abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170677614
quote:
2s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:20 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Onzin. Vrouwen hebben en mannen hebben voor de wet gelijke rechten, maar dat wil niet zeggen dat er al gelijkheid is.

Mannen verdienen gemiddeld meer dan vrouwen, nog steeds. Nog steeds worden er grappig bedoelde opmerkingen gemaakt over kleding van vrouwen, complimenten voor het uiterlijk in zakelijke situaties. Van vrouwen wordt ook minder geaccepteerd dat ze hun mening geven op het werk, vaak in de reden gevallen worden door mannen, niet ongegeneerd boos kunnen worden, want dan zijn ze weer emotioneel. Vrouwen die genieten van seks net als mannen en veel partners hebben gehad worden nog steeds als sletten gezien, mannen niet.

Of andersom ook, van vrouwen wordt verwacht dat ze zorgzaam, lief, puur zijn. Dat zijn sociale constructen, ingebakken bij opvoeden, geen enkele biologische grondslag voor. Hetzelfde als dat er geen enkel bewijs is dat vrouwen slechter zijn in exacte vakken, of slechte leiders. Als ze zich vrouwelijk kleedt geniet ze bijzondere aandacht en/of bescherming ten opzichte van vrouwen die zich eigenzinnig kleden. Is ook geen gelijkheid.

Zolang men gelooft dat gelijkheid er al is, zal dit ook niet veranderen.
Vrouwen onder de dertig verdienen echter meer dan mannen. Dat ze daarna achterop raken heeft veelal te maken met keuzes als kinderen krijgen en parttime gaan werken.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nen-4568498-a1524481

Heb je een bron van dat vrouwen minder geaccepteerd worden als ze hun mening geven op het werk? Deze ervaring heb ik namelijk totaal niet.

Misschien moeten vrouwen dan eens ophouden elkaar te slutshamen. Zij doen dat namelijk minstens net zo vaak als mannen dat doen.

Datzelfde geld precies voor mannen. Mannen die zich dominant en mannelijk gedragen doen het veel beter op de datingmarkt dan mannen die dat niet doen.
pi_170677743
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vrouwen onder de dertig verdienen echter meer dan mannen. Dat ze daarna achterop raken heeft veelal te maken met keuzes als kinderen krijgen en parttime gaan werken.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)nen-4568498-a1524481

Heb je een bron van dat vrouwen minder geaccepteerd worden als ze hun mening geven op het werk? Deze ervaring heb ik namelijk totaal niet.

Misschien moeten vrouwen dan eens ophouden elkaar te slutshamen. Zij doen dat namelijk minstens net zo vaak als mannen dat doen.

Datzelfde geld precies voor mannen. Mannen die zich dominant en mannelijk gedragen doen het veel beter op de datingmarkt dan mannen die dat niet doen.
Ik zeg ook nergens dat het alleen mannen zijn die het in stand houden, ook vrouwen. Maar gelijkheid, nee, nog steeds niet helemaal. Derhalve vind ik feminisme niet overbodig.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 4 mei 2017 @ 11:51:14 #253
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_170677813
quote:
3s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:32 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ik denk anders dat de maatschappij / de cultuur bijzonder veel invloed heeft op je karakter. In ieder geval zeker op je gedrag.
Waarom zijn Scandinavische mannen anders zulke softe flikkers en bijvoorbeeld Mediterrane mannen zulke stoere macho's!? (Ja, gemiddeld genomen, maar dat spreekt voor zich. Alles kent variatie).
Scandinavische mannen zulke softe flikkers?
:9
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_170677918
quote:
17s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:51 schreef Norma_Jeane het volgende:

[..]

Scandinavische mannen zulke softe flikkers?
:9
[ afbeelding ]
Gemiddeld genomen heeft ie wel een punt. Heeft te maken met de mate van mannelijkheid/vrouwelijkheid van de samenleving en de traditionele rolverdeling van de geslachten in een land.
pi_170678057
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:41 schreef naoomx het volgende:
Maar misschien is het gewoon een kwestie van écht in je league kijken?
Ik denk ook dat het hier aan ligt. Hoeveel 'ongewilde' mannen hoor je wel niet over 'mooie vrouwen dit, mooie vrouwen dat' en dat ze niemand kunnen krijgen? Er staat op elke straathoek wel een ma Flodder voor ze klaar, maar dat willen ze dan niet. Alleen studentes van 18 met lang blond haar. Als je dan zelf lelijk bent, doe je het echt jezelf aan hoor.
pi_170679077
quote:
9s.gif Op donderdag 4 mei 2017 09:43 schreef Samzz het volgende:

[..]

Heb jij de mannen niet om je heen cirkelen dan?

Serieus, het is niet dat álle vrouwen makkelijk aan dates komen, was het maar waar :').
Natuurlijk wel 8-)
pi_170679574
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:00 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het hier aan ligt. Hoeveel 'ongewilde' mannen hoor je wel niet over 'mooie vrouwen dit, mooie vrouwen dat' en dat ze niemand kunnen krijgen? Er staat op elke straathoek wel een ma Flodder voor ze klaar, maar dat willen ze dan niet. Alleen studentes van 18 met lang blond haar. Als je dan zelf lelijk bent, doe je het echt jezelf aan hoor.
Dus als je zelf niet de knapste bent moet je je pijlen maar richten op tokkies? Ook als die verder totaal niet bij je passen? En als die je natuurkundeopleiding maar interessantdoenerij vinden?
  † In Memoriam † donderdag 4 mei 2017 @ 12:58:16 #258
460494 naoomx
pi_170679746
quote:
10s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:52 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dus als je zelf niet de knapste bent moet je je pijlen maar richten op tokkies? Ook als die verder totaal niet bij je passen? En als die je natuurkundeopleiding maar interessantdoenerij vinden?
Alsof uiterlijk iets te maken heeft met mate van tokkieheid.. En alsof er niet nog een enorm gebied zit tussen "tokkie" en "high class". :')

Nee tuurlijk niet. Gewoon op iets minder conventioneel aantrekkelijke vrouwen mikken dan je normaal doet? "Wachten tot de aantrekkingskracht groeit"?
pi_170679820
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:58 schreef naoomx het volgende:

[..]

Alsof uiterlijk iets te maken heeft met mate van tokkieheid.. En alsof er niet nog een enorm gebied zit tussen "tokkie" en "high class". :')

Nee tuurlijk niet. Gewoon op iets minder conventioneel aantrekkelijke vrouwen mikken dan je normaal doet? "Wachten tot de aantrekkingskracht groeit"?
Zij noemt het "ma flodder", niet ik.
  † In Memoriam † donderdag 4 mei 2017 @ 13:04:59 #260
460494 naoomx
pi_170679945
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 13:00 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Volgensmij zei ze dat meer om aan te geven dat de mannen in kwestie wel degelijk wel bepaalde vrouwen kunnen krijgen - de Ma Flodders met gemak zelfs.

En sommige mannen zitten toch wel echt in of zelfs onder de league van Ma Flodder, of ze dat nou willen of niet.
pi_170680410
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 13:04 schreef naoomx het volgende:

[..]

Volgensmij zei ze dat meer om aan te geven dat de mannen in kwestie wel degelijk wel bepaalde vrouwen kunnen krijgen - de Ma Flodders met gemak zelfs.

En sommige mannen zitten toch wel echt in of zelfs onder de league van Ma Flodder, of ze dat nou willen of niet.
Ma Flodder is toch echt een tokkiestereotype en in dezelfde post noemt ze ook dat die mannen per se studentes willen. Iets wat helemaal niet raar is als je zelf student bent. Dan is het ook niet makkelijker om niet-studentes te versieren (juist niet zou ik zeggen).

Verder denk ik dat die typering te veel vanuit een vrouw gedacht is. Onder mannen is geen vriendin kunnen krijgen , omdat je de lat te hoog legt echt nauwelijks een probleem.

Het is eerder andersom. Omdat ze geen vriendin kunnen krijgen, kunnen ze onrealistische "eisen" stellen en doen alsof ze het niet doen voor minder dan super slank, met prachtig gezicht, cup D en volle kont.

Ze hoeven vrouwen namelijk niet te beoordelen op basis van waar ze daadwerkelijk mee in aanraking komen. Hun schoonheidsideaal wordt dus bepaald door de tv, internet en het mooiste wat ze op een dag langs zien lopen. Als die zogenaamde ma Flodder echter interesse in ze zou tonen, doken ze er gelijk op.

De werkelijke reden dat ze geen vriendin kunnen vinden, is het gebrek aan de vaardigheden en durf om een vrouw zo te benaderen dat ze interesse in hun ontwikkelen. Het gemis van het jachtinstinct, zowel bij de mooiste vrouwen als bij de ondercategorie. Eisen bijstellen brengt ze dus nergens.

Daarnaast is het ook niet zo dat die ondercategorie zelf geen eisen heeft. Het is niet zo dat je maar op een lelijk meisje hoeft af te stappen en ze voor je in katzwijm valt.
  † In Memoriam † donderdag 4 mei 2017 @ 13:28:44 #262
460494 naoomx
pi_170680659
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 13:19 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Ma Flodder is toch echt een tokkiestereotype en in dezelfde post noemt ze ook dat die mannen per se studentes willen. Iets wat helemaal niet raar is als je zelf student bent. Dan is het ook niet makkelijker om niet-studentes te versieren (juist niet zou ik zeggen).

Verder denk ik dat die typering te veel vanuit een vrouw gedacht is. Onder mannen is geen vriendin kunnen krijgen , omdat je de lat te hoog legt echt nauwelijks een probleem.

Het is eerder andersom. Omdat ze geen vriendin kunnen krijgen, kunnen ze onrealistische "eisen" stellen en doen alsof ze het niet doen voor minder dan super slank, met prachtig gezicht, cup D en volle kont.

Ze hoeven vrouwen namelijk niet te beoordelen op basis van waar ze daadwerkelijk mee in aanraking komen. Hun schoonheidsideaal wordt dus bepaald door de tv, internet en het mooiste wat ze op een dag langs zien lopen. Als die zogenaamde ma Flodder echter interesse in ze zou tonen, doken ze er gelijk op.

De werkelijke reden dat ze geen vriendin kunnen vinden, is het gebrek aan de vaardigheden en durf om een vrouw zo te benaderen dat ze interesse in hun ontwikkelen. Het gemis van het jachtinstinct, zowel bij de mooiste vrouwen als bij de ondercategorie. Eisen bijstellen brengt ze dus nergens.

Daarnaast is het ook niet zo dat die ondercategorie zelf geen eisen heeft. Het is niet zo dat je maar op een lelijk meisje hoeft af te stappen en ze voor je in katzwijm valt.
Oké, je hebt wel gelijk. Met de kanttekening dat veel van de mannen in kwestie misschien hun eisen nóg lager moeten stellen, dan ze dachten.
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:19:49 #263
108913 Godshand
guide4you
pi_170681907
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 12:34 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel 8-)
Ja je DM en PM box is vast vol :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170681989
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:19 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ja je DM en PM box is vast vol :)
Ik ben niet relevant voor dit topic.
  donderdag 4 mei 2017 @ 14:24:39 #265
108913 Godshand
guide4you
pi_170682022
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 14:23 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Ik ben niet relevant voor dit topic.
Ik natuurlijk wel.

Discussie gaat trouwens nergens heen heb ik het idee...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_170684943
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 13:00 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Was natuurlijk chargerend bedoeld ;) en een indirecte verwijzing naar bepaalde bekende users op fok.
pi_170685864
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:41 schreef naoomx het volgende:
Ik kan dus gerust zeggen dat ik jaloers ben op de gemiddelde heteroman, op mannen. Serieus.
(En ja, ik neem ook vaak zat de eerste stap en heb ook veel afwijzing gekend (dat laatste meer op vriendschappelijk gebied tho).)
Je zou er alleen jaloers op moeten zijn als je niet zo'n grote sexdrive hebt. De gemiddelde heterosexuele man wil elke week wel sex met een gemiddelde vrouw, maar dat gaat 'm echt niet lukken terwijl dit andersom wel het geval zal zijn. De gemiddelde vrouw die elke week sex wil, lukt dit eenvoudig. En waarschijnlijk zelfs met een bovengemiddelde man (met dank aan de veel grotere sexdrive van mannen).
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_170686051
quote:
2s.gif Op donderdag 4 mei 2017 11:20 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Onzin. Vrouwen hebben en mannen hebben voor de wet gelijke rechten, maar dat wil niet zeggen dat er al gelijkheid is.

Mannen verdienen gemiddeld meer dan vrouwen, nog steeds.
Onzin, vrouwen tussen de 25 en 30 verdienen gemiddeld juist meer dan mannen.Dat vrouwen na hun 30ste ervoor kiezen om part-time te gaan werken en voor de kinderen te zorgen, is niet de schuld van de mannen.

quote:
Vrouwen die genieten van seks net als mannen en veel partners hebben gehad worden nog steeds als sletten gezien, mannen niet.
En terecht. Vrouwen versieren is voor mannen een prestatie. Zelfs een lelijke vrouw kan wanneer zij dat ook maar wil sex hebben als ze er maar om vraagt.

quote:
Hetzelfde als dat er geen enkel bewijs is dat vrouwen slechter zijn in exacte vakken, of slechte leiders.
Er is helemaal niks dat vrouwen er van weerhoudt om een technische studie te doen. Opnieuw is het niet de schuld van mannen dat er meer vrouwen zijn die hun tijd verspillen in de kunstacademie in plaats van een technische studie te gaan doen. En daarna maar gaan jammeren dat je minder betaald krijgt :')

quote:
Als ze zich vrouwelijk kleedt geniet ze bijzondere aandacht en/of bescherming ten opzichte van vrouwen die zich eigenzinnig kleden. Is ook geen gelijkheid.
En wat dacht je van mannen dan die zich goed kleden, die worden ook beter behandeld dan mannen die zich kleden als een sloddervos. Zeker is dit gelijkheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door JaJammerJan op 04-05-2017 19:33:04 ]
pi_170686565
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 17:32 schreef JaJammerJan het volgende:

Overigens moet je alleen jezelf de schuld geven als je aangerand wordt, wanneer je er als een hoer uitziet.
Wait, what?
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:10:44 #270
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_170686777
quote:

[..]

Onzin, vrouwen tussen de 25 en 30 verdienen gemiddeld juist meer dan mannen.Dat vrouwen na hun 30ste ervoor kiezen om part-time te gaan werken en voor de kinderen te zorgen, is niet de schuld van de mannen.

[..]

En terecht. Vrouwen versieren is voor mannen een prestatie. Zelfs een lelijke vrouw kan wanneer zij dat ook maar wil sex hebben als ze er maar om vraagt.

[..]

Er is helemaal niks dat vrouwen er van weerhoudt om een technische studie te doen. Opnieuw is het niet de schuld van mannen dat er meer vrouwen zijn die hun tijd verspillen in de kunstacademie in plaats van een technische studie te gaan doen. En daarna maar gaan jammeren dat je minder betaald krijgt :')

[..]

En wat dacht je van mannen dan die zich goed kleden, die worden ook beter behandeld dan mannen die zich kleden als een sloddervos. Zeker is dit gelijkheid.

Overigens moet je alleen jezelf de schuld geven als je aangerand wordt, wanneer je er als een hoer uitziet.
Kun je opflikkeren met je hatelijke gezeik? Gefrustreerd mannetje
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:54:39 #271
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170687619
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Doe even heel hard normaal, a.u.b..
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170688471
Ik maak gewoon goede punten, alhoewel die laatste regel wat te ver ging van mij mss. Als jullie het niet normaal vinden, kom dan maar met argumenten.
pi_170690603
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:34 schreef JaJammerJan het volgende:
Ik maak gewoon goede punten, alhoewel die laatste regel wat te ver ging van mij mss. Als jullie het niet normaal vinden, kom dan maar met argumenten.
Zal ik doen..

quote:

[..]

Het gaat erom dat vrouwen, met precies dezelfde kwalificaties, voor precies dezelfde functie en precies dezelfde uren, minder betaald krijgen dan mannen.

Dat heeft niks te maken met part-time gaan werken, of wat dan ook..

quote:
Zelfs al zou het waar zijn dat vrouwen geen moeite zouden hoeven doen om seks te krijgen.. Waarom zou een vrouw die geniet van seks en daarom veel sekspartners heeft dan een slet zijn?

quote:

Nogmaals, het gaat erom dat vrouwen, met dezelfde kwalificaties, minder betaald krijgen voor dezelfde functie en dezelfde uren..

quote:
Hier ben ik het wel mee eens..
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:48:51 #274
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170690878
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:40 schreef madam-april het volgende:

[..]

Zal ik doen..

[..]

Het gaat erom dat vrouwen, met precies dezelfde kwalificaties, voor precies dezelfde functie en precies dezelfde uren, minder betaald krijgen dan mannen.

Dat heeft niks te maken met part-time gaan werken, of wat dan ook..

[..]

Kan die leugen nu eindelijk een keer in de prullenbak? Vrouwen verdienen gecorrigeerd voor andere factoren méér dan mannen en niet minder.
pi_170691144
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:34 schreef JaJammerJan het volgende:
Nog even terugkomend op die laatste regel..

Hoe komt zo'n gedachte überhaupt bij je op?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')