Dankje! Wij houden vooral van een beetje pittigquote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben ooit begonnen met deze: https://www.puureten.net/recepten/surinaamse-roti/
Ik haal de rotiplaat bij de toko. En ik heb het recept zelf wat 'getweakt' om het dieettechnisch geschikter te maken.
Maakt een wereld van verschil. Geen dada of Chans voor mij. Geen kracht.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:27 schreef n0a het volgende:
Wat is jullie favoriete merk masala om mee te koken of maakt het niet veel uit?
Een vriendin gebruikt Nickerie, maar die ben ik zelf nog niet tegen gekomen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:36 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Maakt een wereld van verschil. Geen dada of Chans voor mij. Geen kracht.
Ik kijk dadelijk ff in de kast wat ik hier heb liggen, maar deze ruik je door het pakje heen. En ik heb hem thuis in zo'n hersluitbare zak bewaard.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:50 schreef n0a het volgende:
[..]
Een vriendin gebruikt Nickerie, maar die ben ik zelf nog niet tegen gekomen.
Ik maak het op dezelfde manier klaar.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben ooit begonnen met deze: https://www.puureten.net/recepten/surinaamse-roti/
Ik haal de rotiplaat bij de toko. En ik heb het recept zelf wat 'getweakt' om het dieettechnisch geschikter te maken.
Benieuwd!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 13:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]Niet vandaag, maar dit weekend of zo. Laat wel weten hoe het was.
We eten het soms wel elke week een keer.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:08 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik maak het op dezelfde manier klaar.![]()
Ik ben er zelf trouwens niet zo dol op en vind het -mogelijk (mede) daarom- ook niet zo leuk om klaar te maken. Echter, Mr. Forbry vindt het heerlijk.
Arva heb ik hier. Beter dan Dada en Chans (IMO).quote:Op donderdag 17 augustus 2017 14:50 schreef n0a het volgende:
[..]
Een vriendin gebruikt Nickerie, maar die ben ik zelf nog niet tegen gekomen.
Mr. Forbry is jaloers op jullie, dat weet ik nou al.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We eten het soms wel elke week een keer.
Roti met toespijs (kip,aardappel en kousenband) droog?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:35 schreef Forbry het volgende:
[..]
Mr. Forbry is jaloers op jullie, dat weet ik nou al.![]()
Ik mis een beetje zoetigheid of 'smeuïgheid' ofzo, ik vind het zelf een wat 'droge' maaltijd.
Op zich vind ik de Surinaamse keuken overigens een interessante keuken. Ga zeker nog eens een aantal van de dingen die ik hier tegenkom proberen (al dan niet zelfgemaakt).
Ook die keren dat ik het ergens anders heb gegeten vond ik het een wat 'drogige' smaak hebben (op zich wel prima te eten hoor, maar altijd het idee dat het gerecht iets 'mist' om door mij écht lekker gevonden te worden), maar de volgende keer dat ik het klaarmaak zal ik je tip meenemen bij de bereiding iig, thnxquote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:48 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Roti met toespijs (kip,aardappel en kousenband) droog?
Je moet dan bij het bereiden van her vlees wat meer jus creëren.
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:16 schreef Axia het volgende:
Ik doe zelf geen kousenband erbij. maar andere groenten zoals pompoen of aubergine. Persoonlijk vind ik dat lekkerder. Iedereen (ook genoeg Surinamers die zo denken) doet alsof je roti alleen maar met kousenband moet eten, maar dat gebeurd vaak juist niet.
Van mij mag die kousenband juist helemaal weg (overal krijg je dat tegenwoordig, zelfs bij de nasi/bami of teloh met bakkeljauw)
Roti met pompoen. Goddelijk!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 16:16 schreef Axia het volgende:
Ik doe zelf geen kousenband erbij. maar andere groenten zoals pompoen of aubergine. Persoonlijk vind ik dat lekkerder. Iedereen (ook genoeg Surinamers die zo denken) doet alsof je roti alleen maar met kousenband moet eten, maar dat gebeurd vaak juist niet.
Van mij mag die kousenband juist helemaal weg (overal krijg je dat tegenwoordig, zelfs bij de nasi/bami of teloh met bakkeljauw)
ik vind roti ook niks bijzonders.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:08 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik maak het op dezelfde manier klaar.![]()
Ik ben er zelf trouwens niet zo dol op en vind het -mogelijk (mede) daarom- ook niet zo leuk om klaar te maken. Echter, Mr. Forbry vindt het heerlijk.
Dank je!quote:Op donderdag 17 augustus 2017 15:31 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Arva heb ik hier. Beter dan Dada en Chans (IMO).
Je bent knettergekquote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:06 schreef madeliefff het volgende:
[..]
ik vind roti ook niks bijzonders.
Tuurlijk, want als je roti (of Surinaams in het geheel) niet zo lekker vindt, dan zul je wel niks anders lekker/bijzonder vinden dan Hollandse pot...quote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:22 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je bent knettergek![]()
Wat vind je dan wel bijzonder eten?
laat me raden boerenkool met worst.....grote worst
ik zou zeggen lees wat verder terug voor t antwoord? Ik vind van surinaams eten pom en telo lekker. lekker zoete gemarineerd vlees met bami trouwens ook. Maar roti vind ik saai.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:22 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je bent knettergek![]()
Wat vind je dan wel bijzonder eten?
laat me raden boerenkool met worst.....grote worst
dit iddquote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:34 schreef Forbry het volgende:
[..]
Tuurlijk, want als je roti (of Surinaams in het geheel) niet zo lekker vindt, dan zul je wel niks anders lekker/bijzonder vinden dan Hollandse pot...Jammer wel van dit verder leuke topic...
mensen die roti niet lekker vindenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:36 schreef madeliefff het volgende:
[..]
ik zou zeggen lees wat verder terug voor t antwoord? Ik vind van surinaams eten pom en telo lekker. lekker zoete gemarineerd vlees met bami trouwens ook. Maar roti vind ik saai.
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:58 schreef vincenzo78 het volgende:
Rustig aan mensen.
Geen verwijten. We komen hier samen om te kletsen over wat ons verbindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |