Kijk, en met zo'n instelling (mits redelijk gecommuniceerd) komt het vast wel goed en zullen ze rekening houden met je vraag.quote:Op zaterdag 8 december 2018 18:25 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
thanks! Ligt dus ook niet aan mij dat ik dit gedrag en deze uitspraken absurd vond.
En ga ik ook zeker doen, nu dit achter me laten en in januari laten zien dat ik het wél kan en ook gewoon meer m'n bek opentrekken tegen m'n instructeur, al paar keer les met die instructeur gehad ook. Door steeds wisselen tussen instructeurs leek het meer alsof iedereen z'n les wilde uitzitten maar ik eigenlijk niet echt iemands leerling /verantwoordelijkheid was. Ook met de rijschoolhouder besproken en ook daar ga ik eerder m'n mond naar open trekken. Heb het nu te lang al zo geaccepteerd.
My bad, ik ging uit van een examen. Lezen is ook een kunst mompel ik nu tegen mezelf....quote:Op zaterdag 8 december 2018 18:45 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
een EV is niet nodig voor een TTT. Ik kreeg voor mijn TTT een gewone examinator die toen met andere mensen moest gaan bellen of hij mijn TTT wel af mocht nemen, want ik kon wegens mijn EV alleen een AA-examen doen en die specialisatie had hij niet.
ik heb geen leskaart.... Wordt ook na de les niet geëvalueerd of opgeschreven oid tot nu toe.quote:Op zaterdag 8 december 2018 19:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kijk, en met zo'n instelling (mits redelijk gecommuniceerd) komt het vast wel goed en zullen ze rekening houden met je vraag.
Zelf was ik eerlijk gezegd destijds nooit zo blij met een leerling van een collega.
Ook al zijn de leskaarten goed ingevuld dan nog kun je er als instructeur niet uithalen wat het karakter van iemand is en wat de beste aanpak is.
Wmb dus zoals je zegt redelijk verloren uurtjes, voor allebei.
Behalve als het gaat om nieuwe inzichten zoals douche-eendje terecht zegt maar dat wordt anders als je voor de zoveelste keer een leerling overneemt van een collega.
Ik moet wel zeggen dat het voor mij meer dan 10 jaar geleden is dat ik instructeur was maar bepaalde omgangsnormen zijn tijdloos.
[..]
My bad, ik ging uit van een examen. Lezen is ook een kunst mompel ik nu tegen mezelf....![]()
En zoals ik al schreef ben ik er al een tijdje uit, wat is een AA-examen?
Als dat een motorexamen is zoals ik denk dan zal dat volgens mij niet mogen want als instructeur/examinator ben je juridisch bestuurder en dus aansprakelijk.
En om motorrijles te geven heb je een andere bevoegdheid nodig dan voor een auto, is een compleet andere opleiding.
Het feit dat de examinator dit na moest gaan vragen zegt wel eea over de planning van het CBR en de kennis van de examinatoren.
Edit: Oh wacht.
Ging niet over auto/motor maar over een apart examen wegens een EV.
Blijft nog steeds een groot gedeelte van mijn reactie overeind.
Maar weet nog steeds niet wat een AA-examen is.....
Niet evalueren vind ik niet handig, hoe weet je dan wat je probleempunten zijn waar je aan moet werken?quote:Op zaterdag 8 december 2018 19:36 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik heb geen leskaart.... Wordt ook na de les niet geëvalueerd of opgeschreven oid tot nu toe.
Edit : lessen staan digitaal maar puur wanneer en hoe laat, niets meer of minder.
Kee, dat wist ik dus niet. Thanks!quote:Op zondag 9 december 2018 11:16 schreef douche-eendje het volgende:
@vannelle, een AA-examen is een 'aangepast' examen vanwege een lichamelijke beperking of handicap. Ik zie namelijk maar met 1 oog, voor auto rijden kan dat soms wel eens een ding zijn
Ik ben heel benieuwd hoe dat verder gaat, laat je dat nog weten?quote:Op zondag 9 december 2018 15:14 schreef Memento-Mori het volgende:
Ah post van cbr in m'n brievenbus gevonden, m'n klacht is in behandeling genomen en 'indien de klacht over een medewerker gaat, zal deze worden gevraagd naar zijn /haar kant van het verhaal'.
Het komt dus iig bij haar terecht
Dat niet evalueren vind ik ook niet handig dus had ik het, tevergeefs, aangekaart maar nu gaat dat als het goed is wel veranderen.quote:Op zondag 9 december 2018 20:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Niet evalueren vind ik niet handig, hoe weet je dan wat je probleempunten zijn waar je aan moet werken?
Je weet dus ook niet of je vorderingen maakt of wat dan ook. Niet handig.
[..]
Kee, dat wist ik dus niet. Thanks!
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe dat verder gaat, laat je dat nog weten?
Niet helemaal tevergeefs dus.quote:Op zondag 9 december 2018 20:16 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Dat niet evalueren vind ik ook niet handig dus had ik het, tevergeefs, aangekaart maar nu gaat dat als het goed is wel veranderen.
Kijk, dat vind ik mooi!quote:Op zondag 9 december 2018 20:16 schreef Memento-Mori het volgende:
En zal ik doen, dat zij op de hoogte wordt gebracht en er een fijn klachtendossiertje komt gekoppeld aan haar naam is wrs het enige maar dat is prima , als zij vaker zo achterlijk doet tegen mensen, staat het iig vast. Ik word zelf ook nog eerst gebeld om m'n klacht toe te lichten geloof ik.we shall see.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu al ruim 3 jaar m'n rijbewijs en *afkloppen* zonder schades of dergelijke al 80k op de weg
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2018 16:05:48 ]
Oriëntatieopdracht toch? Ik heb dat één keer tijdens een les gedaan.quote:Op vrijdag 21 december 2018 14:15 schreef MisterLastName het volgende:
Navigatiegebruik was al verplicht toen ik examen deed (2015)
Moest eigenlijk standaard elke rijles en het examen met navigatie rijden.
Heb overigens wel geteld 2! keer naar een punt toe gereden. Ben vergeten hoe ze dat noemenDan zegt de examinator "Zie je dat gebouw in de verte? Daar wil ik dat je heen rijdt zonder navigatie"
Oh ja, mijn instructeur noemde dat een herkenningspuntquote:Op vrijdag 21 december 2018 20:41 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Oriëntatieopdracht toch? Ik heb dat één keer tijdens een les gedaan.
Toen moest ik naar de kerk in een nabijgelegen dorp rijden. Alleen kende ik dat dorp beter dan de instructeur en was ik binnen no-time via allemaal kleine kutstraatjes pal voor die kerk, tot groot ongenoegen van m’n instructeur.die wilde kennelijk dat ik op een bepaalde hoofdweg uitkwam en niet dat ik helemaal het dorpshart inreed
lijkt mij ook gewoon een bijdehante opmerkingquote:Op vrijdag 21 december 2018 21:51 schreef pitboer het volgende:
vraag maar nooit wie er nu eigenlijk rijd als ie zegt ga hier maar links.Vinden ze ook niet leuk.
Jammer. Volgende keer beter!quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:04 schreef trein2000 het volgende:
Gezakt helaas. Wel eens met de beslissing, op punten niet met de feedback.
Omdat het op 2 punten gewoon echt misging, stoeprandje raken met 60 in zo’n slinger geval. En het uitvoegen op de snelweg.quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:19 schreef Anne het volgende:
[..]
Jammer. Volgende keer beter!
Waar was je het niet mee eens en waarom dan wel eens met de beslissing?
Geen tips gehad van je rijinstructeur dat je bij deze examinator extra wat rustiger moet rijdenquote:Op donderdag 21 februari 2019 13:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het op 2 punten gewoon echt misging, stoeprandje raken met 60 in zo’n slinger geval. En het uitvoegen op de snelweg.
Maar punten als ‘structureel te hard rijden’ herken ik niet.
Nee, wel wou ze niet mee... dus wat daar speelde?quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:28 schreef Anne het volgende:
[..]
Geen tips gehad van je rijinstructeur dat je bij deze examinator extra wat rustiger moet rijden?
Ow. Dat is apart inderdaad!quote:Op donderdag 21 februari 2019 13:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, wel wou ze niet mee... dus wat daar speelde?
Gevaarherkenning.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:24 schreef Fixers het volgende:
Druk aan het leren voor theorie. Nu een aantal oefenexamens gedaan en in derde daarvan zou ik zakken op die kloterige gevaarherkenning die zo verdomd inconsequent is.
Je rijdt 30 kinderen op de fiets komen je tegemoet, ze rijden naast elkaar op hun eigen weghelft, je hebt oogcontact: Je moet remmen want kinderen op de kunnen onverwachte dingen doen.
Je rijdt op de fietsstrook rechts naast je fietst een hele sliert kinderen die je dus gaat inhalen: Niets doen, je rijdt hier met een veilige snelheid de kinderen voorbij.
Het regent, je rijdt 40. Rechts op het trottoir een voetganger die op het punt staat van oversteken (geen vop). Hij kan je niet zijn want paraplu voor zijn ogen: gas loslaten is hier al voldoende...
De fuck, wees eens duidelijk.
Je mag dan ook meer fouten maken op dit onderdeel.quote:Op dinsdag 26 februari 2019 22:27 schreef trein2000 het volgende:
...
Heb je zo alles goed? Nee. Ruim voldoende? Ik wel en het is ook de tip van mijn rijschool.
Klopt hoor. Bij gevaarherkenning mag je de helft fout doen.quote:Op donderdag 28 maart 2019 09:20 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je mag dan ook meer fouten maken op dit onderdeel.
Het probleem is ook dat het theorieexamen multiple choice is waarin geen ruimte voor nuance is. (althans in mijn tijd)
Voor een vraag over voorrang of hoeveel je in een aanhanger mag doen is dat prima maar voor gevaarherkenning zou een discussie met een examinator beter zijn.
Maar dat gaat dan natuurlijk meer geld kosten.
zoiets bedoel je?quote:Op donderdag 28 maart 2019 13:14 schreef Fixers het volgende:
Heeft iemand een goede plek met wat overzicht/tips/diagrammetjes voor de bijzondere verrichtingen? Vooral de punten van insturen en terugsturen bij parkeren willen er nog niet zo in bij me.
Zou ik gewoon even op de juiste termen googlen op images.google.comquote:
Ik had bijna je post gewijzigd i.p.v. gequotequote:Op donderdag 28 maart 2019 13:14 schreef LuNaTiC het volgende:
Heb je iig verder netjes gereden, of zag hij dat zelf achteraf ook in, anders was je er vast niet zo mee weggekomen
Ja ikquote:Op zondag 20 oktober 2024 13:41 schreef SEMTEX het volgende:
Nu wel. Vreemd. Ik ben 44 en heb me eindelijk aangemeld voor rijlessen (wachttijd twee maanden) en heb het theorieboek besteld. Nog meer mensen die bezig zijn?
Waarom mag dat niet?quote:Op dinsdag 10 december 2024 17:42 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ja ik
Straks weer rijles en het is dus donker
En ik moet met de trein naar het volgende station omdat hij anders te ver moet rijden om me op te halen in mijn dorp heeft hij alleen ikzelf en een andere leerling. Maar ik heb deze gekozen omdat hij gespecialiseerd is in 'speciale' gevallen om het zo maar te zeggen.
Ik mag van hem geen handrem doen bij hellingproef, ik doe dat met handrem maar van deze instructeur mag dat niet. Elke keer weer discussie als ik handrem doe bij een flinke helling....
Hij zegt zonder ben je sneller weg. Nou ja als het echt een druk kruispunt is doe ik geen handrem maar anders maakt dat toch ook niet zo veel uitquote:Op vrijdag 13 december 2024 18:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet?
Ik durf dat niet zonder handrem
Veel te traag, soms heb je situaties dat je continu even stilstaat op een helling dan kan je niet steeds de handrem erop doenquote:Op vrijdag 13 december 2024 18:14 schreef Marrije het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet?
Ik durf dat niet zonder handrem
Dit hangt ervan af hoe steil de helling is. Als je maar heel lichtjes omhoog gaat heb ik niet de neiging om handrem te doen. Maar stel je staat aan de dijk en je wil linksaf slaan doe ik wel handrem want dat is steil. Maar toen flipte mijn instructeur hem. Ik zeg je remplaten trekken toch krom als je continu de normale rem gebruikt. Dat zei een vorige instructeur ooit tegen me namelijk (die wel zei dat je handrem moest doen).quote:Op vrijdag 13 december 2024 18:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Veel te traag, soms heb je situaties dat je continu even stilstaat op een helling dan kan je niet steeds de handrem erop doen
Bijvoorbeeld een invoegstrook naar een hoger gelegen snelweg, als die volstaat moet je dus steeds even kort de hellingproef doen tot er genoeg is ingevoegd en je weer wat verder kan rijden(dit is bijvoorbeeld als je Den Haag verlaat in de spits)
Vond die hellingproef ook kut maar na een tijdje heb je de controle om dit zonder te denken te doen
Ja maar jij bent een noobquote:Op vrijdag 13 december 2024 22:20 schreef Marrije het volgende:
Te traag?
Merk ik zelf niks van. Misschien de mensen achter mij wel.
Ik vind zelf dat ik vlot optrek
Remplaten trekken krom? Kolder!quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dit hangt ervan af hoe steil de helling is. Als je maar heel lichtjes omhoog gaat heb ik niet de neiging om handrem te doen. Maar stel je staat aan de dijk en je wil linksaf slaan doe ik wel handrem want dat is steil. Maar toen flipte mijn instructeur hem. Ik zeg je remplaten trekken toch krom als je continu de normale rem gebruikt. Dat zei een vorige instructeur ooit tegen me namelijk (die wel zei dat je handrem moest doen).
Dus dan heeft mijn huidige instructeur wel gelijk en mijn oude niet? Die oude zei dat namelijk, dat ze kromtrekken als je teveel de bedrijfsrem (zo heet de normale rem officiëel) gebruikt.quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Remplaten trekken krom? Kolder!
Klinkt als iemand die het goed weet!quote:Op zaterdag 14 december 2024 17:20 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dus dan heeft mijn huidige instructeur wel gelijk en mijn oude niet? Die oude zei dat namelijk, dat ze kromtrekken als je teveel de bedrijfsrem (zo heet de normale rem officiëel) gebruikt.
Mijn huidige instructeur flipt hem dan weer als je hem in zn 1 zet bij een stoplicht. Nee hij moet per se in zn vrij omdat dan de koppeling niet stuk zou gaanHet duurt dus telkens eeuwen voordat ik weg ben gereden want hij moet per se in z'n vrij. En oh wee als ik de knipperlichten aanzet als ik bij het stoplicht in de rij sta om rechtsaf te slaan en de rij is lang. Nee die mogen pas aan zodra ik dichter bij het stoplicht ben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |