Daar valt over te discussieren, je gaat punten tellen die op calorische waarde berekend zijn, of je dan afvalt met 80 eierkoeken of kwark met een banaan maakt dan niet uit, dus het is een prima middel om af te vallen, maar bewust worden van voedingswaarden is als je het mij vraagt nog wel een stap verder.quote:Op maandag 8 mei 2017 10:43 schreef -Splash- het volgende:
Zo werkt weightwatchers ook. Nadenken over eten en de voedingswaarde.
Natuurlijk helpt het om jezelf niet te omringen met verleidingen, maar je zult ook wel eens op een feestje komen waar allerlei snacks staan, dus de verandering moet ook wel vanuit jezelf komen!quote:Op maandag 8 mei 2017 10:59 schreef BertV het volgende:
Ik vermoed dat ik niet de Holy Grail heb gevonden maar waarom haal je "snacks" in huis?
Als ik het in huis heb, eet /drink ik het op. (Zelfde met drank, het MOET op)
Daarom heb ik maar 1 snack-avond.
Ik koop voor een hele week in.
Keuzes leren maken, nee leren zeggen, zelfbeheersing creëren.quote:Op maandag 8 mei 2017 10:59 schreef BertV het volgende:
Ik vermoed dat ik niet de Holy Grail heb gevonden maar waarom haal je "snacks" in huis?
Je moet wel heel veel feestjes hebben om daar flink van aan te komen.quote:Op maandag 8 mei 2017 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Natuurlijk helpt het om jezelf niet te omringen met verleidingen, maar je zult ook wel eens op een feestje komen waar allerlei snacks staan, dus de verandering moet ook wel vanuit jezelf komen!
Mijn methode werkt goed voor mij hoor! De valkuil is mijn vriendin. Ik nam laatst chocolade "voor haar" mee.quote:Op maandag 8 mei 2017 11:05 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Keuzes leren maken, nee leren zeggen, zelfbeheersing creëren.
Nou dat onderschatten veel mensen, met één avond flink wat biertjes en handjes chips/m&ms heb je zo het calorietekort wat je in 2 weken hebt gecreëerd of zo weer aangevuld.quote:Op maandag 8 mei 2017 11:06 schreef BertV het volgende:
[..]
Je moet wel heel veel feestjes hebben om daar flink van aan te komen.
Voor mij is vooral uit eten is lastig. Dan sneuvelt mijn goede voornemen bijna zeker.
[..]
Mijn methode werkt goed voor mij hoor! De valkuil is mijn vriendin. Ik nam laatst chocolade "voor haar" mee.![]()
Om die reden heb ik mijn wekelijkse snackavond wat minder... uitbundig gemaakt.quote:Op maandag 8 mei 2017 11:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou dat onderschatten veel mensen, met één avond flink wat biertjes en handjes chips/m&ms heb je zo het calorietekort wat je in 2 weken hebt gecreëerd of zo weer aangevuld.
Mijn insteek ook.quote:Op maandag 8 mei 2017 10:59 schreef BertV het volgende:
Zelfde hier. Merk ook dat als ik op mijn kamer ben ik veel gezonder eet omdat ik dan zelf de spullen in huis kan halen. Als ik dan in het weekend naar huis kom dan zit men weer s'avonds aan de chips en dan kan ik me lastig inhouden.quote:Op maandag 8 mei 2017 11:27 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mijn insteek ook.
Maar sommigen hebben een partner die opzich wel mag snacken, of kinderen of wat dan ook, waardoor je het eigenlijk wel in huis 'moet' halen.
Meen je dat?quote:Op maandag 8 mei 2017 11:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou dat onderschatten veel mensen, met één avond flink wat biertjes en handjes chips/m&ms heb je zo het calorietekort wat je in 2 weken hebt gecreëerd of zo weer aangevuld.
Ik denk dat het wel meer is, een biertje is al 150 kcal. Ik denk dat je op een echt goed feest eerder op 2000 kcal overschot zit.quote:Op maandag 8 mei 2017 11:39 schreef agter het volgende:
[..]
Meen je dat?
Zeg dat je 1.000 kcals op zo'n avondje te veel eet.
Dat is in 2 dagen beetje dieet (500kcals tekort per dag is niet een overdreven tekort) wel weer recht getrokken. Toch?
Omdat ik als ik geen snacks in huis heb, maar echt wil snacken ik ook met gemak een pot pindakaas leeg lepel als t moet.quote:Op maandag 8 mei 2017 10:59 schreef BertV het volgende:
1000 kcal? Daar zit je met 10 pils (1100+ kcal) al overheen. 200 gam chips ed erbij maakt nog eens 1100 kcal. En dat maakt samen al ruim 2000 kcal teveel. Vantevoren wil je fatsoenlijk eten, anders zie je dat bier later in de nacht nog eens voorbijkomen de andere kant op, dus kcal ervoor 'sparen' die dag is ook niet echt een optie.quote:Op maandag 8 mei 2017 11:39 schreef agter het volgende:
[..]
Meen je dat?
Zeg dat je 1.000 kcals op zo'n avondje te veel eet.
Dat is in 2 dagen beetje dieet (500kcals tekort per dag is niet een overdreven tekort) wel weer recht getrokken. Toch?
Ben ik het ook weer mee eens. Maar het doel is vaak afvallen, niet bewust worden van voeding.quote:Op maandag 8 mei 2017 10:59 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Daar valt over te discussieren, je gaat punten tellen die op calorische waarde berekend zijn, of je dan afvalt met 80 eierkoeken of kwark met een banaan maakt dan niet uit, dus het is een prima middel om af te vallen, maar bewust worden van voedingswaarden is als je het mij vraagt nog wel een stap verder.
Okay.quote:Op maandag 8 mei 2017 11:49 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
1000 kcal? Daar zit je met 10 pils (1100+ kcal) al overheen. 200 gam chips ed erbij maakt nog eens 1100 kcal. En dat maakt samen al ruim 2000 kcal teveel. Vantevoren wil je fatsoenlijk eten, anders zie je dat bier later in de nacht nog eens voorbijkomen de andere kant op, dus kcal ervoor 'sparen' die dag is ook niet echt een optie.
Dus een beetje feestje Levert je echt wel meer dan 1000 kcal extra op. Zeker als t niet bij 10 pils blijft en er ook nog wat bitterballen enzo langskomen.
Wat voor wild feest-type ben jij? Mijn teveel uitbundig dit weekend telde 6 alcoholische versnaperingen verdeeld over 3 dagenquote:Op maandag 8 mei 2017 11:49 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
1000 kcal? Daar zit je met 10 pils (1100+ kcal) al overheen. 200 gam chips ed erbij maakt nog eens 1100 kcal. En dat maakt samen al ruim 2000 kcal teveel. Vantevoren wil je fatsoenlijk eten, anders zie je dat bier later in de nacht nog eens voorbijkomen de andere kant op, dus kcal ervoor 'sparen' die dag is ook niet echt een optie.
Dus een beetje feestje Levert je echt wel meer dan 1000 kcal extra op. Zeker als t niet bij 10 pils blijft en er ook nog wat bitterballen enzo langskomen.
Denk dat er sws veel te winnen is als iemand ieder weekend of een paar keer per maand 10 glazen bier per keer drinkt plus döner en 2 zakken chips en bitterballen.quote:Op maandag 8 mei 2017 11:54 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wat voor wild feest-type ben jij? Mijn teveel uitbundig dit weekend telde 6 alcoholische versnaperingen verdeeld over 3 dagen.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |