Ik ben je helemaal niet persoonlijk aan het aanvallen, ik bedoel je in zn algemeenheid.quote:Op zondag 7 mei 2017 08:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waarom jij mij persoonlijk blijft aanvallen.
Bovendien heb ik naar mijn weten nergens gepost wat er hier per maand binnenkomt.
Ik blijf bij mijn standpunt dat 3k netto in een gezin gewoon geen rijkdom is. Dat je dan bizarre voorbeelden gaat geven die helemaal niet horen bij dat inkomrn zegt al genoeg.
Ik heb dat eens uitgerekend, maar dan stoppen bij 60 voor ons beiden. Dat is een behoorlijke spaarrekening.quote:
Lees dan nu de eerste zin nog eens van je post.quote:Op zondag 7 mei 2017 08:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik ben je helemaal niet persoonlijk aan het aanvallen, ik bedoel je in zn algemeenheid.
En al redelijk vroeg in je leven bepaalde keuzes maken.quote:Op zondag 7 mei 2017 08:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb dat eens uitgerekend, maar dan stoppen bij 60 voor ons beiden. Dat is een behoorlijke spaarrekening.
Maar kijk eens naasr mijn lijstje met uitgaven. Hoe staa jij daar in? Per punt even vermelden graag\quote:Op zondag 7 mei 2017 08:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb dat eens uitgerekend, maar dan stoppen bij 60 voor ons beiden. Dat is een behoorlijke spaarrekening.
Ah nee ik weet al wat je bedoelt.quote:Op zondag 7 mei 2017 08:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lees dan nu de eerste zin nog eens van je post.
Wat een hoogmoed, onwaarschijnlijk! Breng er een boek van uit joh, "Besparen met Sirdanilot". Ik denk dat héél véél mensen het licht gaan zien door jouw gouden tipsquote:Op zondag 7 mei 2017 08:34 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar kijk eens naasr mijn lijstje met uitgaven. Hoe staa jij daar in? Per punt even vermelden graag\
Of als je het niet met ons wil delen, doe het dan eens voor jezelf. En dan zul je zien hoeveel je kunt kunt besparen !
Nou dan doe je het niet en blijf je lekker zeiken over hoe arm je wel niet bent met 3,5k.quote:Op zondag 7 mei 2017 08:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat een hoogmoed, onwaarschijnlijk! Breng er een boek van uit joh, "Besparen met Sirdanilot". Ik denk dat héél véél mensen het licht gaan zien door jouw gouden tips
Zet jij eens bedragen bij je rijtje met uitgaven en tel daar de vaste lasten (gwl/verzekeringen/belastingen/kleine abo's)quote:Op zondag 7 mei 2017 08:34 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar kijk eens naasr mijn lijstje met uitgaven. Hoe staa jij daar in? Per punt even vermelden graag\
Of als je het niet met ons wil delen, doe het dan eens voor jezelf. En dan zul je zien hoeveel je kunt kunt besparen !
Ik zie niet waarom ik me daarover zou moeten verantwoorden.quote:Op zondag 7 mei 2017 08:34 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat zit je dant te zeiken dat je arm bent?quote:Op zondag 7 mei 2017 08:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom ik me daarover zou moeten verantwoorden.
Ik hoef ook niet te besparen.
Als ik de tijd ervoor heb wil ik het best doen hoor.quote:Op zondag 7 mei 2017 08:48 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Zet jij eens bedragen bij je rijtje met uitgaven en tel daar de vaste lasten (gwl/verzekeringen/belastingen/kleine abo's)
Per punt even vermelden graag. Uiteraard voor beide scenarios.
Even kijken met welk bedrag je dan rondkomt. Ben benieuwd.
Hou ook rekening met de kosten v 1u onderweg voor een baan waar je evt dit bij verdient (in je eigen voorbeeld in Gent)
En wat gaat het dan qua kosten doen voor 1a2 dagen kinderopvang?
Quote eens even waar ze dat precies zei?quote:Op zondag 7 mei 2017 09:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat zit je dant te zeiken dat je arm bent?
Quote me even waar ik dat zeg. Volgens mij heb ik nergens gezegd wat wij verdienen. Ja als je zou weten hoe oud mn kinderen zijn en hoe vaak ze naar de opvang zou je aan de hand van mijn eigen bijdrage kunnen terugrekenen. Maar mijn gokje, dat heb je niet uitgezocht.quote:Op zondag 7 mei 2017 09:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Wat zit je dant te zeiken dat je arm bent?
Nee ik heb dat niet uitgezocht omdat het me weinig boeit.quote:Op zondag 7 mei 2017 09:13 schreef Ticootje het volgende:
s mij heb ik nergens gezegd wat wij verdienen. Ja als je zou weten hoe oud mn kinderen zijn en hoe vaak ze naar de opvang zou je aan de hand van mijn eigen bijdrage kunnen terugrekenen. Maar mijn gokje, dat heb je niet uitgezocht.
Quote nou eens even waar ze a. zegt dat je bij 3,5 k arm bent of b. zegt dat je het met 3,5 k slecht hebt. Niet hineininterpretieren, gewoon even terugzoeken en die post tevoorschijn halen.quote:Op zondag 7 mei 2017 09:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee ik heb dat niet uitgezocht omdat het me weinig boeit.
Maar waarom zit je dan te zeiken? Als je meer dan 3,5k verdient?
Wat kun jij dan zeggen over hoe 'slecht' iemand met 3,5 k het heeft?
Waar bemoei jij je mee?quote:Op zondag 7 mei 2017 09:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Quote nou eens even waar ze a. zegt dat je bij 3,5 k arm bent of b. zegt dat je het met 3,5 k slecht hebt. Niet hineininterpretieren, gewoon even terugzoeken en die post tevoorschijn halen.
Met deze discussie? Lijkt me duidelijk. Quote al gevonden?quote:
Nee ik ga niet 10 pagina's terug graven en wellicht is het met de laatste mod razzia ook verwijderd.quote:Op zondag 7 mei 2017 09:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Met deze discussie? Lijkt me duidelijk. Quote al gevonden?
Het bedrag wordt wel steeds hoger he?quote:Op zondag 7 mei 2017 09:16 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee ik heb dat niet uitgezocht omdat het me weinig boeit.
Maar waarom zit je dan te zeiken? Als je meer dan 3,5k verdient?
Wat kun jij dan zeggen over hoe 'slecht' iemand met 3,5 k het heeft?
Als je de statements maakt moet je toch redelijk paraat hebben dat die dingen kunnen op 4.5k (bruto!!)quote:Op zondag 7 mei 2017 09:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als ik de tijd ervoor heb wil ik het best doen hoor.
Ja maar jij praat onzin. Waarom ben je zelf aan het studeren dan, om 2000 bruto te verdienen? Kom op zeg...quote:Op zondag 7 mei 2017 07:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En toch praat je het je allemaal zelf aan, dat je per se even veel spullen wil als je buurman. Ik kan zo al een heleboel opnoemen waarmee ook een gezin waarvan pappa 4,5k bruto verdient niks te klagen heeft als ze deze bezuinigingen zouden invoeren:
quote:Op zondag 7 mei 2017 07:45 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
En toch praat je het je allemaal zelf aan, dat je per se even veel spullen wil als je buurman. Ik kan zo al een heleboel opnoemen waarmee ook een gezin waarvan pappa 4,5k bruto verdient niks te klagen heeft als ze deze bezuinigingen zouden invoeren:
veel kinderen -> geen of minder kinderen (kinderen zijn duur en je zult er ook duur voor moeten betalen !)
huis in Amsterdam Centrum -> huisje in Westdorpe, gem. Terneuzen, Zeeland (voor 270k heb je een prachtig vrijstaand huis, en er is werkgelegenheid bij de DOW chemical fabriek, in de grote stad Gent, etc.)
dikke audi A5 -> suzuki alto (je komt alsnog waar je wezen moet en hij rijdt veel zuiniger)
2 onder één kap woning met een hypotheek die je maximaal mogelijke is -> een veel bescheidener rijtjeshuisje
alle kinderen een aparte slaapkamer -> de 2 jongste op 1 slaapkamer (gaan ze echt niet dood aan hoor)
vakantie nar de Seychellen -> vakantie met de auto in eigen land of b.v. België (de kids kan het niks verrotten waar ze zitten, die zijn toch wel tevreden)
elke keer uit eten in dat luxe biodynamische restaurant -> thuis koken met verse ingrediënten
nieuwe iphone 8 of hoever zitten ze nu? - > een goedkope chinese smartphone van 2 jaar oud (doet het net zo goed en vele malen goedkoper)
alle nieuwste games en spelletjes voor de kids -> oude spelletjes van marktplaats (zijn ze alsnog blij toe mee)
peperduur sportsfschoolabonnement -> gewoon zelf gaan hardlopen of fietsen, of wellicht het goedkoopste fitforfree abonnement
dure merkkleding -> kleding zoeken bij de primark en bijde kringloop, en alleen een net pak voor solliciitaties die dan wat duurder is
peperdure trouwerij op Ibiza met heel veel mensen -> kleinschalige familiebruiloft bij de plaatselijke kerk
Snap je mijn punt? Het kan allemaal een stuk kleiner, een stuk goedkoper, een stuk eenvoudiger enbescheidener. En dan kun je echt prima rondkomen van 4,5 k.
Snap overigens wel dat de modjes hebben schoongemaakt maar m.i. zijn ze iets té rigoureus geweest met s choonmaken. Want er werden vele goede punten gemaakt vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |