Nattekat | zaterdag 22 april 2017 @ 19:23 |
Een echte GP in Nederland lijkt misschien onwaarschijnlijk, maar het is leuk om over te dromen. Breng in dit topic je mooiste, vreemdste of geniaalste circuit-ontwerpen tot leven. Een stratencircuit over de dam, een circuit in de Veluwen of toch weer de oude layout van Zandvoort, niks is te gek. Game on! | |
Nattekat | zaterdag 22 april 2017 @ 19:26 |
TS begint:![]() Op het eerste gezicht een onmogelijke klus (zeker als je bekend met met de omgeving), maar tja, dat zeiden ze over Baku ook. Het Leiden City Circuit bestaat uit een lang recht stuk langs de Mare, lastige S-bochten bij Molen de Valk en een stukje langs de singels. Lange rechte stukken afgewisseld door snelle bochten en muren die heel snel op je af komen, een prachtig uitdagende baan voor de coureurs en teams. | |
KolonelBroodje | zaterdag 22 april 2017 @ 19:32 |
Waar zit de pitstop? | |
Nattekat | zaterdag 22 april 2017 @ 19:34 |
Zuidelijke rechte stuk is daar wel geschikt voor. Niet aan gedacht ![]() ![]() | |
Tha_Flash | zaterdag 22 april 2017 @ 19:36 |
Pitstop kan mooi in de nieuwe parkeerkelder bij molen de valk ![]() | |
mstx | zaterdag 22 april 2017 @ 19:47 |
![]() Geel = pitstop | |
RolStaart-Beer | zaterdag 22 april 2017 @ 20:24 |
![]()
| |
RedFever007 | zaterdag 22 april 2017 @ 20:31 |
![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 22 april 2017 @ 21:15 |
Kudos voor de eerste die een dickbutt-circuit tekent ![]() | |
Mano_ | zaterdag 22 april 2017 @ 21:43 |
De GP van Weert ![]() ![]() Klik voor groot. Edit: Ah kak, kan het plaatje niet klikbaar maken omdat het forum de thumbnail wil vergroten ![]() Hier dus: http://imgur.com/ybSQhQ7 | |
dennistd | zaterdag 22 april 2017 @ 23:57 |
De Grand Prix van Enschede, gehouden op Twekkelerveld met een stukje haven en UT:![]() Met een lengte van 8km wellicht wat aan de lange kant, maar goed. Hoge resolutie | |
Frozen-assassin | zondag 23 april 2017 @ 00:02 |
Heuullllllllle lange stukken ![]() RIP RedBullRacing | |
Catch22- | zondag 23 april 2017 @ 00:40 |
Dennis haat Max dus duidelijk. Jammer | |
dennistd | zondag 23 april 2017 @ 00:59 |
Dat was inderdaad misschien iets teveel recht stuk. Ander plan: GP v/d Stoplichten (Almelo) ![]() Complicatie hierin is wel een dat er een overweg in het circuit ligt, maar dan leggen ze het treinverkeer maar een weekendje stil. Lengte is 4,6km dus op zich mooi voor een circuit. Volledige resolutie | |
Assassin92 | maandag 24 april 2017 @ 10:21 |
Laatst een GP van Valencia gemaakt met hoe het ook had kunnen zijn. Over de oude rivier, langs Ciudad de les Artes:![]() | |
Assassin92 | maandag 24 april 2017 @ 14:13 |
Of, wanneer een GP in Londen ooit nog werkelijkheid wordt: ![]() | |
Nattekat | maandag 24 april 2017 @ 14:22 |
Lekker op het gazon van de koningin ![]() | |
autoknutselaar | maandag 24 april 2017 @ 14:37 |
Lol. Ze moeten nog wel een stukje om als ze de wz laan opdraaien | |
Nattekat | maandag 24 april 2017 @ 14:47 |
Vroegah zat daar een weg, dus die kan prima terugkomen ![]() | |
autoknutselaar | maandag 24 april 2017 @ 14:58 |
Ben er al een tijdje niet geweest. Maar als op je plaatje rijden ze tegen de zijkant van de brug op. Weet niet zeker hoor. Staan bij het station ook wel veel stoplichten. | |
Nattekat | maandag 24 april 2017 @ 16:21 |
Zit een helling daar. Rond het station is het flink veranderd aan het begin van dit jaar. | |
Floriz87 | maandag 24 april 2017 @ 17:17 |
Monaco is al kort met 3.3 km, maar jouw circuit is maar 2.5 km. Dat worden een hoop rondjes. En hoe gaat een F1 auto de Valkbrug overleven? ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 24 april 2017 @ 17:22 |
Hoe gaat de Valkbrug een F1 auto overleven is een betere vraag ![]() | |
franklop | maandag 24 april 2017 @ 19:56 |
Een Grand Prix door mijn eigen dorp zit er niet in, maar door Dordrecht kan je wel een aardig baantje maken. Klein, essentieel, nadeel is dat het wel erg krap is door de binnenstad.. ![]() Kan nog wel langer gemaakt worden en met de pits op spuiboulevard. | |
heywoodu | maandag 24 april 2017 @ 19:57 |
Well done Dordrecht! | |
heywoodu | maandag 24 april 2017 @ 20:00 |
De Singelslinger en De Druiper ![]() ![]() | |
franklop | maandag 24 april 2017 @ 20:00 |
![]() Toch iets beter dit Sterker nog, vind dit stiekem wel mooi circuit ![]() | |
heywoodu | maandag 24 april 2017 @ 20:08 |
De Grand Prix van Nunspeet, met een trekkertrekwedstrijd in het voorprogramma ![]() Het Boerencircuit is 5.3km lang ![]() Waar de pitstraat moet komen weet ik nog niet helemaal zeker, vooralsnog op het rode deel maar het kan ook op het linker rechte stuk komen. ![]() | |
Nattekat | maandag 24 april 2017 @ 20:49 |
![]() Gemaakt met een hoogtekaart op de achtergrond, dus een prachtig circuit, want de natuur maakt de mooiste circuits ![]() Achteraf kwam ik erachter dat er een golfbaan ligt, dus die mogen ze mooi asfalteren ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 24 april 2017 @ 20:52 |
Ook al geen Max fan ![]() | |
Nattekat | maandag 24 april 2017 @ 20:54 |
Dit is gewoon een vierkant. | |
RobertNL | maandag 24 april 2017 @ 23:10 |
![]() Enorm lang recht stuk, met ruimte voor wat inhaalacties, De A32 kan wel een half weekje dicht ![]() | |
Barrah | dinsdag 25 april 2017 @ 11:07 |
Een stad die zich met zijn brede wegen geweldig zou lenen voor een stratencircuit is Eindhoven. Hieronder heb ik een circuit uitgezet door het centrum van Eindhoven met een lengte van exact 4km: ![]() Mogelijke locaties voor start/finish en pitstraat: Mathildelaan of Vestdijk. Bij het Stadhuisplein zou een chicane aangebracht kunnen worden met een grote tribune op het plein. Voorgestelde rijrichting linksom, maar rechtsom moet ook kunnen. Qua ruimte hoeft om het op te kunnen bouwen eigenlijk alleen straatmeubilair verwijderd te worden. Slechts op enkele plaatsen zal wat nieuw asfalt aangebracht moeten worden. Het circuit is zo ingetekend dat je bij de bochten voor stratencircuit-begrippen voldoende uitloopmogelijkheid kunt creëren én dat de rest van de stad gedurende het evenement zo veel mogelijk kan blijven functioneren. Ook is er langs het parcours op diverse plaatsen ruimte voor tijdelijke tribunes. Voor paddock/hospitality, parkeren bezoekers en logistiek kun je gebruik maken van de aanwezige pleinen, parkeergarages, voetbalstadion en andere voorzieningen in het gebied. Diverse bezienswaardigheden langs de baan, o.a. PSV-stadion, 18 Septemberplein met station, hoogbouw zoals de torens De Admirant en De Regent, Sint Catharinakerk en Augustijnenkerk, Vestedatoren en de Dommel. Het circuit kent twee tunnels onder het spoor. Het parcours kan eventueel iets worden ingekort door het deel over de Hertogstraat te verruilen voor de Bilderdijklaan of het uitstapje over de Kanaalstraat over te slaan. Ook rondom het station zou je een iets andere route kunnen nemen. Dit topic was aanleiding voor mij om dit circuit te bedenken, maar ik ben hierdoor best enthousiast geworden over de potentie van een stratencircuit in Eindhoven. Mede door de aanwezige technologische én automotive industrie zou Eindhoven een geweldige locatie zijn voor bijvoorbeeld een Formule E-race. [ Bericht 1% gewijzigd door Barrah op 25-04-2017 11:58:05 ] | |
MrBanaan1 | dinsdag 25 april 2017 @ 18:44 |
Ik pleit voor een radicaal nieuw idee. Een oval. Dé stunt op de kalender. ![]() Het Pinkpop terrein; Megaland. Ongeveer 1600 meter lang las ik. Nou, binnenste ring kunnen de pits (ook Nascar stijl uiteraard). Dan allen ff de bochten ophogen naar kombochten, wat extra tribunes, en vlammen maar ![]() | |
Cherna | dinsdag 25 april 2017 @ 23:02 |
😁 Oval races mis ik inderdaad wel hier in de EU. Dus mijn goedkeuring heb je. | |
Pleasureman_Gunther | woensdag 26 april 2017 @ 09:07 |
Twee opties voor Rotterdam: Stadscentrum met pitstraat op de Binnenrotte, 5,7km: ![]() Kop van Zuid met pitstraat bij Parkstad/Laan op Zuid, 5,9km: ![]() | |
nils7 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:57 |
![]() In het kader van de recente ontwikkelingen... Heb ooit eens deze uitgetekend op een vliegbasis die nog maar half wordt gebruikt door de luchtmacht. 85% van de baan ligt er al (aanpassingen uiteraard nodig). Neem aan dat een luchtmachtbasis geluid mag produceren en ze zijn bekend met vele bezoekers (luchtmacht dagen). Ook racen ze er wel eens op voor een rotary event geloof ik, ook met oude F1 auto's. Het zou zelfs als tijdelijke venue op- en afgebouwd kunnen worden a la Melbourne (pitcomplex kan ook tijdelijk zijn zoals een Baku). Daarnaast ligt het pal naast de snelweg dus infrastructuur is goed te doen. De baan lijkt klein maar is krap 6 km zelfs. De rij richting is naar het noorden. | |
Knurft-Zork3 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:22 |
De Grand prix Knooppunt Ridderkerk met minimaal 8 haarspeldbochten. Kotsende coureurs en kekke g-krachten.![]() | |
rubbereend | dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:35 |
De Grand Prix van Nijmegen:![]() we vertrekken op de Via Gladiola, bekend van de vierdaagse en normaal gesproken beter bekend als de Oranjessingel. Brede singel met berm die beide rijrichtingen scheidt, prima dus voor een pittstraat. Eerste bochtencombinatie is de combinatie van het Keizerkarelplein en de afslag naar de Nassausingel, gevolgd door een langzame chicane rond het Quackmonument. ![]() Hier kan die chicane prachtig omheen: ![]() Hierna gaan we berg af langs het mooie en bekende Kronenburgerpark en een paar haakse bochten links-rechts-rechts komen we de mooie Waalkade op ![]() ![]() Aan het eind van de Waalkade krijgen we prachtige doordraaiende bocht omhoog langs het Valkhofpark. De Voerweg: ![]() U ziet al voor zich hoe heer links een enorme oranje massa Max zal zitten toe te juichen. Kippenvel mensen: ![]() Hierna volgen twee twee linkerbochten waarna met een rechterbocht even verder weer teruggekeerd wordt op de Oranjesingel opweg naar de finishlijn. | |
Tchock | dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:11 |
De GP van Amsterdam:![]() Wat aan de lange kant met 8,8 km. Wel echt realistisch volgens mij, al deze wegen zijn zeer breed en geschikt om op te racen als je de trambanen opvult/afdekt. Uiteraard ligt wel de hele stad lam. Slingeren over de Mauritskade en onderweg kom je langs Rijksmuseum, Centraal Station, Paleis op de Dam. De pitstraat moet in de Weesperstraat of op de Prins Hendrikkade net voor CS. | |
bokkepoot | dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:24 |
Haha dat is mijn oefenrondje. Mooie bochtjes daar, alleen heeft de hullerweg een paar kutdrempels. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:39 |
Hier zitten toch kasseistroken in? | |
franklop | dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:40 |
tijdelijk asfalt overheen. Doen ze ook in Baku | |
#ANONIEM | dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:43 |
Een Parijs-Roubaix in de F1 leek me ook wel leuk ![]() | |
franklop | dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:50 |
Mag ook hoor! | |
Minimunt | dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:51 |
GP van Roermond, Dichtbij de roots van Max (Montfort) en een heerlijk internationale uitstraling. Ook mooi divers met natuurlijke omgeving (plassen), het outlet (nieuwbouw) en de binnenstad van Roermond. Mooie afwisseling van lange brede stukken en kort bochtenwerk. Ik ben al helemaal hyped ![]() Enige punt is dat de voorzieningen her en der drastisch moeten worden aangepast; Jos Van Rey kom er maar in! ![]() ![]() ![]() ![]() Bij nader inzien toch iets te lang? ![]() | |
Nattekat | dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:35 |
Flink recht stuk ![]() | |
Minimunt | dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:46 |
2 kilometer, bij nader inzien toch iets te lang haha, Dan het oude stad gedeelte weghalen, en eventueel een chicane op het lange rechte stuk. | |
Janneke141 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:49 |
Eh, nee. Maar verder wel een leuk idee ![]() | |
Terrorizer | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:48 |
De Marokkanen doen dat al. Ik zie ze altijd dezelfde rondjes rijden in Rotterdam. | |
SnowOokami | woensdag 11 oktober 2017 @ 09:11 |
Mooi circuit, je kan hem optrekken naar 5~5,5 km door vanaf de Waalkade de Ubbergseweg op te rijden en dan via de N325 (Nieuwe Ubbergseweg) en het Keizer Traianusplein weer de Cansius/Oranjesingel op. Zo dus: ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door SnowOokami op 11-10-2017 09:56:07 ] | |
Bobbje | woensdag 11 oktober 2017 @ 10:14 |
De GP of Schiphol!![]() Wel te lang met 9.2 kilometer maar wel een strak baantje. De pits kan zo bij de rechtsboven bij de remote stand neergezet worden. | |
#ANONIEM | woensdag 11 oktober 2017 @ 21:24 |
Dan moet je wel genoeg downforce hebben want het gaat 10% naar beneden. Omhoog lijkt me ook enorm zwaar. Jammer dat er geen fatsoenlijke route over het stadseiland is te maken. De Zaligebrug wil je iemand op de fiets al niet aandoen zonder niergordel, als je die in een F1 parcour stopt denk ik dat geen auto de eerste ronde overleeft. | |
#ANONIEM | woensdag 11 oktober 2017 @ 21:28 |
Iets bij Heerenveen? Met een volledig klaverblad.![]() | |
Zolderkamer | woensdag 11 oktober 2017 @ 21:35 |
Het oude circuit.. 28km lang.. openbare weg.. | |
Knurft-Zork3 | donderdag 12 oktober 2017 @ 01:17 |
rubbereend | donderdag 12 oktober 2017 @ 19:36 |
oja, Via Gladiola is om de hoek ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:16 |
Ik vrees dat alleen de binnenstad van Amsterdam commercieel aantrekkelijk is voor de F1 Het plaatje op tv wordt steeds belangrijker en de mogelijkheid om sponsors met hun gasten te herbergen. | |
Nattekat | zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:19 |
Hmm... * Nattekat GP door de grachten van Amsterdam ontwerpt | |
rubbereend | zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:50 |
even wachten tot alles dicht is gevroren | |
SnowOokami | zaterdag 14 oktober 2017 @ 17:04 |
Nijmegen is een goede locatie want; -Bereikbaarheid is goed (OV en parkeren). -Genoeg hotels en campingplaatsen. -3 ziekenhuizen + standaard standplaats LifeLine helicopter. -Nijmegen is reeds bekend met het afsluiten en ombouwen van de halve stad (Vierdaagse + zomerfeesten). Mijn circuit ontwerp: ![]() Lengte: ![]() Bereikbaarheid/transfer: ![]() Streetview album (in volgorde start > finish): https://imgur.com/a/oGuWX Maar ik hoop nog steeds gewoon op een GP @ Zandvoort. | |
Nattekat | zaterdag 14 oktober 2017 @ 18:32 |
Gewoon leegpompen. | |
nils7 | dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:08 |
Pontons man! | |
autoknutselaar | zondag 18 februari 2018 @ 02:22 |
Ja is veranderd maar zit je nog steeds met de stoplichten daar. Die zijn niet zo goed ingeregeld. Dus dan moeten ze steeds stoppen. | |
Ridocar | dinsdag 20 februari 2018 @ 13:48 |
"And we're making a left turn....and another left turn.....and another left......" | |
Also-von-Oder | dinsdag 27 februari 2018 @ 02:13 |
Leuk om Fok ook eens creatief bezig te zien. ![]() Ja zo'n circuit ontwerpen is nog niet zo eenvoudig. Vooral stratencircuits ontwerpen is lastig. In de meeste plaatsen is het zelfs bijna onmogelijk als je rekening houdt met de breedte van de wegen (en het feit dat je er ook nog tribunes naast moet bouwen. Wat dat betreft heeft de ontwerper van de circuits in Rotterdam goed nagedacht (we willen inhalen zien, en tribunes opbouwen want anders is een race onbetaalbaar. Waar de meeste ontwerpers minder over hebben nagedacht; je kunt niet de hele stad platleggen door bijvoorbeeld over spoorlijnen en in/uitvalswegen te scheuren (laat staan de snelwegen). Ook kun je het winkelcentrum van een stad niet 4 of 5 dagen afsluiten, tenzij het grotendeels uit horeca gaat, waar de bezoekers nog even kunnen eten en drinken. Ook zag ik enkele circuits over wandelpaden gaan. En ja, het werkt ook niet enthousiasmerend dat er slechts een lijn door een stad gaat, waar de meeste mensen nog nooit geweest zijn. Hahaha, nee ik ben geen jurylid, maar als ik naar allerlei factoren kijk, dan zit het redelijk compacte circuit in Den Haag (o.a. rondom Madurodam) behoorlijk goed in de juiste richting. Okay er moet een tram wijken, maar verder zijn er geen belangrijke doorgaande routes geblokkeerd (waar geen alternatief voor is). Ik ken niet de hele route, maar dit is (voor zover ik kan zien het beste ontwerp). Ook die route rondom de geboortegrond van de familie Verstappen (met een deel door de natuur) zie ik als een goede 2e. En die route in Rotterdam een goede 3e. ![]() (en nogmaals ik jureer slechts op eigen initiatief, dus doe ermee wat je wilt. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 27 februari 2018 @ 08:21 |
Compleet onmogelijk, want 7 rotondes, waaronder de wereldberoemde *kuch* fietsrotonde, maar toch. ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 27 februari 2018 @ 08:37 |
Gewoon wegbulldozeren toch | |
King_Merc | dinsdag 27 februari 2018 @ 10:09 |
ah doen ![]() ![]() | |
rubbereend | dinsdag 27 februari 2018 @ 11:17 |
voor wielerwedstrijden wordt ook vanalles weggehaald dus dat kan prima | |
house_is_a_feeling | donderdag 8 maart 2018 @ 19:35 |
Op zich met de tribunes rondom de gracht niet eens een heel gek idee. | |
nils7 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:03 |
Die laatste ziet er toch leuk uit en heb hem verder uitgewerkt. Ondanks dat soms de ondergrond (tram rails) en de wegen wat aangepast moeten worden ben ik op dit uit gekomen: ![]() Paars de tribunes, groen de DRS zones en geel de loopbruggen. De rest spreekt voor zich gok ik. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:09 |
Ik denk dat ze toch heel graag de brug er in willen gaan verwerken. | |
de_boswachter | zondag 5 augustus 2018 @ 21:00 |
Deze is mooi omdat hij herkenbaar is voor mij ![]() | |
de_boswachter | zondag 5 augustus 2018 @ 21:05 |
Op 12:16 rijden ze langs het café waar Derksen wel eens zit ![]() | |
Joppy | maandag 6 augustus 2018 @ 21:23 |
Amsterdam![]() Rood = pits groen = tribune blauw = circuit (duh) Het circuit is ca 4,8 km lang. Langzame bochten bij haarlemmerplein en rond centraal station ( incl. chicane) en snellere bochten op de westerdoksdijk. De route gaat deels langs water (grachten, IJ) waar je makkelijk tijdelijke tribunes kan opbouwen. De locatie is goed bereikbaar met de trein en metro. En mensen die niet voor de race komen kunnen nog steeds met trein komen, maar zullen met de metro verder moeten reizen. Bezoekers met de auto kunnen parkeren in het westelijk havengebied en met een pendelbus naar het circuit of parkeren nabij (metro)stations in de omgeving. De wegen zijn allemaal relatief breed voor Amsterdam, er zal alleen wel wat werk moeten verzet om het over de gehele breedte op gelijk niveau te brengen. Dus stoepranden er uit enzo.. Voor het (commerciële) plaatje mooi schampt de route de grachtengordel en het gaat het langs de westelijke eilanden en het centraal station. Daarnaast heeft de eigenaar van het duurste appartement in NL (boven in de Pontsteiger) een prachtig uitzicht over het circuit. Dus even zorgen dat dit appartement in handen komt van een rijke F1-liefhebber. | |
WEST | vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:38 |
![]() ![]() Maar de Voerweg omhoog is een mooi bochtje ![]() | |
Nattekat | vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:59 |
Ik verveel me, tijd om Zandvoort uit te breiden ![]() | |
rubbereend | vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:14 |
oude lay out terug | |
Nattekat | vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:23 |
Enige juiste uitbreiding van Zandvoort. | |
Pleasureman_Gunther | donderdag 20 september 2018 @ 10:34 |
Mooi uitgewerkt. Allen lijkt de uitloopzone bij Wilhelminaplein een beetje kort, mogelijk kan die linkerbocht iets eerder komen te liggen en kan het parcours achter het Luxor theater langs. Alleen de Willemsbrus is eventueel geschikt. De Erasmusbrug heeft rijbanen van amper 6 meter breed (veel smaller dan Baku) en de trambaan ligt op een verhoging. | |
Fer | zaterdag 22 september 2018 @ 21:22 |
Maar waar gaan ze inhalen? | |
hacker69 | donderdag 27 september 2018 @ 10:52 |
ja interssant | |
Nieuwschierig | zaterdag 29 september 2018 @ 16:52 |
GP Amsterdam zonder langs Rijksmuseum en over de Dam te gaan lijkt me ook niks. Kun je net zo goed in Amsterdam-West of ergens in de Bijlmer gaan rijden, ben je ook in Amsterdam Nijmegen heeft meer afwisseling. Flinke hoogteverschillen, pal langs het water en singels met bomen | |
raptorix | zondag 30 september 2018 @ 09:18 |
In de jaren 80 hadden we nog een snelweg in Amsterdam die over het Museumplein ging ![]() | |
raptorix | zondag 30 september 2018 @ 09:56 |
Er is trouwens ooit een student afgestudeerd op het plan om een F1 race in Rotterdam te houden, was al weer tijd geleden. | |
Beathoven | zondag 30 september 2018 @ 10:02 |
De Grand Prix rond Urk lijkt me wel wat. | |
nils7 | woensdag 10 april 2019 @ 15:46 |
![]() Ik heb me even gebogen over de lay-out van Zandvoor die aangepast dient te worden nu de GP op Zandvoort wellicht er aan zit te komen. 1ste plaatje is zoals het nu is. 2de plaatje is zoals de geruchten zijn zoals het gaat worden. 3de plaatje is mijn visie hoe de baan beter kan... Dit design is gebasseerd op concepten van eind jaren '90 die het niet zijn geworden. Zandvoort mis een "back straight" wat dit toevoegt. Bosuit wordt vervangen door een equivalent van de laatste bochten van Bahrein. Ik heb de Tarzan en het Scheivlak heel gelaten. Maar enkele hairpins en een twisty sector toegevoegd zodat er ook wat ingehaald kan worden en het toch er toch een flow in zit. | |
Meike26 | woensdag 10 april 2019 @ 16:09 |
Wat zijn eigenlijk de meters die er straks gereden worden per ronde + hoeveel ronden gaat de race tellen? Zover ik het even begrepen heb is het één van de kortste circuits als het op de kalender komt? Krijg je wel veel waar voor je geld ![]() | |
0108daniel | zondag 14 april 2019 @ 17:01 |
Dit is de GP van Europa. De rode stip is de start/finish. In Spanje zit de gele streep, de pitstraat. Mocht je bij de start slecht wegkomen dan moet je flink duwen tot in Spanje ![]() ![]() | |
nils7 | dinsdag 16 april 2019 @ 12:03 |
![]() Heb nog wat met "Zandvoort" kunnen spelen en dit er van gemaakt. Met een kleine hommage naar Hugenholtz' ander ontwerp (Suzuka). Nog wel met paint gemaakt dus helaas minder smooth maar wel alles ingevuld. De camping moet wijken maar goed. Legend: Black: track Dark grey: other possible track Slightly less dark grey; run off area Sand color: gravel Green: grass Light green: elevated (standing spot) area Dark blue: main (roofed) grand stand Blue: grand stands Light blue: water. White: walking bridges for pedestrians Light grey: buildings (Pit, restaurant, offices and medical center) | |
TagForce | dinsdag 16 april 2019 @ 17:04 |
Deze is wel nice. Je eerdere layout keur ik af, want je zegt wel dat je het Scheivlak heel laat, maar ze gaan er verkeerd om doorheen, dan is het niet meer het Scheivlak. Dat heb je bij deze heel mooi opgelost. Alleen inderdaad de camping die hier last van heeft. Ik zou alleen de tribunes op s/f naar de andere kant van het andere rechte stuk verplaatsen en toch iets van de gerlach en hugenholtz behouden. Maak daar een soort van wat nu de Audi-S bocht is van. Ik weet niet of de F1 het leuk vindt om auto's met 280 door een bocht over een brug heen te laten scheuren. edit: Overigens heeft Hugenholtz Zandvoort niet ontworpen. Het grootste deel van de baan was ingegeven door het land eromheen, en Sammy Davis. Hugenholtz was slechts zijdelings betrokken. Hij was echter wel een tijdje directeur van het circuit. [ Bericht 6% gewijzigd door TagForce op 16-04-2019 17:14:10 ] | |
nils7 | dinsdag 16 april 2019 @ 19:21 |
In de eerste lay out nemen ze het scheivlak in de normale richting alleen minder snel ivm de hairpin. Het nieuwste design. Dat met die bocht zo snel op de fly over, is een risico maar bij de komende race (Baku) is het net zo met die slinger vlak voor s/f. De tribunes heb ik ook over getwijfeld om ze niet de verplaatsen op het rechte stuk erachter maar dan zitten ze zo ver weg van de grid. Het zijn ook maar relatief kleine tribunes. Ook heb ik getwijfeld om een tribune te plaatsen bij het scheivlak, niet gedaan uiteindelijk. Helaas is het wat onrealistisch met een camping die weg moet en verbouwen in de duinen. Maar dit zou een goede verbouwing zijn voor het circuit als ze er een paar pegels tegenaan gooien. | |
TagForce | dinsdag 16 april 2019 @ 19:51 |
Zo, anders ben ik even kippig ![]() ![]() Nou, dat verbouwen in de duinen valt ook wel mee. Het meeste valt binnen de grenzen van het circuit. Alleen het stukje achter de Tarzanbocht niet. En als ik een beetje pas en meet, en even spiek bij Interlagos met die hoge muur langs het rechte stuk, dan denk ik dat de camping wel kan blijven. Achter de tribune is nu namelijk een parkeerplaats. Die moet je opofferen, en dan kan daar precies het achterste rechte stuk komen, met een geluidswal er tegenaan. Dan kunnen alleen inderdaad die tribunes daar niet meer achter. Serieus goed idee, zo. | |
bedachtzaam | dinsdag 16 april 2019 @ 20:42 |
Deze is echt heel goed, straks even kijken of BTB het nog doet zodat ik hem kan maken voor Rfactor. | |
nils7 | woensdag 17 april 2019 @ 10:39 |
Oh dat zou echt cool zijn! | |
Kickstart | woensdag 17 april 2019 @ 12:42 |
Ook voor Assetto Corsa / Assetto Corsa Competizione ? ![]() misschien komt jou baan wel voorbij bij Formula1 Café ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Kickstart op 17-04-2019 13:03:03 ] | |
nils7 | woensdag 17 april 2019 @ 14:59 |
Ze kunnen d'r ook wel even rFactor 2 op installeren. Ze hebben al een keer met Project Cars ook gereden ![]() Vergeet niet dat het pitbox complex wel wat meer geupdate moet worden maar de 0.8 versie kan nu best de huidige pitboxen gebruiken hahaha | |
bedachtzaam | woensdag 17 april 2019 @ 15:14 |
Het is de ontwerp en baan van Nils7 natuurlijk, BTB exporteert helaas alleen naar Rfactor. Ik heb RTB ook welke kan exporteren naar Assetto Corsa maar in tegenstelling tot BTB waarin ik alles kan doen zoals camera's, racelijn, startplaatsen en pit garage's is dat allemaal niet mogelijk in RTB en moet in Assetto Corsa gedaan worden. Hiervoor moet ik eerst maar eens aan de slag om die AC editor goed door te krijgen. Mocht iemand hier goed mee kunnen omgaan dan kan ik natuurlijk de geëxporteerde file uit RTB via google drive ter download zetten. | |
bedachtzaam | woensdag 17 april 2019 @ 15:15 |
Rfactor 2 gebruiken ze al om snelle rondes te rijden op Zandvoort. | |
Meike26 | woensdag 17 april 2019 @ 15:21 |
Vet ! ![]() ![]() Jáááren geleden ook een circuit gemaakt, daar deed mij jouw baan ook wel weer aan denken (ook door het viaduct ja), kan er helaas dit moment geen screenshots van vinden ![]() Damn you Photobucket ![]() | |
bedachtzaam | woensdag 17 april 2019 @ 15:28 |
https://imgur.com/eTzDUqA Begin gemaakt. | |
bedachtzaam | woensdag 17 april 2019 @ 15:29 |
In je vorige topic had je toch wat foto's gepost van je circuit? | |
sasquatsch | woensdag 17 april 2019 @ 16:38 |
Ik zou het bij (de directie van) het circuit voorstellen als mogelijke layout, als ik jou was. | |
Meike26 | woensdag 17 april 2019 @ 17:02 |
Ja, kan ik mij ook nog wel wat van herinneren inderdaad.. maar volgens mij sis het ondertussen van photobucket verdwenen. | |
nils7 | woensdag 17 april 2019 @ 17:56 |
Lay-out komt stiekem voor 80% van iemand op Reddit (is een heel sub reddit gewijd aan circuit designs) Maar de originele tarzanbocht is daar opgeoffert die ik met mijn aanpassing in ere heb hersteld. Daarnaast heb ik een heel design erbij gekleurd etc. Maar het ontwerp is niet verkeerd, volle credits verdien ik er niet aan qua lay-out maar het hele circuit park erbij wel ![]() Ik denk als Bedachtzaam een goede racebare versie heeft we dit wel kunnen voorleggen bij de CPZ. En wil best de credits delen met Bedachtzaam en die Reddit-User als we dit voorstellen bij CPZ. Wellicht eerst via Rob van Gameren, als we wat "zend tijd" kunnen krijgen in het F1 cafe en zeker als het rijbaar is (en er oke uit ziet) dan denk ik dat het CPZ wel moet reageren ![]() Het mooie aan het design vind ik is dat het de flow in ere laat, de baan verlengd en ook wat extra rechte stukken en inhaal punten toevoegt. Waar Hockenheim is verpest door een verbouwing vind ik dit juist een verbetering.
![]() We houden de vorderingen in de gaten.
[ Bericht 3% gewijzigd door nils7 op 17-04-2019 18:21:13 ] | |
bedachtzaam | donderdag 18 april 2019 @ 13:17 |
Zoals het nu is en je kunt zien op de screenshot (link) die ik gepost heb is de lengte 6,2 kilometer. Dat zullen dus 51 of 52 rondjes zijn tijdens een race. Mocht het lukken dan maak ik het pitgebouw zelf. | |
nils7 | donderdag 18 april 2019 @ 13:50 |
Oh da's wel lang hahaha. Je mag kijken of je ergens iets kan beknibbelen om hem onder de 6 te krijgen. Geen moetje hoor ![]() Als je pitgebouw zelf kan maken is ook prima, leef je uit zou ik zeggen. Vind het standaard pitgebouw wat Zandvoort nu heeft lichtelijk outdated hahah Plus de plek is iets anders geworden plus moet ie wat groter, Wel tof dat je dit kan doen. Ben echt benieuwd ![]() | |
bedachtzaam | donderdag 18 april 2019 @ 23:29 |
Update. Hij is nu iets korter met 6 kilometer, dit is echt leuk om te doen maar ook tijdrovend en vooral veel opslaan want als BTB crasht is het ook klaar en kan ik opnieuw beginnen. ![]() | |
bedachtzaam | zaterdag 20 april 2019 @ 22:54 |
Update. Wie heeft Rfactor op zijn pc? | |
Meike26 | zondag 21 april 2019 @ 09:07 |
De bochten krijgen nog verkanting ? Tarzan en Scheivlak zien er nog vrij vlak uit ? ![]() Geen idee of dat mogelijk is in BTB? | |
nils7 | zondag 21 april 2019 @ 12:07 |
Ik heb rfactor 2. Geen idee hoe ik er mod in installeer (heb het via steam) maar kom daar wel uit hahah. | |
bedachtzaam | zondag 21 april 2019 @ 13:45 |
dat moet nog gebeuren inderdaad, maar dit is oude software en ondanks de 16gb geheugen in mijn pc belachelijk traag nu. Bovendien is het niet mogelijk om de race lijn te leggen vanwege het kruispunt (tunnel) en de lijn dus overlapt. Ik vraag me dus echt af of het zinvol is om hiermee door te gaan. Race Track Builder is wat dat aangaat een hele verbetering, alleen zo jammer dat Google nu een factureringsaccount vereist voor gebruik van zijn api voor landschap data. Ze zijn bezig met een update waardoor het mogelijk moet worden om plugin's van derden te kunnen gebruiken dus misschien is het beter om even te wachten tot dat klaar is en dan opnieuw beginnen. Welk programma gebruikte je voor het creëren van banen? 3dsMax? | |
bedachtzaam | zondag 21 april 2019 @ 13:57 |
Ik heb gisteren de demo even gedownload en geprobeerd of ik die kon gebruiken voor deze baan maar dat lukte helaas niet, om nu 22 euro uit te gaan geven voor een 15 jaar oude sim zie ik niet zo zitten. | |
Meike26 | zondag 21 april 2019 @ 16:43 |
Nee SketchUp.. ![]() Edit : Kom nu op youtube het volgende tegen, misschien heb je hier wat aan ? Nog een video tutorial voor diegene die banen willen bouwen ; Erg aantrekkelijk als ik dit weer zo zit te bekijken, maar ik heb al teveel hobbies ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door Meike26 op 21-04-2019 16:51:10 ] | |
Nieuwschierig | zondag 21 april 2019 @ 18:31 |
Moet er geen uitrembocht aan het einde van de backstraight komen? Dit is eerst volgas en dan traibraken. | |
bedachtzaam | zondag 21 april 2019 @ 22:05 |
Dat is wel beter ja, moet toch opnieuw beginnen want het circuit kruisen geeft problemen met de race lijn en ik krijg de melding cut track waardoor geen rondetijden geregistreerd worden. Poging 2 word dus een andere versie van de baan. | |
Nattekat | zondag 21 april 2019 @ 22:45 |
Van SketchUp moet je niet te veel verwachten ![]() Ik zal eens in echte software wat maken als ik tijd heb. | |
nils7 | donderdag 2 mei 2019 @ 11:48 |
Cool, lukt het Bedachtzaam? ![]() Overigens is die bocht waar jullie het over hebben vergelijkbaar met de eerste bocht van Hockenheim. | |
Red_85 | maandag 13 mei 2019 @ 13:43 |
Wel heel grappig dat je juist de Hugenholtz bocht er uit haalt ![]() |