Thanks! Je foto's bevatten trouwens zo goed als geen mensen, ben je een fotografisch genie of is het daadwerkelijk super rustig nuquote:Op zaterdag 11 juli 2020 22:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Leuk om wat in het vooruitzicht te hebben! Veel plezier alvastIk kan een dagje Potsdam sowieso erg aanraden, dat was echt een dagje heerlijk ontspannen.
Ik weet niet hoe het normaal is in Berlijn, maar het was nog best wel druk. Bij een Brandenburger Tor stond vrijwel elke toerist recht voor dat ding aan de voorkant. Want ja, originaliteitquote:Op zaterdag 11 juli 2020 22:03 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Thanks! Je foto's bevatten trouwens zo goed als geen mensen, ben je een fotografisch genie of is het daadwerkelijk super rustig nu?
Goede tip, ik zet het meteen op mijn lijstje.
Jammer van de regen. Juist de tuinen en paleizen van Potsdam waren het hoogtepunt van Potsdam. Fijn dat je het verder leuk hebt gehad!quote:Op woensdag 5 augustus 2020 23:48 schreef RockNijntje het volgende:
Was een top reisje. In Berlijn erg warm gehad en op de laatste dag in Potsdam regen gehad, dus daar zijn we alleen doorheen gereden. Schattig stadje. Maar helemaal prima reis, geen last gehad van de coronamaatregelen. Mondkapje op en gaan
.
Oh ja, we zijn wel even uitgestapt bij Slot Sanssouci en hebben daar rondgelopen. Was erg mooi, maar ik denk dat we er een stuk meer van genoten zouden hebben als het zo'n goed weer was als de twee dagen daar voorquote:Op donderdag 6 augustus 2020 00:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer van de regen. Juist de tuinen en paleizen van Potsdam waren het hoogtepunt van Potsdam. Fijn dat je het verder leuk hebt gehad!
Met FPP2 zit je altijd goed.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 00:17 schreef Janena het volgende:
Wij gaan 12 juli, ik ben volledig gevaccineerd en heb een geel boekje.
Mijn kinderen kunnen hopelijk die gratis test krijgen, en anders naar betalen
Tegen die tijd werkt dat corona paspoort hopelijk ook zonder problemen.
Nog even inlezen wat er momenteel wel en niet kan en of we speciale mondkapjes nodig zijn...
https://www.bol.com/nl/nl(...)12.13.ProductPageUrlquote:
Jup.quote:Op zondag 27 juni 2021 08:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)12.13.ProductPageUrl
Deze dingen worden toch geaccepteerd in Duitsland? Ik zag op YouTube dat sommige deze mondmaskers draagden toen ze in Duitsland waren.
https://technikmuseum.berlin/en/visit/current-information/quote:Op zondag 23 januari 2022 11:58 schreef Erno-BE het volgende:
Ik wil graag naar het Duitse Technikmuseum, moet je daarvoor vooraf reserveren?
https://www.berlin.de/akt(...)maskenpflicht-n.htmlquote:Op maandag 31 januari 2022 21:42 schreef trigt013 het volgende:
Komende zomer willen wij naar Berlijn. Alleen onze zoon (12) is komende wel volledig gevaccineerd maar heeft logischerwijs geen booster. Kan hij dan überhaupt de horeca in aangezien daar een 2G+ voor telt.
Ja, daar heb ik een paar jaar geleden een paar nachten geslapen met z'n tweeën.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 08:15 schreef Erno-BE het volgende:
Heeft er iemand ervaring met B&B Hotels Berlin Alexanderplatz (https://www.hotel-bb.com/(...)erlin-alexanderplatz).
Ze bieden daar wel een kamer met ontbijt aan voor zo'n ¤225 voor drie nachten voor één persoon. De recensies zijn goed, alleen denk ik dat met name de badkamer erg klein is. Zijn er verder nog aanraders voor hotels in Ost-Berlin met goede aansluiting op het metronet voor onder de ¤240 voor drie nachten met ontbijt en voor één persoon?
Ik zat ook al te kijken voor Motel One Berlin Bellevue (drie nachten met ontbijt voor één persoon voor ¤245), maar dat hotel ligt niet in de nabijheid van de U-Bahn en enkel in de nabijheid van de Stadtbahn waarin het weekend waarin ik naar Berlin wil "einschränkungen" zijn volgens de DB-navigator-app.
B&B Hotels zijn prima wat betreft prijs/kwaliteit, ik heb er al meerdere keren verbleven. Ook in Berlin, maar weet niet bij elke ik zat. De badkamer is inderdaad niet echt groot, maar wel schoon.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 08:15 schreef Erno-BE het volgende:
Heeft er iemand ervaring met B&B Hotels Berlin Alexanderplatz (https://www.hotel-bb.com/(...)erlin-alexanderplatz).
Ze bieden daar wel een kamer met ontbijt aan voor zo'n ¤225 voor drie nachten voor één persoon. De recensies zijn goed, alleen denk ik dat met name de badkamer erg klein is. Zijn er verder nog aanraders voor hotels in Ost-Berlin met goede aansluiting op het metronet voor onder de ¤240 voor drie nachten met ontbijt en voor één persoon?
Ik zat ook al te kijken voor Motel One Berlin Bellevue (drie nachten met ontbijt voor één persoon voor ¤245), maar dat hotel ligt niet in de nabijheid van de U-Bahn en enkel in de nabijheid van de Stadtbahn waarin het weekend waarin ik naar Berlin wil "einschränkungen" zijn volgens de DB-navigator-app.
¤345 voor drie nachten met ontbijt voor één persoon. Dat vind ik behoorlijk buiten budget. Voor minder geld slaap je bij Motel One die qua beoordeling op hetzelfde niveau zit.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 21:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik ben de laatste 2x in Hotel Grimm's Am potsdamer platz geweest. Aanrader.
Ik was in november in Berlijn en handhaving van de coronapas was erg strak. Of het nou om een klein souvenirzaakje ging of een restaurant, ik kwam alleen binnen op vertoon van de checkapp.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:11 schreef JohnDDD het volgende:
Begrijp ik goed dat ik momenteel als ik niet geboosterd ben in Berlijn een test moet doen om ergens te kunnen eten? Ook als ik buiten wil eten eventueel? (Mijn laatste vaccinatie is 6 maanden terug) En wordt dit ook echt gecheckt als je op goedkope plekjes gaat eten of valt dat wel mee?
Het culinaire aspect is altijd een van de hoogtepunten van Berlijn dus als dit een probleem vormt zal ik waarschijnlijk niet gaan
Dat probleem is heel makkelijk te verhelpen. Mijn ervaring is dat er in Duitsland altijd om wordt gevraagd.quote:Op woensdag 2 februari 2022 09:11 schreef JohnDDD het volgende:
Begrijp ik goed dat ik momenteel als ik niet geboosterd ben in Berlijn een test moet doen om ergens te kunnen eten? Ook als ik buiten wil eten eventueel? (Mijn laatste vaccinatie is 6 maanden terug) En wordt dit ook echt gecheckt als je op goedkope plekjes gaat eten of valt dat wel mee?
Het culinaire aspect is altijd een van de hoogtepunten van Berlijn dus als dit een probleem vormt zal ik waarschijnlijk niet gaan
Ik moet dus ook in elke winkel de QR-code laten zien? En als ik niet geboosterd ben, kom ik daar dan nog binnen? Zijn de winkels ook 2G+ of hoe dat ook heet?quote:Op woensdag 2 februari 2022 18:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat probleem is heel makkelijk te verhelpen. Mijn ervaring is dat er in Duitsland altijd om wordt gevraagd.
Eten op straat is een dingetje, ligt ook aan de omstandigheden, op bijvoorbeeld een kerstmarkt kreeg je zonder QR code (of eigenlijk, polsbandje die je kreeg na controle van QR-code en ID kaart) geen eten of drinken. Ook in winkels werd er op gecontroleerd.
Let wel: hem ervaring in Berlin, wel in HB, HH, NDS en NRW
Ik durf het niet te zeggen aangezien ik wel geboosterd ben dus ik weet niet wat 3G, 2G of 2G+ isquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:40 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik moet dus ook in elke winkel de QR-code laten zien? En als ik niet geboosterd ben, kom ik daar dan nog binnen? Zijn de winkels ook 2G+ of hoe dat ook heet?
Ik heb net geprobeerd de "Vierte SARS-CoV-2-Infektionsschutzmaßnahmenverordnung" en hoewel ik vloeiend Duits spreek, heb ik toch moeite uit dat document de juiste informatie te vissen ... daar kan een normaal mens toch niets meer uit opmaken, dat soort taalgebruik...
het klinkt in elk geval niet alsof het een erg gezellige vakantie gaat worden ... ik heb trouwens vlak na mijn vaccinatie een vervelend medisch probleem gehad met mijn hart, dus ik ga absoluut geen booster(s) nemen, en ook een beetje uit principe omdat ik het echt onnodig vind
Zie hier, zo langzamerhand gaat men naar 3Gquote:Op woensdag 2 februari 2022 21:40 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik moet dus ook in elke winkel de QR-code laten zien? En als ik niet geboosterd ben, kom ik daar dan nog binnen? Zijn de winkels ook 2G+ of hoe dat ook heet?
Ik heb net geprobeerd de "Vierte SARS-CoV-2-Infektionsschutzmaßnahmenverordnung" en hoewel ik vloeiend Duits spreek, heb ik toch moeite uit dat document de juiste informatie te vissen ... daar kan een normaal mens toch niets meer uit opmaken, dat soort taalgebruik...
het klinkt in elk geval niet alsof het een erg gezellige vakantie gaat worden ... ik heb trouwens vlak na mijn vaccinatie een vervelend medisch probleem gehad met mijn hart, dus ik ga absoluut geen booster(s) nemen, en ook een beetje uit principe omdat ik het echt onnodig vind
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |