quote:DE KILOMETERHEFFING WERKT NIET.
Wij waren, zijn en blijven tegen de kilometerheffing. Uit onderzoek blijkt dat het helemaal niet werkt. Het is bovendien niet eerlijk. Kilometerheffing jaagt mensen die gewoon naar hun werk, huis of familie willen rijden alleen maar op kosten.
Want met brandstof kun je tijd en locatie beprijzen?quote:Op woensdag 26 april 2017 21:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Kilometerheffing bestaat al lang aan de pomp.
Dat ze toch mee willen gaan met de heffing en groenlink om toch maar een kabinet mogelijk te maken.quote:Op woensdag 26 april 2017 21:33 schreef Joene het volgende:
en welke belofte is nu precies gebroken ?
Meer rijden is meer accijns, en dikkere auto is meer verbruik dus weereer accijns. Wat begrijp je daar niet aan?quote:Op woensdag 26 april 2017 22:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Want met brandstof kun je tijd en locatie beprijzen?
Jij betaalt sowieso niets bij de pomp, je storneert altijd alles.
Je zal maar zzp loodgieter zijn en dagelijks met je gereedschap en 20 meter leidingen met de bus naar je klanten moeten.quote:Op woensdag 26 april 2017 21:43 schreef LompeHork het volgende:
Vraag me af wat ze gaan doen met de beroepen waarin men afhankelijk is van vervoer.
Je beseft dat we allang kilometerheffing hebben en er geen eerlijker systeem is dan nu?quote:Op donderdag 27 april 2017 13:41 schreef spiritusbus het volgende:
Ik heb VVD gestemd, maar ik vind kilometerheffing dikke prima.
Wat is er eerlijk aan wegenbelasting betalen of je nou rijdt of niet?quote:Op donderdag 27 april 2017 14:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je beseft dat we allang kilometerheffing hebben en er geen eerlijker systeem is dan nu?
Ik denk dat hij doelt op de accijns op brandstofquote:Op donderdag 27 april 2017 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is er eerlijk aan wegenbelasting betalen of je nou rijdt of niet?
Dat begrijp ik. Maar een gedeelte van de kosten zijn dus ook vast.quote:Op donderdag 27 april 2017 14:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik denk dat hij doelt op de accijns op brandstof
En vervalt die motorrijtuigenbelasting als er een kilometerheffing komt? Hoe werkt dat dan / gaat dat werken? Ik heb dat niet gevolgdquote:Op donderdag 27 april 2017 14:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar een gedeelte van de kosten zijn dus ook vast.
Volgens mij is het plan om de motorrijtuigenbelasting variabel te maken op basis van hoeveel kilometer je rijdt.quote:Op donderdag 27 april 2017 14:34 schreef hugecooll het volgende:
[..]
En vervalt die motorrijtuigenbelasting als er een kilometerheffing komt? Hoe werkt dat dan / gaat dat werken? Ik heb dat niet gevolgd
Ah, dat klinkt in beginsel wel logisch/eerlijk, hoewel ik ook las dat 'uit onderzoek' blijkt dat het niet werktquote:Op donderdag 27 april 2017 14:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is het plan om de motorrijtuigenbelasting variabel te maken op basis van hoeveel kilometer je rijdt.
Dat inderdaad niet. Maar je kunt prima per kilometer belasten door brandstofaccijns. En niet door andere vage middelen, Want daarmee weet je dat je duurder uit gaat zijn.quote:Op donderdag 27 april 2017 14:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is er eerlijk aan wegenbelasting betalen of je nou rijdt of niet?
En hoe doe je dat met mensen die over de grens gaan tanken?quote:Op donderdag 27 april 2017 14:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat inderdaad niet. Maar je kunt prima per kilometer belasten door brandstofaccijns. En niet door andere vage middelen, Want daarmee weet je dat je duurder uit gaat zijn.
Voor die 15,- per maand die je aan wegenbelasting spaart krijg je net 10 liter benzine. Daar kom je 150 km per maand mee. Jippiekajee, Vette winst hoor.
Reken je dat om naar belasting per km, dan zou de kilometerheffing niet meer dan 10 cent per km mogen zijn. Bovenop de brandstof natuurlijk. Reken maar dat het allemaal vies duurder uit zal vallen.
Dat kan, dat heb je nu ook al. Dat probleem pakt de overheid ook niet aan. Dus waarom zou dat nu ineens wel een argument zijn.quote:Op donderdag 27 april 2017 14:39 schreef Beach het volgende:
[..]
En hoe doe je dat met mensen die over de grens gaan tanken?
20.000 km per jaar is dan ook meer dan het gemiddelde, gok ik zo.quote:Op donderdag 27 april 2017 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh sorry rekenfoutje. Voor 35,- wegenbelasting per maand betaal ik voor 20000 km per jaar 0.021 per kilometer. Groenlinks zit al op 3 cent. Met andere woorden: het deel wat vroeger wegenbelasting was, wordt 50% duurder. Maar reken maar op veel meer want groenlink.
Iedereen in de politiek liegt.quote:Op donderdag 27 april 2017 13:36 schreef Aiciu het volgende:
Dat krijg je ervan als mensen keer op keer in de leugens van de vvd trappen.
Redeneer jij alleen in je eigen belang of denk je ook dat de maatregelen die GroenLinks wil treffen ook te weinig effectief zijn voor het milieu?quote:Op donderdag 27 april 2017 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh sorry rekenfoutje. Voor 35,- wegenbelasting per maand betaal ik voor 20000 km per jaar 0.021 per kilometer. Groenlinks zit al op 3 cent. Met andere woorden: het deel wat vroeger wegenbelasting was, wordt 50% duurder. Maar reken maar op veel meer want groenlink.
Het gemiddelde zou 10.000 km per jaar zijn. Als de regering-to-be er geen extra geld uit wil slaan, kun je ervanuit gaan dat je met 20 dkm/j het dubbele gaat betalen.quote:Op donderdag 27 april 2017 15:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh sorry rekenfoutje. Voor 35,- wegenbelasting per maand betaal ik voor 20000 km per jaar 0.021 per kilometer. Groenlinks zit al op 3 cent. Met andere woorden: het deel wat vroeger wegenbelasting was, wordt 50% duurder. Maar reken maar op veel meer want groenlink.
Tijd en locatie beprijzen, zoals ik zei, lukt niet met accijns. Daarnaast gaan steeds meer voertuigen over op elektrisch waardoor men de terugloop in accijnzen ook zal willen compenseren.quote:Op donderdag 27 april 2017 10:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Meer rijden is meer accijns, en dikkere auto is meer verbruik dus weereer accijns. Wat begrijp je daar niet aan?
Gebruik betaal je bij afname. En er is iets eerlijker dan het huidige systeem.
De buitenlandse automobilist kan heel NL door zonder te tanken.quote:Op donderdag 27 april 2017 14:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Als je de accijns op brandstof verhoogt, heb je bovendien meteen de buitenlandse automobilist erbij.
Het mobiliteitsprobleem oplossen door 1 modus praktisch uit te schakelen via kilometerheffing... ja, dat is echt een oplossingquote:Op donderdag 27 april 2017 17:27 schreef MaGNeT het volgende:
Wat is jouw oplossing voor de fileproblematiek?
Nee, maar serieus, wat voor andere oplossingen zijn er om van de files af te komen?quote:Op donderdag 27 april 2017 18:09 schreef OEM het volgende:
[..]
Het mobiliteitsprobleem oplossen door 1 modus praktisch uit te schakelen via kilometerheffing... ja, dat is echt een oplossing
Je kan mensen wel laten betalen omdat ze in de spits reizen ipv er voor of er na. Wie heb je daar mee?quote:Op donderdag 27 april 2017 17:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tijd en locatie beprijzen, zoals ik zei, lukt niet met accijns. Daarnaast gaan steeds meer voertuigen over op elektrisch waardoor men de terugloop in accijnzen ook zal willen compenseren.
VVD wil dit stiekem ook graag, GL geeft ze het excuus om het door te voeren.
Wat is jouw oplossing voor de fileproblematiek?
Ze liegen natuurlijk weer over de motieven, hypocrisie zijn we van die centenkrenterige nepliberalen die niet willen investeren in de maatschappij wel gewend.quote:Op woensdag 26 april 2017 21:33 schreef jorawesome het volgende:
Ik citeer van de site van de VVD:
[..]
Ik denk dat de rijksten hier juist van gaan profiteren.quote:Op vrijdag 28 april 2017 03:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze liegen natuurlijk weer over de motieven, hypocrisie zijn we van die centenkrenterige nepliberalen die niet willen investeren in de maatschappij wel gewend.
De simpele realiteit is dat de rijkste mensen het meest benadeeld zouden worden (die rijden het meest, hebben de auto's die het meeste brandstof verbruiken...) door zo'n rekeningrijden en dat ze het daarom niet willen. Logisch, maar zeg dat dan gewoon eerlijk in plaats van met zo'n bullshitwindowdressing te komen. Lafbekken!
Ik vind een kilometerheffing prima zolang voor iemand die het modale aantal kilometers rijdt de vaste belasting evenredig daalt.
Dat je in ruil daarvoor wel te alle tijden toegang hebt tot het hele wegennetwerk.quote:Op donderdag 27 april 2017 14:30 schreef Tijn het volgende:
Wat is er eerlijk aan wegenbelasting betalen of je nou rijdt of niet?
Dan gebruik je de weg meer dan iemand die 2x per week z'n boodschappen doet maar betaal je op dit moment net zoveel of minder wegenbelasting (ivm gunstige belastingen voor bedrijfsbusjes).quote:Op donderdag 27 april 2017 10:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je zal maar zzp loodgieter zijn en dagelijks met je gereedschap en 20 meter leidingen met de bus naar je klanten moeten.
Dat heb je met kilometerheffing ook.quote:Op vrijdag 28 april 2017 07:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat je in ruil daarvoor wel te alle tijden toegang hebt tot het hele wegennetwerk.
[/quote]quote:Op woensdag 26 april 2017 21:33 schreef jorawesome het volgende:
Ik citeer van de site van de VVD:
[quote]
DE KILOMETERHEFFING WERKT NIET.
Wij waren, zijn en blijven tegen de kilometerheffing. Uit onderzoek blijkt dat het helemaal niet werkt. Het is bovendien niet eerlijk. Kilometerheffing jaagt mensen die gewoon naar hun werk, huis of familie willen rijden alleen maar op kosten.
Klopt, maar een vaste component die losstaat van gebruik is toch niet zo vreemd. De kosten van de vervaardiging en instandhouding van dat wegennetwerk kennen immers ook niet alleen variabele componenten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |