quote:DE KILOMETERHEFFING WERKT NIET.
Wij waren, zijn en blijven tegen de kilometerheffing. Uit onderzoek blijkt dat het helemaal niet werkt. Het is bovendien niet eerlijk. Kilometerheffing jaagt mensen die gewoon naar hun werk, huis of familie willen rijden alleen maar op kosten.
Want met brandstof kun je tijd en locatie beprijzen?quote:Op woensdag 26 april 2017 21:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Kilometerheffing bestaat al lang aan de pomp.
Dat ze toch mee willen gaan met de heffing en groenlink om toch maar een kabinet mogelijk te maken.quote:Op woensdag 26 april 2017 21:33 schreef Joene het volgende:
en welke belofte is nu precies gebroken ?
Meer rijden is meer accijns, en dikkere auto is meer verbruik dus weereer accijns. Wat begrijp je daar niet aan?quote:Op woensdag 26 april 2017 22:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Want met brandstof kun je tijd en locatie beprijzen?
Jij betaalt sowieso niets bij de pomp, je storneert altijd alles.
Je zal maar zzp loodgieter zijn en dagelijks met je gereedschap en 20 meter leidingen met de bus naar je klanten moeten.quote:Op woensdag 26 april 2017 21:43 schreef LompeHork het volgende:
Vraag me af wat ze gaan doen met de beroepen waarin men afhankelijk is van vervoer.
Je beseft dat we allang kilometerheffing hebben en er geen eerlijker systeem is dan nu?quote:Op donderdag 27 april 2017 13:41 schreef spiritusbus het volgende:
Ik heb VVD gestemd, maar ik vind kilometerheffing dikke prima.
Wat is er eerlijk aan wegenbelasting betalen of je nou rijdt of niet?quote:Op donderdag 27 april 2017 14:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je beseft dat we allang kilometerheffing hebben en er geen eerlijker systeem is dan nu?
Ik denk dat hij doelt op de accijns op brandstofquote:Op donderdag 27 april 2017 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is er eerlijk aan wegenbelasting betalen of je nou rijdt of niet?
Dat begrijp ik. Maar een gedeelte van de kosten zijn dus ook vast.quote:Op donderdag 27 april 2017 14:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de accijns op brandstof
En vervalt die motorrijtuigenbelasting als er een kilometerheffing komt? Hoe werkt dat dan / gaat dat werken? Ik heb dat niet gevolgdquote:Op donderdag 27 april 2017 14:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar een gedeelte van de kosten zijn dus ook vast.
Volgens mij is het plan om de motorrijtuigenbelasting variabel te maken op basis van hoeveel kilometer je rijdt.quote:Op donderdag 27 april 2017 14:34 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En vervalt die motorrijtuigenbelasting als er een kilometerheffing komt? Hoe werkt dat dan / gaat dat werken? Ik heb dat niet gevolgd
Ah, dat klinkt in beginsel wel logisch/eerlijk, hoewel ik ook las dat 'uit onderzoek' blijkt dat het niet werktquote:Op donderdag 27 april 2017 14:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is het plan om de motorrijtuigenbelasting variabel te maken op basis van hoeveel kilometer je rijdt.
Dat inderdaad niet. Maar je kunt prima per kilometer belasten door brandstofaccijns. En niet door andere vage middelen, Want daarmee weet je dat je duurder uit gaat zijn.quote:Op donderdag 27 april 2017 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is er eerlijk aan wegenbelasting betalen of je nou rijdt of niet?
En hoe doe je dat met mensen die over de grens gaan tanken?quote:Op donderdag 27 april 2017 14:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat inderdaad niet. Maar je kunt prima per kilometer belasten door brandstofaccijns. En niet door andere vage middelen, Want daarmee weet je dat je duurder uit gaat zijn.
Voor die 15,- per maand die je aan wegenbelasting spaart krijg je net 10 liter benzine. Daar kom je 150 km per maand mee. Jippiekajee, Vette winst hoor.
Reken je dat om naar belasting per km, dan zou de kilometerheffing niet meer dan 10 cent per km mogen zijn. Bovenop de brandstof natuurlijk. Reken maar dat het allemaal vies duurder uit zal vallen.
Dat kan, dat heb je nu ook al. Dat probleem pakt de overheid ook niet aan. Dus waarom zou dat nu ineens wel een argument zijn.quote:Op donderdag 27 april 2017 14:39 schreef Beach het volgende:
[..]
En hoe doe je dat met mensen die over de grens gaan tanken?
20.000 km per jaar is dan ook meer dan het gemiddelde, gok ik zo.quote:Op donderdag 27 april 2017 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh sorry rekenfoutje. Voor 35,- wegenbelasting per maand betaal ik voor 20000 km per jaar 0.021 per kilometer. Groenlinks zit al op 3 cent. Met andere woorden: het deel wat vroeger wegenbelasting was, wordt 50% duurder. Maar reken maar op veel meer want groenlink.
Iedereen in de politiek liegt.quote:Op donderdag 27 april 2017 13:36 schreef Aiciu het volgende:
Dat krijg je ervan als mensen keer op keer in de leugens van de vvd trappen.
Redeneer jij alleen in je eigen belang of denk je ook dat de maatregelen die GroenLinks wil treffen ook te weinig effectief zijn voor het milieu?quote:Op donderdag 27 april 2017 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh sorry rekenfoutje. Voor 35,- wegenbelasting per maand betaal ik voor 20000 km per jaar 0.021 per kilometer. Groenlinks zit al op 3 cent. Met andere woorden: het deel wat vroeger wegenbelasting was, wordt 50% duurder. Maar reken maar op veel meer want groenlink.
Het gemiddelde zou 10.000 km per jaar zijn. Als de regering-to-be er geen extra geld uit wil slaan, kun je ervanuit gaan dat je met 20 dkm/j het dubbele gaat betalen.quote:Op donderdag 27 april 2017 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh sorry rekenfoutje. Voor 35,- wegenbelasting per maand betaal ik voor 20000 km per jaar 0.021 per kilometer. Groenlinks zit al op 3 cent. Met andere woorden: het deel wat vroeger wegenbelasting was, wordt 50% duurder. Maar reken maar op veel meer want groenlink.
Tijd en locatie beprijzen, zoals ik zei, lukt niet met accijns. Daarnaast gaan steeds meer voertuigen over op elektrisch waardoor men de terugloop in accijnzen ook zal willen compenseren.quote:Op donderdag 27 april 2017 10:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Meer rijden is meer accijns, en dikkere auto is meer verbruik dus weereer accijns. Wat begrijp je daar niet aan?
Gebruik betaal je bij afname. En er is iets eerlijker dan het huidige systeem.
De buitenlandse automobilist kan heel NL door zonder te tanken.quote:Op donderdag 27 april 2017 14:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als je de accijns op brandstof verhoogt, heb je bovendien meteen de buitenlandse automobilist erbij.
Het mobiliteitsprobleem oplossen door 1 modus praktisch uit te schakelen via kilometerheffing... ja, dat is echt een oplossingquote:Op donderdag 27 april 2017 17:27 schreef MaGNeT het volgende:
Wat is jouw oplossing voor de fileproblematiek?
Nee, maar serieus, wat voor andere oplossingen zijn er om van de files af te komen?quote:Op donderdag 27 april 2017 18:09 schreef OEM het volgende:
[..]
Het mobiliteitsprobleem oplossen door 1 modus praktisch uit te schakelen via kilometerheffing... ja, dat is echt een oplossing
Je kan mensen wel laten betalen omdat ze in de spits reizen ipv er voor of er na. Wie heb je daar mee?quote:Op donderdag 27 april 2017 17:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tijd en locatie beprijzen, zoals ik zei, lukt niet met accijns. Daarnaast gaan steeds meer voertuigen over op elektrisch waardoor men de terugloop in accijnzen ook zal willen compenseren.
VVD wil dit stiekem ook graag, GL geeft ze het excuus om het door te voeren.
Wat is jouw oplossing voor de fileproblematiek?
Ze liegen natuurlijk weer over de motieven, hypocrisie zijn we van die centenkrenterige nepliberalen die niet willen investeren in de maatschappij wel gewend.quote:Op woensdag 26 april 2017 21:33 schreef jorawesome het volgende:
Ik citeer van de site van de VVD:
[..]
Ik denk dat de rijksten hier juist van gaan profiteren.quote:Op vrijdag 28 april 2017 03:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze liegen natuurlijk weer over de motieven, hypocrisie zijn we van die centenkrenterige nepliberalen die niet willen investeren in de maatschappij wel gewend.
De simpele realiteit is dat de rijkste mensen het meest benadeeld zouden worden (die rijden het meest, hebben de auto's die het meeste brandstof verbruiken...) door zo'n rekeningrijden en dat ze het daarom niet willen. Logisch, maar zeg dat dan gewoon eerlijk in plaats van met zo'n bullshitwindowdressing te komen. Lafbekken!
Ik vind een kilometerheffing prima zolang voor iemand die het modale aantal kilometers rijdt de vaste belasting evenredig daalt.
Dat je in ruil daarvoor wel te alle tijden toegang hebt tot het hele wegennetwerk.quote:Op donderdag 27 april 2017 14:30 schreef Tijn het volgende:
Wat is er eerlijk aan wegenbelasting betalen of je nou rijdt of niet?
Dan gebruik je de weg meer dan iemand die 2x per week z'n boodschappen doet maar betaal je op dit moment net zoveel of minder wegenbelasting (ivm gunstige belastingen voor bedrijfsbusjes).quote:Op donderdag 27 april 2017 10:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je zal maar zzp loodgieter zijn en dagelijks met je gereedschap en 20 meter leidingen met de bus naar je klanten moeten.
Dat heb je met kilometerheffing ook.quote:Op vrijdag 28 april 2017 07:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat je in ruil daarvoor wel te alle tijden toegang hebt tot het hele wegennetwerk.
[/quote]quote:Op woensdag 26 april 2017 21:33 schreef jorawesome het volgende:
Ik citeer van de site van de VVD:
[quote]
DE KILOMETERHEFFING WERKT NIET.
Wij waren, zijn en blijven tegen de kilometerheffing. Uit onderzoek blijkt dat het helemaal niet werkt. Het is bovendien niet eerlijk. Kilometerheffing jaagt mensen die gewoon naar hun werk, huis of familie willen rijden alleen maar op kosten.
Klopt, maar een vaste component die losstaat van gebruik is toch niet zo vreemd. De kosten van de vervaardiging en instandhouding van dat wegennetwerk kennen immers ook niet alleen variabele componenten.quote:
Haha, nee, maar je werkt alleen mee aan de slijtage van datzelfde wagennetwerk als je gebruik maakt van dat wegennetwerk.quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Klopt, maar een vaste component die losstaat van gebruik is toch niet zo vreemd. De kosten van de vervaardiging en instandhouding van dat wegennetwerk kennen immers ook niet alleen variabele componenten.
Net zoals de accijns op tabak? Ontmoedigend maar niet ontmoedigend genoeg want er moet wel meer geld in het kaasje komen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
.
En verder, kilometerbeprijzing op basis van "plaats en tijd" is het enige antwoord op files wat ik tot nu toe gezien heb.
Als iemand met een beter idee komt in strijd tegen de files, dan hoor ik dat graag.
Vreemde vergelijking, tabak hoort bij een verslaving, rokers roken sowieso wel.quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Net zoals de accijns op tabak? Ontmoedigend maar niet ontmoedigend genoeg want er moet wel meer geld in het kaasje komen.
Jij gaat straks een uur later je zoon naar de voetbal brengen want dat scheelt je vijf cent? Je denkt dat tante Agaath ook twee uur later verstrekt zodat ze na de spits vertrekt en dat x cent scheelt...?
Nee ik geloof ee niks van
Je betaalt niet evenveel belasting in totaal, want je accijns ligt al veel hoger.quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:19 schreef MaGNeT het volgende:
Rij je als vertegenwoordiger 80.000km per jaar dan is het belachelijk dat je net zoveel wegenbelasting voor een gelijke auto betaalt als iemand die maar 1.000km per jaar rijdt.
Waarom vind je dat vreemder? Die vertegenwoordiger verdient z'n geld ten koste van dat asfalt en betaalt ondanks dat voor z'n dikke zware diesel maar 1 tot 2 cent per kilometer aan wegenbelasting, terwijl tante Agaath die maar 1000km met haar Aygo rijdt, 48 cent per kilometer kwijt is.quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Je betaalt niet evenveel belasting in totaal, want je accijns ligt al veel hoger.
Ik vind het vreemder als die vertegenwoordiger zijn 80.000 km. op dezelfde hoofdwegen maakt en daarvoor 80x meer moet betalen dan iemand die 10 keer per jaar een toertocht maakt door het Groene Hart, Zeeland, de Afsluitdijk en langs de Friese meren.
quote:http://www.hartvannederla(...)an-miljard-per-jaar/
Files kosten Nederland meer dan miljard per jaar
23 november 2016
Files zadelden ondernemers in ons land vorig jaar op met een strop van in totaal 1,1 miljard euro, ruim een kwart meer dan in 2014. Dat blijkt uit onderzoek van drie brancheorganisaties in de transport en logistiek, EVO, Fenedex en TLN.
Ondernemers in Zuid-Holland lijden volgens het onderzoek de meeste economische schade als gevolg van files. Van de twintig ‘duurste’ files in ons land, staan er acht in die provincie. Het knelpunt dat de meeste schade veroorzaakt, is de A15 tussen knooppunt Ridderkerk en Gorinchem (11,4 miljoen euro), gevolgd door de A13 tussen de knooppunten Ypenburg en Kleinpolderplein (11,2 miljoen euro).
EVO, Fenedex en TLN noemen de cijfers “alarmerend” en roepen het kabinet op te investeren in meer en slimmere wegen. De Tweede Kamer debatteert volgende week maandag over de begroting voor infrastructuur.
Wat is jouw voorstel tegen het fileprobleem?quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:52 schreef Harmankardon het volgende:
Als de VVD dit gaat doen dan ben ik benieuwd naar de verkiezingen volgend jaar
thuiswerken to the maxquote:Op vrijdag 28 april 2017 08:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat is jouw voorstel tegen het fileprobleem?
Ik zie geen probleem en ik sta zelf heel veel in de filequote:Op vrijdag 28 april 2017 08:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat is jouw voorstel tegen het fileprobleem?
Omdat de kosten per kilometer voor dat laatste geval ook veel hoger zijn dan het eerste.quote:
Welnee. Dat hele idee van de maakbare samenleving met dit soort incentives, net als de doorwerkbonus, is leuk aan de tekentafel in Den Haag, maar gaat echt niet zoveel effect sorteren. Er kleven namelijk al grote kosten en nadelen aan in de file staan en toch doen we dat met zijn allen nog steeds. Daar levert ¤ 1,40 voordeel als je de rit op een ander tijdstip zou maken echt geen bijdrage aan.quote:Ik zeg: betalen voor de kilometers die je maakt en doe je dat buiten de spits, dan is het goedkoper. Reken maar dat de files gaan afnemen.
Verkoopmedewerkers, stratenmakers, scheepsbouwers en bouwvakkers zie ik niet zo snel thuiswerken. En dat is maar een greep uit de beroepen die daar wat minder geschikt voor zijn.quote:
Dat is jouw mening. Voor mij zou het wel degelijk een prikkel zin om niet belangrijke dingen op een ander tijdstip te doen, zoals boodschappen doen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 09:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat de kosten per kilometer voor dat laatste geval ook veel hoger zijn dan het eerste.
[..]
Welnee. Dat hele idee van de maakbare samenleving met dit soort incentives, net als de doorwerkbonus, is leuk aan de tekentafel in Den Haag, maar gaat echt niet zoveel effect sorteren. Er kleven namelijk al grote kosten en nadelen aan in de file staan en toch doen we dat met zijn allen nog steeds. Daar levert ¤ 1,40 voordeel als je de rit op een ander tijdstip zou maken echt geen bijdrage aan.
Jij komt niet vaak buiten he?quote:Op donderdag 27 april 2017 16:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
20.000 km per jaar is dan ook meer dan het gemiddelde, gok ik zo.
Als hij toevallig net voor de grens nog gauw even getankt heeft ja. Maar Duitse grens - Zandvoort en terug red je niet met een tank.quote:Op donderdag 27 april 2017 17:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De buitenlandse automobilist kan heel NL door zonder te tanken.
Je weet dat veel files worden veroorzaakt door bepaalde wegconstructies? Onoverzichtelijke bochten, wegversmalling, optische beperkingen, in en uitvoegen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 08:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat is jouw voorstel tegen het fileprobleem?
Het is geen geheim dat invoegstroken, versmallingen en andere vage situaties files in de hand werken.quote:Op vrijdag 28 april 2017 11:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je weet dat veel files worden veroorzaakt door bepaalde wegconstructies? Onoverzichtelijke bochten, wegversmalling, optische beperkingen, in en uitvoegen.
Beste voorbeeld is Leende Eindhoven. 1 onoverzichtelijke bocht en alles staat stil. Daarna rijdt het weer door. Was op de kruisberg bij Maastricht ook zo, en nog steeds. Dat ligt niet aan de drukte maar aan dat onoverzichtelijke situaties onvoorspelbaar rijgedrag creëren.
Bron: http://nos.nl/artikel/217(...)jou-gaan-kosten.htmlquote:Anders dan bij rekeningrijden heb je bij dit voorstel geen kastje in de auto en meetpunten op de weg nodig. De enige voorwaarde is dat autobezitters jaarlijks hun kilometerstand doorgeven aan de overheid.
Nou, dat zal een succes zijn. Genoeg auto's waar de kilometerteller niet telt.quote:Op vrijdag 28 april 2017 14:06 schreef jorawesome het volgende:
Mijn zorgen gaan eigenlijk alleen over de handhaving in de praktijk. Ik citeer van de site van de NOS:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/217(...)jou-gaan-kosten.html
Dus als ik ff een schroevendraaiertje pak, dan hoef ik niet zoveel te betalen??
Dit plan is in mijn ogen gedoemd om te mislukken..
Ik had hoop maar op deze manier is het een slecht systeem.quote:" Personenauto’s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is ".
Niet alle Duitsers rijden in een Panzer VIII Maus...quote:Op vrijdag 28 april 2017 11:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als hij toevallig net voor de grens nog gauw even getankt heeft ja. Maar Duitse grens - Zandvoort en terug red je niet met een tank.
Emmerik - Zandvoort is maar 164km x 2 = 328kmquote:Op vrijdag 28 april 2017 11:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als hij toevallig net voor de grens nog gauw even getankt heeft ja. Maar Duitse grens - Zandvoort en terug red je niet met een tank.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |