Dat valt toch te verwachten, les in Koran? Wat ik van de Tilburgse uni weet is dat het daar jeukt van de religieuzen.. Veel CDA-politici et cetera hebben daar gestudeerd of zijn of waren daar hoogleraar..quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:52 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ja hoor. Jammer dat ze er koranlessen geven en dat half china hier tegenwoordig zit. Ojah, de cursisten hebben de UB overgenomen en niemand wil er iets aan doen. Maar gelukkig gaat de gemeente er van uit dat Tilburg een extra gebouw koopt bij Spoorzone.
De mensen die die lessen volgen zijn allemaal autochtonen in de zin van CBSquote:Op vrijdag 14 april 2017 00:53 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Komt ervan als geen autochtoon naar de bijbellessen gaat.
Hij is atheist. Heeft ie zelf gezegd.quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:53 schreef Fylax het volgende:
[..]
is dat zo? zoveel weet ik nou ook niet van hem
hij praat altijd wel lovend over christendom enzo
Secularisme doet er niets tegenquote:Op vrijdag 14 april 2017 00:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Moet je per se een religie aanhangen om te klagen over islamisering?
Ik ook.quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met de reacties van de Christenunie en de SGP.
Ja Koran lessen. Dat een man (overwegend) vrouwen gaat uitleggen wat er in dat boekje staat. Religie valt wel mee, al krijg je (inso vindt van niet) wel de katholieke grondslagen mee. Maar dat zal bij de Radboud niet anders zijn. Heb bij mij niet echt het gevoel dat ik religieuze hoogleraren heb, al heb ik wel last gehad van Ballin.quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:53 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Dat valt toch te verwachten, les in Koran? Wat ik van de Tilburgse uni weet is dat het daar jeukt van de religieuzen.. Veel CDA-politici et cetera hebben daar gestudeerd of zijn of waren daar hoogleraar..
Wat hebben die gezegd?quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens met de reacties van de Christenunie en de SGP.
Hij is atheist.quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:56 schreef Fylax het volgende:
http://www.dagelijksestan(...)lijke-waarden-nodig/
De Dagelijkse Standaardquote:Op vrijdag 14 april 2017 00:56 schreef Fylax het volgende:
http://www.dagelijksestan(...)lijke-waarden-nodig/
Gert-Jan Segers @gertjansegers 12 apr.quote:
Hoe zijn die katholieke grondslagen dan geïntegreerd in het onderwijs?quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:56 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ja Koran lessen. Dat een man (overwegend) vrouwen gaat uitleggen wat er in dat boekje staat. Religie valt wel mee, al krijg je (inso vindt van niet) wel de katholieke grondslagen mee. Maar dat zal bij de Radboud niet anders zijn. Heb bij mij niet echt het gevoel dat ik religieuze hoogleraren heb, al heb ik wel last gehad van Ballin.
Respect.quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:57 schreef Ajacied422 het volgende:
Als iedereen die dit erg vindt voortaan wekelijks naar de kerk gaat, dan zal Pasen echt gewoon Pasen blijven. It's up to us, mensen..
Krijgen jullie kerkleer mee?quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:56 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ja Koran lessen. Dat een man (overwegend) vrouwen gaat uitleggen wat er in dat boekje staat. Religie valt wel mee, al krijg je (inso vindt van niet) wel de katholieke grondslagen mee. Maar dat zal bij de Radboud niet anders zijn. Heb bij mij niet echt het gevoel dat ik religieuze hoogleraren heb, al heb ik wel last gehad van Ballin.
Welke waarden kun je dan niet uitdragen die een gelovige wel kan?quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:57 schreef Insomnia_ het volgende:
Christelijke waarden is namelijk niet alleen als het je populistische agenda uitkomt.
Bijvoorbeeld daadwerkelijk gevoel bij Pasen hebben.quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:58 schreef Typisch het volgende:
[..]
Welke waarden kun je dan niet uitdragen die een gelovige wel kan?
ze moeten ook gewoon van de paashaas afblijvenquote:Op vrijdag 14 april 2017 00:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld daadwerkelijk gevoel bij Pasen hebben.
waar heel populistisch Nederland nu over valt nu ze het veranderen.
Dat hoef je toch niet per se uit te dragen als je het over christelijke waarden hebt? Er zijn er wel meer lijkt me. En je hoeft je echt niet aan alles te houden. Doet niemand.quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Dan ben je dus geen katholiekquote:Op vrijdag 14 april 2017 00:59 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat hoef je toch niet per se uit te dragen als je het over christelijke waarden hebt? Er zijn er wel meer lijkt me. En je hoeft je echt niet aan alles te houden. Doet niemand.
Waarom kom je steeds terug op Pasen? Thierry heeft het zovaak over christendomquote:Op vrijdag 14 april 2017 00:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar hij heeft nooit pro-Christelijke waarde.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:00 schreef Fylax het volgende:
[..]
Waarom kom je steeds terug op Pasen? Thierry heeft het zovaak over christendom
Daar ging het niet over, ik vroeg naar waarom je geen christelijke waarden uit kon dragen als atheist.quote:
Pasen is wat mij betreft de bepaling of je wel of geen atheïst bent.quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:58 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het kan wel.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:00 schreef Typisch het volgende:
[..]
Daar ging het niet over, ik vroeg naar waarom je geen christelijke waarden uit kon dragen als atheist.
quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:00 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Het kan wel.
Het gebeurt alleen zelden.
Bijv. CDA die pro-abortus is.
Welke van de twee is nou je mening?quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:56 schreef Insomnia_ het volgende:
Dan kan je nooit christelijke waarden uitdragen, Fylax.
Iemand die Atheist is kan nooit echt christelijke waarden uitoefenen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:01 schreef Typisch het volgende:
[..]
[..]
Welke van de twee is nou je mening?
Hoezo gebruik hij het?quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Iemand die Atheist is kan nooit echt christelijke waarden uitoefenen.
Maar ik heb meer respect voor een overtuigd Atheist dan een Baudet die Christendom gebruikt.
Niemand kan alle christelijke waarden uitdragen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:02 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Iemand die Atheist is kan nooit echt christelijke waarden uitoefenen.
Maar ik heb meer respect voor een overtuigd Atheist dan een Baudet die Christendom gebruikt.
Wat denk je zelf? Omdat dat goed scoort.quote:
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
Niemand kan alle christelijke waarden uitdragen.
Eens.. Ik wil nog steeds een keer een meisje van de reformatorische rimram ontmaagden zonder een relatie dan wel huwelijk met haar aan te gaan.. En 't gaat me lukken ook..quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:02 schreef Typisch het volgende:
[..]
Niemand kan alle christelijke waarden uitdragen.
De uni volgt de visie van Cobbenhagen. Lees het stukje van Borgman (https://www.tilburguniver(...)katholieke-traditie/) TLS heeft wel een katholieke kijk op het recht, maar ze zijn daar nog zeer zoekende over omdat religie en rechtsvisies echt moeilijk te combineren zijn.quote:Op vrijdag 14 april 2017 00:57 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Hoe zijn die katholieke grondslagen dan geïntegreerd in het onderwijs?
Keuzevak. Praatje van de hoogste baas begin van het jaar heeft wel altijd katholieke inslag.quote:
Omdat de zogenaamde christelijke waarden aan nationalisme gelijk gesteld worden.quote:
Secularisme.quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:03 schreef napoleonfour het volgende:
Keuzevak. Praatje van de hoogste baas begin van het jaar heeft wel altijd katholieke inslag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |