Er zijn ontzettend veel performance boosts te maken. Sterker, hitte en kou bestendigheid, sneak boosts en full recovery met heartjes boost.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:38 schreef tailfox het volgende:
[..]
why? Met mijn vier hartjes red ik het makkelijk. Soms kook ik weleens
ja okequote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Er zijn ontzettend veel performance boosts te maken. Sterker, hitte en kou bestendigheid, sneak boosts en full recovery met heartjes boost.
Je zit nog vroeg in de game maar er ging een wereld voor me open toen ik ging koken
Ik vind dit een raar argument. Breath of the Wild is een van de meest creatieve games ooit als het op de mogelijkheden die je hebt aankomt.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:43 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ben het met aesop eens.
Het argument van de vorige Zelda's dat het te "lineair" is gaat vind ik een beetje onzin. Net of linear per definitie slecht is. Ik heb in de oude games nooit een opgesloten gevoel gehad. Sterker nog, het was een sterk punt van de serie dat ze een lineair game toch zo'n open feel konden geven.
Ik mis gewoon de creativiteit die je destijds nodig had in de dungeons. Natuurlijk heb je die nu een klein beetje in de shrines.. maar ik heb eigenlijk nooit een wauw gevoel gehad na het behalen van een shrine. Alleen eventide island vond ik leuk.
Dat is veel te kort door de bocht. Je had allerlei puzzels die je kon oplossen, met of zonder je nieuwe wapens. Allerlei vijanden die soms op een speciale manier verslagen moesten worden. Uniek eindbazen die op hun eigen manier verslagen moest worden.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind dit een raar argument. Breath of the Wild is een van de meest creatieve games ooit als het op de mogelijkheden die je hebt aankomt.
Vroegere Zelda games waren altijd:
"oh, ik kan niet voorbij X"
lalala stukje lopen, nieuw wapen krijgen
"oh, nu kan ik er wel voorbij"
lalala stukje lopen, eindbaas
"hey wat toevallig, zijn zwakke plek is perfect te raken met mijn nieuwe wapen".
Ik viel in slaap tijdens de eerste paar uur van TP dus die heb ik nooit meer gespeeld.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:54 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat is veel te kort door de bocht. Je had allerlei puzzels die je kon oplossen, met of zonder je nieuwe wapens. Allerlei vijanden die soms op een speciale manier verslagen moesten worden. Uniek eindbazen die op hun eigen manier verslagen moest worden.
Als je bijvoorbeeld dat level met in Twilight Princess en die Spinner niet creatief vind, dan kan ik niet begrijpen wat er dan wel creatief is aan de bazen in de Divine Beasts of het eindbaas gevecht met Ganon.
Maar wat is er zo erg aan om iets in specifieke volgorde te moeten doen? Als of open wereld zo uniek is vandaag de dag. Dat doet iedereen tegenwoordig. Juist door dat specifieke volgorde konden ze veel meer verhaal in de game brengen. Het is nooit geweest dat je van te voren wist wat er ging gebeuren. Ieder dungeon stond echt op zichzelf, met eigen puzzels, eigen omgeving en eigen vijanden.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 11:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik viel in slaap tijdens de eerste paar uur van TP dus die heb ik nooit meer gespeeld.
De eindbazen in BotW zijn misschien 'gewoon' te verslaan, maar mijn creatieve ik was zeer tevreden met de game. Het is een grote speeltuin en met heel veel physics lol. Gewoon een beetje aankloten en kijken wat er mogelijk is met de dingen die je hebt. Een verademing na voorgaande Zelda's waar je shit in specifieke volgorde moest doen.
Er is voor beide wat te zeggen, maar dit sowieso. Na het langzame begin is de game zo tofquote:Op donderdag 24 augustus 2017 11:24 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En ik zou echt aanraden om toch Twilight Princess te gaan spelen.
majorasquote:Op donderdag 24 augustus 2017 11:48 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Je kan echt super creatief te werk gaan met de physics engine in BOTW, wat deze gast doet is echt insane:
Hij heeft een hele playlist vol met dit soort bizarre oplossingen. En 'te lineair' of 'te open wereld/ongestructureerd' zijn meer persoonlijke voorkeuren dan argumenten in mijn optiek. Ik hou van het verkennen van prachtige werelden, BOTW doet dat ongekend goed.
Ik zit te twijfelen tussen Majora's mask of A link between worlds op de DS nu na BOTW, heb ze allebei nog niet gespeeld. Wat raden jullie me aan?
Compleet linear zonder open wereld dus?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 11:59 schreef wuuht het volgende:
Vond de Zelda games voor botw juist de perfecte balans hebben tussen lineair en open world.
Nee een grote wereld waar steeds een stukje open gaat. Zelda voelde voor mij altijd wel als een grote epische wereld.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:04 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Compleet linear zonder open wereld dus?
Oracle of Seasons/Ages vind ik hier wel een goed voorbeeld van. Door de hoofditems uit de dungeons werd steeds een groter stukje van de map beschikbaar. Dat vond ik ook het leukste aan eerdere Zelda games. Kijken hoe je de items kon gebruiken in de grote wereld.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:41 schreef wuuht het volgende:
[..]
Nee een grote wereld waar steeds een stukje open gaat. Zelda voelde voor mij altijd wel als een grote epische wereld.
Valt mee.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:04 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Compleet linear zonder open wereld dus?
Zodra je een aantal van die godkrachten hebt die je krijgt na het uitspelen van een Devine Beast zeggen die hartjes eigenlijk ook niks meer.quote:Op zondag 27 augustus 2017 11:36 schreef KingRadler het volgende:
na dat ik het meester zwaard heb gehaald heb ik mezelf 2 extra ringen stamina gegeven.
heb wel niet veel hartjes meer, maar het speelt fijner met 3 groene ringen.
Devine Beasts heb ik nog niet gedaan, probeer het zoveel mogelijk uit te stellen,quote:
Kwam een vakantie tussen:)quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 19:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met deze game?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |