SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 76% gewijzigd door heywoodu op 27-04-2017 12:44:58 ]The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
Sowieso na de finish vlag.quote:Op maandag 24 april 2017 20:22 schreef Mani89 het volgende:
In welke ronde gaat Max Verstappen dit keer uitvallen?
quote:Op dinsdag 25 april 2017 10:45 schreef ondeugend het volgende:
Ik verneem net dat zowel Assen als Zandvoort een licencie heeft aangevraagd voor F1.
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)p-richting-Formule-1
Ik ga maar een B&B beginnen denk ik
Qua investeerders wordt het lastig ja. De enige optie die ik kan bedenken is dat Heineken het misschien als prestigeproject ziet naast hun sponsoring op de baanborden.quote:Op dinsdag 25 april 2017 10:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aangezien alle reclameuitingen rond baan van Liberty Global is vraag ik me af hoe de investeerders het dan willen terugverdienen. Ik vrees dat dit niet gaat lukken
Ik zie het als een lange termijn investering. Het bedrijf achter de Formule 1 maakt winst en dat is het rendement voor Liberty. Dat gaat om honderden miljoenen per jaar en dan heb je na x jaar de investering terugverdiend.quote:Op dinsdag 25 april 2017 10:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aangezien alle reclameuitingen rond baan van Liberty Global is vraag ik me af hoe de investeerders het dan willen terugverdienen. Ik vrees dat dit niet gaat lukken
Maar het gaat om het renoveren van F1-circuit + alle randzaken eromheen. Liberty gaat dat niet betalen lijkt me. Dat moet uit het bedrijfsleven + overheid komen. Maar zij kunnen er wel centen in stoppen maar als ze geen reclameuitingen (behalve Heineken dan) hebben krijgen ze er ook niets voor...quote:Op dinsdag 25 april 2017 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zie het als een lange termijn investering. Het bedrijf achter de Formule 1 maakt winst en dat is het rendement voor Liberty. Dat gaat om honderden miljoenen per jaar en dan heb je na x jaar de investering terugverdiend.
Je kunt nog wel naamsponsor worden toch?quote:Op dinsdag 25 april 2017 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar het gaat om het renoveren van F1-circuit + alle randzaken eromheen. Liberty gaat dat niet betalen lijkt me. Dat moet uit het bedrijfsleven + overheid komen. Maar zij kunnen er wel centen in stoppen maar als ze geen reclameuitingen (behalve Heineken dan) hebben krijgen ze er ook niets voor...
Assen zou voor mij beter kunnen, hoef ik niet zo ver te reizenquote:Op dinsdag 25 april 2017 10:45 schreef ondeugend het volgende:
Ik verneem net dat zowel Assen als Zandvoort een licencie heeft aangevraagd voor F1.
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)p-richting-Formule-1
Ik ga maar een B&B beginnen denk ik
Ah, ik dacht dat je het over Liberty zelf had.quote:Op dinsdag 25 april 2017 11:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar het gaat om het renoveren van F1-circuit + alle randzaken eromheen. Liberty gaat dat niet betalen lijkt me. Dat moet uit het bedrijfsleven + overheid komen. Maar zij kunnen er wel centen in stoppen maar als ze geen reclameuitingen (behalve Heineken dan) hebben krijgen ze er ook niets voor...
Ik denk dat Assen sowieso een beetje voor ligt kwa infrastructuur. Die investeringen zijn net allemaal gedaan. Een eigen afrit bijvoorbeeld en andere toegangswegen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 11:26 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Assen zou voor mij beter kunnen, hoef ik niet zo ver te reizen
het circuit in Assen is veel en veel te smal voor de Formule 1.quote:Op dinsdag 25 april 2017 11:37 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik denk dat Assen sowieso een beetje voor ligt kwa infrastructuur. Die investeringen zijn net allemaal gedaan. Een eigen afrit bijvoorbeeld en andere toegangswegen.
Van mij persoonlijk hoeft er geen F1 in Nederland maar als het gebeurt dan in Assen graag, aangezien het circuit mijn achtertuin is.
Niet overdrijven hoor.. ik heb het even opgezochtquote:Op dinsdag 25 april 2017 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het circuit in Assen is veel en veel te smal voor de Formule 1.
.....
Kloptquote:Op dinsdag 25 april 2017 12:07 schreef nils7 het volgende:
Voor Assen liggen die plannen allang klaar om het te verbreden en te verbouwen....
Feit dat het al zo lang klaar ligt, moet toch een belletje doen rinkelen?quote:Op dinsdag 25 april 2017 12:07 schreef nils7 het volgende:
Voor Assen liggen die plannen allang klaar om het te verbreden en te verbouwen....
Er was nieuws ja!quote:
Weinig kans, de STR staat daarvoor veel te ver naar achteren.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:21 schreef Floriz87 het volgende:
Gaat Kvyat Vettel weer van de baan rammen?
Vettel spint in de kwalificatie, zet daardoor geen tijd neer in Q3 en mag vanaf P10 starten. Kvyat start vanaf P8 en wordt in de eerste bocht door Vettel van de baan afgedruktquote:Op dinsdag 25 april 2017 13:26 schreef Beach het volgende:
[..]
Weinig kans, de STR staat daarvoor veel te ver naar achteren.
Hopelijk word het Zandvoort en word er serieus werk van gemaakt.quote:Op dinsdag 25 april 2017 10:45 schreef ondeugend het volgende:
Ik verneem net dat zowel Assen als Zandvoort een licencie heeft aangevraagd voor F1.
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)p-richting-Formule-1
Ik ga maar een B&B beginnen denk ik
Dat kan alleen als het rijk er zich serieus mee gaat bemoeien, alleen al voor de ontsluiting en de bereikbaarheid van het circuit.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hopelijk word het Zandvoort en word er serieus werk van gemaakt.
Maak er één aanquote:Op dinsdag 25 april 2017 15:12 schreef motorbloempje het volgende:
Nu we zo'n mooi forum hebben moet dat kansloze gehoop ook maar naar een apart topic.
Ik voorzie een toename van vacatures.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat kan alleen als het rijk er zich serieus mee gaat bemoeien, alleen al voor de ontsluiting en de bereikbaarheid van het circuit.
Ik acht de kans 123 ook niet zo groot, maar als de gemeente, provincie en ProRail wel oren naar het idee hebben wordt die kans alleen maar groter.quote:Op dinsdag 25 april 2017 15:02 schreef Beach het volgende:
Denken dat het rijk daar ook maar iets in gaat steken
Fijn dat je dit gepost hebt, ik stond op het punt hetzelfde te doen. Je verwoordt het precies goedquote:Op dinsdag 25 april 2017 15:26 schreef Rossdale het volgende:
Een race in Nederland heeft echt geen enkele toegevoegde waarde voor het land.
Het is niet alsof er geld over is van een oliesjiek die van gekkigheid niet weet wat hij met zijn geld moet en daarnaast moet Nederland het ook helemaal niet van het toerisme hebben. Hier overheidsgeld inpompen is wat mij betreft echt verspilling van belastinggeld.
Hoe leuk ik het persoonlijk ook zou vinden, als burger zou ik er helemaal niet blij van worden als dit doorgang zou vinden.
quote:Op dinsdag 25 april 2017 15:32 schreef Floriz87 het volgende:
http://www.bonhams.com/au(...)ist&length=10&page=1
![]()
Schaal 1:1
Met 300+ over de A2quote:Op dinsdag 25 april 2017 15:32 schreef Floriz87 het volgende:
http://www.bonhams.com/au(...)ist&length=10&page=1
![]()
Schaal 1:1
F1 / Het grote schaalmodellen topicquote:Op dinsdag 25 april 2017 15:32 schreef Floriz87 het volgende:
http://www.bonhams.com/au(...)ist&length=10&page=1
![]()
Schaal 1:1
De wagen waarin Piquet zijn laatste zege (Canada 1991) behaalde en waarmee Schumacher zijn eerste punten wist te halen (nadat ze Roberto Moreno voor de Duitser hadden ingeruild).quote:Op dinsdag 25 april 2017 15:32 schreef Floriz87 het volgende:
http://www.bonhams.com/au(...)ist&length=10&page=1
![]()
Schaal 1:1
Gek, dit zou nou net een prestigeproject zijn waar ik minder moeite mee zou hebben dan, ik noem maar even een zijstraat, de HSL of zoiets. Normaal gezien is het rijk koning in geld over de balk smijten.....quote:Op dinsdag 25 april 2017 15:26 schreef Rossdale het volgende:
Een race in Nederland heeft echt geen enkele toegevoegde waarde voor het land.
Het is niet alsof er geld over is van een oliesjiek die van gekkigheid niet weet wat hij met zijn geld moet en daarnaast moet Nederland het ook helemaal niet van het toerisme hebben. Hier overheidsgeld inpompen is wat mij betreft echt verspilling van belastinggeld.
Hoe leuk ik het persoonlijk ook zou vinden, als burger zou ik er helemaal niet blij van worden als dit doorgang zou vinden.
In welk opzicht is de Formule 1 anders dan voetbal? Daar worden ook miljoenen ingestopt voor politie en toezicht elk weekend. Plus dat de overheid ook zo vaak een bid plaatst om een EK te organiseren. Van zo'n toernooi heb je 3 weken profijt. Met een beetje geluk hebben we nog +/- 15 jaar profijt van Verstappen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 15:26 schreef Rossdale het volgende:
Een race in Nederland heeft echt geen enkele toegevoegde waarde voor het land.
Het is niet alsof er geld over is van een oliesjiek die van gekkigheid niet weet wat hij met zijn geld moet en daarnaast moet Nederland het ook helemaal niet van het toerisme hebben. Hier overheidsgeld inpompen is wat mij betreft echt verspilling van belastinggeld.
Hoe leuk ik het persoonlijk ook zou vinden, als burger zou ik er helemaal niet blij van worden als dit doorgang zou vinden.
"Maar dat is anders"quote:Op dinsdag 25 april 2017 17:40 schreef Justevo het volgende:
[..]
In welk opzicht is de Formule 1 anders dan voetbal? Daar worden ook miljoenen ingestopt voor politie en toezicht elk weekend. Plus dat de overheid ook zo vaak een bid plaatst om een EK te organiseren. Van zo'n toernooi heb je 3 weken profijt. Met een beetje geluk hebben we nog +/- 15 jaar profijt van Verstappen.
Bijnaquote:Op dinsdag 25 april 2017 17:46 schreef motorbloempje het volgende:
Jaarlijks honderden zo niet duizenden evenementen verspreid over de leagues tegenover één enkel weekend. Het is dat ik geen tijd heb (of de behoefte) om de berekening te maken, maar ik gok zo maar dat een F1 hosten, 1 weekendje, je bijna net zoveel kost als een jaar lang voorzieningen voor de Eredivisie
Maar het zal toch ook een hoop opleveren?quote:Op dinsdag 25 april 2017 17:46 schreef motorbloempje het volgende:
Jaarlijks honderden zo niet duizenden evenementen verspreid over de leagues tegenover één enkel weekend. Het is dat ik geen tijd heb (of de behoefte) om de berekening te maken, maar ik gok zo maar dat een F1 hosten, 1 weekendje, je bijna net zoveel kost als een jaar lang voorzieningen voor de Eredivisie
F1 race; ongeveer 100 miljoen. Uitzendrechten eredivisie samenvattingen NOS alleen al 70 miljoen.quote:
Er zijn veel GPs die verlies draaien, voor zover ik weet, en dat zijn niet alleen de Baku's en Bahreins.quote:Op dinsdag 25 april 2017 17:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar het zal toch ook een hoop opleveren?
Hongarije waar ze toch niet echt barsten van het geld of gloreren in topcoureurs organiseert al jaren een Grand Prix.
Zal ook met de lege tribunes te maken hebben.quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er zijn veel GPs die verlies draaien, voor zover ik weet, en dat zijn niet alleen de Baku's en Bahreins.
F1 race 100 miljoen?quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
F1 race; ongeveer 100 miljoen. Uitzendrechten eredivisie samenvattingen NOS alleen al 70 miljoen.
Er hangt veel meer met voetbalpromotie en support samen. F1 is leuk, en karten ook voor jongeren, maar het blijft een elitesport waar men best wat geld voor moet hebben. Met voetbalsupport en promotie krijg je ládingen kinderen en jonge mensen als het even meezit op de been en in beweging, uit alle lagen van de bevolking. Ik heb liever dat de overheid ladingen geld in voetbal stopt dan in F1, zeker als je kijkt wat je er voor terug krijgt.quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zal ook met de lege tribunes te maken hebben.
Zolang Max meedoet ben je gegarandeert van ramvolle tribunes. Tevens kan een thuis grand prix met een topcoureur uit eigen land, de autosport een boost geven. Voor veel mensen blijft de Formule 1 een ver van m'n bed show, en met een GP in Nederland breng je het een flink stuk dichterbij.
Het hele pakket. En dat circuit is een eenmalige investering, dus moet je niet meetellen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
F1 race 100 miljoen?
Wat krijg je voor die 100 miljoen? Of ben je die alleen al kwijt om er 1 te mogen organiseren?
Ayrton Senna was ook geen miljonairszoon toch?quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er hangt veel meer met voetbalpromotie en support samen. F1 is leuk, en karten ook voor jongeren, maar het blijft een elitesport waar men best wat geld voor moet hebben. Met voetbalsupport en promotie krijg je ládingen kinderen en jonge mensen als het even meezit op de been en in beweging, uit alle lagen van de bevolking. Ik heb liever dat de overheid ladingen geld in voetbal stopt dan in F1, zeker als je kijkt wat je er voor terug krijgt.
Soms. Ja. Voetbal kan ook met een blikje op straat, of een tennisbal. En het gaat niet om 'de top', het gaat om in beweging brengen, plezier, gezondheid, welzijn, ontwikkeling, dat soort zaken. Daar is voetbal véle malen beter in dan F1/autosport.quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ayrton Senna was ook geen miljonairszoon toch?
Voor iedere individuele sport moeten ouders 1000-en Euro's op jaarbasis uittrekken om hun kind misschien naar de top te brengen. Dat is dus niet alleen met autosport.
Karten kost een hoop knaken, maar soms kun je met sponsors nog wat goed maken.
Maar wat kan het opleveren?quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hele pakket. En dat circuit is een eenmalige investering, dus moet je niet meetellen.
Karten is laagdrempeliger dan je denkt.quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Soms. Ja. Voetbal kan ook met een blikje op straat, of een tennisbal. En het gaat niet om 'de top', het gaat om in beweging brengen, plezier, gezondheid, welzijn, ontwikkeling, dat soort zaken.
Je verkijkt je een beetje op wat veel mensen kúnnen besteden om hun kind op een sport te doen. Zoals ik al zei: het promoten en supporten van voetbal brengt kinderen en jonge mensen in beweging, kan met een tennisbal en een blikje of een goedkope voetbal op een veldje met vrienden, in de sloppenwijken van Brazilië wordt ook gevoetbald dat het een lieve lust is, in een uithoeken van prachtwijken in Nederland ook. Die rijden niet in karts, hebben geen geld om een tweedehands kart te betalen, enzovoorts, enzovoorts. Maargoedquote:Op dinsdag 25 april 2017 18:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Karten is laagdrempeliger dan je denkt.
Indoorkarten om te beginnen, tweedehands kart en zelf sleutelen. Het is echt geen elitesport.
Ik ken er anders wel een paar die er mee gestopt zijn omdat ze het niet meer konden betalen. Als je een beetje succes wil hebben kost dat al snel enkele tienduizenden euro's per jaar.quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Karten is laagdrempeliger dan je denkt.
Indoorkarten om te beginnen, tweedehands kart en zelf sleutelen. Het is echt geen elitesport.
Als ze in Brazilie zo weinig te besteden hebben, waarom zijn er door de jaren heen dan zoveel Braziliaanse racetalenten?quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je verkijkt je een beetje op wat veel mensen kúnnen besteden om hun kind op een sport te doen. Zoals ik al zei: het promoten en supporten van voetbal brengt kinderen en jonge mensen in beweging, kan met een tennisbal en een blikje of een goedkope voetbal op een veldje met vrienden, in de sloppenwijken van Brazilië wordt ook gevoetbald dat het een lieve lust is, in een uithoeken van prachtwijken in Nederland ook. Die rijden niet in karts, hebben geen geld om een tweedehands kart te betalen, enzovoorts, enzovoorts. Maargoedik ga maar weer 's door met werken
![]()
![]()
Senna was wel een miljonairs zoon en karten op niveau is toch wel prijzigquote:Op dinsdag 25 april 2017 18:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ayrton Senna was ook geen miljonairszoon toch?
Voor iedere individuele sport moeten ouders 1000-en Euro's op jaarbasis uittrekken om hun kind misschien naar de top te brengen. Dat is dus niet alleen met autosport.
Karten kost een hoop knaken, maar soms kun je met sponsors nog wat goed maken.
En dat geldt net zo goed voor sporten als tennis en turnen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ken er anders wel een paar die er mee gestopt zijn omdat ze het niet meer konden betalen. Als je een beetje succes wil hebben kost dat al snel enkele tienduizenden euro's per jaar.
Ik heb werkelijk geen flauw idee. Het gaat om wat de staat zou moeten investeren tov een seizoen Eredivisie, en dat is gewoon ruimschoots minder.quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar wat kan het opleveren?
Reclames, toegangskaarten, extra omzet in bijv. horeca etc.
Ik zeg niet dat het op zeker rendabel zou zijn, maar het zou best kunnen.
Serieus niet?quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:50 schreef Nattekat het volgende:
En er is geen enkele buitenbaan in de randstad, dat is toch eigenlijk ook van de zotte?
Je werpt zo een gigantische drempel op, want er moet uitgeweken worden naar Lelystad als eerste open kartbaan.
Jij bent af.quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
Daarom vind ik geld dat geinvesteerd wordt in voetbal
Dat zijn geen kansenwijken. Net zoals mongolen geen mensen met mogelijkheden zijn.quote:
Boehoe.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij bent af.
Voor straf deze week zonder F1 kijken naar je kamer.
Nee achteraf lopen janken helpt niet. Geen F1 voor jou dit weekend jongedame!quote:
Ik heb dit weekend én voetbal, én F1quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee achteraf lopen janken helpt niet. Geen F1 voor jou dit weekend jongedame!
Ja weet ik waar die hooligans allemaal zitten. Er zal vast wel een topic of forum zijn hier op FOK!quote:
Is Strijen niet dichterbij?quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:50 schreef Nattekat het volgende:
En er is geen enkele buitenbaan in de randstad, dat is toch eigenlijk ook van de zotte?
Je werpt zo een gigantische drempel op, want er moet uitgeweken worden naar Lelystad als eerste open kartbaan.
Ik ken er twee.quote:Op dinsdag 25 april 2017 18:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Serieus niet?
Hier in brabant heb je er wel een aantal.
Strijen is een soort golfclub. Buitenstaanders moeten flink in de buidel tasten en je moet een eigen kart meenemen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is Strijen niet dichterbij?
[..]
Ik ken er twee.
Maar volgens mij heb je niet zoveel outdoor kartbanen in Nederland. Hooguit een stuk of 10.
quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat zijn geen kansenwijken. Net zoals mongolen geen mensen met mogelijkheden zijn.
Sowieso Berghem en Veldhoven (of valt die onder Eindhoven)?quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is Strijen niet dichterbij?
[..]
Ik ken er twee.
Maar volgens mij heb je niet zoveel outdoor kartbanen in Nederland. Hooguit een stuk of 10.
Vergis je niet, Strijen is toch een behoorlijk circuit waar veel kart races gereden worden.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Strijen is een soort golfclub. Buitenstaanders moeten flink in de buidel tasten en je moet een eigen kart meenemen.
Die ja. Als je tenminste De Landsard bedoelt.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sowieso Berghem en Veldhoven (of valt die onder Eindhoven)?
Op veel andere banen kan je gewoon een kart van de kartbaan zelf gebruiken.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Vergis je niet, Strijen is toch een behoorlijk circuit waar veel kart races gereden worden.
Dat men een eigen kart moet meenemen is ook op andere outdoor banen zo, na het betalen van 40 euro voor een dagkaart kun je de hele dag karten.
Huren bedoel je, voor hoeveel?quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op veel andere banen kan je gewoon een kart van de kartbaan zelf gebruiken.
Ja die ja, lang geleden dat ik daar ben geweest.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die ja. Als je tenminste De Landsard bedoelt.
en dat is voor een heat, natuurlijk leuk voor wie geen kart heeft.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:24 schreef Nattekat het volgende:
14,50¤ voor 10 minuten in Lelystad.
Driebergen was 20¤ als ik het me goed kan herinneren.
Precies. Zo begint iedereen en het is veel laagdrempeliger.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
en dat is voor een heat, natuurlijk leuk voor wie geen kart heeft.
Ik weet niet hoe duur de karts tegenwoordig zijn maar vroeger was het best goed te behappen, mede geholpen door PdB dat wel.
2e hands beginnen ze rond de 500 Euro, tot 2500 Euro schat ik.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
en dat is voor een heat, natuurlijk leuk voor wie geen kart heeft.
Ik weet niet hoe duur de karts tegenwoordig zijn maar vroeger was het best goed te behappen, mede geholpen door PdB dat wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |