abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170714973
De Volkskrant en NRC Handelsblad publiceren vanmiddag een paginagroot pamflet waarin bedrijven die adverteren op de websites GeenStijl en Dumpert wordt gevraagd om zich terug te trekken. Directe aanleiding is een oproep aan GeenStijl-lezers om seksistische commentaren te geven op een foto van Volkskrant-journaliste Loes Reijmer.

De tekst van het pamflet is uitgelekt via GeenStijl. De hoofdredacteuren van de Volkskrant en NRC hebben de echtheid ervan bevestigd, evenals het voornemen om het stuk morgen af te drukken. De tekst wordt later vandaag al gepubliceerd op de sites van de kranten.

Het pamflet is opgesteld door onder anderen NRC-columniste Rosanne Hertzberger. Zij is zelf ook geregeld doelwit van GeenStijl. In de tekst worden onder meer Coolblue, Jumbo en de Rabobank direct aangesproken. "U betaalt mee aan de salarissen van de meest invloedrijke internettrollen", zo valt te lezen. "Een site waar vrouwenvernedering en racisme de norm is, niet de uitzondering."

Hertzberger wees eerder deze week ook al op de verantwoordelijkheid van adverteerders. Wie de andere ondertekenaars zijn, is niet bekend.

Debat
NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch benadrukt dat de kranten alleen het debat over GeenStijl willen faciliteren. Volgens hem zijn de Volkskrant en NRC verder niet betrokken bij de tekst. Hij benadrukt dat Hertzberger als privépersoon optreedt en niet als medewerker van de krant.

GeenStijl heeft het stuk gepubliceerd met daarbij de logo's van NRC en Volkskrant, maar die hebben dus niet het initiatief genomen. Wel zegt Vandermeersch dat hij de oproep aan de adverteerders van GeenStijl steunt. Daarover verschijnt ook een hoofdredactioneel commentaar.

Annabel Nanninga, die tot 2014 werkte bij GeenStijl, heeft volgens Vandermeersch een opiniestuk aangeboden waarin ze reageert op de oproep. Ook dat wordt afgedrukt in de zaterdageditie van NRC.

De Volkskrant wil op dit moment geen reactie geven. "Wij reageren nooit op stukken die nog moeten verschijnen", zegt plaatsvervangend hoofdredacteur Pieter Klok.

Defensie, Grolsch
Vanwege de commotie over de seksistische commentaren op GeenStijl heeft Defensie zich al tijdelijk teruggetrokken als adverteerder. Onder meer bierbrouwer Grolsch en het Wereld Natuur Fonds (WNF) zijn ook om deze reden al gestopt met adverteren op de sites.
http://nos.nl/artikel/217(...)t-bij-geenstijl.html
_

Media war is coming
Ik wist niet dat media misbruik mocht maken van publiciteit.

Hier verder

OP is niet van mij.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  Forum Admin vrijdag 5 mei 2017 @ 22:18:29 #2
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_170715010
Wie drinkt er nou meer bier, die 'dames' of het dumpert publiek. Wie werkt er nou liever bij defensie, die 'dames' of het geenstijl publiek?

Volgende maand is de ophef voorbij en adverteert men er weer lustig op los. En de krant maar proberen de verloren leden terug te winnen :')
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 22:19:57 #3
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170715053
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dan moet ik wel eerst snappen wat je typt. Een fatsoenlijk verwoorde comment is daarbij essentieel.
Oef... iemand wijzen op taal en zelf ook foutjes maken.

quote:
10s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:11 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat minder pretentieus mag ook.
Ach, dat heb je met dat zelfverklaarde goedvolk. Ik lees er zo doorheen eigenlijk, dus moest dat even via jou oppakken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170715056
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:18 schreef Pharkus het volgende:
Wie drinkt er nou meer bier, die 'dames' of het dumpert publiek.
Denk dat Grolsch er van uit ging dat Ingrid de kratjes voor Henk koopt. Alleen tieft Henk die nu weg, schopt Ingrid en koopt HJ.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2017 22:23:12 ]
  vrijdag 5 mei 2017 @ 22:22:59 #5
465002 Petram
Hallo, ik heet Petram.
pi_170715116
GeenStijl is een terechte klacht.
Geen auto, geen bus, maar een tram voor Petram.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 22:24:46 #6
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_170715164
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:22 schreef Petram het volgende:
GeenStijl is een terechte klacht.
Redelijk dubbelzinnig ;)
  vrijdag 5 mei 2017 @ 22:24:50 #7
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170715167
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:12 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Leg het mij dan eens uit, oh alwetende Red_85.
Omdat ik het niet schijn te kunnen, geef ik ene Corine Vloet even het woord.

Lees dit even, als je durft.
https://www.geenstijl.nl/(...)_nu_een_vrouw_h.html
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170715265
Geenstijl heeft geen moment opgeroepen tot het stalken of wat dan ook richting herpesberger of een van die andere mutsen (zou ze niet doen trouwens)

In die brief worden vervolgens wat reaguursels tevoorschijn gehaald. Al zijn opmerkingen daarin niet van goede smaak, daar is voor zover ik weet nog altijd geen wet tegen en dus geen rede om die weg te halen.

Verder is dit alles bij elkaar een redelijk kansloze bedoeling. GS loopt al jaren overal tegenaan te schoppen, is nooit heel erg bijzonder subtiel daarin en pakt iedereen die fout bezig is aan. Of je nou VVD voorzitter bent of een droogsloot columniste bij nsb handelsblad, dat maakt ze allemaal geen moer uit.

Dan een beetje gaan janken bij adverteerders en hullie zijn gemeen gaan roepen. Echt lading huilende snowflakes _O-
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_170715310
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En die is inderdaad redelijk spijker, kop, raak.
pi_170715349
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:08 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

'Zou je haar doen?' is inderdaad zeer goed onderbouwd :')
[quote]Het zwijgen aan het opleggen van een andere mening waar ze het niet mee eens zijn.[quote]
Nogmaals: het gaat niet om de mening, het gaat om de methode.

Dat ze een andere mening hebben boeit echt helemaal niemand iets (al verkeren een paar wereldvreemde en behoorlijk snel verongelijkte FOK!kers schijnbaar in de waan van wel :') ), maar dat GS wangedrag promoot boeit men wel.
Welke methode echt? Dat GS wat minder subtiel is in haar bewoording en herpesberger terecht wijzen op haar eigen hypocriete gedrag? Sorry maar we zijn hier niet de VS waarin dingen als safe space al zijn overgewaaid.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 22:38:07 #11
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_170715482
5 reeten.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_170718389
Kan iemand mij even uitleggen wie hier nu de bad guy is? Is dat GeenStijl zelf of de reaguurders?
pi_170719322
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 00:45 schreef Nober het volgende:

[..]

Heb het doorgegeven.

[ afbeelding ]
Gecounterd oO/
pi_170751773
Gaat Geen Stijl toegeven dat ze fout zitten? Of blijven ze koppig doorjammeren?
pi_170752263
Stel dat Feyenoordhooligans iets roepen als 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', zou GeenStijl het dan juist vinden als sponsors van Feyenoord zich terugtrekken?
pi_170752623
Gaan de social justice warriors ook een oproep doen aan adverteerders van de Telegraaf als ze weer eens een onwelgevallige nieuwkop of column plaatsen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2017 18:39:57 ]
pi_170752876
quote:
"Een site waar vrouwenvernedering en racisme de norm is, niet de uitzondering."
Ik vind de oproep van NRC en volkskrant eerder vrouwenvernedering :? Beetje doen alsof elke vrouw meteen gaat huilen omdat een paar internetrandoms domme dingen over ze zeggen en dat ze beschermd moeten worden.
Conscience do cost.
pi_170753163
De kinderachtigheid van een site die oproept: zou je deze mevrouw doen en zo ja hoe?
Man man man, hoe laag kun je zinken. Als je het zó moet winnen van een mevrouw van de Volkskrant, ben je geen knip voor je neus waard.
  zondag 7 mei 2017 @ 19:25:36 #19
273515 TwisterNederland
De enige echte
pi_170754327
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:15 schreef Jigzoz het volgende:
Stel dat Feyenoordhooligans iets roepen als 'Hamas, Hamas, alle joden aan het gas', zou GeenStijl het dan juist vinden als sponsors van Feyenoord zich terugtrekken?
Die vraag stellen ze niet, omdat het compleet kansloos is.
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Gaan de social justice warriors ook een oproep doen aan adverteerders van de Telegraaf als ze weer eens een onwelgevallige nieuwkop of column plaatsen?
Dat is de volgende stap!

quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
De kinderachtigheid van een site vrouw die oproept: zou je deze mevrouw doen en zo ja hoe? adverteerders belt omdat er vrouwenbillen op staan.
Man man man, hoe laag kun je zinken. Als je het zó moet winnen van een mevrouw van de Volkskrant Dumpert, ben je geen knip voor je neus waard.
pi_170754484
quote:
18s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:25 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Die vraag stellen ze niet, omdat het compleet kansloos is.

http://www.geenstijl.nl/m(...)t_sponsor_kwijt.html

"Hamas, Hamas, joden aan het gas. De officieuze lijfspreuk van Joop.nl, Frank van der Linde, Anja Meulenbelt, lichtgetinte jongeren en, bovenal, Feyenoord. Kwetsend en niet lievvv voor neuzen. Sponsor Shimon Citron van EZ Trader ging eens naar wedstrijd van de kakkerlakken Rotterdamse zondagamateurs en voelde zich weer even helemaal 1938. Citron deed het enige juiste en trok zijn poetjes weer in. Als de subsidieverstrekkers nu ook eens op zouden houden met het aanjagen van mohammedaans/links/hooliganantisemitisme, dan wordt het hier vanzelf weer leuk voor Sam & Moos. Verder alles wat Lord Rabbi Jonathan Sacks zegt over het muterende virus van het antisemitisme."

Zie verder ook even de reacties eronder.
pi_170754989
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weer vol met de gebruikelijke temen als policor en SJW en weet ik veel allemaal. Erg overtuigend.
pi_170755223
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

"Hamas, Hamas, joden aan het gas. De officieuze lijfspreuk van Joop.nl, Frank van der Linde, Anja Meulenbelt, lichtgetinte jongeren en, bovenal, Feyenoord. Kwetsend en niet lievvv voor neuzen. Sponsor Shimon Citron van EZ Trader ging eens naar wedstrijd van de kakkerlakken Rotterdamse zondagamateurs en voelde zich weer even helemaal 1938. Citron deed het enige juiste en trok zijn poetjes weer in. Als de subsidieverstrekkers nu ook eens op zouden houden met het aanjagen van mohammedaans/links/hooliganantisemitisme, dan wordt het hier vanzelf weer leuk voor Sam & Moos. Verder alles wat Lord Rabbi Jonathan Sacks zegt over het muterende virus van het antisemitisme."

Geniaal. Dan opeens wel.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:25:38 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170756287
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:29 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dank voor de tip, ouwe lepelaar!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170756491
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

_O-

quote:
Zo hoort dat een betaler die zijn geld terugtrekt als het hem niet bevalt.
Nou, zo zie je maar.
  zondag 7 mei 2017 @ 20:31:58 #25
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170756521
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:39 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik vind de oproep van NRC en volkskrant eerder vrouwenvernedering :? Beetje doen alsof elke vrouw meteen gaat huilen omdat een paar internetrandoms domme dingen over ze zeggen en dat ze beschermd moeten worden.
Och, jaar of 16 geleden riep het NRC openlijk op tot de executie van Pim. En dat was geheel prima.
pi_170756538
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:31 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Och, jaar of 16 geleden riep het NRC openlijk op tot de executie van Pim. En dat was geheel prima.
Bron?
  zondag 7 mei 2017 @ 20:32:38 #27
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170756546
quote:
7s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bron?
Het NRC. Google kapot?
pi_170756674
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:32 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Het NRC. Google kapot?
Ik kan veel vinden, maar geen enkel artikel waarin opgeroepen wordt tot de executie van Fortuyn. Zit je weer eens dingen uit je duim te zuigen?
pi_170757656
quote:

[..]

Ja maar dat is dus precies wat er gevaarlijk is. Stel dat het inderdaad zo is geweest dat NRC dit zou hebben gedaan, dan hoeft er dus maar één iemand te zijn die zoiets serieus oppakt en het dus uitvoert.

Niet dat geenstijl daartoe volgens mij oproept, maar de reaguurders lopen elkaar met alle artikelen enorm op te fokken. Ik weet niet hoe kritisch het publiek van geenstijl over het algemeen is, maar er hoeft er maar één te zijn die het allemaal net even iets te fanatiek oppakt en wel iets met hertzberger gaat doen.
  zondag 7 mei 2017 @ 21:31:10 #30
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170758790
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 21:02 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja maar dat is dus precies wat er gevaarlijk is. Stel dat het inderdaad zo is geweest dat NRC dit zou hebben gedaan, dan hoeft er dus maar één iemand te zijn die zoiets serieus oppakt en het dus uitvoert.

Niet dat geenstijl daartoe volgens mij oproept, maar de reaguurders lopen elkaar met alle artikelen enorm op te fokken. Ik weet niet hoe kritisch het publiek van geenstijl over het algemeen is, maar er hoeft er maar één te zijn die het allemaal net even iets te fanatiek oppakt en wel iets met hertzberger gaat doen.
Geenstijlers zijn niet veel anders dan de lezers van de Viva. Met het verschil dat ze wel heel graag dingen onderzoeken, uit elkaar trekken en iets nooit vergeten noch vergeven.
  maandag 8 mei 2017 @ 00:16:21 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170765070
quote:
14s.gif Op zondag 7 mei 2017 20:32 schreef TheThirdMark het volgende:

Het NRC. Google kapot?
Geen bron, dus.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170765547
quote:

[..]

Dat gevaar is er altijd. Zelfs een simpel nieuwsbericht over criminele asielzoekers kan ertoe leiden dan iemand op het idee komt om een azc in brand te steken, uit boosheid.
Lijkt me niet dat de schuld daarvan zomaar bij de media (zoals NRC of Geenstijl) kan worden gelegd, tenzij er letterlijk tot die daad wordt opgeroepen natuurlijk.

In het verleden heeft Geenstijl wel eens berichten geplaatst waarvan het grootste deel van de reaguurders het totaal niet eens was met de inhoud (bijvoorbeeld omdat ze vonden dat GS "dit niet kon maken"). Dat blijkt dan uit de reacties.
Of de reaguurders tegenwoordig ook nog wel eens kritisch zijn, weet ik niet. Met betrekking tot dit onderwerp denk ik dat de meeste reaguurders aan de kant van Geenstijl zullen staan.
  maandag 8 mei 2017 @ 00:47:09 #33
Why is all the rum gone?
pi_170765569
quote:

En ziedaar de onderbouwing voor mijn pleidooi om iedereen bij de geboorte een internetaccount te geven voor het leven. Gewoon op je eigen naam. Zodat je alles onder je eigen naam doet. Als je je niet gedraagt, opschorten van internetrechten. Moet je kijken hoe snel het is afgelopen met bedreigingen en ander ongewenst gedrag.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170765795
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 00:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En ziedaar de onderbouwing voor mijn pleidooi om iedereen bij de geboorte een internetaccount te geven voor het leven. Gewoon op je eigen naam. Zodat je alles onder je eigen naam doet. Als je je niet gedraagt, opschorten van internetrechten. Moet je kijken hoe snel het is afgelopen met bedreigingen en ander ongewenst gedrag.
anonimiteit en privacy is ergens ook een groot goed
  maandag 8 mei 2017 @ 01:16:36 #35
Why is all the rum gone?
pi_170765883
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 01:05 schreef Adames het volgende:

anonimiteit en privacy is ergens ook een groot goed
In anonimiteit zie ik geen groot goed. Privacy wel. Maar is gewoon een kwestie van wennen aan het idee dat we simpelweg niet altijd kunnen krijgen wat we willen. Vertel ik mijn kinderen zeker elke dag wel een keer.
  maandag 8 mei 2017 @ 02:42:45 #36
2651 svann
night-hawk
pi_170766176
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:49 schreef Loekie1 het volgende:
De kinderachtigheid van een site die oproept: zou je deze mevrouw doen en zo ja hoe?
Man man man, hoe laag kun je zinken. Als je het zó moet winnen van een mevrouw van de Volkskrant, ben je geen knip voor je neus waard.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_170766191
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:16 schreef BoneThugss het volgende:
De Volkskrant en NRC Handelsblad publiceren vanmiddag een paginagroot pamflet waarin bedrijven die adverteren op de websites GeenStijl en Dumpert wordt gevraagd om zich terug te trekken. Directe aanleiding is een oproep aan GeenStijl-lezers om seksistische commentaren te geven op een foto van Volkskrant-journaliste Loes Reijmer.

De tekst van het pamflet is uitgelekt via GeenStijl. De hoofdredacteuren van de Volkskrant en NRC hebben de echtheid ervan bevestigd, evenals het voornemen om het stuk morgen af te drukken. De tekst wordt later vandaag al gepubliceerd op de sites van de kranten.

Het pamflet is opgesteld door onder anderen NRC-columniste Rosanne Hertzberger. Zij is zelf ook geregeld doelwit van GeenStijl. In de tekst worden onder meer Coolblue, Jumbo en de Rabobank direct aangesproken. "U betaalt mee aan de salarissen van de meest invloedrijke internettrollen", zo valt te lezen. "Een site waar vrouwenvernedering en racisme de norm is, niet de uitzondering."

Hertzberger wees eerder deze week ook al op de verantwoordelijkheid van adverteerders. Wie de andere ondertekenaars zijn, is niet bekend.

Debat
NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch benadrukt dat de kranten alleen het debat over GeenStijl willen faciliteren. Volgens hem zijn de Volkskrant en NRC verder niet betrokken bij de tekst. Hij benadrukt dat Hertzberger als privépersoon optreedt en niet als medewerker van de krant.

GeenStijl heeft het stuk gepubliceerd met daarbij de logo's van NRC en Volkskrant, maar die hebben dus niet het initiatief genomen. Wel zegt Vandermeersch dat hij de oproep aan de adverteerders van GeenStijl steunt. Daarover verschijnt ook een hoofdredactioneel commentaar.

Annabel Nanninga, die tot 2014 werkte bij GeenStijl, heeft volgens Vandermeersch een opiniestuk aangeboden waarin ze reageert op de oproep. Ook dat wordt afgedrukt in de zaterdageditie van NRC.

De Volkskrant wil op dit moment geen reactie geven. "Wij reageren nooit op stukken die nog moeten verschijnen", zegt plaatsvervangend hoofdredacteur Pieter Klok.

Defensie, Grolsch
Vanwege de commotie over de seksistische commentaren op GeenStijl heeft Defensie zich al tijdelijk teruggetrokken als adverteerder. Onder meer bierbrouwer Grolsch en het Wereld Natuur Fonds (WNF) zijn ook om deze reden al gestopt met adverteren op de sites.
http://nos.nl/artikel/217(...)t-bij-geenstijl.html
_

Media war is coming
Ik wist niet dat media misbruik mocht maken van publiciteit.

Hier verder

OP is niet van mij.
Een regelrechte Copy/paste vanuit Amerikaanse MSN, lijkt dit wel }:|

Je gaat toch denken dat die 1% narcisten/psychopaten die 99% van rijkdommen bezitten ook al in ned. bezig zijn o|O
pi_170766194
quote:

[..]

Ik geloof daar niet zo in, misschien zit je familie daar wel te reaguren of je buurman.
Ik geloof niet dat links AFA gezellig meedoet op Geenstijl, misschien aangemeld om wat achterlijke uitlokkingen te doen maar die zullen best snel weggejorist worden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_170768860
Journalisten die andere journalisten willen muilkorven, ik dacht dat ik alles had gezien. Maar het wordt met de dag gekker.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 8 mei 2017 @ 10:49:02 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170768937
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Journalisten die andere journalisten willen muilkorven, ik dacht dat ik alles had gezien. Maar het wordt met de dag gekker.
#HoeDan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_170768964
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

#HoeDan?
Jij bent zeker vergeten dat adverteerders een morele plicht hebben om geld te storten aan websites zodat mensen gehoord kunnen worden. Dat is wat vrijheid van meningsuiting betekent.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 8 mei 2017 @ 10:51:40 #42
356891 Abed
hooggeleid
pi_170768991
quote:

[..]

:')____!!
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_170769191
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

#HoeDan?
Als je niet begrijpt hoe fout dit hele initiatief is, dan past maar 1 woord: ZUCHT.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 8 mei 2017 @ 11:06:16 #44
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170769323
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als je niet begrijpt hoe fout dit hele initiatief is, dan past maar 1 woord: ZUCHT.
Ik snap niet hoe dit de vrijheid van meningsuiting zou 'beteugelen'.

Kun je dat eens proberen uit te leggen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_170769630
quote:
Gewoon burgers die in actie komen. Dat recht heeft men nou eenmaal. Het staat de achterban van GS dan lekker tegenboycotten.
GS is zelf bovendien nogal van de naming en shaming. Dat ze dan gaan lopen janken wanneer die tactiek eens tegen hen wordt gebruikt is wel wat lachwekkend natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 mei 2017 @ 11:47:44 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170770176
quote:
Zozo, "muilkorven" nog wel.

Alsof de redactionele vrijheid van GS ook maar één splinter wordt aangetast met deze actie.

Hysterische jankhoofden. :')
pi_170770281
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gewoon burgers die in actie komen. Dat recht heeft men nou eenmaal. Het staat de achterban van GS dan lekker tegenboycotten.
GS is zelf bovendien nogal van de naming en shaming. Dat ze dan gaan lopen janken wanneer die tactiek eens tegen hen wordt gebruikt is wel wat lachwekkend natuurlijk.
Kom op, dit zijn allesbehalve "gewone" burgers. Dit zijn mensen uit de media. Als deze oproep door "gewone"vrouwen was gedaan, was het ander geweest. Maar dat is hier niet het geval.
pi_170770359
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:06 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe dit de vrijheid van meningsuiting zou 'beteugelen'.

Kun je dat eens proberen uit te leggen?
Journalisten die andere journalisten (ongeacht wat je van geen stijl vind) proberen te beteugelen. Je ziet er werkelijk niets fout aan? Hoe willen deze mensen ooit nog aan een discussie over vrijheid van meningsuiting meedoen als ze aan zo'n actie meedoen?
  maandag 8 mei 2017 @ 11:56:05 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170770376
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

Kom op, dit zijn allesbehalve "gewone" burgers. Dit zijn mensen uit de media. Als deze oproep door "gewone"vrouwen was gedaan, was het ander geweest. Maar dat is hier niet het geval.
Wat is dit voor hip anti-elitair vinexgelul? :')
Hebben alleen "gewone burgers" recht van spreken? Wie bedoel je daar dan mee?
pi_170770415
quote:
10s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zozo, "muilkorven" nog wel.

Alsof de redactionele vrijheid van GS ook maar één splinter wordt aangetast met deze actie.

Hysterische jankhoofden. :')
het gaat mij helemaal niet om Geen Stijl, tot het moment dat je in andere media gewezen werd op de actie van Geen Stijl hadden heel weinig mensen iets ervan gelezen
pi_170770434
quote:
10s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wat is dit voor hip anti-elitair vinexgelul? :')
Hebben alleen "gewone burgers" recht van spreken? Wie bedoel je daar dan mee?
Tuurlijk niet. Leer nou eens lezen. Dit zijn mensen met een voorbeeld functie in de media wereld, die kunnen toch niet dt soort acties gaan initiëren.
pi_170770452
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Het zijn mensen die uitlatingen in de media doen. Veelal ook nog eens extra gemotiveerd door het gedrag van GS en haar legertje testosteronbommetjes. Maar je ziet de ironie van het huilie huilie gedrag van GS'ers niet? Het monddood proberen te maken van journalisten middels intimidatie is één van de handelsmerken van dat clubje. En ach, met die miljoenen mensen die GS een warm hart toedragen is het een kwestie van een maandelijkse bijdrage van een paar euro per bezoeker en ze hebben die adverteerders helemaal niet nodig. Ik neem aan dat de GS-achterban het er wel voor over heeft aangezien ze zoveel waarde hechten aan het vrije woord.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 mei 2017 @ 12:06:57 #53
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170770601
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tuurlijk niet. Leer nou eens lezen. Dit zijn mensen met een voorbeeld functie in de media wereld, die kunnen toch niet dt soort acties gaan initiëren.
Och jee, daar is ie weer, de voorbeeldfunctie. Vroeger voorbehouden aan docenten en burgemeesters, tegenwoordig schijnt iedereen met zekere bekendheid er een te hebben. :').
Welk voorbeeld? Voor wie? Welk keurslijf had je in gedachten?
En welk verkeerd voorbeeld wordt er hier gegeven?
Dat je als burger het recht hebt om je economische invloed te gelde te maken? En dat je daarin ook nog eens succesvol kunt zijn, als je je maar goed organiseert?

