Ook geen bouwkundige keuring gedaan?quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:03 schreef CK1991 het volgende:
Sorry, ben nog vergeten het volgende te vermelden;
De verkoper heeft op de koopovereenkomst specifiek aangegeven dat de dakgoten in orde waren.
Nadat de problemen aan het licht kwamen gaf ie aan dat ie niet wist dat de dakgoten in een slechte staat waren. M.e.a.; hij heeft dus bewust verkeerde informatie doorgegeven.
Of hij wist het gewoon nietquote:Op donderdag 4 mei 2017 10:03 schreef CK1991 het volgende:
De verkoper heeft op de koopovereenkomst specifiek aangegeven dat de dakgoten in orde waren.
Nadat de problemen aan het licht kwamen gaf ie aan dat ie niet wist dat de dakgoten in een slechte staat waren. M.e.a.; hij heeft dus bewust verkeerde informatie doorgegeven.
Eh nee, bewust zou zijn als hij wist dat ze niet goed waren maar zei dat ze wel goed waren.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:03 schreef CK1991 het volgende:
De verkoper wou toch de helft betalen? Dan werkt het dus wel, echt netjes vind ik het niet.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Eh nee, bewust zou zijn als hij wist dat ze niet goed waren maar zei dat ze wel goed waren.
Niet dat hij nu achteraf niet wist of ze wel of niet goed waren.
Misschien had je ook eerst eens in gesprek kunnen gaan ipv meteen met aangetekende brieven en bla bla kosten verhalen aan te komen. Ik zou dan ook direct mijn hakken in het zand zetten
Bouwjaar woning?quote:Op donderdag 4 mei 2017 09:55 schreef CK1991 het volgende:
Ik en mijn vriendin wonen nu sinds kort in onze nieuwe koopwoning.
1) Jaren '60 huis kan heel goed katsverrote dakgoten hebben, tenzij meegenomen in de renovatie 2012quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:57 schreef CK1991 het volgende:
Nee, hebben geen bouwkundige keuring uit laten voeren. Het is een jaren 60 huis en is in 2012 voor een groot gedeelte gerenoveerd.
Ook is de dakgoot verwerkt in een bak en kun je deze alleen maar zien wanneer je m.b.v. een hoogwerker of ladder in de goot kijkt. Niet heel erg standaard bij een bezichtiging denk ik.
De verkoper had de lekkage kunnen weten, gezien de natte gevel en de druppels uit de bakgoot.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Eh nee, bewust zou zijn als hij wist dat ze niet goed waren maar zei dat ze wel goed waren.
Niet dat hij nu achteraf niet wist of ze wel of niet goed waren.
Kunnen weten, daar heeft TS niet zoveel aan. TS dient hard te maken dat de verkoper het wist.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:06 schreef blomke het volgende:
[..]
De verkoper had de lekkage kunnen weten, gezien de natte gevel en de druppels uit de bakgoot.
Dat gaat om ernstige gebreken, dat is hier niet van toepassing. En wat vocht op 1 muur staat normaal gebruik niet in de weg. Dan hebben we het echt over serieuze grote problemen. En dit is geen verborgen gebrek, dat word het pas op het moment dat jij hard kunt maken dat de verkoper wist van deze lekkage. Als jij dat niet hard kunt maken dan zou ik zijn aanbod van 50/50 maar accepteren.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:57 schreef CK1991 het volgende:
Tevens heb ik gelezen dat wanneer het gebrek normaal gebruik van de woning in de weg staat en dit niet met het blote oog zichtbaar/merkbaar was tijdens de bezichtiging, dit een verborgen gebrek is. Wanneer het water naar binnen komt staat dit het normaal gebruik van de woning in de weg.
Meestal krijg je een standaard papiertje waarop je aankruist of je lekkage bekend is, of de ramen lekken, of je de gordijnen achterlaat, de lampen achterlaat en dat soort dingen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:21 schreef Cyanide- het volgende:
Is er een bouwkundige keuring gedaan? En waarom staat er iets in het koopcontract over de dakgoot? Ik neem aan dat het gewoon een standaard opsomming is waarin bv. vermeld staat bij verkoper geen gebreken bekend zijn (dat is meteen de 'catch') aan constructie, dak, vloer, dakgoten, etc. etc.
Ja dat bedoel ik. Dat vind ik toch iets minder 'waarde' dan 'de koper heeft in het koopcontract gezet dat de dakgoten in orde zijn'. Zal misschien wettelijk gezien dezelfde waarde hebben hoor...quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Meestal krijg je een standaard papiertje waarop je aankruist of je lekkage bekend is, of de ramen lekken, of je de gordijnen achterlaat, de lampen achterlaat en dat soort dingen.
Het heeft een handtekening, maar men moet niet vergeten dat het meestal om de indruk van een leek gaat. En als iemand niet weet dat de dakgoot lekt zal die gewoon aangeven dat ze in goede staat zijn. Dat ze een jaar later vervangen moeten worden wegens ouderdom doet niets af aan de huidige staat. (of de indruk daarvan)quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:15 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Dat vind ik toch iets minder 'waarde' dan 'de koper heeft in het koopcontract gezet dat de dakgoten in orde zijn'. Zal misschien wettelijk gezien dezelfde waarde hebben hoor...
Dit. Ik zou z'n aanbod aangrijpen en in het vervolg bij een 50+ jaar oude woning een bouwkundige keuring uit laten voeren. Kost je 300/400 euro, waarschijnlijk minder dan dit geintje en/of alle kosten die je moet gaan maken om die kerel aansprakelijk te stellen. Ook/juist als er paar jaar terug gerenoveerd is.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:17 schreef ioko het volgende:
Ik denk dat je in je handjes mag knijpen dat de verkoper de helft wil betalen. Je zult namelijk veel moeite moeten doen om aan te tonen dat je aan de je onderzoeksplicht hebt voldaan door een jaren 60 huis te kopen zonder bouwkundige keuring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |