abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170578460
OP van deel 1:
quote:
Amsterdam - VVD-partijvoorzitter Henry Keizer zou met een dubieuze overnameconstructie in 2012 voor een schijntje multimiljonair zijn geworden. Dat schrijft Follow the Money op basis van eigen onderzoek.

De rechterhand van Mark Rutte kocht uitvaartorganisatie De Facultatieve, een succesvol miljoenenbedrijf, voor een bedrag dat ver onder de marktwaarde lag. De aandelen nam hij over van een vereniging waarvan hij zelf beleidsadviseur is. Deskundigen beschrijven de transactie als ’inhalig’, ’een treffend voorbeeld van de graaicultuur’ en ’een ogenschijnlijke viertrapsraket van zelfverrijking’.

Bron;

http://www.telegraaf.nl/b(...)erhand_Rutte___.html

Tja je verwacht het niet van een VVD-er ...
The show is not over, until the fat lady sings.
Fat bloke actually in this case.
^O^ .

Maar verder is meneer Keizer, of hij nu wel titulatuur voert of niet, natuurlijk wel het prototype kapitalist of neoliberaal hè. Voor een habbekrats miljonair worden door wat onduidelijk financieel gefoezel en dan NB voorzitter worden van de grootste partij van NL, onder het mom van "uit de hand gelopen hobby", zodat je dat soort dingen gewoon lekker met je invloed kan veilig stellen. :D.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 30-04-2017 05:39:00 ]
I´m back.
pi_170578505
https://www.ftm.nl/artike(...)&utm_campaign=buffer

Tweede artikel van FTM over Keizer.
  zondag 30 april 2017 @ 06:26:28 #3
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_170578508
sowieso hele vvd = kapitalisme & liegende liberalen :')
pi_170578516
Overigens denk ik dat die hele begrafenis- c.q. uitvaartbusiness in NL gewoon te veel de vrije hand is gelaten. Ze mogen het zelf allemaal wel regelen, want er zijn geen deskundige ambtenaren om er naar te kijken en ook geen politici die de kennis hebben om wat regels op te stellen. Ik heb het altijd belachelijk gevonden bijv. dat je bij een crematie gewoon een hele kist moet betalen, ipv dat je die kist leaset voor de opbaring en die wat is het 45 minuten uitvaartdienst en dat daarna het lichaam van de overledene gewoon in een kartonnen kist geplaatst wordt en verbrand wordt in de oven. Gebeurt in de VS wel op die manier, dacht ik, althans in sommige staten, wat ik gezien heb in de serie Six Feet Under. Verder zijn de prijzen voor een uitvaart wat mij betreft gewoon gek hoog. Wat stelt het nou voor eigenlijk? Qua kosten, bedoel ik dan hè. Heb de kosten van mijn vaders uitvaart betaald, was in 1999 5.600 gulden, crematie. Ik vond het fucking duur, kon je in die tijd een tweedehands auto van betalen waarmee je 5 jaar rond reed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 30-04-2017 07:18:42 ]
I´m back.
  zondag 30 april 2017 @ 06:41:04 #5
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_170578520
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 06:38 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens denk ik dat die hele begrafenis- c.q. uitvaartbusiness in NL gewoon te veel de vrije hand is gelaten. Ze mogen het zelf allemaal wel regelen, want er zijn geen deskundige ambtenaren om er naar te kijken en ook geen politici die de kennis hebben om wat regels op te stellen. Ik heb het altijd belachelijk gevonden bijv. dat je bij een crematie gewoon een hele kist moet betalen, ipv dat je die kist leaset voor de opbaring en die wat is het 45 minuten dienst en dat daarna het lichaam van de overledene gewoon in een kartonnen kist geplaatst wordt en verbrand wordt in de oven. Gebeurt in de VS wel op die manier, dacht ik, althans in sommige staten, wat ik gezien heb in de serie Six Feet Under. Verder zijn de prijzen voor een uitvaart wat mij betreft gewoon gek hoog. Wat stelt het nou voor eigenlijk? Qua kosten, bedoel ik dan hè. Heb de kosten van mijn vaders uitvaart betaald, was in 1999 5.600 gulden, crematie. Ik vond het fucking duur, kon je in die tijd een tweedehands auto van betalen waarmee je 5 jaar rond reed.
Iemand in het bos begraven is denk ik illegaal :')
pi_170578526
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 06:41 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Iemand in het bos begraven is denk ik illegaal :')
Ja, dat hadden ze bij Six Feet Under ook idd, soort van macro-biotische begrafenis, heb je hier in NL ook op sommige plaatsen. Laatste aflevering, was best nog aangrijpend allemaal hoor. Word je gewoon in jutte zak genaaid en dan ergens in een ondiep graf geflikkerd.
I´m back.
  zondag 30 april 2017 @ 06:47:36 #7
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_170578530
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 06:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat hadden ze bij Six Feet Under ook idd, soort van macro-biotische begrafenis, heb je hier in NL ook op sommige plaatsen. Laatste aflevering, was best nog aangrijpend allemaal hoor. Word je gewoon in jutte zak genaaid en dan ergens in een ondiep graf geflikkerd.
Six feet ken ik niet, maar opzich wel een leuk concept.
Gewoon goedkoop geen polonaise met koffie en cake, scheelt weer kosten in rouwkaarten, postzegels, bloemen en de kist is overbodig :')
pi_170578532
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 06:47 schreef bijstandboy het volgende:

[..]

Six feet ken ik niet, maar opzich wel een leuk concept.
Gewoon goedkoop geen polonaise met koffie en cake, scheelt weer kosten in rouwkaarten, postzegels, bloemen en de kist is overbodig :')

Echt een mooie serie was dat hoor.

Koffie en cake liggen de kosten niet in, ook die kaartjes sturen niet. Tegenwoordig zullen demense dat ook niet meer doen, er is internet. Bloemen neemt iedereen zelf mee. En ja die kist is dus duur, ga je je vader, moeder of broer cremeren dan moet je een echte kist kopen. Waarom niet leasen, zeg ik dan. Kennelijk mag dat niet, wettelijk? Zorgt wel dat je de kosten drukt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 30-04-2017 07:08:12 ]
I´m back.
pi_170578567
Een kist leasen?
pi_170578572
Misschien kan het citaat van Youp in de OP, is wel een goed samenvatting:

"Waar het over gaat? Over het belazeren van een zootje demente bejaarden, die eigenaar waren van een suffe doch zeer goed renderende crematieclub. Voor een habbekrats kocht Henry samen met een paar vriendjes die boel op. En Henry had in deze aantrekkelijke uitvaartdeal een aantal hoge hoeden op zijn corpulente kop. In 2012 zat hij namelijk bij de verkoop van de Facultatieve, zoals de ooit ideële lijkverbrandingsvereniging genoemd werd, op letterlijk alle stoelen aan de onderhandelingstafel. Hij was adviseur van de dommelbejaarden, maar ook directeur, verkoper en… koper. In die laatste rol trok hij stomtoevallig aan het langste eind. Voor een melige appel en een rot ei kocht hij de zaak van de tukkende oudjes, die hij uiteraard een gratis crematie beloofd heeft. Dat heet een bonus in die kringen. Ze kijken ernaar uit."
:)

Het mogelijke vervolg:

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 15:52 schreef Farenji het volgende:
Maar wat is nou het vervolg? "De integriteitscommissie van de vvd" (aka het corrupte vrindenclubje waarvan Keizer zelf voorzitter is) gaat een "onderzoek" doen naar meneer Keizer zelf, dat duurt natuurlijk lang en uiteindelijk zal eruit komen dat er "geen aanwijzingen zijn gevonden van iets onrechtmatigs", de boel waait rustig over, en intern in de vvd top kan de dure champagne weer opengetrokken worden om even flink te toasten op alweer een victorie op het arme domme gepeupel, uiteraard vergezeld van het nodige luidkeelse vvd-schaterlachen. Mwoehahahahahaha.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170578573
quote:
10s.gif Op zondag 30 april 2017 07:14 schreef scrupuleus het volgende:
Een kist leasen?
Ja, bij de opbaring, of hoe dat heet, en bij de uitvaart, daarna in een kartonnen kist voor 2 ¤ en verbranden.
I´m back.
pi_170578580
quote:
10s.gif Op zondag 30 april 2017 07:14 schreef scrupuleus het volgende:
Een kist leasen?
Een prima "groen" idee. Nu wordt de kist gefabriceerd om hem na 1-malig gebruik te verbranden. Bespottelijke verspilling.
pi_170578586
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 07:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Een prima "groen" idee. Nu wordt de kist gefabriceerd om hem na 1-malig gebruik te verbranden. Bespottelijke verspilling.
Idiotie idd, in VS hebben ze dat al, alleen bij mensen die niet verzekerd zijn wrs. Zal in NL ook wel zo zijn btw. Maar goed, ik stel voor helemaal daartoe over te gaan. Betaal je niet meer 1.000 ¤ tot weet ik veel wat meer voor je kistje, maar gewoon 100 ¤ lease, mooi bedragje.
I´m back.
  zondag 30 april 2017 @ 07:22:51 #14
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170578590
FTM kan altijd goed karaktermoord plegen voordat de rechter beoordeeld heeft. Zo kennen we de journalisten weer.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170578605
Nounounou wat een verspilling 1 zo'n kistje op een heel mensenleven.

Het gaat niet om dat kistje, het gaat om de overledene.
Die je op een persoonlijke 'niet geleasde' manier de eeuwigheid instuurt.
pi_170578610
Absurd
Zonder wrijving geen glans
pi_170578613
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2017 07:22 schreef Verfassungsschutz het volgende:
FTM kan altijd goed karaktermoord plegen voordat de rechter beoordeeld heeft. Zo kennen we de journalisten weer.
Als FTM het niet had aangeslingerd dan was er sowieso nooit een rechter aan te pas gekomen. Dan had niemand ervan geweten. Dat heb je liever?
pi_170578614
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 07:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Absurd
je bent zelf absurd
pi_170578616
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 07:27 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

je bent zelf absurd
On-topic graag.
pi_170578617
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2017 07:22 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Weetje wat het met jullie rechtse lui is, je denkt af en toe tegenwoordig: hee leuk ze zitten op hetzelfde niveau, en dan? Dan laten ze steeds weer blijken van niet. Het is gewoon huilen met de pet op.
En dan gaat Marianne Zwagerman ook deze lullo verdedigen natuurlijk, las ik. :').
I´m back.
  zondag 30 april 2017 @ 07:30:38 #21
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170578631
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 07:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als FTM het niet had aangeslingerd dan was er sowieso nooit een rechter aan te pas gekomen. Dan had niemand ervan geweten. Dat heb je liever?
Dat is het hele punt, er is niets om te weten. Behalve dan dat FTM kennelijk hun vriendjes bij andere politieke partijen wil helpen. Weten we ook weer hoe onafhankelijk ze zijn.
  zondag 30 april 2017 @ 07:31:47 #22
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170578634
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 07:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weetje wat het met jullie rechtse lui is, je denkt af en toe tegenwoordig: hee leuk ze zitten op hetzelfde niveau, en dan? Dan laten ze steeds weer blijken van niet. Het is gewoon huilen met de pet op.
En dan gaat Marianne Zwagerman ook deze lullo verdedigen natuurlijk, las ik. :').
Ja of je moet gewoon wat minder kritiekloos slikken. Ik dacht dat jullie niet rechtse lui zo kritisch waren over berichtgeving, maar dat geldt zeker niet als alles strookt met de vooroordelen.
pi_170578636
quote:
2s.gif Op zondag 30 april 2017 07:30 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Dat is het hele punt, er is niets om te weten. Behalve dan dat FTM kennelijk hun vriendjes bij andere politieke partijen wil helpen. Weten we ook weer hoe onafhankelijk ze zijn.
Maakt geen ene reet uit of ze volgens jou wel of niet onafhankelijk zijn hoor.
I´m back.
pi_170578650
quote:
2s.gif Op zondag 30 april 2017 07:30 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Dat is het hele punt, er is niets om te weten.
Dat lijkt op een mening, toch? :)
pi_170578657
quote:
10s.gif Op zondag 30 april 2017 07:31 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ja of je moet gewoon wat minder kritiekloos slikken. Ik dacht dat jullie niet rechtse lui zo kritisch waren over berichtgeving, maar dat geldt zeker niet als alles strookt met de vooroordelen.
Joh, als je niet door hebt dat hier iets stinkt, dan, ja dan zie je gewoon de samenleving als het resultaat van zogenaamd slimme jongens die pakken wat ze pakken krijgen en hun macht uitbreiden. Maar lul dan nooit meer over politiek, lul nooit meer over het algemeen belang etc. Dat is wel afgelopen dan.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')