Via Gladiola is de Sint Annastraat normaal en eindigt bij keizer karelplein.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:35 schreef rubbereend het volgende:
De Grand Prix van Nijmegen:
[ afbeelding ]
we vertrekken op de Via Gladiola, bekend van de vierdaagse en normaal gesproken beter bekend als de Oranjessingel. Brede singel met berm die beide rijrichtingen scheidt, prima dus voor een pittstraat.
oude lay out terugquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Ik verveel me, tijd om Zandvoort uit te breiden
Mooi uitgewerkt. Allen lijkt de uitloopzone bij Wilhelminaplein een beetje kort, mogelijk kan die linkerbocht iets eerder komen te liggen en kan het parcours achter het Luxor theater langs.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die laatste ziet er toch leuk uit en heb hem verder uitgewerkt.
Ondanks dat soms de ondergrond (tram rails) en de wegen wat aangepast moeten worden ben ik op dit uit gekomen:
[ afbeelding ]
Paars de tribunes, groen de DRS zones en geel de loopbruggen. De rest spreekt voor zich gok ik.
Alleen de Willemsbrus is eventueel geschikt. De Erasmusbrug heeft rijbanen van amper 6 meter breed (veel smaller dan Baku) en de trambaan ligt op een verhoging.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:09 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik denk dat ze toch heel graag de brug er in willen gaan verwerken.
Maar waar gaan ze inhalen?quote:Op maandag 6 augustus 2018 21:23 schreef Joppy het volgende:
Amsterdam
[ afbeelding ]
Rood = pits
groen = tribune
blauw = circuit (duh)
Het circuit is ca 4,8 km lang. Langzame bochten bij haarlemmerplein en rond centraal station ( incl. chicane) en snellere bochten op de westerdoksdijk. De route gaat deels langs water (grachten, IJ) waar je makkelijk tijdelijke tribunes kan opbouwen.
De locatie is goed bereikbaar met de trein en metro. En mensen die niet voor de race komen kunnen nog steeds met trein komen, maar zullen met de metro verder moeten reizen. Bezoekers met de auto kunnen parkeren in het westelijk havengebied en met een pendelbus naar het circuit of parkeren nabij (metro)stations in de omgeving.
De wegen zijn allemaal relatief breed voor Amsterdam, er zal alleen wel wat werk moeten verzet om het over de gehele breedte op gelijk niveau te brengen. Dus stoepranden er uit enzo..
Voor het (commerciële) plaatje mooi schampt de route de grachtengordel en het gaat het langs de westelijke eilanden en het centraal station.
Daarnaast heeft de eigenaar van het duurste appartement in NL (boven in de Pontsteiger) een prachtig uitzicht over het circuit. Dus even zorgen dat dit appartement in handen komt van een rijke F1-liefhebber.
In de jaren 80 hadden we nog een snelweg in Amsterdam die over het Museumplein gingquote:Op zaterdag 29 september 2018 16:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
GP Amsterdam zonder langs Rijksmuseum en over de Dam te gaan lijkt me ook niks.
Kun je net zo goed in Amsterdam-West of ergens in de Bijlmer gaan rijden, ben je ook in Amsterdam
Nijmegen heeft meer afwisseling. Flinke hoogteverschillen, pal langs het water en singels met bomen
Deze is wel nice.quote:Op dinsdag 16 april 2019 12:03 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
Heb nog wat met "Zandvoort" kunnen spelen en dit er van gemaakt.
Met een kleine hommage naar Hugenholtz' ander ontwerp (Suzuka).
Nog wel met paint gemaakt dus helaas minder smooth maar wel alles ingevuld.
De camping moet wijken maar goed.
Legend:
Black: track
Dark grey: other possible track
Slightly less dark grey; run off area
Sand color: gravel Green: grass
Light green: elevated (standing spot) area
Dark blue: main (roofed) grand stand
Blue: grand stands
Light blue: water.
White: walking bridges for pedestrians
Light grey: buildings (Pit, restaurant, offices and medical center)
In de eerste lay out nemen ze het scheivlak in de normale richting alleen minder snel ivm de hairpin.quote:Op dinsdag 16 april 2019 17:04 schreef TagForce het volgende:
[..]
Deze is wel nice.
Je eerdere layout keur ik af, want je zegt wel dat je het Scheivlak heel laat, maar ze gaan er verkeerd om doorheen, dan is het niet meer het Scheivlak. Dat heb je bij deze heel mooi opgelost.
Alleen inderdaad de camping die hier last van heeft. Ik zou alleen de tribunes op s/f naar de andere kant van het andere rechte stuk verplaatsen en toch iets van de gerlach en hugenholtz behouden. Maak daar een soort van wat nu de Audi-S bocht is van. Ik weet niet of de F1 het leuk vindt om auto's met 280 door een bocht over een brug heen te laten scheuren.
edit: Overigens heeft Hugenholtz Zandvoort niet ontworpen. Het grootste deel van de baan was ingegeven door het land eromheen, en Sammy Davis. Hugenholtz was slechts zijdelings betrokken. Hij was echter wel een tijdje directeur van het circuit.
Zo, anders ben ik even kippig Scheivlak is nog steeds het Scheivlakquote:Op dinsdag 16 april 2019 19:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
In de eerste lay out nemen ze het scheivlak in de normale richting alleen minder snel ivm de hairpin.
Het nieuwste design.
Dat met die bocht zo snel op de fly over, is een risico maar bij de komende race (Baku) is het net zo met die slinger vlak voor s/f.
De tribunes heb ik ook over getwijfeld om ze niet de verplaatsen op het rechte stuk erachter maar dan zitten ze zo ver weg van de grid.
Het zijn ook maar relatief kleine tribunes.
Ook heb ik getwijfeld om een tribune te plaatsen bij het scheivlak, niet gedaan uiteindelijk.
Helaas is het wat onrealistisch met een camping die weg moet en verbouwen in de duinen.
Maar dit zou een goede verbouwing zijn voor het circuit als ze er een paar pegels tegenaan gooien.
Deze is echt heel goed, straks even kijken of BTB het nog doet zodat ik hem kan maken voor Rfactor.quote:Op dinsdag 16 april 2019 12:03 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]
Heb nog wat met "Zandvoort" kunnen spelen en dit er van gemaakt.
Met een kleine hommage naar Hugenholtz' ander ontwerp (Suzuka).
Nog wel met paint gemaakt dus helaas minder smooth maar wel alles ingevuld.
De camping moet wijken maar goed.
Legend:
Black: track
Dark grey: other possible track
Slightly less dark grey; run off area
Sand color: gravel Green: grass
Light green: elevated (standing spot) area
Dark blue: main (roofed) grand stand
Blue: grand stands
Light blue: water.
White: walking bridges for pedestrians
Light grey: buildings (Pit, restaurant, offices and medical center)
Oh dat zou echt cool zijn!quote:Op dinsdag 16 april 2019 20:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Deze is echt heel goed, straks even kijken of BTB het nog doet zodat ik hem kan maken voor Rfactor.
Ook voor Assetto Corsa / Assetto Corsa Competizione ?quote:Op dinsdag 16 april 2019 20:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Deze is echt heel goed, straks even kijken of BTB het nog doet zodat ik hem kan maken voor Rfactor.
Ze kunnen d'r ook wel even rFactor 2 op installeren.quote:Op woensdag 17 april 2019 12:42 schreef Kickstart het volgende:
[..]
Ook voor Assetto Corsa / Assetto Corsa Competizione ?
misschien komt jou baan wel voorbij bij Formula1 Café
Het is de ontwerp en baan van Nils7 natuurlijk, BTB exporteert helaas alleen naar Rfactor.quote:Op woensdag 17 april 2019 12:42 schreef Kickstart het volgende:
[..]
Ook voor Assetto Corsa / Assetto Corsa Competizione ?
misschien komt jou baan wel voorbij bij Formula1 Café
Rfactor 2 gebruiken ze al om snelle rondes te rijden op Zandvoort.quote:Op woensdag 17 april 2019 14:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze kunnen d'r ook wel even rFactor 2 op installeren.
Ze hebben al een keer met Project Cars ook gereden
Vergeet niet dat het pitbox complex wel wat meer geupdate moet worden maar de 0.8 versie kan nu best de huidige pitboxen gebruiken hahaha
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |