vaak maar de helft aan de finish. Maar het klopt wel dat Jos altijd voor het maximale ging, zelfs toen hij bijvoorbeeld met een Arrows op p4 reed in de regen. Mooi om te zien dat hij na Schumi de snelste rondetijd reed, maar uiteindelijk lag hij er toch ernaast ipv rustig naar de finish te rijden.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:41 schreef alopio het volgende:
[..]
En aan de andere kant, van de races die Jos finishte is hij altijd hoger gefinisd dan zijn startpositie,en niet een klein beetje ook. Ik weet niet wat voor statistieken zijn teamgenoten hebben maar Jos deed nooit mee om het "meerijden"
Zeker in de mindere auto's zoals Minardi en Arrows heeft hij resultaten laten zien die geen andere coureur in zon ruk auto heeft weten te behalen, en dat is gewoon erg knap
quote:Op dinsdag 9 mei 2017 22:25 schreef Fer het volgende:
Ik heb ook weleens gelezen dat het agressieve terugschakelen van Jos nogal eens wat heeft gesloopt vroeger, die auto's waren daar niet tegen beveiligd en hij zat nog in de overgangsperiode van mechanische nasr pneumatische klepveren.
En ook dat hij zelf weleens had toegegeven dat hij een slokje water wilde nemen, maar vergat dat na een uur racen dat water inmiddels kokend was geworden.
Pierluigi Martini en ene Fernando Alonso deden het beter in hun Minardi jaar/jaren dan Jos.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:41 schreef alopio het volgende:
[..]
En aan de andere kant, van de races die Jos finishte is hij altijd hoger gefinisd dan zijn startpositie,en niet een klein beetje ook. Ik weet niet wat voor statistieken zijn teamgenoten hebben maar Jos deed nooit mee om het "meerijden"
Zeker in de mindere auto's zoals Minardi en Arrows heeft hij resultaten laten zien die geen andere coureur in zon ruk auto heeft weten te behalen, en dat is gewoon erg knap
Zo jammer dat die ene knaker toen de pijp uit ging en het project gestopt werd. Dat had Jos zijn jaar moeten worden.quote:
De toppers hoefden toen geen bakken met geld mee te nemen om in de F1 te komen. Er zijn altijd teams geweest die voor talent gaan en niet voor de centjes.quote:Op donderdag 11 mei 2017 18:19 schreef BadderHaring het volgende:
In die tijd kwam je gewoon niet in een bovengemiddelde auto als je niet zelf bakken met geld meebracht.
Verstappen was gewoon een top 5 rijder op de grid, maar had gewoon altijd een kut wagen. In de Benetton en de Simtek heeft hij gewoon boven verwachting gepresteerd.
Zo zijn denk ik de meeste fans van een F1 coureur.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 13:06 schreef Deckard het volgende:
Jos Verstappen was wel goed, zijn fans echter heb ik nooit kunnen uitstaan.
En Adolf HItler was een prima vent want hij was een dierenliefhebber.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 20:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zo zijn denk ik de meeste fans van een F1 coureur.
Jos Verstappen was er een meester in om als achterblijver de leider van de wedstrijd eruit te rammen. Denk aan Montoya.
In de races dat zijn auto niet stuk ging en leuk onderweg was, klootte hij het wel regelmatig op. Daar komt zijn reputatie vandaan. In tegenstelling tot zijn zoon, is Jos een opgewonden standje. Kijk maar hoe vaak hij iemand op z'n bek heeft gerost. Dat korte lontje had hij in de auto ook bij zich. Waar Max berekend is en precies aanvoelt waar de grens ligt, reageert Jos heel primair en deed hij te vaak do-or-die acties.quote:Op zondag 7 mei 2017 23:33 schreef Geralt het volgende:
En het gros ervan was niet te wijten aan hem. Dat je dan wel eens in de grindbak eindigt doet daar niets aan af. Jos heeft het in zijn tijd en met zijn materiaal gewoon goed gedaan. En ja er had meer in zijn carrière gezeten, maar dat kwam er niet uit. Gelukkig heeft ie max een universitaire bul F1 rijden gegeven
Onzin. Dat zijn maar een handjevol incidenten geweest. Van een Vettel, Alonso, Hamilton of Kimi zijn evenzoveel situaties waarbij ze het zelf verklootte. En die hebben die bijnaam niet.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 16:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
In de races dat zijn auto niet stuk ging en leuk onderweg was, klootte hij het wel regelmatig op. Daar komt zijn reputatie vandaan.
Vettel had dan wel de naam crash kid. Totdat hij 4x op rij kampioen werd danquote:Op dinsdag 23 mei 2017 17:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Onzin. Dat zijn maar een handjevol incidenten geweest. Van een Vettel, Alonso, Hamilton of Kimi zijn evenzoveel situaties waarbij ze het zelf verklootte. En die hebben die bijnaam niet.
In een handjevol races, waar hij niet door techniek is uitgevallen.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 17:07 schreef Geralt het volgende:
Onzin. Dat zijn maar een handjevol incidenten geweest.
Ik denk dat Albers beter was, gebaseerd op zijn overige raceprestaties. Toen hij van DTM naar F1 ging had ik in elk geval hoge verwachtingen. Helaas heeft hij nooit een serieuze kans gehad in de F1.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
Ik denk dat Christijan Albers net zo goed was als Jos Verstappen.
Stavelot, en ja hij is daarna altijd last blijven ondervinden van zijn nek.quote:Op zaterdag 20 mei 2017 19:55 schreef Fer het volgende:
Dat kwam toch door een klapper einde eau rouge, die nekklachten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |