abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198341885
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 17:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat klopt, als je groeit in de omvang van de harde schijven, ontkom je er niet aan dat je "beveiligings"schijf ook (als eerste) groeit: van 8TB naar 16 TB. Voor dit moment is dat even een "jammer" maar als TS in de toekomst meer schijven van 16TB neemt (uitbreiding of vervanging), betaalt zich dat terug.

Resumerend (SHR1):
5*8TB + 3*8TB levert 56TB netto + 8TB beveiliging op
5*8TB + 2*16TB levert 56TB netto + 16TB beveiliging op

En ter vergelijk (wat TS nu had/heeft):
5*8TB levert 32TB netto + 8TB beveiliging op
5*8TB + 1*16TB levert 40TB netto + 8TB beveiliging + 8TB ongebruikt op (hij ziet de 16TB schijf als een 6e 8TB schijf)

De calculator werkt prima ^O^
Ja, blijkbaar.

Ik denk nog teveel in de klassieke RAID oplossingen (misschien ook niets mis mee) en gebruik altijd gelijke schijf formaten. Al heb ik ook wel eens een 8TB in een NAS geduwd waar een 4TB stuk ging omdat ik zo snel niets anders had liggen :+ Maar die heb ik dan weer teruggeswapt als de vervangende schijf (meestal onder garantie) terug kwam.

Bij m'n nieuwe DS1821+ NAS heb ik direct een 9e 12TB schijf mee besteld, dan heb ik er 1 op reserve.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-03-2021 19:09:01 ]
  vrijdag 5 maart 2021 @ 22:59:17 #182
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_198347631
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 23:42 schreef r_one het volgende:
Bij SHR1 moet je minstens 2 schijven voor grotere vervangen om toename van je opslagpool te krijgen:
Top!

Nu moet ik alleen mijn vriendin vertellen dat ik nog een 18TB schijf moet aanschaffen. :{
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_198348044
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 22:59 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Top!

Nu moet ik alleen mijn vriendin vertellen dat ik nog een 18TB schijf moet aanschaffen. :{
16 ;)

Valt mee dus :P
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_198359425
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 23:17 schreef r_one het volgende:

[..]

16 ;)

Valt mee dus :P
18TB ;)
Maar netto 16 idd :P
pi_203650369
Ik heb onlangs m'n DS414 met 4x4TB WD Red geupgrade naar een DS920+ met 3x14TB Toshiba MG07. Daarnaast heb ik een NVME SSD van 250GB geïnstalleerd als extra volume waarop Plex en al m'n Docker containers draaien. Officieel support Synology dit niet (NVME kan normaliter alleen als cache device gebruikt worden) maar je kunt wel handmatig een volume aanmaken. Voordeel van deze setup is dat Plex en de containers wat vlotter reageren en er minder activiteit is op de harde schijven.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:19:05 #186
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_204949499
Ik heb een 1bay Synology met een 1TB disk voor surveillancestation, nu wil ik camera's bijplaatsen en de HDD vervangen voor een 6TB.
In een multibay nas is het vervangen van disks zonder data en instellingen verlies peanuts, maar in een 1bay heb ik dat nog nooit gedaan.
Wie weet wat de beste en makkelijkste manier is? alles is nu perfect ingesteld namelijk.
Shuffle up and deal!!!
pi_204950758
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:19 schreef mirelia het volgende:

Wie weet wat de beste en makkelijkste manier is? alles is nu perfect ingesteld namelijk.
DSM updaten, complete config opslaan op andere locatie (je eigen computer of zo)
Sluit externe USB aan met iets meer capaciteit (2tb dus of zo).
Data en Apps backuppen met HyperBackup naar externe USB, backup controleren.
USB disk softwarematig uitwerpen en handmatig loskoppelen.
Harddisk vervangen (oude harddisk goed bewaren), DSM updaten, config herstellen, externe usb disk aansluiten, restoren mbt HyperBackup.
NAS herstarten.
Alles goed controleren.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 3 juni 2022 @ 14:05:45 #188
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_204950979
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 13:40 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
DSM updaten, complete config opslaan op andere locatie (je eigen computer of zo)
Sluit externe USB aan met iets meer capaciteit (2tb dus of zo).
Data en Apps backuppen met HyperBackup naar externe USB, backup controleren.
Harddisk vervangen (oude harddisk goed bewaren), DSM updaten, config herstellen, externe usb disk aansluiten, restoren mbt HyperBackup.
NAS herstarten.
Alles goed controleren.
Thx, ik ga aan de slag!
Shuffle up and deal!!!
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:25:13 #189
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204951640
Het viel mij laatst op dat het pakket Node.js V12 geïnstalleerd was op mijn NAS en volgens mij heb ik zoiets niet nodig. Mijn NAS is niet via het web verbonden, heb ik dit pakket dan echt nodig?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:52:36 #190
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_204951851
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:25 schreef SEMTEX het volgende:
Het viel mij laatst op dat het pakket Node.js V12 geïnstalleerd was op mijn NAS en volgens mij heb ik zoiets niet nodig. Mijn NAS is niet via het web verbonden, heb ik dit pakket dan echt nodig?
Enkele andere Synology packages hebben Node.js nodig om te kunnen functioneren. In ieder geval de Synology Photos package. Als je Node.js probeert te deïnstalleren krijg je een waarschuwing welke packages ervan afhankelijk zijn. Stem je toe, dan worden deze ook gedeïnstalleerd.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 15:55:09 #191
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_204951870
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:52 schreef freako het volgende:

