abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 juli 2017 @ 10:43:48 #101
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_172479447
Ben nu net begonnen met Breath of the Wild. Ik werd sip van de verwoeste temple of time ;(
Laffe huichelaar
  dinsdag 25 juli 2017 @ 07:30:15 #102
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_172658764
Co-op



The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_172659076
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 07:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Co-op

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat?!
  Redactie Games dinsdag 25 juli 2017 @ 08:15:59 #104
181272 crew  Noppie2000
pi_172659113
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 08:11 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Wat?!
Iets met pc, emulator, mod.
pi_172659237
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 08:15 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Iets met pc, emulator, mod.
oh, ugh, wat kut :(
pi_172768532
As anyone who’s ever played The Legend of Zelda Breath of the Wild knows, the Sheikah Slate is a massive part of Link’s adventure. It holds the world map, as well as a way to warp between areas. It’s used for runes, like remote bombs and stasis. And with everything from cutscenes to Divine Beast manipulation and photography requiring it, it’s basically the most important item in the entire adventure.

But did you know you can skip it entirely?

Video:
1. Open a save file where you’re outside the Great Plateau (or in a shrine), and go to a ledge.
2. Press A to climb down and pause on the same frame
3. Once this is done, head back to the title via the menu and start a new game
4. If done correctly, Link should collapse the second he wakes up in the Shrine of Resurrection
5. And voila, he’s now outside the Shrine minus Sheikah Slate!

This works because the game has a really bad way of handling save data. Put simply, it doesn’t quite clear your state between save files or new games.

So if you’re sneaky, effects can be carried between them. Did this bug with a normal shrine instead of the Shrine of Resurrection?

You’re now outside of the shrine’s boundaries in the void. Or stuck in a wall somewhere.

Saved the game while in some dangerous substances and reverted to a file where you’re on a horse?

The effects have carried over, and you’ve either got auto healing or just dropped dead on sight.
The list goes on and on. Cause the game just doesn’t clear save data correctly.

Either way though, doing the bug mentioned lets you skip the most important item in the entire game. But what effects does it have?

Does it break the game wide open?

Not quite. For one thing, the game does act like you have the slate where cutscenes, shrines, towers and Divine Beasts are so concerned. So if you ever need to scan a terminal (or are planning to upgrade it at the Hateno Tech Lab), don’t worry. That still works fine in this game state.

You can also use runes like normal, since the L button’s quick select menu works as it usually does. So unless you’re one of the 1% of players who actually open the slate to switch runes (apparently that’s actually possible?), you won’t see anything different there either.

However, there are still other effects the lack of Sheikah Slate has on the game.
For instance, without the slate, time never progresses. What do I mean by this?

Well apparently the cutscene that plays when you first enter the Great Plateau also starts the in game clock. It’s what kicks off the whole day and night cycle thing.

So without it, time remains frozen at the time you started the game. This in turn means that the Blood Moon never happens.

In other words? You can pretty much permanently kill every monster in the world while this state is active, turning Zelda into a game with (NPC only) final death.

It also completely disables the map in the game. As a result, not only can you not view it by press – (since the Sheikah Slate doesn’t exist), it doesn’t appear as a mini map either. So if you want to do a full blind run of the game… well this could be just the ticket.

Same goes for teleporting too, since without access to the map you can’t warp anywhere. That’s brutal for a new player, but certainly makes things a tad… more interesting for those who consider warping a bit out of a cop out.

Finally, it’s not permanent either. Don’t like not having a Sheikah Slate? Simply go back to the Great Plateau and get it, since you’re able to pick it up at any time. Because of that, while some aspects of the game aren’t possible (like manipulating the Divine Beasts), you can simply go back and get the slate if you want to complete them further down the line.

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1412778&page=1
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_172980951
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering, want ik lees alleen naar juichverhalen. Terwijl de game zo anders is dat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben die de overgang naar een nonlineaire game niet goed trekt. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
  maandag 7 augustus 2017 @ 21:37:05 #108
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_172981156
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:30 schreef aesop het volgende:
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
Er zijn wel wat korte doelen die je kunt doen om in het verhaal te komen.

Ga de Olifant dungeon doen bijvoorbeeld, dan heb je misschien weer het idee dat je wat bereikt.

Of klim in een toren en zet wat waypoints neer bij interessante locaties. Een aantal torens is nu al wel te beklimmen en zorgen ervoor dat je map beter zichtbaar is.

Ik neem aan dat je de foto/herinneringen opdracht al gehad hebt? Daar kun je ook mee aan de slag, in Kakariko geeft de schilder je een eerste hint.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_172981588
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:30 schreef aesop het volgende:
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering, want ik lees alleen naar juichverhalen. Terwijl de game zo anders is dat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben die de overgang naar een nonlineaire game niet goed trekt. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
Ik snap eigenlijk wel een beetje wat je bedoeld.
Ik ga proberen uit te leggen wat ik er van vind.
Ik vind Breath of the wild een van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Top 5 materiaal.
Maar als Zelda game vind ik hem eigenlijk tegenvallen.
Ik heb van een Zelda game bepaalde verwachtingen:

Vette dungeons met veel puzzels.
Grote epische bossfights.
Een diepgaand verhaal.
Interessante side characters.

Dit is in Botw bijna niet aanwezig.
In het begin had ik hier wel moeite mee. Na Hateno village kun je de Divine Beasts gaan doen, dan Ganon en dan ben je klaar.
Ik vond dit karig.
Dit spel gaat niet om de dingen waarom ik Zelda games zo tof vind.
Hier moet je je eigen ding doen.
Als je eerst alle torens doet en via die torens je eigen weg bepaald zul je merken dat deze game veel meer bied dan een paar Divine Beasts en een lauwe eindbaas.

Ik vind Botw een fantastische game omdat hem niet meer ben gaan zien als een Zelda game.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben met mijn gebrabbel.
pi_172985592
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:49 schreef SarCastro het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk wel een beetje wat je bedoeld.
Ik ga proberen uit te leggen wat ik er van vind.
Ik vind Breath of the wild een van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Top 5 materiaal.
Maar als Zelda game vind ik hem eigenlijk tegenvallen.
Ik heb van een Zelda game bepaalde verwachtingen:

Vette dungeons met veel puzzels.
Grote epische bossfights.
Een diepgaand verhaal.
Interessante side characters.

Dit is in Botw bijna niet aanwezig.
In het begin had ik hier wel moeite mee. Na Hateno village kun je de Divine Beasts gaan doen, dan Ganon en dan ben je klaar.
Ik vond dit karig.
Dit spel gaat niet om de dingen waarom ik Zelda games zo tof vind.
Hier moet je je eigen ding doen.
Als je eerst alle torens doet en via die torens je eigen weg bepaald zul je merken dat deze game veel meer bied dan een paar Divine Beasts en een lauwe eindbaas.

Ik vind Botw een fantastische game omdat hem niet meer ben gaan zien als een Zelda game.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben met mijn gebrabbel.
Ik dacht vandaag ongeveer hetzelfde: wat als Nintendo er een nieuwe IPvan had gemaakt?

@NR ja die torens had ik al bedacht en ik ben ook begonnen aan het fotoalbum. Misschien moet ik even doorzetten want de eerste 20 uur waren echt geen straf.
pi_172985762
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 23:24 schreef aesop het volgende:

[..]

Ik dacht vandaag ongeveer hetzelfde: wat als Nintendo een een nieuwe IPvan had gemaakt?
Dan had ik hem waarschijnlijk niet gekocht en dan had ik een geweldige ervaring gemist.
Nintendo probeert tegenwoordig iedere Zelda anders te doen.
Daar moeten we mee leren leven.
Ik vond in het begin A Link between worlds ook niks.
pi_172994502
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:30 schreef aesop het volgende:
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering, want ik lees alleen naar juichverhalen. Terwijl de game zo anders is dat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben die de overgang naar een nonlineaire game niet goed trekt. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
Ik hou ook niet van open games, daarom heb ik zelf doelen opgesteld in Zelda. Probeer je eigen lineaire pad te maken en gewoon van dungeon naar dungeon te gaan. Onderweg kom je genoeg interessante dingen tegen.
pi_173027236
Ben inmiddels weer verder gegaan, begin met de torens en wat shrines, ben nu in Faron woods, hopelijk kom ik binnenkort een Zora of Goron tegen :)

Kortom, ik zet nog even door, gelukkig zit het weer niet mee...
pi_173237675
Ik ben gisteren begonnen. Ga vandaag richting Kakariko. Tot nu toe ben ik echt hooked.
Dit, dus.
pi_173261617
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 20:59 schreef aesop het volgende:
Ben inmiddels weer verder gegaan, begin met de torens en wat shrines, ben nu in Faron woods, hopelijk kom ik binnenkort een Zora of Goron tegen :)

Kortom, ik zet nog even door, gelukkig zit het weer niet mee...
Hoe gaat het nu met deze game?
Dit, dus.
pi_173267000
Hier 85 uur in zitten, in het begin álle torens gedaan, nadat ik de zoras had gefixt.

Hierna aantal shrines gedaan ( tot ik genoeg hartjes had voor .. nouja je weet het wel)

Toen de rito gedaan, had weinig shrines. Dus dacht; ik ga shrines hunten. Eerste 5(!) uur kwam ik niks tegen, toen afgeweken van de paden.

Nu 73 shrines gehad, bij de 80 ga ik nog een shrine beast doen, daarna weer aantal hunten en dan weer een beast.

Ben benieuwd wanneer ik hem uit heb. Lekker op mijn gemak, het leven brengt al stress genoeg
  zondag 20 augustus 2017 @ 00:25:37 #117
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_173269986
Kun je ergens een map krijgen met de locaties van shrines?
Dit, dus.
pi_173273129
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 00:25 schreef Buitendam het volgende:
Kun je ergens een map krijgen met de locaties van shrines?
Op internet, maar niet officieel in het spel.
  zondag 20 augustus 2017 @ 14:19:43 #119
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_173278334
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 augustus 2017 13:20 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik hou ook niet van open games, daarom heb ik zelf doelen opgesteld in Zelda. Probeer je eigen lineaire pad te maken en gewoon van dungeon naar dungeon te gaan. Onderweg kom je genoeg interessante dingen tegen.
klopt, ik moest ook enorm wennen aan open werelden.
Ben ook doelen gaan opstellen, dat maakte voor mij het spel ook leuker.
Toen ik het spel doelloos was het spelen ging het me ook vervelen.
pi_173343320
Ik vind deze zelda ook niks, net als link between both worlds. Natuurlijk botw is geen slechte game maar wel een slechte zelda. De shrines zijn poepsimpel, devine beasts zijn simpel. Mijn enigste obstakels in de game waren de lynells. Mijn eerste devine beast was bij de zora's dus heb daar een tijdje vast gezeten. Maar als je deze vijand onder de knie hebt is er geen uitdaging meer aan.
pi_173344404
Het exploren in de open wereld maakt BOTW voor mij een stuk leuker dan vorige zelda's. Die werden me echt wat te lineair.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 16:33:13 #122
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_173345061
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2017 21:30 schreef aesop het volgende:
Ik ben een groot liefhebber van Zelda, maar ik kom maar niet in BotW. Ik heb de Switch op launch gehaald, en eerste avond Zelda vond ik heel erg tof, maar na een shrinetempel of 10 en Hateno en Kakariko village word je compleet losgelaten en ben ik maar een beetje doelloos aan het rondlopen. Geen enkele aanwijzing wat je moet doen en ook geen enkele urgentie. De zon gaat onder en weer op. Heb vandaag na maanden Zelda weer opgestart en weer dat gevoel dat deze game niet voor mij is. Ik vind dat zo teleurstellend. Ik heb hier echt naar uitgekeken en kennelijk ben ik een uitzondering, want ik lees alleen naar juichverhalen. Terwijl de game zo anders is dat ik me niet kan voorstellen dat ik de enige ben die de overgang naar een nonlineaire game niet goed trekt. Hoe graag ik ook wil dat deze game gaat leven voor mij, ik vrees dat mijn Switch pas weer aangaat als Mario Oddyssee er is.
Of hebben jullie een gouden tip?
Had ik juist bij de vorige. Trok me echt totaal niet.
Laffe huichelaar
pi_173352311
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 15:54 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Het exploren in de open wereld maakt BOTW voor mij een stuk leuker dan vorige zelda's. Die werden me echt wat te lineair.
Dat ben ik zeker met je eens. SS nooit gespeeld maar TP vond ik zeker tegenvallen qua lineariteit. Wat dat betreft deden OOT, MM en WW dat veel beter met een meer central hub vanwaaruit je alle gebieden kon bereiken. TP voelde meer als een paar gebieden achter elkaar geplakt. BoTW doet dat natuurlijk fantastisch met een grote wereld die je naar eigen inzicht kunt verkennen. Maar na een tijdje is de koek wel op. Je ontdekt een shrine of nog erger een korokseed. Hier en daar kom je nog een omgevingspuzzel tegen maar dat is het wel. Als die enorme non-lineariteit bekent dat er geen uitdaging of goede dungeons zijn dan hoeft het voor mij niet. MM had ook maar 4 dungeons maar die waren toch 100x beter dan de 4 beasts uit BoTW. Fuck verkennen, leven de puzzels!
pi_173357233
Ik vind de open wereld geweldig.
Moeilijke vijanden kom ik niet tegen (heb 3 hartjes) vind het jammer dat Side quests zo weinig opleveren.
Je krijgt niet ineens hearthcontenters.

Daarin is het spel heel lineair.
Haal 4 shines en upgrade stamina/hartjes
Haal X korokseeds en upgrade je wapens/bogen of schilden.
Rupees krijg je door dingen te verkopen (dat is het efficiënts )
Elixers maak ik niet en voedsel gebruik ik ook te weinig.

Neem die ninjas. Je ziet van ver al dat dat er een is.
De korokseeds zijn zeer voorspelbaar.
Veel npcs voelen leeg aan en vertellen verder niet hun verhaal.

Het open wereld is fijn maar de game mist net wat.

Toch is het een geweldige game.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:28:48 #125
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_173357275
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:27 schreef tailfox het volgende:
Ik vind de open wereld geweldig.
Moeilijke vijanden kom ik niet tegen (heb 3 hartjes) vind het jammer dat Side quests zo weinig opleveren.
Je krijgt niet ineens hearthcontenters.

Daarin is het spel heel lineair.
Haal 4 shines en upgrade stamina/hartjes
Haal X korokseeds en upgrade je wapens/bogen of schilden.
Rupees krijg je door dingen te verkopen (dat is het efficiënts )
Elixers maak ik niet en voedsel gebruik ik ook te weinig.

Neem die ninjas. Je ziet van ver al dat dat er een is.
De korokseeds zijn zeer voorspelbaar.
Veel npcs voelen leeg aan en vertellen verder niet hun verhaal.

Het open wereld is fijn maar de game mist net wat.

Toch is het een geweldige game.
Tip: Ga voedsel maken.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_173357469
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:28 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Tip: Ga voedsel maken.
why? Met mijn vier hartjes red ik het makkelijk. Soms kook ik weleens
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:41:36 #127
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_173357540
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:38 schreef tailfox het volgende:

[..]

why? Met mijn vier hartjes red ik het makkelijk. Soms kook ik weleens
Er zijn ontzettend veel performance boosts te maken. Sterker, hitte en kou bestendigheid, sneak boosts en full recovery met heartjes boost.

Je zit nog vroeg in de game maar er ging een wereld voor me open toen ik ging koken :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_173357574
quote:
19s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:41 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Er zijn ontzettend veel performance boosts te maken. Sterker, hitte en kou bestendigheid, sneak boosts en full recovery met heartjes boost.

Je zit nog vroeg in de game maar er ging een wereld voor me open toen ik ging koken :D
ja oke
pi_173357597
Ik ben het met aesop eens. :)

Het argument van de vorige Zelda's dat het te "lineair" is gaat vind ik een beetje onzin. Net of linear per definitie slecht is. Ik heb in de oude games nooit een opgesloten gevoel gehad. Sterker nog, het was een sterk punt van de serie dat ze een lineair game toch zo'n open feel konden geven.

Ik mis gewoon de creativiteit die je destijds nodig had in de dungeons. Natuurlijk heb je die nu een klein beetje in de shrines.. maar ik heb eigenlijk nooit een wauw gevoel gehad na het behalen van een shrine. Alleen eventide island vond ik leuk.
pi_173357642
Mijn vriendin is hierdoor wel gamer geworden.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 10:49:58 #131
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_173357722
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:43 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik ben het met aesop eens. :)

Het argument van de vorige Zelda's dat het te "lineair" is gaat vind ik een beetje onzin. Net of linear per definitie slecht is. Ik heb in de oude games nooit een opgesloten gevoel gehad. Sterker nog, het was een sterk punt van de serie dat ze een lineair game toch zo'n open feel konden geven.

Ik mis gewoon de creativiteit die je destijds nodig had in de dungeons. Natuurlijk heb je die nu een klein beetje in de shrines.. maar ik heb eigenlijk nooit een wauw gevoel gehad na het behalen van een shrine. Alleen eventide island vond ik leuk.
Ik vind dit een raar argument. Breath of the Wild is een van de meest creatieve games ooit als het op de mogelijkheden die je hebt aankomt.

Vroegere Zelda games waren altijd:

"oh, ik kan niet voorbij X"
lalala stukje lopen, nieuw wapen krijgen
"oh, nu kan ik er wel voorbij"
lalala stukje lopen, eindbaas
"hey wat toevallig, zijn zwakke plek is perfect te raken met mijn nieuwe wapen".
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_173357802
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik vind dit een raar argument. Breath of the Wild is een van de meest creatieve games ooit als het op de mogelijkheden die je hebt aankomt.

Vroegere Zelda games waren altijd:

"oh, ik kan niet voorbij X"
lalala stukje lopen, nieuw wapen krijgen
"oh, nu kan ik er wel voorbij"
lalala stukje lopen, eindbaas
"hey wat toevallig, zijn zwakke plek is perfect te raken met mijn nieuwe wapen".
Dat is veel te kort door de bocht. Je had allerlei puzzels die je kon oplossen, met of zonder je nieuwe wapens. Allerlei vijanden die soms op een speciale manier verslagen moesten worden. Uniek eindbazen die op hun eigen manier verslagen moest worden.

Als je bijvoorbeeld dat level met in Twilight Princess en die Spinner niet creatief vind, dan kan ik niet begrijpen wat er dan wel creatief is aan de bazen in de Divine Beasts of het eindbaas gevecht met Ganon.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 11:01:55 #133
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_173357932
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 10:54 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dat is veel te kort door de bocht. Je had allerlei puzzels die je kon oplossen, met of zonder je nieuwe wapens. Allerlei vijanden die soms op een speciale manier verslagen moesten worden. Uniek eindbazen die op hun eigen manier verslagen moest worden.

Als je bijvoorbeeld dat level met in Twilight Princess en die Spinner niet creatief vind, dan kan ik niet begrijpen wat er dan wel creatief is aan de bazen in de Divine Beasts of het eindbaas gevecht met Ganon.
Ik viel in slaap tijdens de eerste paar uur van TP dus die heb ik nooit meer gespeeld.

De eindbazen in BotW zijn misschien 'gewoon' te verslaan, maar mijn creatieve ik was zeer tevreden met de game. Het is een grote speeltuin en met heel veel physics lol. Gewoon een beetje aankloten en kijken wat er mogelijk is met de dingen die je hebt. Een verademing na voorgaande Zelda's waar je shit in specifieke volgorde moest doen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_173358374
quote:
19s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:01 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik viel in slaap tijdens de eerste paar uur van TP dus die heb ik nooit meer gespeeld.

De eindbazen in BotW zijn misschien 'gewoon' te verslaan, maar mijn creatieve ik was zeer tevreden met de game. Het is een grote speeltuin en met heel veel physics lol. Gewoon een beetje aankloten en kijken wat er mogelijk is met de dingen die je hebt. Een verademing na voorgaande Zelda's waar je shit in specifieke volgorde moest doen.
Maar wat is er zo erg aan om iets in specifieke volgorde te moeten doen? Als of open wereld zo uniek is vandaag de dag. Dat doet iedereen tegenwoordig. Juist door dat specifieke volgorde konden ze veel meer verhaal in de game brengen. Het is nooit geweest dat je van te voren wist wat er ging gebeuren. Ieder dungeon stond echt op zichzelf, met eigen puzzels, eigen omgeving en eigen vijanden.

Ja je krijgt een wapen, en ja je moet een eindbaas verslaan. Maar de variatie daarvan was behoorlijk gevarieerd. Dan kan je nu van Zelda Breath Of The Wild ook zeggen dat het heel eentonig is omdat je op het eind van het verhaal toch Ganon moet verslaan. Maar daar tussenin zit zoveel meer. En dat maakte Zelda gewoon Zelda.

En ik zou echt aanraden om toch Twilight Princess te gaan spelen.
  Redactie Games donderdag 24 augustus 2017 @ 11:39:58 #135
181272 crew  Noppie2000
pi_173358680
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:24 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]
En ik zou echt aanraden om toch Twilight Princess te gaan spelen.
Er is voor beide wat te zeggen, maar dit sowieso. Na het langzame begin is de game zo tof _O_
  Moderator donderdag 24 augustus 2017 @ 11:46:38 #136
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173358808
Zelda nog altijd niet uitgespeeld. Raakte er een beetje op uitgekeken (vloeken in de kerk hier ja :) ) Anyway, hoe kom ik bij de laatste titan? Ik heb die in gerudo valley gehad. Volgens mij moet ik nu naar een titan waar het mokerwarm is. Ergens rechtsboven op de map. Maar als ik daar kom is het te warm ;(
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173358843
Je kan echt super creatief te werk gaan met de physics engine in BOTW, wat deze gast doet is echt insane:


_O_ Hij heeft een hele playlist vol met dit soort bizarre oplossingen. En 'te lineair' of 'te open wereld/ongestructureerd' zijn meer persoonlijke voorkeuren dan argumenten in mijn optiek. Ik hou van het verkennen van prachtige werelden, BOTW doet dat ongekend goed.

Ik zit te twijfelen tussen Majora's mask of A link between worlds op de DS nu na BOTW, heb ze allebei nog niet gespeeld. Wat raden jullie me aan?
pi_173359022
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:48 schreef poezenvanger_van_hamelen het volgende:
Je kan echt super creatief te werk gaan met de physics engine in BOTW, wat deze gast doet is echt insane:


_O_ Hij heeft een hele playlist vol met dit soort bizarre oplossingen. En 'te lineair' of 'te open wereld/ongestructureerd' zijn meer persoonlijke voorkeuren dan argumenten in mijn optiek. Ik hou van het verkennen van prachtige werelden, BOTW doet dat ongekend goed.

Ik zit te twijfelen tussen Majora's mask of A link between worlds op de DS nu na BOTW, heb ze allebei nog niet gespeeld. Wat raden jullie me aan?
majoras
pi_173359055
Vond de Zelda games voor botw juist de perfecte balans hebben tussen lineair en open world.
  Redactie Games donderdag 24 augustus 2017 @ 12:04:07 #140
181272 crew  Noppie2000
pi_173359173
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:59 schreef wuuht het volgende:
Vond de Zelda games voor botw juist de perfecte balans hebben tussen lineair en open world.
Compleet linear zonder open wereld dus? :P
pi_173360032
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:04 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Compleet linear zonder open wereld dus? :P
Nee een grote wereld waar steeds een stukje open gaat. Zelda voelde voor mij altijd wel als een grote epische wereld.
pi_173360290
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:41 schreef wuuht het volgende:

[..]

Nee een grote wereld waar steeds een stukje open gaat. Zelda voelde voor mij altijd wel als een grote epische wereld.
Oracle of Seasons/Ages vind ik hier wel een goed voorbeeld van. Door de hoofditems uit de dungeons werd steeds een groter stukje van de map beschikbaar. Dat vond ik ook het leukste aan eerdere Zelda games. Kijken hoe je de items kon gebruiken in de grote wereld.
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:04 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Compleet linear zonder open wereld dus? :P
Valt mee.
pi_173360418
Ik heb sinds een paar dagen de smaak weer te pakken. Heb het even opgegeven om die Divine Olifant te kunnen verslaan en ben lekker aan het rondsjouwen. Weer een dorp gevonden, wat sidequests gedaan en weer een hartje verdient. Ik hou ervan, lekker op mijn gemakkie alles ontdekken. Vanavond weer effe lekker wat rondlopen.
  zondag 27 augustus 2017 @ 11:36:06 #144
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_173418462
na dat ik het meester zwaard heb gehaald heb ik mezelf 2 extra ringen stamina gegeven.
heb wel niet veel hartjes meer, maar het speelt fijner met 3 groene ringen.
pi_173419780
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 11:36 schreef KingRadler het volgende:
na dat ik het meester zwaard heb gehaald heb ik mezelf 2 extra ringen stamina gegeven.
heb wel niet veel hartjes meer, maar het speelt fijner met 3 groene ringen.
Zodra je een aantal van die godkrachten hebt die je krijgt na het uitspelen van een Devine Beast zeggen die hartjes eigenlijk ook niks meer.
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:29:48 #146
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_173420431
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 12:57 schreef Bananenpap het volgende:
Devine Beast
Devine Beasts heb ik nog niet gedaan, probeer het zoveel mogelijk uit te stellen,
Eerst wat sidequests en Shrine hunten
pi_173420438
76 shrines hier, bij de 80 ga ik naar de 3e divine ( in gerudo denk ik)

Daarna wil ik de overige 40 shrines halen, om daarna naar de eindbaas te wandelen.

Ruim 85 uur erin zitten
pi_173428103
Alle shrines, alle outfits na 120 uur ofzo.
  dinsdag 19 september 2017 @ 22:07:37 #149
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_173879892
al 100 Shrines gehad en nog geen Devine beasts verslagen.
heb full Stamina en maximaal aantal hartjes ga ik nooit halen.
pi_173880458
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 19:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met deze game?
Kwam een vakantie tussen:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')