quote:
Op
zondag 16 april 2017 20:55 schreef Pisces29 het volgende: Maar eerlijk is eerlijk, 2 vrouwen gingen zelf weg. Ik zou als Sandra ook niet meer weg durven en uit plicht nog die trip maken. Je dúrft toch geen nee meer te zeggen? 3 exits krijgt die man anders
Harriët is weggestuurd. Zelf vertrokken zijn Alberdien (Olke), Irene (Marc) en Claudia (Riks).
quote:
Jij komt wel over als een psycho met je open trekken, kutsnol en klappen.
quote:
Op maandag 17 april 2017 07:11 schreef Scarface88 het volgende: Wat is die Sandra toch een draaikont en ongelooflijk bot naar Olke toe. Eerst geef je m allerlei hints dat je het cadeautje op de citytrip bent en naar Texas wilt verhuizen. En als het er dan op aan komt gaan twijfelen en je woorden terugtrekken. En dan ook nog perse je eigen kamer willen

alsof je als vrienden niet een hotelkamer kunt delen. Olke verdient beter dan deze platte plank.
Riks prima, als de liefde er niet is is het goed om eerlijk te zijn en er niet omheen te draaien. Marit heeft er alles aan gedaan alleen soms wat te geforceerd en ongemakkelijk.
Nee, die hint heb je zelf verzonnen. Ze gaf zo'n "origineel" tweedelig cadeautje.
In de eerste uitzendingen was twee hotelkamers gewoon. En Olke was inmiddels geen vriend meer, dus die reden viel weg.
Er is vast wat gebeurd, want ze ziet er nu erg anders uit. Bijvoorbeeld dat hij probeerde hij een kusje te stelen en tegenstribbelen negeerde of dat tegenstribbelen
in de omhelzingsklem niet eens mogelijk was. In zo'n geval is zijn forse lijf wel een bedreiging.
quote:
Omdat hij de ontwikkelingen in Nederland niet gevolgd heeft. Emancipatie en zo, mondiger vrouwen dan verwacht en onze kijk op religie is ook geëmancipeerd. Dus toch maar zoeken in de eigen omgeving.
quote:
Op zondag 16 april 2017 21:00 schreef Postbus100 het volgende: [..]
Dit ja. En het 'ergste' vind ik nog dat hij denkt dat Marit dat gelovige wel lijkt te hebben, maar dat zij ook gewoon d'r ogen openhoudt tijdens het bidden en zich er totaal voor afsluit.
Ogen open gebeurt wel vaker hoor. Handen vouwen gaat ook niet overal op dezelfde manier.
Op maandag 17 april 2017 11:17 schreef Leandra het volgende: [..]
Mwah, Riks die een opmerking maakt over de bagagedrager maar zelfs na tig jaar Canada de gierige Hollander uithangt door de man niet eens een fooi maar een hand te geven overtrof dat wel qua sneuheid. [/quote] Ik las een keer dat Canadezen erg gierig zijn en daardoor moeilijke zakenpartners. Dus dat paste wel goed samen, Gierige Nederlander en Canada.
quote:
Op zondag 16 april 2017 21:34 schreef Leandra het volgende: En ik moet zo lachen om de degelijkheid van Herman en Fleur, die zouden zo in de jaren 50-60 samen op reis kunnen zijn, met het enige verschil dat het toen nog wel onfatsoenlijk was als ze dat ongehuwd deden.
Als ze het openlijk ongehuwd deden en bij moetjes tegenover de kerkgemeente moesten bekennen dat ze gezondigd hadden. Alle anderen kwamen ermee weg, want stiekem doen was noodzaak.
quote:
Op maandag 17 april 2017 09:22 schreef danos het volgende: Die city trip geeft wel een andere dynamiek nu die gelijk eraan werd geplakt (of leek dat maar zo).
Geef mensen even wat rust, ookal moeten ze daar ver voor reizen, om even alles op een rijtje te zetten na die heftige weken.
Gelijk een goede graadmeter hoe je gevoelens liggen, wie weet had het dan voor Olke en Riks wel anders uitgepakt.
Nu lag de druk er vol op.
Ja, de KRO doet alsof het verschil alleen het niet in Nederland zijn is, maar het is veel groter. Ze hebben het nu een beetje beter aangepakt dan de slonzige vorige keer, maar nog steeds doen alsof je na 2x kijken meteen goed op de rails zit. En alsof het gewoon is, dat de boer vindt dat de vrouw per omgaande verhuizen moet.
Wat nu ook niet meer over het hoofd te zien is, dat geëmigreerde boeren nogal in de familie vast zit. Dat ze dus zo'n beetje als klittende allochtonen zijn en dat de kans groot is dat de boer ook niet vrij in zijn keuze kan zijn. De plaatselijke cultuur moet een beetje uitgelicht worden en hoe de boer daar in staat.
Natuurlijk moet het wel beter aangegeven worden als religie een zwaar punt is en de eigen kinderen voor gaan. Riks was hierin erg vreemd. Hij begon als wel gelovig, maar ruimhartig voor zijn toekomstige vrouw. Nou, ze moest zich gaan gedragen als een echte mennoniet, samen kindertjes maken en alle kinderen in huis als mennoniet opvoeden. Ze hadden alle drie niet geschreven, als ze dat van te voren geweten hadden.
quote:
Op maandag 17 april 2017 11:49 schreef Lkw het volgende: [..]
Ik geloof helemaal niet in dat 'Sandra speelt een spelletje'.
Ik denk eerder dat ze tijdens de laatste dag van de logeerweek een kant van Olke zag die haar totaal niet beviel, waardoor ze nu niet meer goed weet wat ze precies met de situatie aanmoet. Die verwarring deelde ze al met Yvon voordat Olke zijn keuze bekendmaakte.
Ik vind veel verwijten aan het adres van Sandra nogal onterecht. Ze wordt constant enorm onder druk gezet door Olke, waardoor ze volgens mij niet veel anders kan dan steeds opnieuw afstand creëren. Laat ze de teugels maar heel eventjes vieren, dan neemt Olke haar onmiddellijk in een verstikkende omhelzing waar ze zich nooit meer uit kan worstelen.
Zo zal het ongeveer voor haar voelen, vermoed ik.
Niet alleen Sandra is opeens veranderd, maar Olke ook. Die kwam eerder over als een relaxte, vriendelijke reus, maar tijdens de laatste uitzending ontpopte hij zich vooral als een kortzichtige drammer die opstandig wordt wanneer hij zijn zin niet krijgt.
Volgens het dagboek van Alberdien was hij al meteen aan het drammen en bleek conservatief christelijk te zijn. Voor hem gewoon, dus niet vermeldenswaard. Voor ons een beetje moeilijk voor te stellen als je niet vrijwillig van een zwarte kousenkerk bent. Toen Sandra overbleef, had ze geen keuze meer. Olke wou een relatie met haar en ging nogal lomp te werk. Dan ga je vanzelf afstand inbouwen en als dat véél moeite kost, kom je in een vluchtsituatie. En Olke maar niets doorhebben. Tijdens de keuzedagen kwam hij heel anders over, dankzij vaardig knip- en plakwerk.
Ik vraag me af of de drie vrouwen nog contact met zijn ex gehad hebben.