Verbeter de wereld, begin bij jezelf?quote:Op donderdag 13 april 2017 13:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het zou dan verstandig zijn om minder absolutistische uitspraken te doen.
Blijft ergens toch problematisch. Je hebt 't dan namelijk over de intentie, wanneer je het bijvoorbeeld voorleest. Je kan het voorlezen als; 'dit is waar, neem dit aan/doe dit', maar ook als 'dit staat hier nou eenmaal'.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je die school direct dichtgooit is dat niet relevant.
Als de koran ergens op een andere school ligt, die niet op deze manier lesgeeft, dan mag die koran daar gewoon liggen.
De koran is een boek.
Uhu, dat zal het zijn.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:52 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wel opmerkelijk hoe je je druk kan maken om religie maar eigenlijk geen weet lijkt te hebben van de werking van kapitalisme en het vergaren van macht en grondstoffen. Ergens heeft het wel iets aandoenlijks.
Dat maakt het inderdaad een beetje bizar.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen enkele. Zoals de voorman van de SGP en de CU al aangeven ligt het probleem bij de mensen die om het hardst schreeuwen en tegelijkertijd helemaal geen deel uitmaken van de religeuze instituties die ze pretenderen te "beschermen"
Ik snap donders goed wat je wil zeggen.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ga vooral niet in op het eerste gedeelte en reageer op het tweede gedeelte met alleen een met de haren erbij gesleept linkje. Laat alleen maar zien dat je niet begrijpt wat ik probeer te zeggen, wat best wel jammer is eigenlijk.
Ja, echter, misschien afgezaagd maar dan geldt dat ook voor verwante religieuze boeken, zoals de bijbel. Punt is natuurlijk wat is er met die school gebeurd in de UK nadat deze film werd uitgebracht. Idem trouwens over die docu mbt islamitische scholen in Dk, laatst ergens op tv geweest. Ben toch wel benieuwd hoe beide gevallen zijn afgelopen.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Blijft ergens toch problematisch. Je hebt 't dan namelijk over de intentie, wanneer je het bijvoorbeeld voorleest. Je kan het voorlezen als; 'dit is waar, neem dit aan/doe dit', maar ook als 'dit staat hier nou eenmaal'.
Niemand ontkent de aard of ernst van 'heilige oorlogen'.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Uhu, dat zal het zijn.
Het aantal 'heilige' oorlogen voert het lijstje nogal aan. Over aandoenlijk gesproken.
Vraag een PVV'er eens wat dan de nederlandse cultuur volgens hen is en je komt niet meer bij van het lachen ALS je uberhaupt een zinnig antwoord krijgt.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:54 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat maakt het inderdaad een beetje bizar.
Mensen die hun identiteit met hand en tand willen verdedigen maar zelf totaal geen idee hebben wat die identiteit dan in zou houden. Lijkt me best een moeilijk gevecht.
Omdat je in iedere discussie over islam aan komt zetten met zulke uitspraken van extreme figuren, alsof je wilt geloven dat ze allemaal zo zijn. Zelfs als dat niet je bedoeling is doe je wel erg je best om iedere discussie ermee te bevuilen. Het valt nogal op ondertussen en het is nergens voor nodig.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nee, die stroman slaat niet op mijzelf. Leg maar eens uit waarom dat zo zou zijn. Wat je verder te zeggen hebt over ellende en religie heeft niets te maken met jouw eerdere reactie op mij.
Heilige oorlogen voeren het lijstje aan, maar dat maakt niet uit, want er zijn nog vele andere zaken die ook slecht zijn, oké.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:56 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Niemand ontkent de aard of ernst van 'heilige oorlogen'.
Jij denkt echter dat dat de tumor is in het gezonde lijf dat wij deze wereld noemen.
Dat is dus niet zo. Hoe hard je religie ook probeert te bashen.
Ja, dat wil ik ook wel weten. En ik vraag mij af of die voorbeelden (i.c.m. de inhoud van de religieuze teksten) een precedent hebben geschept om islamitische scholen vaker in de gaten te houden.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, echter, misschien afgezaagd maar dan geldt dat ook voor verwante religieuze boeken, zoals de bijbel. Punt is natuurlijk wat is er met die school gebeurd in de UK nadat deze film werd uitgebracht. Idem trouwens over die docu mbt islamitische scholen in Dk, laatst ergens op tv geweest. Ben toch wel benieuwd hoe beide gevallen zijn afgelopen.
Overigens speelt religie ook een ondersteunende rol in het kapitalisme hè.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:52 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wel opmerkelijk hoe je je druk kan maken om religie maar eigenlijk geen weet lijkt te hebben van de werking van kapitalisme en het vergaren van macht en grondstoffen. Ergens heeft het wel iets aandoenlijks.
Ja, en dat laatste zou dan aantasting van de vrijheid van religie zijn wrs. Daarom zal men niet staan te springen. Gewone inspectie is er wel natuurlijk, maar ja, dat is een te manipuleren momentopname.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ook wel weten. En ik vraag mij af of die voorbeelden (i.c.m. de inhoud van de religieuze teksten) een precedent hebben geschept om islamitische scholen vaker in de gaten te houden.
Zeg maar gerust een grote rol.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Overigens speelt religie ook een ondersteunende rol in het kapitalisme hè.
Daarom zijn ze ook zo'n groot voorstander van bezuinigingen op cultuur naatuurlijk, 'ik cultureel onwetend, iedereen cultureel onwetend!'quote:Op donderdag 13 april 2017 13:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vraag een PVV'er eens wat dan de nederlandse cultuur volgens hen is en je komt niet meer bij van het lachen ALS je uberhaupt een zinnig antwoord krijgt.
Ik zeg net dat niemand de aard of ernst van heilige oorlogen ontkent.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:58 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Heilige oorlogen voeren het lijstje aan, maar dat maakt niet uit, want er zijn nog vele andere zaken die ook slecht zijn, oké.
Natuurlijk speelt bijvoorbeeld armoede, honger en dat soort dingen ook een grote rol. Maar feit blijft dat de meeste oorlogen gevoerd zijn in naam van 'god'.
Dat jij het ziet als 'uitspraken van extreme figuren' is anderzijds weer een invulling van jouw perceptie van wat de islam is (van wat jij wilt dat de islam is). Daarnaast ging het mij om het dilemma (vrijheid van godsdienst vs niet mogen oproepen tot geweld), dat met het voorbeeld aan te kaarten viel.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Omdat je in iedere discussie over islam aan komt zetten met zulke uitspraken van extreme figuren, alsof je wilt geloven dat ze allemaal zo zijn. Zelfs als dat niet je bedoeling is doe je wel erg je best om iedere discussie ermee te bevuilen. Het valt nogal op ondertussen en het is nergens voor nodig.
En dat jij vind dat mijn reactie niks te maken heeft met jouw reactie is je goed recht natuurlijk.
Hoe zou dat door religie kunnen komen? Het is maar net waar je wiegje staat. Je probeert mij de hele tijd woorden in de mond te leggen, gaat je niet lukken.quote:Op donderdag 13 april 2017 14:02 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik zeg net dat niemand de aard of ernst van heilige oorlogen ontkent.
Toch doe je in een reactie daarop precies dezelfde aanname.
Beetje saai om steeds in herhaling te moeten vallen.
Verder noem je armoede honger maar dat zal vast ook door religie komen gok ik zo.
Ja, alleen kun je niet zeggen idd dat sec de meeste ellende en oorlogen veroorzaakt zijn door religie. Religie is wel vaak een stakeholder in allerlei conflicten dat wel, maar afgezien van de godsdienstoorlogen, waarbij de wereldlijke macht ook stakeholder was, zie je doorheen de geschiedenis van Europa bijvoorbeeld dat het ook vooral om conflicten gaat puur op basis van wereldlijke motieven.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Uhu, dat zal het zijn.
Het aantal 'heilige' oorlogen voert het lijstje nogal aan. Over aandoenlijk gesproken.
Precies, even de liefdevolle bladzijdes openslaan zodra het mannetje met het onderzoeksbrilletje in de klas staat. Verborgen camera's zijn de enige mogelijkheid, maar dan breek je nogal wat wetten. Op basis van wat? Een 'discriminerende' verdenking.quote:Op donderdag 13 april 2017 14:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en dat laatste zou dan aantasting van de vrijheid van religie zijn wrs. Daarom zal men niet staan te springen. Gewone inspectie is er wel natuurlijk, maar ja, dat is een te manipuleren m momentopname.
Dit soort uitspraken verbieden komt effectief neer op het verbieden van de islam. Er is helemaal geen reële "islam light" waarvan mensen de islam mogen verlaten of homo's getolereerd kunnen worden. De islam is gewoon hartstikke duidelijk (dat verklaart ook zijn aantrekkingskracht).quote:Op donderdag 13 april 2017 13:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit soort scholen mogen wmb meteen dicht, als dit in NL gebeurt. Ik weet niet of daar direct een wettelijke basis voor is, maar anders moet die er gewoon komen.
Nogmaals: nee. Mischien als je een oversimplistische kijk op religie in het dagelijks leven erop nahoudt. Maar dan valt WOI ook onder een godsdienstoorlog aangezien alle strijdkrachten veldpredikanten hadden. Op die manier komen we er wel met het aanwijzen van religie als hoofdschuldige van alle ellende in de wereld. Was het maar zo simpel.quote:Op donderdag 13 april 2017 13:58 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Heilige oorlogen voeren het lijstje aan, maar dat maakt niet uit, want er zijn nog vele andere zaken die ook slecht zijn, oké.
Natuurlijk speelt bijvoorbeeld armoede, honger en dat soort dingen ook een grote rol. Maar feit blijft dat de meeste oorlogen gevoerd zijn in naam van 'god'.
Islamkritiek bestaat wel al wat langer dan de PVV, beste BT.quote:Op donderdag 13 april 2017 14:06 schreef BoneThugss het volgende:
Ah, het welbekende PVV-riedeltje komt weer tevoorschijn, zeg ik als linkse 'allochtone' boy. Daar word ik toch wel zo moe van hé.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |