abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171266698
Wat ik ook ervaar als een voordeel van mijn werk vind ik zelf, is dat als ik klaar ben ik ook echt klaar ben. Elke minuut aanwezig betaald krijgen is ook lekker.

Overwerk komt zelden voor, uiteraard kan dat gebeuren door bv een calamiteit. Maar dat is overmacht. En heb ik gemiddeld gelukkig niet vaak aan het einde van mijn dienst.

De afwisseling zit hem in de verschillende trajecten die ik rij, praktisch heel Nederland, maar ook de rangeerdiensten. Soms erg druk, soms geen hol te doen en dan wat bijkletsen met collega's die je al weken/ maanden niet gezien hebt. Wat ook leuk is de wisselende seizoenen die je ziet op de trajecten. De zomer is totaal anders dan bv de herfst of de winter en de lente.

Uiteraard zijn er ook minder leuke kanten zoals een springer krijgen. Het gebeurt helaas maar dat maakt het werk voor mij niet minder leuk.

En ook heerlijk is geen baas die over je schouder kijkt, als je wilt hoef je je teammanager maar 2x per jaar te zien. Zolang je je werk goed doet.

Door mijn werktijden heb ik wel soms het idee dat ik gigantisch veel vrije tijd heb. Nu is dat opzich ook wel zo, ivm de adv dagen die gemiddeld om de week worden ingeroosterd.
pi_171266938
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:48 schreef Geralt het volgende:
En buiten dat is het wel gewoon een verantwoordelijke baan. Je hebt je trein vol met mensen zitten. Daar mag best een nette financiële vergoeding tegenover staan wat mij betreft.

Sterker nog, ik ben van mening dat een dergelijke baan gewoon standaard meer zou moeten opleveren dan die standaard kantoorlullo's met leaseauto en voor jou 20 anderen.

En niet gestudeerd kan je misschien wel zeggen, maar je moet er wel gewoon een opleiding voor volgen.

Ergo: doe aub niet alsof een machinist een overbetaalde nietsnut is. Met je kutleasebak. Verrekten kantoorlul. :{w
Eens, ik vind het totaal niet overbetaald.
Het blijft toch de verantwoordelijkheid voor honderden mensen en duizenden tonnen staal (bij grote goederentreinen ;) )
  zondag 28 mei 2017 @ 11:02:59 #78
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171267061
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:45 schreef DaRealDeal het volgende:
Wat ik ook ervaar als een voordeel van mijn werk vind ik zelf, is dat als ik klaar ben ik ook echt klaar ben. Elke minuut aanwezig betaald krijgen is ook lekker.

Overwerk komt zelden voor, uiteraard kan dat gebeuren door bv een calamiteit. Maar dat is overmacht. En heb ik gemiddeld gelukkig niet vaak aan het einde van mijn dienst.

De afwisseling zit hem in de verschillende trajecten die ik rij, praktisch heel Nederland, maar ook de rangeerdiensten. Soms erg druk, soms geen hol te doen en dan wat bijkletsen met collega's die je al weken/ maanden niet gezien hebt. Wat ook leuk is de wisselende seizoenen die je ziet op de trajecten. De zomer is totaal anders dan bv de herfst of de winter en de lente.

Uiteraard zijn er ook minder leuke kanten zoals een springer krijgen. Het gebeurt helaas maar dat maakt het werk voor mij niet minder leuk.

En ook heerlijk is geen baas die over je schouder kijkt, als je wilt hoef je je teammanager maar 2x per jaar te zien. Zolang je je werk goed doet.

Door mijn werktijden heb ik wel soms het idee dat ik gigantisch veel vrije tijd heb. Nu is dat opzich ook wel zo, ivm de adv dagen die gemiddeld om de week worden ingeroosterd.
Inderdaad geen manager die constant in je nek staat te hijgen. Geen adminstatieve rompslop en vergaderingen. Wel jammer dat de regels steeds strakker worden waadoor het werken in het grijs gebied steeds moeilijker word. Dat vind ik wel jammer.

Nu zit ik in een laat/ nacht rooster en hoef zelden zeer vroege diensten te draaien. Alleen in de vakantie periode en bij veel zieken draai ik zeer vroege diensten. Om vijf uur in de ochtend beginnen zodat ik om 3 uur mijn nest uit moet komen komt zelden voor. Dat soort diensten hakt er wel in op oudere leeftijd.

Een nadeel wel: Verlof krijgen is zeer moeilijk buiten de jaarlijkse inschrijving om. Je kunt niet twee weken van tevoren verlof aanvragen en het dan nog krijgen ook. Dan moet je al geluk hebben of ruilen om een collega. Zelfs met inschrijven heb ik een dag niet gegarandeerd en heb ik een collega moeyen zoeken die voor mij garant wil staan. Dan dan schrijf je dus een jaar van tevoren in.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171267183
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Inderdaad geen manager die constant in je nek staat te hijgen. Geen adminstatieve rompslop en vergaderingen. Wel jammer dat de regels steeds strakker worden waadoor het werken in het grijs gebied steeds moeilijker word. Dat vind ik wel jammer.

Nu zit ik in een laat/ nacht rooster en hoef zelden zeer vroege diensten te draaien. Alleen in de vakantie periode en bij veel zieken draai ik zeer vroege diensten. Om vijf uur in de ochtend beginnen zodat ik om 3 uur mijn nest uit moet komen komt zelden voor. Dat soort diensten hakt er wel in op oudere leeftijd.

Een nadeel wel: Verlof krijgen is zeer moeilijk buiten de jaarlijkse inschrijving om. Je kunt niet twee weken van tevoren verlof aanvragen en het dan nog krijgen ook. Dan moet je al geluk hebben of ruilen om een collega. Zelfs met inschrijven heb ik een dag niet gegarandeerd en heb ik een collega moeyen zoeken die voor mij garant wil staan. Dan dan schrijf je dus een jaar van tevoren in.
Ik heb af en toe wel de hele vroege diensten, dan sta ik een uur van te voren op. In de winter echt niet relax, maar nu in de zomer vind ik ze wel weer lekker ;-)

Qua verlof is het inderdaad vaak lastig alhoewel dat per standplaats ook wil verschillen. Ik heb een paar dagen terug verlof gevraagd voor oktober/november en dat is al goedgekeurd. Maar de zomer periode is een ander verhaal inderdaad.
Hoewel wij qua machinisten ook wel redelijk ruim zitten. Maar sinds ik hier werk heb ik eigenlijk altijd wel mijn verlof gekregen zonder problemen. Zal ook wel komen dat ik geen verlof in de zomer wil überhaupt 😉
  zondag 28 mei 2017 @ 11:20:19 #80
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171267407
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Eens, ik vind het totaal niet overbetaald.
Het blijft toch de verantwoordelijkheid voor honderden mensen en duizenden tonnen staal (bij grote goederentreinen ;) )
Het past prima bij de functie. Mensen die klagen over het salaris en zeker ook de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn knettergek.

Je hoopt voor de jongeren dat er meer bedrijven zo met hun personeel zullen omgaan. Zolang je gezond blijft en je werk uitvoerd zoals dat van NS verlangd word heb je een ongekende zekerheid. Jongeren met een mbo kunnen zo een bestaan opbouwen. Geen flex contracten etc.
Het is nog een van de weinige werkgevers die geven om hun personeel. En dat wil wel wat zeggen in deze tijd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 28 mei 2017 @ 11:41:11 #81
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171267864
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:09 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ik heb af en toe wel de hele vroege diensten, dan sta ik een uur van te voren op. In de winter echt niet relax, maar nu in de zomer vind ik ze wel weer lekker ;-)

Qua verlof is het inderdaad vaak lastig alhoewel dat per standplaats ook wil verschillen. Ik heb een paar dagen terug verlof gevraagd voor oktober/november en dat is al goedgekeurd. Maar de zomer periode is een ander verhaal inderdaad.
Hoewel wij qua machinisten ook wel redelijk ruim zitten. Maar sinds ik hier werk heb ik eigenlijk altijd wel mijn verlof gekregen zonder problemen. Zal ook wel komen dat ik geen verlof in de zomer wil überhaupt 😉
Juist in de zomer heb ik moeite met die hele vroege diensten. Dan mag ik van geluk spreken als ik om 24.00 uur in slaap val om dan om 3 uur in de ochtend op te staan. Wat ik in het verleden deed was in de middag na een vroege dienst te bed gaan en dan laat in de avond opstaan en bleef dan op.

Nee, geef mij maar diensten die om 17.00 uur beginnen tot 2.00 uur. Aangezien ik een enorme ijhockey fan ben kan ik gelijk bij thuiskomst de nhl live volgen 😁.
Dan om 5 uur in de ochtend te bed om dan om 11.00 uur op te staan.

Ik werk sinds kort nog maar 3 dagen per week. Minder mag niet als machinist zijnde.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171267935
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:46 schreef Wijnbo het volgende:
Wtf die reacties hier. Ik zit achter mijn laptop code te kloppen voor programma's / websites die niemand boeien, als ik fouten maak gaat er niemand dood, het gemiddelde software pakket heeft een levensduur van 3 tot 5 jaar en het kan weer de prullenbak in of het gaat überhaupt niet gebruikt worden.

Ik heb een lease auto en verdien netto 100 euro MEER dan een machinist. En dan dat loon overbetaald noemen? Wtf :') ik ben maar wat blij me die machinist die me naar mijn werk brengt, die leasebak staat lekker thuis stof te happen ivm files.
Ja, maar jij bent toch informaticus op hbo niveau?
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_171268068
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:41 schreef Cherna het volgende:

[..]

Juist in de zomer heb ik moeite met die hele vroege diensten. Dan mag ik van geluk spreken als ik om 24.00 uur in slaap val om dan om 3 uur in de ochtend op te staan. Wat ik in het verleden deed was in de middag na een vroege dienst te bed gaan en dan laat in de avond opstaan en bleef dan op.

Nee, geef mij maar diensten die om 17.00 uur beginnen tot 2.00 uur. Aangezien ik een enorme ijhockey fan ben kan ik gelijk bij thuiskomst de nhl live volgen 😁.
Dan om 5 uur in de ochtend te bed om dan om 11.00 uur op te staan.

Ik werk sinds kort nog maar 3 dagen per week. Minder mag niet als machinist zijnde.
Dat vroege opstaan is inderdaad wel vervelend, ik ga meestal gewoon nog redelijk laat het bed in. Maar na een paar dagen ben ik ook wel gesloopt 😮

Dan heb je nog collega's die hun adv dagen verkopen voor extra salaris (is best leuk geld). Maar dan is het helemaal een ramp zulke vroege diensten!
  zondag 28 mei 2017 @ 11:58:26 #84
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171268227
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:51 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Dat vroege opstaan is inderdaad wel vervelend, ik ga meestal gewoon nog redelijk laat het bed in. Maar na een paar dagen ben ik ook wel gesloopt 😮

Dan heb je nog collega's die hun adv dagen verkopen voor extra salaris (is best leuk geld). Maar dan is het helemaal een ramp zulke vroege diensten!
Als je inderdaad je adv dagen en co en CF uren verkoopt en alleen laat nacht draait en zit in je eindtrede in schaal 57 dan durf ik hier niet het netto bedrag te benoemen. Zelf heb ik nog nooit een minuut verkocht. Alles voor tijd. Dat zal zo rond de 2900 tot 3200 moeten zijn als ik een schatting moet maken. Maar als je dan 6 vroege moet draaien en dan 1 rustdag om weer 6 dagen te werken ben je gebroken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 28-05-2017 12:04:11 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171268390
ik vind het nogal wat.. 3200 euro netto voor een treinmachinist.
  zondag 28 mei 2017 @ 12:12:42 #86
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171268483
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:07 schreef BeansCo het volgende:
ik vind het nogal wat.. 3200 euro netto voor een treinmachinist.
Dan moet je wel alle adv dagen verkopen en je co en compensatie feestdagen verkopen. Als je dan alles draait ben je gebroken. Zelf heb ik dat nooit gedaan. Die circa 400 euro mogen ze houden. Vrije tijd is mij veel belangrijker. Als je dit vele jaren zou doen draai je je lichaam compleet de vernieling in. Maar je moet wel tot 67-68 jaar werken.

Die 400 euro is een schatting. Ik weet wel dat alleen al die adv dagen je gemiddeld 250 euro per maand opbrengen. Het punt is dat je salaris iedere maand verschillend is. Het ligt geheel aan je ort en welke diensten je draait. Een ouwe lul die alleen dag diensten draait heeft mogelijk maar 1900 tot 2000 euro netto. Wel zo eerlijk dat die dan minder heeft.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cherna op 28-05-2017 12:37:04 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171268564
Klopt inderdaad, heb collega's die met 3200 euro thuiskomen. Maar die verkopen zo goed als alle extra's op verlofdagen na.

Ik hou alles in tijd, hoe meer vrije tijd hoe beter ;-)

Zit zelf ook nog niet in 57 maar 56 ergens op de helft.
  zondag 28 mei 2017 @ 12:17:03 #88
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_171268576
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:07 schreef BeansCo het volgende:
ik vind het nogal wat.. 3200 euro netto voor een treinmachinist.
Probeer eens te lezen hoe je op die 3200 zou kunnen komen eventueel. Het is niet zo dat je met je 25e 3200 euro iedere maand op de rekening krijgt met een beetje lanterfanten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_171268600
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:16 schreef DaRealDeal het volgende:
Klopt inderdaad, heb collega's die met 3200 euro thuiskomen. Maar die verkopen zo goed als alle extra's op verlofdagen na.

Ik hou alles in tijd, hoe meer vrije tijd hoe beter ;-)

Zit zelf ook nog niet in 57 maar 56 ergens op de helft.
hoe oud zijn die collaga's? Het lijkt me wel dat die al vele jaren werkeveraring hebben? 3200 euro is echt een hele hoop geld voor het type werk
pi_171268693
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:17 schreef BeansCo het volgende:

[..]

hoe oud zijn die collaga's? Het lijkt me wel dat die al vele jaren werkeveraring hebben? 3200 euro is echt een hele hoop geld voor het type werk
Je doet er sowieso 9 jaar over om in taakgroep 57 te komen en dan nog wat treden. Meeste collega's die dat hebben zijn rond de 40 of nog een stuk ouder afhankelijk van de tijd dat ze er werken.

Als het een beetje meezit haal ik dat rond de 38 en dan is er nog 1 trede waar je 5 jaar voor moet wachten. Maar dat scheelt zo'n 80 euro bruto.

Tevens zou ik dan denk rond de 2800/2900 zitten. Omdat ik geen dagen verkoop.
  zondag 28 mei 2017 @ 12:24:23 #91
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171268714
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:17 schreef BeansCo het volgende:

[..]

hoe oud zijn die collaga's? Het lijkt me wel dat die al vele jaren werkeveraring hebben? 3200 euro is echt een hele hoop geld voor het type werk
Ik ben 55 maar zit niet op het eind punt. Wel in 57 en had bij 36 uur 2400 tot 2600 euro netto. Maar een jongere collega die 37 was zat wel al in zijn eindtrede omdat die al langer machinist was en die had 200 euro meer zo gemiddeld. Ik weet het niet zeker maar volgens mij duurt het traject 16 jaar alvorens je in de eindtrede zit in schaal 57. Voor mij dus nog 6 jaar te gaan omdat ik pas 10 jaar bij NS werk en daarvoor 5 jaar bij de DB.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator zondag 28 mei 2017 @ 13:43:07 #92
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_171270430
3004 bruto. Lekker. En dan je ORT nog.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_171270609
Jullie vergeten de 10 euro koffie geld nog iedere maand _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_171270626
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 13:51 schreef Geerd het volgende:
Jullie vergeten de 10 euro koffie geld nog iedere maand _O_ _O_ _O_ _O_
Haha ja klopt! En de pauzepas 🤗
  zondag 28 mei 2017 @ 13:53:10 #95
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_171270659
meh ik vind die 2400 zelfs wat tegenvallen. ik ben zelf buschauffeur (34 jaar, ook 36u) en zit op zo'n 2250. mijn werkgever zoekt regelmatig machinisten, maar de shit die ze zien :{w ik moet er niet aan denken.
pi_171270792
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 13:53 schreef Gnittoo het volgende:
meh ik vind die 2400 zelfs wat tegenvallen. ik ben zelf buschauffeur (34 jaar, ook 36u) en zit op zo'n 2250. mijn werkgever zoekt regelmatig machinisten, maar de shit die ze zien :{w ik moet er niet aan denken.
Heb jij gebroken diensten? Wel een net salaris.

Het valt over het algemene wel mee met de nare dingen hoor. Heb zelf 1 keer een springer gehad en paar keer een bijna aanrijding, maar "that's it".

Buschauffeur heb je weer meer last van vervelende reizigers lijkt mij?
  zondag 28 mei 2017 @ 14:26:27 #97
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_171271778
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 13:57 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Heb jij gebroken diensten? Wel een net salaris.

Het valt over het algemene wel mee met de nare dingen hoor. Heb zelf 1 keer een springer gehad en paar keer een bijna aanrijding, maar "that's it".

Buschauffeur heb je weer meer last van vervelende reizigers lijkt mij?
Jep stuk of 25 gebroken diensten over het hele jaar. Niet mijn voorkeur, maar kan dan rustig boodschappen doen of lekker languit op de bank.

Verder alleen late diensten en eigenlijk nooit last van lastige passagiers, al zit ik wel in een vrij rustige regio.
pi_171271899
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 14:26 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Jep stuk of 25 gebroken diensten over het hele jaar. Niet mijn voorkeur, maar kan dan rustig boodschappen doen of lekker languit op de bank.

Verder alleen late diensten en eigenlijk nooit last van lastige passagiers, al zit ik wel in een vrij rustige regio.
25 gebroken diensten valt dan ook wel mee, lijkt mij wel lastig mits je in de buurt woont.

Denk dat de regio ook wel scheelt qua publiek inderdaad. 😊
pi_171282098
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:44 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent toch informaticus op hbo niveau?
Euh ja. Wat bedoel je? Ik bedoelde dus dat die machinist wel wat meer mag...
  zondag 28 mei 2017 @ 19:46:22 #100
451005 Grems
Clown World
pi_171282613
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 12:40 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Overbetaald als je het mij vraagt. Vooral voor iets wat je niet gestudeerd voor hoeft te hebben. Overblijfsel van het staatsbedrijf?
Want? Veel verantwoordelijkheid, springers/ongelukken, constant alert moeten blijven. Nee dan de gemiddelde kantoorklerk :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')