Geprezen was de dag dat mijn moeder een buitenkraan liet aanleggen, i.p.v. dat mijn vader de tuinslang via het raam aan de keukenkraan vastbond met een stuk touwquote:Op zondag 30 april 2017 16:40 schreef Trusten het volgende:
Iemand enig idee of het mogelijk is een tuinslang aan te sluiten op de Ikea RINGSKÄR binnenkraan?
Ons huis heeft helaas geen buitenkraan en de keuken ligt direct aan de achtertuin, dus dit zou de voorkeur hebben boven het ( laten) aanleggen van een buitenkraan.
Ja, mijn vriend wil hem via de buitenkraan aan de voorkant van het huis door de brievenbus naar achteren laten lopen............neequote:Op zondag 30 april 2017 17:00 schreef blomke het volgende:
Geprezen was de dag dat mijn moeder een buitenkraan liet aanleggen, i.p.v. dat mijn vader de tuinslang via het raam aan de keukenkraan vastbond met een stuk touw
Dat is idd wel een idee ja, we kunnen ook makkelijk bij de hoofdaansluiting van de kraan onder de gootsteenquote:Op zondag 30 april 2017 16:47 schreef Resistor het volgende:
Hoe veel ruimte heb je in het kastje onder de gootsteen? Je zou daar een Y-stuk ...
Waterdief was de enige optie voor jequote:Op zondag 30 april 2017 17:09 schreef Trusten het volgende:
[..]
Dat is idd wel een idee ja, we kunnen ook makkelijk bij de hoofdaansluiting van de kraan onder de gootsteenthanks!!
Had alleen gehoopt dat er een opzetstuk is waar ik het bestaan niet van weet
Is wel ideaal ja, ik heb alleen geen kruipruimte.quote:Op zondag 30 april 2017 17:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Geprezen was de dag dat mijn moeder een buitenkraan liet aanleggen, i.p.v. dat mijn vader de tuinslang via het raam aan de keukenkraan vastbond met een stuk touw
Dit. Briljant idee.quote:Op zondag 30 april 2017 16:47 schreef Resistor het volgende:
Hoe veel ruimte heb je in het kastje onder de gootsteen? Je zou daar een Y-stuk op de aansluiting voor de kraan kunnen zetten, 1 kant voor de keukenkraan, de andere kant voor een extra kraan.
Zoals het hier in mijn berging zit:
[ afbeelding ]
Links gaat naar de wasmachine, rechts is om de verwarmingsketel bij te vullen.
Maar dan 1 kant zo dat je de keukenkraan nog aan kan sluiten.
Die staat al in de OP, past helaas nietquote:Op zondag 30 april 2017 20:28 schreef tiho1 het volgende:
Gardena binnenkraan koppelstuk. Mijn link lukte ff niet, maar die kan op de binnenkraan.
wel de afsluiter binnen iets hoger plaatsen dan de kraan buiten.... dan kan je voor de winter gewoon je buitenkraan openzetten en druppelt het water er vanzelf wel uit.. en vriest die ook niet kapotskiquote:Op zondag 30 april 2017 20:56 schreef unlimitedzxr het volgende:
Als de keuken toch aan de tuin ligt dan kun je toch gewoon even een gat door de muur boven en buiten netjes een kraantje (laten) aanleggen. Afhankelijk van de situatie kan zoiets binnen een uurtje gemaakt zijn. Dat is echt de beste optie en je zult er zeker geen spijt van krijgen (wel wanneer je steeds onder je keukenkastje in moet om de slang aan te sluiten en te dweilen nadat je met de natte slang door de keuken bent gelopen)....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |