abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 augustus 2018 @ 21:23:06 #76
36461 Joppy
geen colaboy
pi_180990448
Amsterdam

Rood = pits
groen = tribune
blauw = circuit (duh)

Het circuit is ca 4,8 km lang. Langzame bochten bij haarlemmerplein en rond centraal station ( incl. chicane) en snellere bochten op de westerdoksdijk. De route gaat deels langs water (grachten, IJ) waar je makkelijk tijdelijke tribunes kan opbouwen.

De locatie is goed bereikbaar met de trein en metro. En mensen die niet voor de race komen kunnen nog steeds met trein komen, maar zullen met de metro verder moeten reizen. Bezoekers met de auto kunnen parkeren in het westelijk havengebied en met een pendelbus naar het circuit of parkeren nabij (metro)stations in de omgeving.

De wegen zijn allemaal relatief breed voor Amsterdam, er zal alleen wel wat werk moeten verzet om het over de gehele breedte op gelijk niveau te brengen. Dus stoepranden er uit enzo..

Voor het (commerciële) plaatje mooi schampt de route de grachtengordel en het gaat het langs de westelijke eilanden en het centraal station.

Daarnaast heeft de eigenaar van het duurste appartement in NL (boven in de Pontsteiger) een prachtig uitzicht over het circuit. Dus even zorgen dat dit appartement in handen komt van een rijke F1-liefhebber.
Let the beat control your body!
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:38:22 #77
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_181080221
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 16:35 schreef rubbereend het volgende:
De Grand Prix van Nijmegen:

[ afbeelding ]

we vertrekken op de Via Gladiola, bekend van de vierdaagse en normaal gesproken beter bekend als de Oranjessingel. Brede singel met berm die beide rijrichtingen scheidt, prima dus voor een pittstraat.

:') Via Gladiola is de Sint Annastraat normaal en eindigt bij keizer karelplein. O-)

Maar de Voerweg omhoog is een mooi bochtje :Y Leuk circuit
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:59:04 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181080553
Ik verveel me, tijd om Zandvoort uit te breiden :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:14:16 #79
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_181087074
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:59 schreef Nattekat het volgende:
Ik verveel me, tijd om Zandvoort uit te breiden :P
oude lay out terug
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:23:55 #80
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181087335
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]

oude lay out terug
Enige juiste uitbreiding van Zandvoort.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182022395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 18:03 schreef nils7 het volgende:

[..]

Die laatste ziet er toch leuk uit en heb hem verder uitgewerkt.
Ondanks dat soms de ondergrond (tram rails) en de wegen wat aangepast moeten worden ben ik op dit uit gekomen:

[ afbeelding ]

Paars de tribunes, groen de DRS zones en geel de loopbruggen. De rest spreekt voor zich gok ik.
Mooi uitgewerkt. Allen lijkt de uitloopzone bij Wilhelminaplein een beetje kort, mogelijk kan die linkerbocht iets eerder komen te liggen en kan het parcours achter het Luxor theater langs.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 18:09 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Ik denk dat ze toch heel graag de brug er in willen gaan verwerken.
Alleen de Willemsbrus is eventueel geschikt. De Erasmusbrug heeft rijbanen van amper 6 meter breed (veel smaller dan Baku) en de trambaan ligt op een verhoging.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_182070954
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 21:23 schreef Joppy het volgende:
Amsterdam
[ afbeelding ]
Rood = pits
groen = tribune
blauw = circuit (duh)

Het circuit is ca 4,8 km lang. Langzame bochten bij haarlemmerplein en rond centraal station ( incl. chicane) en snellere bochten op de westerdoksdijk. De route gaat deels langs water (grachten, IJ) waar je makkelijk tijdelijke tribunes kan opbouwen.

De locatie is goed bereikbaar met de trein en metro. En mensen die niet voor de race komen kunnen nog steeds met trein komen, maar zullen met de metro verder moeten reizen. Bezoekers met de auto kunnen parkeren in het westelijk havengebied en met een pendelbus naar het circuit of parkeren nabij (metro)stations in de omgeving.

De wegen zijn allemaal relatief breed voor Amsterdam, er zal alleen wel wat werk moeten verzet om het over de gehele breedte op gelijk niveau te brengen. Dus stoepranden er uit enzo..

Voor het (commerciële) plaatje mooi schampt de route de grachtengordel en het gaat het langs de westelijke eilanden en het centraal station.

Daarnaast heeft de eigenaar van het duurste appartement in NL (boven in de Pontsteiger) een prachtig uitzicht over het circuit. Dus even zorgen dat dit appartement in handen komt van een rijke F1-liefhebber.
Maar waar gaan ze inhalen?
.
pi_182160592
ja interssant
pi_182206667
GP Amsterdam zonder langs Rijksmuseum en over de Dam te gaan lijkt me ook niks.
Kun je net zo goed in Amsterdam-West of ergens in de Bijlmer gaan rijden, ben je ook in Amsterdam

Nijmegen heeft meer afwisseling. Flinke hoogteverschillen, pal langs het water en singels met bomen
Wie dit leest is gek
pi_182220765
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 september 2018 16:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
GP Amsterdam zonder langs Rijksmuseum en over de Dam te gaan lijkt me ook niks.
Kun je net zo goed in Amsterdam-West of ergens in de Bijlmer gaan rijden, ben je ook in Amsterdam

Nijmegen heeft meer afwisseling. Flinke hoogteverschillen, pal langs het water en singels met bomen
In de jaren 80 hadden we nog een snelweg in Amsterdam die over het Museumplein ging :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182221371
Er is trouwens ooit een student afgestudeerd op het plan om een F1 race in Rotterdam te houden, was al weer tijd geleden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_182221470
De Grand Prix rond Urk lijkt me wel wat.
  woensdag 10 april 2019 @ 15:46:43 #88
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_186138929

Ik heb me even gebogen over de lay-out van Zandvoor die aangepast dient te worden nu de GP op Zandvoort wellicht er aan zit te komen.
1ste plaatje is zoals het nu is.
2de plaatje is zoals de geruchten zijn zoals het gaat worden.

3de plaatje is mijn visie hoe de baan beter kan...
Dit design is gebasseerd op concepten van eind jaren '90 die het niet zijn geworden.
Zandvoort mis een "back straight" wat dit toevoegt.
Bosuit wordt vervangen door een equivalent van de laatste bochten van Bahrein.
Ik heb de Tarzan en het Scheivlak heel gelaten.
Maar enkele hairpins en een twisty sector toegevoegd zodat er ook wat ingehaald kan worden en het toch er toch een flow in zit.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_186139218
Wat zijn eigenlijk de meters die er straks gereden worden per ronde + hoeveel ronden gaat de race tellen?

Zover ik het even begrepen heb is het één van de kortste circuits als het op de kalender komt? Krijg je wel veel waar voor je geld ^O^
pi_186214596
Dit is de GP van Europa.
De rode stip is de start/finish.
In Spanje zit de gele streep, de pitstraat.
Mocht je bij de start slecht wegkomen dan moet je flink duwen tot in Spanje :P

  dinsdag 16 april 2019 @ 12:03:01 #91
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_186248757


Heb nog wat met "Zandvoort" kunnen spelen en dit er van gemaakt.
Met een kleine hommage naar Hugenholtz' ander ontwerp (Suzuka).
Nog wel met paint gemaakt dus helaas minder smooth maar wel alles ingevuld.
De camping moet wijken maar goed.

Legend:
Black: track
Dark grey: other possible track
Slightly less dark grey; run off area
Sand color: gravel Green: grass
Light green: elevated (standing spot) area
Dark blue: main (roofed) grand stand
Blue: grand stands
Light blue: water.
White: walking bridges for pedestrians
Light grey: buildings (Pit, restaurant, offices and medical center)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_186253433
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:03 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]

Heb nog wat met "Zandvoort" kunnen spelen en dit er van gemaakt.
Met een kleine hommage naar Hugenholtz' ander ontwerp (Suzuka).
Nog wel met paint gemaakt dus helaas minder smooth maar wel alles ingevuld.
De camping moet wijken maar goed.

Legend:
Black: track
Dark grey: other possible track
Slightly less dark grey; run off area
Sand color: gravel Green: grass
Light green: elevated (standing spot) area
Dark blue: main (roofed) grand stand
Blue: grand stands
Light blue: water.
White: walking bridges for pedestrians
Light grey: buildings (Pit, restaurant, offices and medical center)
Deze is wel nice.
Je eerdere layout keur ik af, want je zegt wel dat je het Scheivlak heel laat, maar ze gaan er verkeerd om doorheen, dan is het niet meer het Scheivlak. Dat heb je bij deze heel mooi opgelost.
Alleen inderdaad de camping die hier last van heeft. Ik zou alleen de tribunes op s/f naar de andere kant van het andere rechte stuk verplaatsen en toch iets van de gerlach en hugenholtz behouden. Maak daar een soort van wat nu de Audi-S bocht is van. Ik weet niet of de F1 het leuk vindt om auto's met 280 door een bocht over een brug heen te laten scheuren.

edit: Overigens heeft Hugenholtz Zandvoort niet ontworpen. Het grootste deel van de baan was ingegeven door het land eromheen, en Sammy Davis. Hugenholtz was slechts zijdelings betrokken. Hij was echter wel een tijdje directeur van het circuit.

[ Bericht 6% gewijzigd door TagForce op 16-04-2019 17:14:10 ]
  dinsdag 16 april 2019 @ 19:21:33 #93
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_186255772
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 17:04 schreef TagForce het volgende:

[..]

Deze is wel nice.
Je eerdere layout keur ik af, want je zegt wel dat je het Scheivlak heel laat, maar ze gaan er verkeerd om doorheen, dan is het niet meer het Scheivlak. Dat heb je bij deze heel mooi opgelost.
Alleen inderdaad de camping die hier last van heeft. Ik zou alleen de tribunes op s/f naar de andere kant van het andere rechte stuk verplaatsen en toch iets van de gerlach en hugenholtz behouden. Maak daar een soort van wat nu de Audi-S bocht is van. Ik weet niet of de F1 het leuk vindt om auto's met 280 door een bocht over een brug heen te laten scheuren.

edit: Overigens heeft Hugenholtz Zandvoort niet ontworpen. Het grootste deel van de baan was ingegeven door het land eromheen, en Sammy Davis. Hugenholtz was slechts zijdelings betrokken. Hij was echter wel een tijdje directeur van het circuit.
In de eerste lay out nemen ze het scheivlak in de normale richting alleen minder snel ivm de hairpin.

Het nieuwste design.
Dat met die bocht zo snel op de fly over, is een risico maar bij de komende race (Baku) is het net zo met die slinger vlak voor s/f.

De tribunes heb ik ook over getwijfeld om ze niet de verplaatsen op het rechte stuk erachter maar dan zitten ze zo ver weg van de grid.
Het zijn ook maar relatief kleine tribunes.
Ook heb ik getwijfeld om een tribune te plaatsen bij het scheivlak, niet gedaan uiteindelijk.

Helaas is het wat onrealistisch met een camping die weg moet en verbouwen in de duinen.
Maar dit zou een goede verbouwing zijn voor het circuit als ze er een paar pegels tegenaan gooien.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_186256400
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 19:21 schreef nils7 het volgende:

[..]

In de eerste lay out nemen ze het scheivlak in de normale richting alleen minder snel ivm de hairpin.

Het nieuwste design.
Dat met die bocht zo snel op de fly over, is een risico maar bij de komende race (Baku) is het net zo met die slinger vlak voor s/f.

De tribunes heb ik ook over getwijfeld om ze niet de verplaatsen op het rechte stuk erachter maar dan zitten ze zo ver weg van de grid.
Het zijn ook maar relatief kleine tribunes.
Ook heb ik getwijfeld om een tribune te plaatsen bij het scheivlak, niet gedaan uiteindelijk.

Helaas is het wat onrealistisch met een camping die weg moet en verbouwen in de duinen.
Maar dit zou een goede verbouwing zijn voor het circuit als ze er een paar pegels tegenaan gooien.
Zo, anders ben ik even kippig :P Scheivlak is nog steeds het Scheivlak :)

Nou, dat verbouwen in de duinen valt ook wel mee. Het meeste valt binnen de grenzen van het circuit. Alleen het stukje achter de Tarzanbocht niet.
En als ik een beetje pas en meet, en even spiek bij Interlagos met die hoge muur langs het rechte stuk, dan denk ik dat de camping wel kan blijven. Achter de tribune is nu namelijk een parkeerplaats. Die moet je opofferen, en dan kan daar precies het achterste rechte stuk komen, met een geluidswal er tegenaan. Dan kunnen alleen inderdaad die tribunes daar niet meer achter.

Serieus goed idee, zo.
pi_186257534
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 12:03 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]

Heb nog wat met "Zandvoort" kunnen spelen en dit er van gemaakt.
Met een kleine hommage naar Hugenholtz' ander ontwerp (Suzuka).
Nog wel met paint gemaakt dus helaas minder smooth maar wel alles ingevuld.
De camping moet wijken maar goed.

Legend:
Black: track
Dark grey: other possible track
Slightly less dark grey; run off area
Sand color: gravel Green: grass
Light green: elevated (standing spot) area
Dark blue: main (roofed) grand stand
Blue: grand stands
Light blue: water.
White: walking bridges for pedestrians
Light grey: buildings (Pit, restaurant, offices and medical center)
Deze is echt heel goed, straks even kijken of BTB het nog doet zodat ik hem kan maken voor Rfactor.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 17 april 2019 @ 10:39:24 #96
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_186269173
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:42 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Deze is echt heel goed, straks even kijken of BTB het nog doet zodat ik hem kan maken voor Rfactor.
Oh dat zou echt cool zijn!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_186271152
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 april 2019 20:42 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Deze is echt heel goed, straks even kijken of BTB het nog doet zodat ik hem kan maken voor Rfactor.
Ook voor Assetto Corsa / Assetto Corsa Competizione ? :)
misschien komt jou baan wel voorbij bij Formula1 Café ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kickstart op 17-04-2019 13:03:03 ]
  woensdag 17 april 2019 @ 14:59:01 #98
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_186273347
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 12:42 schreef Kickstart het volgende:

[..]

Ook voor Assetto Corsa / Assetto Corsa Competizione ? :)
misschien komt jou baan wel voorbij bij Formula1 Café ;)
Ze kunnen d'r ook wel even rFactor 2 op installeren.
Ze hebben al een keer met Project Cars ook gereden ;)

Vergeet niet dat het pitbox complex wel wat meer geupdate moet worden maar de 0.8 versie kan nu best de huidige pitboxen gebruiken hahaha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_186273553
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 12:42 schreef Kickstart het volgende:

[..]

Ook voor Assetto Corsa / Assetto Corsa Competizione ? :)
misschien komt jou baan wel voorbij bij Formula1 Café ;)
Het is de ontwerp en baan van Nils7 natuurlijk, BTB exporteert helaas alleen naar Rfactor.
Ik heb RTB ook welke kan exporteren naar Assetto Corsa maar in tegenstelling tot BTB waarin ik alles kan doen zoals camera's, racelijn, startplaatsen en pit garage's is dat allemaal niet mogelijk in RTB en moet in Assetto Corsa gedaan worden.
Hiervoor moet ik eerst maar eens aan de slag om die AC editor goed door te krijgen.
Mocht iemand hier goed mee kunnen omgaan dan kan ik natuurlijk de geëxporteerde file uit RTB via google drive ter download zetten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_186273563
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 14:59 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ze kunnen d'r ook wel even rFactor 2 op installeren.
Ze hebben al een keer met Project Cars ook gereden ;)

Vergeet niet dat het pitbox complex wel wat meer geupdate moet worden maar de 0.8 versie kan nu best de huidige pitboxen gebruiken hahaha
Rfactor 2 gebruiken ze al om snelle rondes te rijden op Zandvoort.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')