quote:
Op zaterdag 6 mei 2017 23:50 schreef Great-Expectations het volgende:Ik zie het probleem niet. Bedrijven en merken willen (terecht) niet geassocieerd worden met die GeenStijl-bagger. En dan moet GeenStijl maar een andere bron van inkomsten vinden, bijvoorbeeld door betalende leden.
Ik tik dit van mijn telefoon, dus spelfouten voorbehouden. Mijn laatste inhoudelijke post hierover.
Dus adverteerders moeten zich maar met de inhoud gaan bemoeien als iemand gaat zeuren en janken? Dat is een afglijdende schaal gebaseerd op selectieve verontwaardiging. De volkskrant, ad en nrc doen allemaal hetzelfde als waar ze dumpert van beschuldigen met hun 'objectivering' van vrouwen.
Vandaag een 'makkelijk' slachtoffer omdat het afwijkend is van de norm en ze politiek incorrect zijn. Morgen een radiostation omdat de inhoud je niet aanstaat, want ken je die ene rapper die wat verkeerde dingen rapt? Of die ene dj waarmee je het niet eens bent. Snel alle adverteerders bellen en verontwaardigd zijn waarom de adverteerders zich daarmee inlaten. Een schande!
Oftewel, een afglijdende schaal gebaseerd op de waan van de dag op dit moment geleid door sjw'ers die vinden dat ze moreel superieur denken te moeten zijn voor anderen.
Sex sells, deal with it. De krantjes die de moreel superieur claimen te zijn doen het allemaal zelf ook. De kont van Kim moest even breed uitgemeten worden om maar wat te noemen en wist je dat er op de carnaval in Rio ook vrouwen rondlopen met hun naakte kont? Allemaal gelezen in de nrc.
Adverteerders doen er net zo hard aan mee.
Grolsch adverteert met naakte vrouwen, hunkemuller doet hetzelfde met lingerie, specsavers laat hordes vrouwen op je afrennen als je de juiste bril koopt, met axe kun je de vrouwen opstapelen in je bed. Juist die adverteerders ga je bellen omdat je het niet eens bent met de inhoud van een website. Serieus, om te janken het niveau.
De advertentiewereld werkt tegenwoordig met digitale veilingen per pageview. Ze adverteren op doelgroep, niet op de website.
Advertentie van adverteerder =/= mening van adverteerder.
Er wordt geweigerd om dat te begrijpen, of gaan we liever naar een wereld waar elke uiting door een disney-filter gehaald moet worden? YouTube is er al door vernield door middel van een volstrekt onterechte oorlogsverklaring door de wall street journal aan pewdiepie en hun rondje adverteerdersbellen, inclusief het tussentijds aanpassen van titels om het nog schokkender te laten lijken. De Gevolgen: verkeerd onderwerp? Geen geld voor jou! Verkeerde mening? Geen geld voor jou! Verkeerde inhoud? Je raadt het al, geen geld voor jou!
Zelfcensuur zal het gevolg zijn, meningen die niet uitgesproken worden of onderwerpen die niet meer behandeld worden, bang voor de gevolgen van die selectieve verontwaardiging met de naming & shaming van elke adverteerder welke zijn handen niet afhaalt van bepaalde soorten content.
Wees het met geenstijl, dumpert, nrc, ad, volkskrant oneens, schrijf ze (virtueel) kapot, laat geen spaan heel van hun betogen, roep zelfs op tot een boycot voor wat het mij uitmaakt. Ze hoeven niet aan jou te verdienen. Maar laat ze wel een boterham verdienen met de bezoekers die wel hun bezoek aan de website willen brengen. Een dergelijke aanval op de inkomstenbron zie ik als een teken dat je het op inhoud niet gaat winnen, voorbeelden hierboven genoemd. De krantjes doen zelf aan mee aan 'objectivering', de adverteerders doen zelf aan mee aan 'objectivering'.
Een van de laatste stuiptrekkingen van de dode bomen media, begonnen met de onterechte oorlogsverklaring van de wall street journal tegen pewdiepie. Dezelfde tactieken hebben Nederland inmiddels ook al bereikt.
En dat is niet een goed iets, of je het nu met dumpert of geenstijl eens of oneens bent.