Wow, en dan nog durven beweren dat jij opkomt voor burgerlijke vrijheden. Vrijheden die jij een zekere beroepsgroep juist keihard wilt ontzeggen.

Sterk verhaal, B_K. :7
pi_170770633
quote:

[..]

Wil jij nu mensen verbieden om gebruik te maken van hun recht om te zeggen wat ze willen zeggen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 8 mei 2017 @ 12:20:46 #55
37769 erodome
Zweefteef
pi_170770873
quote:

[..]

Toch wel vreemd dan dat ik je nog nooit schande heb horen spreken over geenstijl, want die kunnen er zelf ook wat van. Die zijn continu bezig met andere journalisten en media platformen belasteren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170771079
Erg kinderachtig ook, trouwens. Dit soort gedrag van NRC en volkskrant. Van GS kan je zoiets verwachten maar blijkbaar zitten bovenstaande ondertussen op hetzelfde niveau.
Conscience do cost.
pi_170771152
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het zijn mensen die uitlatingen in de media doen. Veelal ook nog eens extra gemotiveerd door het gedrag van GS en haar legertje testosteronbommetjes. Maar je ziet de ironie van het huilie huilie gedrag van GS'ers niet? Het monddood proberen te maken van journalisten middels intimidatie is één van de handelsmerken van dat clubje. En ach, met die miljoenen mensen die GS een warm hart toedragen is het een kwestie van een maandelijkse bijdrage van een paar euro per bezoeker en ze hebben die adverteerders helemaal niet nodig. Ik neem aan dat de GS-achterban het er wel voor over heeft aangezien ze zoveel waarde hechten aan het vrije woord.
Dit is zo waar!

Juist GeenStijl, en met name de reaguurders dreigt met verkrachtingen en weet ik wat waardoor mensen (vrouwen) niet meer openbaar tegenin durven te gaan. Een zij vinden zichzelf het slachtoffer.

Dat is zo'n calimero gedrag...
  maandag 8 mei 2017 @ 12:40:32 #58
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_170771296
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:34 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dit is zo waar!

Juist GeenStijl, en met name de reaguurders dreigt met verkrachtingen en weet ik wat waardoor mensen (vrouwen) niet meer openbaar tegenin durven te gaan. Een zij vinden zichzelf het slachtoffer.

Dat is zo'n calimero gedrag...
Tering... wat voor vrouwen denk jij dat er op Geenstijl komen?
pi_170771298
quote:
10s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Och jee, daar is ie weer, de voorbeeldfunctie. Vroeger voorbehouden aan docenten en burgemeesters, tegenwoordig schijnt iedereen met zekere bekendheid er een te hebben. :').
Welk voorbeeld? Voor wie? Welk keurslijf had je in gedachten?
En welk verkeerd voorbeeld wordt er hier gegeven?
Dat je als burger het recht hebt om je economische invloed te gelde te maken? En dat je daarin ook nog eens succesvol kunt zijn, als je je maar goed organiseert?

Wow, en dan nog durven beweren dat jij opkomt voor burgerlijke vrijheden. Vrijheden die jij een zekere beroepsgroep juist keihard wilt ontzeggen.

Sterk verhaal, B_K. :7
Ik wil niemand iets ontzeggen. Als zij deze actie willen starten moeten ze dat vooral doen. Ik lig er niet wakker van hoor. Ik kan ze alleen niet meer serieus nemen in een discussie over vrijheid van meningsuiting. Thats all. Verder moeten ze het allemaal lekker zelf weten. Ik had helemaal geen idee van het geen stijl artikel tot ik er door deze actie opgewezen werd. Dat hebben ze dan wel weer bereikt. Gratis reclame voor geen stijl.
pi_170771318
quote:
11s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wil jij nu mensen verbieden om gebruik te maken van hun recht om te zeggen wat ze willen zeggen?
Waar zeg ik dat ik iemand iets verbied. ik zeg alleen dat ik het een domme actie van deze mensen vind als je kijkt naar hun achtergrond. Thats it. Ik verbied niemand iets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')