Er zijn wel wat korte doelen die je kunt doen om in het verhaal te komen.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:30 schreef aesop het volgende:
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
Ik snap eigenlijk wel een beetje wat je bedoeld.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:30 schreef aesop het volgende:
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering, want ik lees alleen naar juichverhalen. Terwijl de game zo anders is dat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben die de overgang naar een nonlineaire game niet goed trekt. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
Ik dacht vandaag ongeveer hetzelfde: wat als Nintendo er een nieuwe IPvan had gemaakt?quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:49 schreef SarCastro het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk wel een beetje wat je bedoeld.
Ik ga proberen uit te leggen wat ik er van vind.
Ik vind Breath of the wild een van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Top 5 materiaal.
Maar als Zelda game vind ik hem eigenlijk tegenvallen.
Ik heb van een Zelda game bepaalde verwachtingen:
Vette dungeons met veel puzzels.
Grote epische bossfights.
Een diepgaand verhaal.
Interessante side characters.
Dit is in Botw bijna niet aanwezig.
In het begin had ik hier wel moeite mee. Na Hateno village kun je de Divine Beasts gaan doen, dan Ganon en dan ben je klaar.
Ik vond dit karig.
Dit spel gaat niet om de dingen waarom ik Zelda games zo tof vind.
Hier moet je je eigen ding doen.
Als je eerst alle torens doet en via die torens je eigen weg bepaald zul je merken dat deze game veel meer bied dan een paar Divine Beasts en een lauwe eindbaas.
Ik vind Botw een fantastische game omdat hem niet meer ben gaan zien als een Zelda game.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben met mijn gebrabbel.
Dan had ik hem waarschijnlijk niet gekocht en dan had ik een geweldige ervaring gemist.quote:Op maandag 7 augustus 2017 23:24 schreef aesop het volgende:
[..]
Ik dacht vandaag ongeveer hetzelfde: wat als Nintendo een een nieuwe IPvan had gemaakt?
Ik hou ook niet van open games, daarom heb ik zelf doelen opgesteld in Zelda. Probeer je eigen lineaire pad te maken en gewoon van dungeon naar dungeon te gaan. Onderweg kom je genoeg interessante dingen tegen.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:30 schreef aesop het volgende:
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering, want ik lees alleen naar juichverhalen. Terwijl de game zo anders is dat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben die de overgang naar een nonlineaire game niet goed trekt. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
Hoe gaat het nu met deze game?quote:Op woensdag 9 augustus 2017 20:59 schreef aesop het volgende:
Ben inmiddels weer verder gegaan, begin met de torens en wat shrines, ben nu in Faron woods, hopelijk kom ik binnenkort een Zora of Goron tegen
Kortom, ik zet nog even door, gelukkig zit het weer niet mee...
Op internet, maar niet officieel in het spel.quote:Op zondag 20 augustus 2017 00:25 schreef Buitendam het volgende:
Kun je ergens een map krijgen met de locaties van shrines?
klopt, ik moest ook enorm wennen aan open werelden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2017 13:20 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik hou ook niet van open games, daarom heb ik zelf doelen opgesteld in Zelda. Probeer je eigen lineaire pad te maken en gewoon van dungeon naar dungeon te gaan. Onderweg kom je genoeg interessante dingen tegen.
Had ik juist bij de vorige. Trok me echt totaal niet.quote:Op maandag 7 augustus 2017 21:30 schreef aesop het volgende:
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering, want ik lees alleen naar juichverhalen. Terwijl de game zo anders is dat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben die de overgang naar een nonlineaire game niet goed trekt. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
Dat ben ik zeker met je eens. SS nooit gespeeld maar TP vond ik zeker tegenvallen qua lineariteit. Wat dat betreft deden OOT, MM en WW dat veel beter met een meer central hub vanwaaruit je alle gebieden kon bereiken. TP voelde meer als een paar gebieden achter elkaar geplakt. BoTW doet dat natuurlijk fantastisch met een grote wereld die je naar eigen inzicht kunt verkennen. Maar na een tijdje is de koek wel op. Je ontdekt een shrine of nog erger een korokseed. Hier en daar kom je nog een omgevingspuzzel tegen maar dat is het wel. Als die enorme non-lineariteit bekent dat er geen uitdaging of goede dungeons zijn dan hoeft het voor mij niet. MM had ook maar 4 dungeons maar die waren toch 100x beter dan de 4 beasts uit BoTW. Fuck verkennen, leven de puzzels!quote:Op woensdag 23 augustus 2017 15:54 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Het exploren in de open wereld maakt BOTW voor mij een stuk leuker dan vorige zelda's. Die werden me echt wat te lineair.
Tip: Ga voedsel maken.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:27 schreef tailfox het volgende:
Ik vind de open wereld geweldig.
Moeilijke vijanden kom ik niet tegen (heb 3 hartjes) vind het jammer dat Side quests zo weinig opleveren.
Je krijgt niet ineens hearthcontenters.
Daarin is het spel heel lineair.
Haal 4 shines en upgrade stamina/hartjes
Haal X korokseeds en upgrade je wapens/bogen of schilden.
Rupees krijg je door dingen te verkopen (dat is het efficiënts )
Elixers maak ik niet en voedsel gebruik ik ook te weinig.
Neem die ninjas. Je ziet van ver al dat dat er een is.
De korokseeds zijn zeer voorspelbaar.
Veel npcs voelen leeg aan en vertellen verder niet hun verhaal.
Het open wereld is fijn maar de game mist net wat.
Toch is het een geweldige game.
Er zijn ontzettend veel performance boosts te maken. Sterker, hitte en kou bestendigheid, sneak boosts en full recovery met heartjes boost.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:38 schreef tailfox het volgende:
[..]
why? Met mijn vier hartjes red ik het makkelijk. Soms kook ik weleens
ja okequote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Er zijn ontzettend veel performance boosts te maken. Sterker, hitte en kou bestendigheid, sneak boosts en full recovery met heartjes boost.
Je zit nog vroeg in de game maar er ging een wereld voor me open toen ik ging koken
Ik vind dit een raar argument. Breath of the Wild is een van de meest creatieve games ooit als het op de mogelijkheden die je hebt aankomt.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:43 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ben het met aesop eens.
Het argument van de vorige Zelda's dat het te "lineair" is gaat vind ik een beetje onzin. Net of linear per definitie slecht is. Ik heb in de oude games nooit een opgesloten gevoel gehad. Sterker nog, het was een sterk punt van de serie dat ze een lineair game toch zo'n open feel konden geven.
Ik mis gewoon de creativiteit die je destijds nodig had in de dungeons. Natuurlijk heb je die nu een klein beetje in de shrines.. maar ik heb eigenlijk nooit een wauw gevoel gehad na het behalen van een shrine. Alleen eventide island vond ik leuk.
Dat is veel te kort door de bocht. Je had allerlei puzzels die je kon oplossen, met of zonder je nieuwe wapens. Allerlei vijanden die soms op een speciale manier verslagen moesten worden. Uniek eindbazen die op hun eigen manier verslagen moest worden.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind dit een raar argument. Breath of the Wild is een van de meest creatieve games ooit als het op de mogelijkheden die je hebt aankomt.
Vroegere Zelda games waren altijd:
"oh, ik kan niet voorbij X"
lalala stukje lopen, nieuw wapen krijgen
"oh, nu kan ik er wel voorbij"
lalala stukje lopen, eindbaas
"hey wat toevallig, zijn zwakke plek is perfect te raken met mijn nieuwe wapen".
Ik viel in slaap tijdens de eerste paar uur van TP dus die heb ik nooit meer gespeeld.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:54 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat is veel te kort door de bocht. Je had allerlei puzzels die je kon oplossen, met of zonder je nieuwe wapens. Allerlei vijanden die soms op een speciale manier verslagen moesten worden. Uniek eindbazen die op hun eigen manier verslagen moest worden.
Als je bijvoorbeeld dat level met in Twilight Princess en die Spinner niet creatief vind, dan kan ik niet begrijpen wat er dan wel creatief is aan de bazen in de Divine Beasts of het eindbaas gevecht met Ganon.
Maar wat is er zo erg aan om iets in specifieke volgorde te moeten doen? Als of open wereld zo uniek is vandaag de dag. Dat doet iedereen tegenwoordig. Juist door dat specifieke volgorde konden ze veel meer verhaal in de game brengen. Het is nooit geweest dat je van te voren wist wat er ging gebeuren. Ieder dungeon stond echt op zichzelf, met eigen puzzels, eigen omgeving en eigen vijanden.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 11:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik viel in slaap tijdens de eerste paar uur van TP dus die heb ik nooit meer gespeeld.
De eindbazen in BotW zijn misschien 'gewoon' te verslaan, maar mijn creatieve ik was zeer tevreden met de game. Het is een grote speeltuin en met heel veel physics lol. Gewoon een beetje aankloten en kijken wat er mogelijk is met de dingen die je hebt. Een verademing na voorgaande Zelda's waar je shit in specifieke volgorde moest doen.
Er is voor beide wat te zeggen, maar dit sowieso. Na het langzame begin is de game zo tofquote:Op donderdag 24 augustus 2017 11:24 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
En ik zou echt aanraden om toch Twilight Princess te gaan spelen.
majorasquote:Op donderdag 24 augustus 2017 11:48 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Je kan echt super creatief te werk gaan met de physics engine in BOTW, wat deze gast doet is echt insane:
Hij heeft een hele playlist vol met dit soort bizarre oplossingen. En 'te lineair' of 'te open wereld/ongestructureerd' zijn meer persoonlijke voorkeuren dan argumenten in mijn optiek. Ik hou van het verkennen van prachtige werelden, BOTW doet dat ongekend goed.
Ik zit te twijfelen tussen Majora's mask of A link between worlds op de DS nu na BOTW, heb ze allebei nog niet gespeeld. Wat raden jullie me aan?
Compleet linear zonder open wereld dus?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 11:59 schreef wuuht het volgende:
Vond de Zelda games voor botw juist de perfecte balans hebben tussen lineair en open world.
Nee een grote wereld waar steeds een stukje open gaat. Zelda voelde voor mij altijd wel als een grote epische wereld.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:04 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Compleet linear zonder open wereld dus?
Oracle of Seasons/Ages vind ik hier wel een goed voorbeeld van. Door de hoofditems uit de dungeons werd steeds een groter stukje van de map beschikbaar. Dat vond ik ook het leukste aan eerdere Zelda games. Kijken hoe je de items kon gebruiken in de grote wereld.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:41 schreef wuuht het volgende:
[..]
Nee een grote wereld waar steeds een stukje open gaat. Zelda voelde voor mij altijd wel als een grote epische wereld.
Valt mee.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:04 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Compleet linear zonder open wereld dus?
Zodra je een aantal van die godkrachten hebt die je krijgt na het uitspelen van een Devine Beast zeggen die hartjes eigenlijk ook niks meer.quote:Op zondag 27 augustus 2017 11:36 schreef KingRadler het volgende:
na dat ik het meester zwaard heb gehaald heb ik mezelf 2 extra ringen stamina gegeven.
heb wel niet veel hartjes meer, maar het speelt fijner met 3 groene ringen.
Devine Beasts heb ik nog niet gedaan, probeer het zoveel mogelijk uit te stellen,quote:
Kwam een vakantie tussen:)quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 19:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met deze game?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |