abonnement Unibet Coolblue
pi_170508893
Ik citeer van de site van de VVD:

quote:
DE KILOMETERHEFFING WERKT NIET.
Wij waren, zijn en blijven tegen de kilometerheffing. Uit onderzoek blijkt dat het helemaal niet werkt. Het is bovendien niet eerlijk. Kilometerheffing jaagt mensen die gewoon naar hun werk, huis of familie willen rijden alleen maar op kosten.
pi_170508913
en welke belofte is nu precies gebroken ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 26 april 2017 @ 21:34:08 #3
356891 Abed
hooggeleid
pi_170508922
Markie Mark _O_
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  woensdag 26 april 2017 @ 21:42:30 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170509167
quote:
Wij waren, zijn en blijven tegen
klinkt consequent
pi_170509188
Vraag me af wat ze gaan doen met de beroepen waarin men afhankelijk is van vervoer.
pi_170509397
Kilometerheffing bestaat al lang aan de pomp.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_170509413
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:34 schreef Abed het volgende:
Markie Mark _O_
aka de ruttmeister _O_
pi_170509838
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Kilometerheffing bestaat al lang aan de pomp.
Want met brandstof kun je tijd en locatie beprijzen?

Jij betaalt sowieso niets bij de pomp, je storneert altijd alles.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 27 april 2017 @ 10:26:25 #9
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_170515482
quote:
5s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:33 schreef Joene het volgende:
en welke belofte is nu precies gebroken ?
Dat ze toch mee willen gaan met de heffing en groenlink om toch maar een kabinet mogelijk te maken.

En natuurlijk weer ten koste van werkend Nederland. Wat een klootzakken zijn het toch.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 27 april 2017 @ 10:28:14 #10
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_170515505
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Want met brandstof kun je tijd en locatie beprijzen?

Jij betaalt sowieso niets bij de pomp, je storneert altijd alles.
Meer rijden is meer accijns, en dikkere auto is meer verbruik dus weereer accijns. Wat begrijp je daar niet aan?

Gebruik betaal je bij afname. En er is iets eerlijker dan het huidige systeem.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 27 april 2017 @ 10:30:07 #11
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_170515524
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:43 schreef LompeHork het volgende:
Vraag me af wat ze gaan doen met de beroepen waarin men afhankelijk is van vervoer.
Je zal maar zzp loodgieter zijn en dagelijks met je gereedschap en 20 meter leidingen met de bus naar je klanten moeten.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Forum Admin donderdag 27 april 2017 @ 13:16:53 #12
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_170519587
Gelukkig heb ik op de piratenpartij gestemd.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_170520196
Dat krijg je ervan als mensen keer op keer in de leugens van de vvd trappen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_170520289
Ik heb VVD gestemd, maar ik vind kilometerheffing dikke prima.
pi_170520339
Iets verzinnen (belofte) en dan boos worden _O- _O-

Allemaal kloos van Iwanius en vogeltjesdans?
pi_170520412
De illusie dat er überhaupt één partij beloftes kan waarmaken is wel schattig maar hopeloos naïef. Geen enkele partij kan het overgrote deel van de beloftes waarmaken, omdat Nederland een coalitieland is.
pi_170520445
VVD wat een bazen club _O_
Volgende verkiezingen weer de grootste partij. _O-
pi_170520618
Mooi zo.
Puntjes.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 27 april 2017 @ 14:18:11 #19
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_170520944
quote:
14s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:41 schreef spiritusbus het volgende:
Ik heb VVD gestemd, maar ik vind kilometerheffing dikke prima.
Je beseft dat we allang kilometerheffing hebben en er geen eerlijker systeem is dan nu?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:30:32 #20
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_170521094
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:18 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je beseft dat we allang kilometerheffing hebben en er geen eerlijker systeem is dan nu?
Wat is er eerlijk aan wegenbelasting betalen of je nou rijdt of niet?
  donderdag 27 april 2017 @ 14:31:13 #21
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170521098
quote:
5s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat is er eerlijk aan wegenbelasting betalen of je nou rijdt of niet?
Ik denk dat hij doelt op de accijns op brandstof
  donderdag 27 april 2017 @ 14:32:31 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_170521117
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik denk dat hij doelt op de accijns op brandstof
Dat begrijp ik. Maar een gedeelte van de kosten zijn dus ook vast.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:34:08 #23
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170521145
quote:
2s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:32 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. Maar een gedeelte van de kosten zijn dus ook vast.
En vervalt die motorrijtuigenbelasting als er een kilometerheffing komt? Hoe werkt dat dan / gaat dat werken? Ik heb dat niet gevolgd :P
  donderdag 27 april 2017 @ 14:34:48 #24
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_170521156
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:34 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En vervalt die motorrijtuigenbelasting als er een kilometerheffing komt? Hoe werkt dat dan / gaat dat werken? Ik heb dat niet gevolgd :P
Volgens mij is het plan om de motorrijtuigenbelasting variabel te maken op basis van hoeveel kilometer je rijdt.
  donderdag 27 april 2017 @ 14:36:14 #25
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170521181
quote:
2s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

Volgens mij is het plan om de motorrijtuigenbelasting variabel te maken op basis van hoeveel kilometer je rijdt.
Ah, dat klinkt in beginsel wel logisch/eerlijk, hoewel ik ook las dat 'uit onderzoek' blijkt dat het niet werkt
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 27 april 2017 @ 14:37:00 #26
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_170521198
quote:
5s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat is er eerlijk aan wegenbelasting betalen of je nou rijdt of niet?
Dat inderdaad niet. Maar je kunt prima per kilometer belasten door brandstofaccijns. En niet door andere vage middelen, Want daarmee weet je dat je duurder uit gaat zijn.

Voor die 15,- per maand die je aan wegenbelasting spaart krijg je net 10 liter benzine. Daar kom je 150 km per maand mee. Jippiekajee, Vette winst hoor.

Reken je dat om naar belasting per km, dan zou de kilometerheffing niet meer dan 10 cent per km mogen zijn. Bovenop de brandstof natuurlijk. Reken maar dat het allemaal vies duurder uit zal vallen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_170521234
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:37 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat inderdaad niet. Maar je kunt prima per kilometer belasten door brandstofaccijns. En niet door andere vage middelen, Want daarmee weet je dat je duurder uit gaat zijn.

Voor die 15,- per maand die je aan wegenbelasting spaart krijg je net 10 liter benzine. Daar kom je 150 km per maand mee. Jippiekajee, Vette winst hoor.

Reken je dat om naar belasting per km, dan zou de kilometerheffing niet meer dan 10 cent per km mogen zijn. Bovenop de brandstof natuurlijk. Reken maar dat het allemaal vies duurder uit zal vallen.
En hoe doe je dat met mensen die over de grens gaan tanken?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 27 april 2017 @ 14:44:00 #28
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_170521286
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:39 schreef Beach het volgende:

[..]

En hoe doe je dat met mensen die over de grens gaan tanken?
Dat kan, dat heb je nu ook al. Dat probleem pakt de overheid ook niet aan. Dus waarom zou dat nu ineens wel een argument zijn.

Als ik zeker wist dat het duurder zou worden, okee. Maar leer mij deze klootzakken van het kabinet kennen. Ze veranderen alleen maar iets als hen dat geld oplevert. De olieprijs is al jaren laag dus accijnsverhoging zit er niet in, dus wat doen ze? Juist.

Je zal verdorie maar 100 km naar je werk moeten of loodgieter zzp-er zijn die afhankelijk is van zijn bus.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 27 april 2017 @ 14:47:07 #29
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_170521321
Als je de accijns op brandstof verhoogt, heb je bovendien meteen de buitenlandse automobilist erbij.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 27 april 2017 @ 15:05:10 #30
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_170521622
Oh sorry rekenfoutje. Voor 35,- wegenbelasting per maand betaal ik voor 20000 km per jaar 0.021 per kilometer. Groenlinks zit al op 3 cent. Met andere woorden: het deel wat vroeger wegenbelasting was, wordt 50% duurder. Maar reken maar op veel meer want groenlink.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_170522683
Wanneer de VVD 76 zeteltjes halen kunnen ze hun beloftes waarmaken. Als ze een coalitie moeten vormen zullen er beloftes sneuvelen. Logisch.

Als er een kilometerheffing komt hoop ik echt dat het alleen om gereden kilometers gaat. Bureaucratie en regeltjes hebben we al genoeg. Kan je straks met nog meer variabelen rekening houden als je ergens heen moet.
"Het is nu zo laat en ik moet daarheen, maar als ik die snelweg neem kost het me zoveel extra. Als ik nog zolang wacht dan is het goedkoper, is dat het waard? Wacht om welke stukje weg ging het ook alweer? Even googelen, kut geen verbinding. Oh wacht, ik schaam me voor mijn bestemming, wie kan dat allemaal inzien?"

Oh en wacht eens, dit soort regelingen treft een bepaalde groep meer dan een andere groep, dat is tegenwoordig toch discriminatie en racisme? Dat is het aanmoedigen van het leren Nederlandse taal voor uitkeringstrekkers ten slotte ook.
  donderdag 27 april 2017 @ 16:18:40 #32
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_170522734
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh sorry rekenfoutje. Voor 35,- wegenbelasting per maand betaal ik voor 20000 km per jaar 0.021 per kilometer. Groenlinks zit al op 3 cent. Met andere woorden: het deel wat vroeger wegenbelasting was, wordt 50% duurder. Maar reken maar op veel meer want groenlink.
20.000 km per jaar is dan ook meer dan het gemiddelde, gok ik zo.
pi_170522845
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 13:36 schreef Aiciu het volgende:
Dat krijg je ervan als mensen keer op keer in de leugens van de vvd trappen.
Iedereen in de politiek liegt.

Om een goede keuze te kunnen maken bij het stemmen, moet je verstand hebben van politiek. Dat hebben alleen mensen min of meer met een studie politicologie. En ook dan moet je maar afgaan op je gevoel wat het beste is of het minst slecht.

Een land besturen is een heel complex iets.

Daarbij heeft de media veel invloed. Rutte doet bij wijze van spreke 9 van de 10 dingen goed. Maar de dingen die fout gaan, komen in de media.
pi_170522880
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh sorry rekenfoutje. Voor 35,- wegenbelasting per maand betaal ik voor 20000 km per jaar 0.021 per kilometer. Groenlinks zit al op 3 cent. Met andere woorden: het deel wat vroeger wegenbelasting was, wordt 50% duurder. Maar reken maar op veel meer want groenlink.
Redeneer jij alleen in je eigen belang of denk je ook dat de maatregelen die GroenLinks wil treffen ook te weinig effectief zijn voor het milieu?
  donderdag 27 april 2017 @ 16:58:51 #35
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170523348
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh sorry rekenfoutje. Voor 35,- wegenbelasting per maand betaal ik voor 20000 km per jaar 0.021 per kilometer. Groenlinks zit al op 3 cent. Met andere woorden: het deel wat vroeger wegenbelasting was, wordt 50% duurder. Maar reken maar op veel meer want groenlink.
Het gemiddelde zou 10.000 km per jaar zijn. Als de regering-to-be er geen extra geld uit wil slaan, kun je ervanuit gaan dat je met 20 dkm/j het dubbele gaat betalen.

En aangezien je ervanuit kan gaan dat de regering er wel extra geld uit wil halen, kun je rekenen op meer dan het dubbele.
pi_170523809
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 10:28 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Meer rijden is meer accijns, en dikkere auto is meer verbruik dus weereer accijns. Wat begrijp je daar niet aan?

Gebruik betaal je bij afname. En er is iets eerlijker dan het huidige systeem.
Tijd en locatie beprijzen, zoals ik zei, lukt niet met accijns. Daarnaast gaan steeds meer voertuigen over op elektrisch waardoor men de terugloop in accijnzen ook zal willen compenseren.

VVD wil dit stiekem ook graag, GL geeft ze het excuus om het door te voeren.

Wat is jouw oplossing voor de fileproblematiek?
pi_170523834
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als je de accijns op brandstof verhoogt, heb je bovendien meteen de buitenlandse automobilist erbij.
De buitenlandse automobilist kan heel NL door zonder te tanken.
  donderdag 27 april 2017 @ 18:09:19 #38
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_170524710
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:27 schreef MaGNeT het volgende:
Wat is jouw oplossing voor de fileproblematiek?
Het mobiliteitsprobleem oplossen door 1 modus praktisch uit te schakelen via kilometerheffing... ja, dat is echt een oplossing 8)7
pi_170524916
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 18:09 schreef OEM het volgende:

[..]

Het mobiliteitsprobleem oplossen door 1 modus praktisch uit te schakelen via kilometerheffing... ja, dat is echt een oplossing 8)7
Nee, maar serieus, wat voor andere oplossingen zijn er om van de files af te komen?

Als je naar de toekomst kijkt zijn een paar dingen vrij zeker:

- elektrische auto's krijgen een groter marktaandeel
- inkomsten uit accijnzen gaan afnemen

In de ochtendspits bestaat zo'n 45% van al het verkeer uit woon- werkverkeer of zakelijke bezoeken.
In de avondspits ligt dit zelfs maar op 30%.

Wat je wil stimuleren is dat mensen die niet perse rond spitstijd op de weg hoeven te zijn, op een eerder of later tijdstip reizen.

De capaciteit van ons wegennet is groot genoeg, we willen echter allemaal rond hetzelfde moment de weg op en dat lukt niet.

Hoe verander je dat? Door rijden buiten de spits goedkoper te maken en tijdens de spits duurder.
Maar ook door werktijden flexibeler te maken, meer thuiswerken (al is dat voor veel beroepen niet mogelijk), etc.

Een andere optie is nóg meer asfalt aanleggen, je blijft dan echter bottlenecks houden waar geen ruimte meer is om uit te breiden, zoals rond op- en afritten bij grote, drukke steden.

Maar ook dat zal betaald moeten worden door nog hogere belastingen, want hoewel de auto een echte melkkoe is, zijn de opbrengsten al bij voorbaat gereserveerd voor andere gaten in de begroting.

Tijdens de crisis namen de files ineens af. Een paar procent minder verkeer en ineens blijkt dat het wegennet het veel beter aankon. Als je dus een paar procent van de reizigers uit de spits weet te houden, zit je al dicht bij een oplossing. Liefst meer natuurlijk.

Prima als je mijn ideeën wil afbranden maar kom dan ook met alternatieven ipv visieloos in de "ja maar verandering" modus te schieten.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-04-2017 18:23:50 ]
pi_170527748
Terechte klacht
pi_170528332
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tijd en locatie beprijzen, zoals ik zei, lukt niet met accijns. Daarnaast gaan steeds meer voertuigen over op elektrisch waardoor men de terugloop in accijnzen ook zal willen compenseren.

VVD wil dit stiekem ook graag, GL geeft ze het excuus om het door te voeren.

Wat is jouw oplossing voor de fileproblematiek?
Je kan mensen wel laten betalen omdat ze in de spits reizen ipv er voor of er na. Wie heb je daar mee?

De mensen die wat slechtere banen hebben en dus geen flexibele werktijden hebben of de mensen die beter betaald wordt en vaak flexibel zijn qua werktijden ....
pi_170528394
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 20:13 schreef Ice2015 het volgende:
Terechte klacht
Nee
pi_170531941
Sowieso mensen die denken dat punten 'ruilen' met andere partijen om een coalitie te kunnen vormen je ziel verkopen is :')
Als de VVD 75 zetels zou hebben konden ze alles uitvoeren wat ze maar wilden, tot die tijd blijft het oud-Hollandsch polderen dat de klok slaat.

Ik heb dit trouwens op de basisschool geleerd.
Ga weg
pi_170536491
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:33 schreef jorawesome het volgende:
Ik citeer van de site van de VVD:

[..]

Ze liegen natuurlijk weer over de motieven, hypocrisie zijn we van die centenkrenterige nepliberalen die niet willen investeren in de maatschappij wel gewend.
De simpele realiteit is dat de rijkste mensen het meest benadeeld zouden worden (die rijden het meest, hebben de auto's die het meeste brandstof verbruiken...) door zo'n rekeningrijden en dat ze het daarom niet willen. Logisch, maar zeg dat dan gewoon eerlijk in plaats van met zo'n bullshitwindowdressing te komen. Lafbekken!

Ik vind een kilometerheffing prima zolang voor iemand die het modale aantal kilometers rijdt de vaste belasting evenredig daalt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_170536966
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 03:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze liegen natuurlijk weer over de motieven, hypocrisie zijn we van die centenkrenterige nepliberalen die niet willen investeren in de maatschappij wel gewend.
De simpele realiteit is dat de rijkste mensen het meest benadeeld zouden worden (die rijden het meest, hebben de auto's die het meeste brandstof verbruiken...) door zo'n rekeningrijden en dat ze het daarom niet willen. Logisch, maar zeg dat dan gewoon eerlijk in plaats van met zo'n bullshitwindowdressing te komen. Lafbekken!

Ik vind een kilometerheffing prima zolang voor iemand die het modale aantal kilometers rijdt de vaste belasting evenredig daalt.
Ik denk dat de rijksten hier juist van gaan profiteren.

De sportauto en het boodschappenwagentje waar weinig kilometers mee worden gereden zullen minder worden belast.
pi_170537032
quote:
5s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:30 schreef Tijn het volgende:
Wat is er eerlijk aan wegenbelasting betalen of je nou rijdt of niet?
Dat je in ruil daarvoor wel te alle tijden toegang hebt tot het hele wegennetwerk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170537280
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 10:30 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je zal maar zzp loodgieter zijn en dagelijks met je gereedschap en 20 meter leidingen met de bus naar je klanten moeten.
Dan gebruik je de weg meer dan iemand die 2x per week z'n boodschappen doet maar betaal je op dit moment net zoveel of minder wegenbelasting (ivm gunstige belastingen voor bedrijfsbusjes).
pi_170537283
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2017 07:28 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat je in ruil daarvoor wel te alle tijden toegang hebt tot het hele wegennetwerk.
Dat heb je met kilometerheffing ook.
pi_170537300
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 21:33 schreef jorawesome het volgende:
Ik citeer van de site van de VVD:

[quote]
DE KILOMETERHEFFING WERKT NIET.
Wij waren, zijn en blijven tegen de kilometerheffing. Uit onderzoek blijkt dat het helemaal niet werkt. Het is bovendien niet eerlijk. Kilometerheffing jaagt mensen die gewoon naar hun werk, huis of familie willen rijden alleen maar op kosten.
[/quote]

Haha, VVD.
Ben wel benieuwd welk onderzoek dat was en welke uitvoering ze onderzocht hebben.

Als je een vast tarief voor de kilometerheffing hebt, dus zonder beprijzing op basis van "plaats en tijd", dan zal het inderdaad niet het gewenste effect hebben.

Als je een systeem kiest waarbij rijden buiten de spits goedkoper is, dan prikkel je die 45 tot 70% die nu niets te zoeken heeft in de spits om op een ander tijdstip in de auto te stappen.
pi_170537314
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:09 schreef MaGNeT het volgende:
Dat heb je met kilometerheffing ook.
Klopt, maar een vaste component die losstaat van gebruik is toch niet zo vreemd. De kosten van de vervaardiging en instandhouding van dat wegennetwerk kennen immers ook niet alleen variabele componenten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170537350
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:15 schreef nostra het volgende:

[..]

Klopt, maar een vaste component die losstaat van gebruik is toch niet zo vreemd. De kosten van de vervaardiging en instandhouding van dat wegennetwerk kennen immers ook niet alleen variabele componenten.
Haha, nee, maar je werkt alleen mee aan de slijtage van datzelfde wagennetwerk als je gebruik maakt van dat wegennetwerk.

Rij je als vertegenwoordiger 80.000km per jaar dan is het belachelijk dat je net zoveel wegenbelasting voor een gelijke auto betaalt als iemand die maar 1.000km per jaar rijdt.

En verder, kilometerbeprijzing op basis van "plaats en tijd" is het enige antwoord op files wat ik tot nu toe gezien heb.
Als iemand met een beter idee komt in strijd tegen de files, dan hoor ik dat graag.
pi_170537451
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

.

En verder, kilometerbeprijzing op basis van "plaats en tijd" is het enige antwoord op files wat ik tot nu toe gezien heb.
Als iemand met een beter idee komt in strijd tegen de files, dan hoor ik dat graag.
Net zoals de accijns op tabak? Ontmoedigend maar niet ontmoedigend genoeg want er moet wel meer geld in het kaasje komen.

Jij gaat straks een uur later je zoon naar de voetbal brengen want dat scheelt je vijf cent? Je denkt dat tante Agaath ook twee uur later verstrekt zodat ze na de spits vertrekt en dat x cent scheelt...?

Nee ik geloof ee niks van
pi_170537515
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Net zoals de accijns op tabak? Ontmoedigend maar niet ontmoedigend genoeg want er moet wel meer geld in het kaasje komen.

Jij gaat straks een uur later je zoon naar de voetbal brengen want dat scheelt je vijf cent? Je denkt dat tante Agaath ook twee uur later verstrekt zodat ze na de spits vertrekt en dat x cent scheelt...?

Nee ik geloof ee niks van
Vreemde vergelijking, tabak hoort bij een verslaving, rokers roken sowieso wel.

Er zullen altijd mensen zijn die afspraken hebben waardoor ze op een bepaalde tijd ergens moeten zijn. Die mensen jaag je niet uit de spits met een "plaats en tijd" beprijzing.

En voor tante Agaath is het een keuze. Ze kan om half 9 uur op pad naar tante Greta of ze vertrekt om half 10, als de spits grotendeels over is en het tarief lager is.

De meeste voetbaltrainingen en wedstrijden zijn overigens buiten de spits of in de weekenden, niet het beste voorbeeld.

Verder, als jij stelt dat dit niet werkt, wat is jouw oplossing tegen het fileprobleem?
pi_170537519
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:19 schreef MaGNeT het volgende:
Rij je als vertegenwoordiger 80.000km per jaar dan is het belachelijk dat je net zoveel wegenbelasting voor een gelijke auto betaalt als iemand die maar 1.000km per jaar rijdt.
Je betaalt niet evenveel belasting in totaal, want je accijns ligt al veel hoger.

Ik vind het vreemder als die vertegenwoordiger zijn 80.000 km. op dezelfde hoofdwegen maakt en daarvoor 80x meer moet betalen dan iemand die 10 keer per jaar een toertocht maakt door het Groene Hart, Zeeland, de Afsluitdijk en langs de Friese meren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170537549
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:39 schreef nostra het volgende:

[..]

Je betaalt niet evenveel belasting in totaal, want je accijns ligt al veel hoger.

Ik vind het vreemder als die vertegenwoordiger zijn 80.000 km. op dezelfde hoofdwegen maakt en daarvoor 80x meer moet betalen dan iemand die 10 keer per jaar een toertocht maakt door het Groene Hart, Zeeland, de Afsluitdijk en langs de Friese meren.
Waarom vind je dat vreemder? Die vertegenwoordiger verdient z'n geld ten koste van dat asfalt en betaalt ondanks dat voor z'n dikke zware diesel maar 1 tot 2 cent per kilometer aan wegenbelasting, terwijl tante Agaath die maar 1000km met haar Aygo rijdt, 48 cent per kilometer kwijt is.

Ik zeg: betalen voor de kilometers die je maakt en doe je dat buiten de spits, dan is het goedkoper. Reken maar dat de files gaan afnemen.
pi_170537604
quote:
http://www.hartvannederla(...)an-miljard-per-jaar/

Files kosten Nederland meer dan miljard per jaar

23 november 2016

Files zadelden ondernemers in ons land vorig jaar op met een strop van in totaal 1,1 miljard euro, ruim een kwart meer dan in 2014. Dat blijkt uit onderzoek van drie brancheorganisaties in de transport en logistiek, EVO, Fenedex en TLN.

Ondernemers in Zuid-Holland lijden volgens het onderzoek de meeste economische schade als gevolg van files. Van de twintig ‘duurste’ files in ons land, staan er acht in die provincie. Het knelpunt dat de meeste schade veroorzaakt, is de A15 tussen knooppunt Ridderkerk en Gorinchem (11,4 miljoen euro), gevolgd door de A13 tussen de knooppunten Ypenburg en Kleinpolderplein (11,2 miljoen euro).

EVO, Fenedex en TLN noemen de cijfers “alarmerend” en roepen het kabinet op te investeren in meer en slimmere wegen. De Tweede Kamer debatteert volgende week maandag over de begroting voor infrastructuur.
pi_170537618
Als de VVD dit gaat doen dan ben ik benieuwd naar de verkiezingen volgend jaar _O-
pi_170537646
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:52 schreef Harmankardon het volgende:
Als de VVD dit gaat doen dan ben ik benieuwd naar de verkiezingen volgend jaar _O-
Wat is jouw voorstel tegen het fileprobleem?
pi_170537673
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat is jouw voorstel tegen het fileprobleem?
thuiswerken to the max
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_170537690
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat is jouw voorstel tegen het fileprobleem?
Ik zie geen probleem en ik sta zelf heel veel in de file :s)
pi_170538142
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:42 schreef MaGNeT het volgende:
Waarom vind je dat vreemder?
Omdat de kosten per kilometer voor dat laatste geval ook veel hoger zijn dan het eerste.

quote:
Ik zeg: betalen voor de kilometers die je maakt en doe je dat buiten de spits, dan is het goedkoper. Reken maar dat de files gaan afnemen.
Welnee. Dat hele idee van de maakbare samenleving met dit soort incentives, net als de doorwerkbonus, is leuk aan de tekentafel in Den Haag, maar gaat echt niet zoveel effect sorteren. Er kleven namelijk al grote kosten en nadelen aan in de file staan en toch doen we dat met zijn allen nog steeds. Daar levert ¤ 1,40 voordeel als je de rit op een ander tijdstip zou maken echt geen bijdrage aan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170538448
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:57 schreef Joene het volgende:

[..]

thuiswerken to the max
Verkoopmedewerkers, stratenmakers, scheepsbouwers en bouwvakkers zie ik niet zo snel thuiswerken. En dat is maar een greep uit de beroepen die daar wat minder geschikt voor zijn.

Niet iedereen heeft een kantoorbaan.

Ben het wel met je eens, als thuiswerken een optie is; doe het.
pi_170538480
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 09:38 schreef nostra het volgende:

[..]

Omdat de kosten per kilometer voor dat laatste geval ook veel hoger zijn dan het eerste.

[..]

Welnee. Dat hele idee van de maakbare samenleving met dit soort incentives, net als de doorwerkbonus, is leuk aan de tekentafel in Den Haag, maar gaat echt niet zoveel effect sorteren. Er kleven namelijk al grote kosten en nadelen aan in de file staan en toch doen we dat met zijn allen nog steeds. Daar levert ¤ 1,40 voordeel als je de rit op een ander tijdstip zou maken echt geen bijdrage aan.
Dat is jouw mening. Voor mij zou het wel degelijk een prikkel zin om niet belangrijke dingen op een ander tijdstip te doen, zoals boodschappen doen.

Je hoeft ook maar een klein percentage van de automobilisten uit de spits te houden om files op te lossen. Dat zagen we tijdens de crisis, een paar procent minder verkeer en het aantal files nam flink af. Het kabinet dacht zelfs al dat al dat extra asfalt z'n vruchten begon af te werpen... Nu de crisis voorbij is, blijkt dat wat te optimistisch gedacht...
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 28 april 2017 @ 11:00:06 #64
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_170539379
quote:
2s.gif Op donderdag 27 april 2017 16:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

20.000 km per jaar is dan ook meer dan het gemiddelde, gok ik zo.
Jij komt niet vaak buiten he?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 28 april 2017 @ 11:02:40 #65
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_170539408
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De buitenlandse automobilist kan heel NL door zonder te tanken.
Als hij toevallig net voor de grens nog gauw even getankt heeft ja. Maar Duitse grens - Zandvoort en terug red je niet met een tank.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 28 april 2017 @ 11:08:03 #66
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_170539511
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 08:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat is jouw voorstel tegen het fileprobleem?
Je weet dat veel files worden veroorzaakt door bepaalde wegconstructies? Onoverzichtelijke bochten, wegversmalling, optische beperkingen, in en uitvoegen.
Beste voorbeeld is Leende Eindhoven. 1 onoverzichtelijke bocht en alles staat stil. Daarna rijdt het weer door. Was op de kruisberg bij Maastricht ook zo, en nog steeds. Dat ligt niet aan de drukte maar aan dat onoverzichtelijke situaties onvoorspelbaar rijgedrag creëren.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_170539516
Je moet werkgevers stimuleren om het thuiswerken meer toe te laten staan maar grotendeel van de werkgevers vertrouwd hun werknemer niet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_170540170
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:08 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je weet dat veel files worden veroorzaakt door bepaalde wegconstructies? Onoverzichtelijke bochten, wegversmalling, optische beperkingen, in en uitvoegen.
Beste voorbeeld is Leende Eindhoven. 1 onoverzichtelijke bocht en alles staat stil. Daarna rijdt het weer door. Was op de kruisberg bij Maastricht ook zo, en nog steeds. Dat ligt niet aan de drukte maar aan dat onoverzichtelijke situaties onvoorspelbaar rijgedrag creëren.
Het is geen geheim dat invoegstroken, versmallingen en andere vage situaties files in de hand werken.
Maar dat is niet altijd op te lossen zonder een halve wijk, bedrijventerrein af te breken of een natuurgebied / beschermd monument op te offeren, daarnaast staan er ook gewoon files omdat er met auto's zijn dan dat een stad kan verwerken. Afritten bij Utrecht, Hilversum, Hoofddorp, Almere, etc staan vaak muurvast omdat er gewoon teveel verkeer een stad in wil.

Het zal dus vast een deeloplossing zijn om meer van die knelpunten aan te pakken.

Het aanleggen en/of verleggen van asfalt varieert echter van 10.000.000 tot meer dan 100.000.000 per kilometer als er veel aanpassingen gedaan moeten worden, bijvoorbeeld om geluidsnormen te halen, verdiept te leggen, viaducten vervangen moeten worden, etc.

Dan kan je kiezen om voor honderden miljarden al die knelpunten aan te gaan passen, waarna blijkt dat de verkeerstoename die investeringen weer ongedaan heeft gemaakt of je kan kijken of je verkeer beter kan spreiden over de dag.

Want hoe je het ook wendt of keert, ondanks alle investeringen in het asfalt de afgelopen 30 jaar, is de filedruk toegenomen.

Het eerder genoemde thuiswerken stimuleren is uiteraard ook prima.
Voor mijn werk moet ik vaak naar klanten toe maar als ik iets op afstand kan doen, maakt mijn werkgever er geen probleem van als ik dat vanuit huis doe.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 28-04-2017 11:54:28 ]
pi_170542564
Mijn zorgen gaan eigenlijk alleen over de handhaving in de praktijk. Ik citeer van de site van de NOS:
quote:
Anders dan bij rekeningrijden heb je bij dit voorstel geen kastje in de auto en meetpunten op de weg nodig. De enige voorwaarde is dat autobezitters jaarlijks hun kilometerstand doorgeven aan de overheid.
Bron: http://nos.nl/artikel/217(...)jou-gaan-kosten.html

Dus als ik ff een schroevendraaiertje pak, dan hoef ik niet zoveel te betalen??

Dit plan is in mijn ogen gedoemd om te mislukken..
pi_170549386
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 14:06 schreef jorawesome het volgende:
Mijn zorgen gaan eigenlijk alleen over de handhaving in de praktijk. Ik citeer van de site van de NOS:

[..]

Bron: http://nos.nl/artikel/217(...)jou-gaan-kosten.html

Dus als ik ff een schroevendraaiertje pak, dan hoef ik niet zoveel te betalen??

Dit plan is in mijn ogen gedoemd om te mislukken..
Nou, dat zal een succes zijn. Genoeg auto's waar de kilometerteller niet telt.
M'n vorige Volvo had al zo'n hoge stand dat de teller het begaf (bekend VDO tandwielkwaaltje).

Werkende kilometerteller is ook niet verplicht voor APK, alleen snelheidsmeter moet werken.

quote:
" Personenauto’s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is ".
Ik had hoop maar op deze manier is het een slecht systeem.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 28-04-2017 19:47:52 ]
pi_170549477
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:02 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Als hij toevallig net voor de grens nog gauw even getankt heeft ja. Maar Duitse grens - Zandvoort en terug red je niet met een tank.
Niet alle Duitsers rijden in een Panzer VIII Maus...
pi_170549516
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 11:02 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Als hij toevallig net voor de grens nog gauw even getankt heeft ja. Maar Duitse grens - Zandvoort en terug red je niet met een tank.
Emmerik - Zandvoort is maar 164km x 2 = 328km

Nettetaal - Zandvoort is 215km x2 = 430km

Meppen - Zandvoort is 245km x 2 = 490km

Zelfs met een kleine 50 liter tank en een stevig 1 op 10 gebruik red je dat met gemak, desnoods gooi je er in Zandvoort 10 liter bij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')