[..]
Enkele andere Synology packages hebben Node.js nodig om te kunnen functioneren. In ieder geval de Synology Photos package. Als je Node.js probeert te deïnstalleren krijg je een waarschuwing welke packages ervan afhankelijk zijn. Stem je toe, dan worden deze ook gedeïnstalleerd.
Ok helder, dank je wel :)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 24 juni 2022 @ 11:44:00 #192
195027 D.Licious
Ik heb geen ondertitel
pi_205135444
Hebben er meer mensen last van een storing op synology.me?
Wie altijd achter de kudde aanloopt, staat altijd in de stront.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
  zondag 26 juni 2022 @ 17:23:11 #193
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_205155411
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2022 11:44 schreef D.Licious het volgende:
Hebben er meer mensen last van een storing op synology.me?
https://downforeveryoneorjustme.com/synology.me

Lijkt idd offline te zijn. Doet quickconnect.to het wel?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 26 juni 2022 @ 19:02:02 #194
195027 D.Licious
Ik heb geen ondertitel
pi_205156342
Nee die deed het ook niet. Het hele weekend is het al wisselvallig, nu lijkt het overigens allemaal weer te werken.
Wie altijd achter de kudde aanloopt, staat altijd in de stront.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
  zaterdag 25 maart 2023 @ 21:11:22 #195
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_208536195
Onze wasmachine heeft kortsluiting veroorzaakt waardoor de aardlekschakelaar eruit knalde. Ook mijn DS918+ heeft hiervan waarschijnlijk een opdonder gekregen. Hij start nu enkel nog op zonder schijven er in. Zodra ik er ook maar één schijf indien schakelt ie zichzelf uit. Iemand nog een briljant idee naast een nieuwe server kopen?
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_208537243
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 21:11 schreef MyTiredFeet het volgende:
Onze wasmachine heeft kortsluiting veroorzaakt waardoor de aardlekschakelaar eruit knalde. Ook mijn DS918+ heeft hiervan waarschijnlijk een opdonder gekregen. Hij start nu enkel nog op zonder schijven er in. Zodra ik er ook maar één schijf indien schakelt ie zichzelf uit. Iemand nog een briljant idee naast een nieuwe server kopen?
heb je het al geprobeerd met nieuwe disks ipv degene die erin zaten? (om uit te sluiten dat je oude disks gefrituurd zijn)
  zaterdag 25 maart 2023 @ 22:15:42 #197
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_208537293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 22:12 schreef mschol het volgende:
heb je het al geprobeerd met nieuwe disks ipv degene die erin zaten? (om uit te sluiten dat je oude disks gefrituurd zijn)
Goed punt. Aan mijn DS918+ is ook nog een DX1517 (uitbreiding) gekoppeld. Deze blijft wel gewoon aan. Als ik een disk daaruit haal en in de DS918+ stop stopt deze ook. Ik denk dan ook dat het aan het apparaat ligt en niet aan de schijven.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 23:25:27 #198
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_208574043
DS1522+ gekocht, schijven overgezet en het werkt weer! Wel ben ik al m'n instellingen kwijt...

[ Bericht 73% gewijzigd door MyTiredFeet op 29-03-2023 00:20:39 ]
pi_208833803
Ik heb mijn DS216 Play uit het stof gehaald. Ooit een keer gekocht maar nooit mee verder gegaan. Nu in gebruik als backup-station (gaat automatisch uit in de avond). Ik heb er twee WD Red 3 TB harde schijven ingestopt.
pi_214029523
Een grote schop!

Ik heb wat problemen met mijn DS216 (met 2 WD Red schijven, 2 of 3 TB) en aangezien ik een redelijke leek ben, kom ik er niet echt uit. Ik heb verschillende dingen via de Synology website al geprobeerd. Het DSM heb ik ca 1,5e maand geleden geüpdatet naar de meest recente versie.

Ik gebruik mijn NAS vooral als thuisnetwerk, als extra opslag die vanaf alle apparaten benaderbaar is in combinatie met wat handmatige back-ups van belangrijke gegevens. Er zit dus geen automatische back-up functie op, en beide schijven worden individueel gebruikt, niet als kopie van elkaar.

Sinds enige tijd wordt één van de twee harde schijven slecht herkent en sindsdien kan ik ook de NAS niet meer benaderen. Ik weet niet op welke schijf het DSM staat, dus wellicht heeft het daarmee te maken. De schijf loshalen, de boel schoonmaken en opnieuw erin doen zorgde ervoor dat het ledje van de schijf weer ging branden, maar als ik probeer de nas weer te benaderen blijf ik fouten krijgen. De nas is wel vindbaar op het netwerk, maar lijkt niet geïnstalleerd. Alsnog installeren wordt voor gewaarschuwd om dat niet te doen omdat je dan "al mijn gegevens worden verwijderd". Ik vermoed dat DSM dus op de niet werkende schijf staat. Ik twijfel nu een beetje over wat een volgende handige stap is. Als ik de discs van sleuf wissel worden beide niet meer herkend. Ik heb geen PC meer waar ik de mogelijk defecte harde schijf in kan hangen, en ik heb ook geen extra harde schijf liggen om uit te wisselen. Wat wordt bedoeld met alle gegevens die verwijderd worden? Alleen het DSM en alle instellingen, of wordt de gehele schijf (of schijven) dan geformatteerd? Het DSM en alle instellingen formatteren zie ik niet direct een probleem in, alles qua data verwijderen/formateren wel uiteraard. Iemand die mij advies kan geven wat een handige volgende stap is? Kan ik achterhalen of de NAS defect is, of dat de schijf defect is?
pi_214029854
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 23:29 schreef FlyingFish het volgende:
Een grote schop!

Ik heb wat problemen met mijn DS216 (met 2 WD Red schijven, 2 of 3 TB) en aangezien ik een redelijke leek ben, kom ik er niet echt uit. Ik heb verschillende dingen via de Synology website al geprobeerd. Het DSM heb ik ca 1,5e maand geleden geüpdatet naar de meest recente versie.

Ik gebruik mijn NAS vooral als thuisnetwerk, als extra opslag die vanaf alle apparaten benaderbaar is in combinatie met wat handmatige back-ups van belangrijke gegevens. Er zit dus geen automatische back-up functie op, en beide schijven worden individueel gebruikt, niet als kopie van elkaar.

Sinds enige tijd wordt één van de twee harde schijven slecht herkent en sindsdien kan ik ook de NAS niet meer benaderen. Ik weet niet op welke schijf het DSM staat, dus wellicht heeft het daarmee te maken. De schijf loshalen, de boel schoonmaken en opnieuw erin doen zorgde ervoor dat het ledje van de schijf weer ging branden, maar als ik probeer de nas weer te benaderen blijf ik fouten krijgen. De nas is wel vindbaar op het netwerk, maar lijkt niet geïnstalleerd. Alsnog installeren wordt voor gewaarschuwd om dat niet te doen omdat je dan "al mijn gegevens worden verwijderd". Ik vermoed dat DSM dus op de niet werkende schijf staat. Ik twijfel nu een beetje over wat een volgende handige stap is. Als ik de discs van sleuf wissel worden beide niet meer herkend. Ik heb geen PC meer waar ik de mogelijk defecte harde schijf in kan hangen, en ik heb ook geen extra harde schijf liggen om uit te wisselen. Wat wordt bedoeld met alle gegevens die verwijderd worden? Alleen het DSM en alle instellingen, of wordt de gehele schijf (of schijven) dan geformatteerd? Het DSM en alle instellingen formatteren zie ik niet direct een probleem in, alles qua data verwijderen/formateren wel uiteraard. Iemand die mij advies kan geven wat een handige volgende stap is? Kan ik achterhalen of de NAS defect is, of dat de schijf defect is?
Normaal gesproken wordt DSM (in een kleine, aparte partitie) op elke harddisk geïnstalleerd, de status is dan "geïnitialiseerd".

Het (her)installeren of updaten van DSM zou eigenlijk alleen betrekking moeten hebben op die specifieke partitie, niet op je data. Maar ja, better safe than sorry, sowieso slim om altijd een backup van je data te hebben.

Wel benieuwd wat je bedoelt met "de boel schoonmaken" en welke foutmeldingen je krijgt.

[ Bericht 2% gewijzigd door r_one op 24-06-2024 02:41:21 ]
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_214031538
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 02:33 schreef r_one het volgende:

[..]
Normaal gesproken wordt DSM (in een kleine, aparte partitie) op elke harddisk geïnstalleerd, de status is dan "geïnitialiseerd".

Het (her)installeren of updaten van DSM zou eigenlijk alleen betrekking moeten hebben op die specifieke partitie, niet op je data. Maar ja, better safe than sorry, sowieso slim om altijd een backup van je data te hebben.

Wel benieuwd wat je bedoelt met "de boel schoonmaken" en welke foutmeldingen je krijgt.
Zoals gezegd, ik ben er niet heel erg in thuis :) met schoonmaken bedoel ik loshalen, stofvrij maken en weer terug hangen.

Van de echt belangrijke gegevens heb ik gelukkig nog een back-up, het zijn vooral praktische zaken zoals sjablonen die ik anders weer opnieuw zou moeten downloaden. Iets wat vooral veel tijd kost.

De snelkoppelingen naar de mappen op de nas werken niet. Hij is wel vindbaar op het netwerk (in zoverre dat er een ip adres aan hangt waar ik een ping van krijg). Via Synology Assistent vind hij de nas ook, maar krijg ik terug dat de status ‘niet geïnstalleerd’ is.
pi_214033579
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 11:15 schreef FlyingFish het volgende:
De snelkoppelingen naar de mappen op de nas werken niet. Hij is wel vindbaar op het netwerk (in zoverre dat er een ip adres aan hangt waar ik een ping van krijg). Via Synology Assistent vind hij de nas ook, maar krijg ik terug dat de status ‘niet geïnstalleerd’ is.
Dat kan kloppen: als DSM niet draait, zijn de gedeelde mappen niet in de lucht en dus zullen de snelkoppelingen niks vinden.

Waarschijnlijk heb je door het herhaaldelijk loskoppelen/wisselen van de harddisks DSM om zeep geholpen.

Het is dus zaak om DSM (opnieuw) te installeren, gaat vrij simpel via idd Synology Assistent. Dat is nu de eerste noodzakelijke stap (anders heb je alleen maar een 'dood' kastje met 2 schijven zonder enige functie).
.
pi_214034215
Dan ga ik dat vanavond proberen! Ik heb de nas overigens uiteraard wel uitgezet voor ik ze ging schoonmaken, dacht dat het dan geen kwaad kon (en de problemen waren er daarvoor al met 1 schijf). Ik ga in ieder geval je suggestie proberen. Dankjewel!
pi_214039724
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2024 17:32 schreef FlyingFish het volgende:
Dan ga ik dat vanavond proberen! Ik heb de nas overigens uiteraard wel uitgezet voor ik ze ging schoonmaken, dacht dat het dan geen kwaad kon (en de problemen waren er daarvoor al met 1 schijf). Ik ga in ieder geval je suggestie proberen. Dankjewel!
Aan harde schijven valt niet zo heel veel 'stofvrij te maken', de interne platters zitten luchtdicht gemonteerd. Je kunt wel de elektronica om zeep helpen als je niet oppast. Dat geldt overigens ook voor de elektronica van de NAS zelf, pas op met elektrostatische (ont)ladingen!
.
pi_214052494
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 03:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Aan harde schijven valt niet zo heel veel 'stofvrij te maken', de interne platters zitten luchtdicht gemonteerd. Je kunt wel de elektronica om zeep helpen als je niet oppast. Dat geldt overigens ook voor de elektronica van de NAS zelf, pas op met elektrostatische (ont)ladingen!
Het rooster aan de achterkant van de NAS en de ventilatie aan de zijkant heb ik stofvrij gemaakt, dat was het wel. Ik heb wel de harde schijven even losgemaakt om de voorkant ook even veilig stofvrij te maken, in de hoop ook dat opnieuw aansluiten het euvel zou verhelpen. De harde schrijven zelf heb ik niet schoongemaakt.

Ik heb geprobeerd de NAS opnieuw te installeren, maar ondanks dat het ledje van één van de schijven nu weer gewoon groen statisch brand (de ander is helemaal uit) geeft Synology Assistent aan dat er geen harde schijf in zit. Opnieuw installeren gaat dus niet helaas.

Ik heb nav een link van Synology zelf getest met 1 schijf erin doen, en ook bij beide bays maar ik blijf geen schijf kunnen vinden. Ik ga er vanuit dat de sleuven van de NAS zelf defect zijn op de een of andere manier, dat klinkt logischer dan dat beide schijven op hetzelfde moment kapot zijn. En mochten het toch de schijven zijn dan hebben mn ouders een mooie nieuwe oude NAS waar ze zelf nog een schijf voor moeten kopen :')

Als ik een nieuwe Synology NAS koop, kan ik dan gewoon de huidige HDD's er in doen of kan dat problemen geven? Ik neig naar de DS223j, dat zou voor mijn gebruik voldoende moeten zijn.

[ Bericht 28% gewijzigd door FlyingFish op 25-06-2024 22:51:55 ]
pi_214054213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 21:49 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Het rooster aan de achterkant van de NAS en de ventilatie aan de zijkant heb ik stofvrij gemaakt, dat was het wel. Ik heb wel de harde schijven even losgemaakt om de voorkant ook even veilig stofvrij te maken, in de hoop ook dat opnieuw aansluiten het euvel zou verhelpen. De harde schrijven zelf heb ik niet schoongemaakt.
Dat mag allemaal geen problemen opleveren ^O^
quote:
Ik heb geprobeerd de NAS opnieuw te installeren, maar ondanks dat het ledje van één van de schijven nu weer gewoon groen statisch brand (de ander is helemaal uit) geeft Synology Assistent aan dat er geen harde schijf in zit. Opnieuw installeren gaat dus niet helaas.

Ik heb nav een link van Synology zelf getest met 1 schijf erin doen, en ook bij beide bays maar ik blijf geen schijf kunnen vinden. Ik ga er vanuit dat de sleuven van de NAS zelf defect zijn op de een of andere manier, dat klinkt logischer dan dat beide schijven op hetzelfde moment kapot zijn. En mochten het toch de schijven zijn dan hebben mn ouders een mooie nieuwe oude NAS waar ze zelf nog een schijf voor moeten kopen :')
Je weet het pas zeker als je met een (kleine, zeker weten) goede harddisk test maar het zou ook zo maar kunnen zijn dat de backplane kaduuk is.

Wat doet je status led?
quote:
Als ik een nieuwe Synology NAS koop, kan ik dan gewoon de huidige HDD's er in doen of kan dat problemen geven? Ik neig naar de DS223j, dat zou voor mijn gebruik voldoende moeten zijn.
Van 216 naar 223 moet je kunnen migreren, of dat ook naar een (minor) j-versie kan, weet ik niet.

Maar installeren (i.p.v. migreren) voorzie ik geen problemen mee.
.
pi_214054246
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2024 21:49 schreef FlyingFish het volgende:
Sec genomen komt die melding niet van Synology Assistent maar van de installer.

Als je het volgende filmpje bekijkt, kun je aangeven tot waar het nog goed gaat en vanaf waar het misgaat?

Wat eerder kreeg je wel:
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 23:29 schreef FlyingFish het volgende:
Alsnog installeren wordt voor gewaarschuwd om dat niet te doen omdat je dan "al mijn gegevens worden verwijderd".
Filmpje vanaf 1:55

[ Bericht 7% gewijzigd door r_one op 26-06-2024 00:51:34 ]
.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 10:57:37 #209
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_214126693
- Info staat hier boven
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_214135394
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 00:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Sec genomen komt die melding niet van Synology Assistent maar van de installer.

Als je het volgende filmpje bekijkt, kun je aangeven tot waar het nog goed gaat en vanaf waar het misgaat?

Wat eerder kreeg je wel:
[..]
Filmpje vanaf 1:55

Ik ben nog niet zo ver gekomen. Ik kom tot minuut 1:40 ongeveer. Hij vind de NAS, maar niet de schijf/schijven.

De waarschuwing over al mijn gegevens die worden verwijderd had ik van een hulppagina van Synology, niet als echte melding.

Ondertussen heb ik ergens een andere harde schijf kunnen lenen, maar dat is een 2,5 inch waarbij ik mini schroefjes nodig heb die ik nergens meer kan vinden, en heb ik ook weer ergens schroefjes geregeld die ik morgenavond krijg. Daarna kan ik die schijf nog even uitproberen.

Heel erg bedankt voor je hulp tot nu toe in ieder geval!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')