Klopt het dat dat (minimaal) 27,50 euro aan kosten met zich meebrengt?quote:Op woensdag 3 mei 2017 19:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Geschillencommissie Webshops een optie?
Zou ik sowieso doen als ik TS was.
Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er niet![]()
quote:Goedkoop:
Het klachtengeld bedraagt ¤ 27,50.
Voor dit bedrag wordt zonodig ook een deskundigenrapport opgemaakt. Andere kosten hoeft u niet te maken, met uitzondering van de kosten die direct verband houden met de procedure, zoals portikosten en reiskosten voor het bijwonen van de zitting. De ondernemer moet u het klachtengeld (deels) vergoeden indien u (deels) in het gelijk wordt gesteld.
Schakelt u rechtshulp in, dan komen de kosten daarvan voor eigen rekening.
Alsof hun dat wat boeit. Die retour komt gewoon binnen samen met 1000en retouren van andere klanten die ze dagelijks binnen krijgen.quote:Op woensdag 3 mei 2017 15:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mwah... Geen leven.
Ik wil best elke week (of elke twee weken) een uurtje reserveren om naar postkantoor heen en weer te lopen. Is nog gezond ook. Dat kan ik lang volhouden.
Weet je wat het is? Als ik gewoon snel een antwoord kreeg, was het al opgelost. Maar de manier waarop ze met mij zijn omgegaan zorgt ervoor dat ik ook kennelijke vergissingen wil maken.
Correct. En die krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:11 schreef kmkmmr het volgende:
[..]
Klopt het dat dat (minimaal) 27,50 euro aan kosten met zich meebrengt?
https://www.degeschillencommissie.nl/media/1754/web-brochure.pdf.
[..]
quote:Op woensdag 3 mei 2017 19:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Geschillencommissie Webshops een optie?
Zou ik sowieso doen als ik TS was.
Mja, moet TS wel eerst de interne klachtenprocedure van bol.com doorlopen. En die is er niet![]()
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.quote:Op woensdag 3 mei 2017 20:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Correct. En die krijg je terug als je in het gelijk gesteld wordt.
Daad bij woord voegenquote:Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...
[..]
[..]
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...
Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel..
Ook hier geen definitie.quote:Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Ik wilde de procedure bij de geschillencommissie niet aangaan, want wilde binnen de 14 dagen retourneren. Uit principe koop ik dan wel (tegen een hogere prijs) bij de concurrent.quote:Het kan voorkomen dat er een fout op de webshop staat en hier worden webshops ook tegen beschermd.
https://uitspraken.rechts(...)NL:GHSHE:2008:BC2420quote:
Interessant, thanks! Je doelt op 4.9 en verder?quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
https://uitspraken.rechts(...)NL:GHSHE:2008:BC2420
Niet van toepassing op jouw situatie, maar jouw situatie is dan ook anders dan die van TS. Maar kennelijke vergissing word hier gedefinieerd.
Bol.com moet ook een (hoger) bedrag afstorten bij de commissie dacht ik. Dus die marge zijn ze al kwijtquote:Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...
[..]
[..]
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...
Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel..
Schikken? Computer says no.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:40 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Bol.com moet ook een (hoger) bedrag afstorten bij de commissie dacht ik. Dus die marge zijn ze al kwijt.
Ik weet dat ze eerder wel geschillen tot schikking hebben gebracht; vraag mij af wat ze in dit geval doen
YesssssSSSSS!!! Een TS met kloten, go get 'mquote:Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...
[..]
[..]
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:05 schreef zarGon het volgende:
En ik heb gekozen voor...
[..]
[..]
Geschil aangemeld bij Geschillencommissie. Kosten: 52,50 euro (Klachtengeld/arbitragekosten ¤ 43,39 + BTW 21% ¤ 9,11.
(Bedankt!)
Ik kan het bedrag hierboven wel missen, de ervaring is het mij wel waard. Los daarvan vind ik dat Bol.com moet leveren. Tel daarbij op dat ik door Imro in de 'challange accepted'-modus ben gekomen...
Ben benieuwd. Als de Geschillencommissie mij in het gelijk stelt, ga ik het bedrag (52,50 euro) dat ik geheel of deels terugkrijg, doneren aan een goede doel..
1) Hij heeft mij op mijn oude nummer gebeld.quote:Beste heer ...,
Ik heb u vandaag en gister geprobeerd te bereiken op +316416xxxx, helaas heb ik u niet kunnen spreken.
Ik neem contact met u op over de cadeaukaarten zoals we hebben besproken. Ik kan er voor zorgen dat de cadeaukaarten uit uw account worden verwijderd. Vervolgens kan ik fysieke cadeaukaarten naar u toesturen. Ik zag dat er nog een restsaldo van 24 euro op uw kaart staat. Met de 31 euro van het geannuleerde artikel uit bestelling 420862xxxx kom ik uit op een totaalbedrag van 55 euro.
U gaf aan dat u graag nog wat bedenktijd wilde. Dit is uiteraard geen probleem. Kunt u mij dan aangeven of u hiermee akkoord gaat in antwoord op mijn mail? Ik hoor graag van u.
Fijne avond alvast.
Met vriendelijke groet,
Imro
bol.com Klantenservice
www.bol.com
Het lijkt mij dat als je een fout maakt je die fout herstelt en dan excuses aanbiedt voor het ongemak. Voor dit soort bedrijven is gratis excuses maken iets dat in de plaats komt van het herstellen van de fout. Als mij zoiets overkomt begin ik dan ook met stellen dat ik de excuses nog niet kan accepteren zolang de fout niet hersteld is.quote:Op woensdag 3 mei 2017 14:22 schreef Zelva het volgende:
Onbegrijpelijk dat er bij zo'n bedrijf geen enkele maatwerkoplossing verzonnen kan worden ja.
[..]
Dit soort zinnetjes zijn ook altijd zo ontzettend geloofwaardig
Tweakersquote:
Mij juist wel. Dat dit soort bedrijven nog steeds wegkomen met allerlei onzin komt juist doordat veel mensen het er maar bij laten zitten.quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:10 schreef Deshain het volgende:
Op basis van urgementen heb je me gewonnen maar mijn sympathie door de manier waarop je je recht wil halen zeer zeker niet.
• Ik heb in 2012 - met velen anderen - een laptop besteld dat bij Bol.com veel goedkoper was dan bij anderen. Deze bestelling werd geannuleerd, mensen verzamelden zich op GoT. Iemand van de groep maakte er werk van (met de Geschillencommissie als ik het goed heb), en uitendelijk heeft Bol.com een soortgelijke laptop aangeboden voor dezelfde prijs (voor 260 euro i.p.v. 500 euro).quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:10 schreef Deshain het volgende:
Buiten dat ik vind dat je absoluut gelijk hebt is het iets teveel van het goede dat je dit topic hier en op GoT duaal laat lopen en als dreiging expliciet vermeldt dat je de chatlog op internet post als 'dreigement'.
Op basis van urgementen heb je me gewonnen maar mijn sympathie door de manier waarop je je recht wil halen zeer zeker niet.
quote:Den Haag, 4 mei 2017
Geachte heer, mevrouw,
Voor de goede orde bevestigen wij de ontvangst van uw bericht.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Geschillencommissie Thuiswinkel
Dat komt nog wel, Zargon, dat komt nog wel.quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:19 schreef zarGon het volgende:
Ik wilde dat bol.com er ook wat van zou voelen.
quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat komt nog wel, Zargon, dat komt nog wel.
Geduld
Dus...quote:Stap 2: Behandelingskosten
Heeft u een klacht ontvangen, dan betaalt u:
1. Behandelkosten
2. Eventueel klachtengeld dat u aan de klachtindiener moet terugbetalen.
Behandelkosten
De hoogte van de behandelkosten verschilt per commissie en hangt bovendien af van de wijze waarop u bent aangesloten bij de Geschillencommissie.
• Bent u individueel aangesloten?
De behandelkosten bestaan uit de afgesproken financiële bijdrage per geschil.
• Via de branche aangesloten?
Wij hebben afspraken gemaakt met uw brancheorganisatie over de betaling van de behandelkosten. Bij sommige branches betaalt de branche de behandelkosten, bij andere organisaties moet u alsnog behandelkosten betalen voor het behandelen van uw klacht. U kunt contact opnemen met de brancheorganisatie of met De Geschillencommissie voor meer informatie.
Klachtengeld
De klachtindiener betaalt dit klachtengeld aan De Geschillencommissie bij het indienen van een klacht. Wanneer de Geschillencommissie de klachtindiener in het gelijk stelt, moet u als ondernemer het klachtengeld terug betalen aan de indiener. Wanneer de Geschillencommissie u in het gelijk stelt, hoeft u dit bedrag niet te betalen. Het kan hier ook om een deel van het bedrag gaan, als u deels in het gelijk wordt gesteld.
https://www.degeschillenc(...)rs/klacht-ontvangen/
Antwoord van Imro:quote:Op donderdag 4 mei 2017 17:23 schreef zarGon het volgende:
Krijg net een mailtje binnen van Bol.com:
5) Even mailen dat hij eventjes helemaal niets meer hoeft te doen, want er loopt een geschil bij de Geschillencommissie..
Groetjes terug, Imro.quote:Beste heer ...,
Fijn dat u dit aangeeft. Ik zie inderdaad dat u het een en ander online heeft geplaatst. Ik ben zeer benieuwd. Ik wacht verdere reactie van u of de Geschillencommissie af.
Ik wens u nog een fijne dag verder.
Met vriendelijke groet,
Imro
bol.com Klantenservice
www.bol.com
Dus het is prima als een bedrijf met zulke praktijken weg komt?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:13 schreef Cyanide- het volgende:
Koop gewoon met die 55 euro een cadeaukaart bij Bol? Opgelost...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |