quote:Op donderdag 4 mei 2017 22:25 schreef MaryMouse het volgende:
Bagger internet, het lijkt wel 1940 hier
Kom er maar in Voutquote:Op donderdag 4 mei 2017 22:32 schreef Fogel het volgende:
Bestaat er een 1940-equivalent van de Snollebollekes?
quote:Op donderdag 4 mei 2017 22:32 schreef Fogel het volgende:
Bestaat er een 1940-equivalent van de Snollebollekes?
Volgens mij viel er toen weinig te feesten.quote:
just me had kippenvel..... ik vind dit wel een halve kip.quote:
was het niet bij de een was het wel bij de anderquote:Op donderdag 4 mei 2017 22:34 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Volgens mij viel er toen weinig te feesten.
Vanaf iets minder dan halverwege 1945 dan?quote:Op donderdag 4 mei 2017 22:34 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Volgens mij viel er toen weinig te feesten.
Dat zeker. Die Hans Zimmer kan er wat van.quote:
Tijdens de bezetting was het vieren van carnaval verboden.quote:Op donderdag 4 mei 2017 22:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vanaf iets minder dan halverwege 1945 dan?
quote:Met het oog op het naderende carnaval schrijft de minister van Binnenlandse Zaken op 9 februari 1946 een brief aan de commissarissen van de Koningin ‘dat maskerades in het openbaar met het oog op de handhaving van de openbare orde niet wenschelijk zijn’. Ook zouden openbare verkleedpartijen tussen 24.00 uur en 07.00 uur verboden moeten zijn en moet de verkoop van sterke drank aan banden worden gelegd. De minister roept de commissarissen op hun burgemeesters van die gemeenten waar traditioneel een carnavalsviering plaatsvindt, te vragen gemeentelijke bepalingen vast te laten stellen om dit te regelen.
quote:Op donderdag 4 mei 2017 22:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Vanaf iets minder dan halverwege 1945 dan?
dat hebben mijn ouders idd ook verteldquote:Op donderdag 4 mei 2017 22:37 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Tijdens de bezetting was het vieren van carnaval verboden.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |