abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170189392
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je hebt wel echt een anti-religieboner zeg. Knap hoe je dat als oorzaak van al het slechte kan zien.
Leeuwendeel.

En ja, ik heb een gruwelijke hekel aan godsdienst het houdt mensen dom en zorgt voor veel ellende, daarnaast werkt het actief de wetenschap tegen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170189431
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Geen enkele religie is homogeen.
Dat zegt ook niemand. Alle religies zijn wel middeleeuws en achterhaald.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170189433
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe ik daar tegenover sta bied geen oplossing voor jouw dilemma. Helaas.
Mijn dilemma? Uh...ik ben niet degene die zich zo druk maakt over de islam, dat ben jij. Dus, ik heb geen dilemma op te lossen.
pi_170189438
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:13 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik verwijt ze niks, ik zeg hoe ik erover denk. Derde keer dat je onzin verkondigt.

Maar post maar een bronnetje. Ik heb zelf op een openbare en een christelijke gereformeerde school gezeten en die religie komt in het hele lessenpakket terug.
Invulling lestijd onderbouw voortgezet onderwijs
Scholen moeten minstens 2/3e van de lestijd in de onderbouw aan de kerndoelen besteden. De overige lestijd kunnen zij zelf invullen. Scholen kunnen bijvoorbeeld leerlingen van de havo en het vwo moderne vreemde talen geven. Vmbo-leerlingen kunnen meer praktische en beroepsgerichte programma's volgen. Ook kan een school meer aandacht besteden aan Nederlands, wiskunde, lichamelijke oefening of kunstvakken. Scholen kunnen ook uitdagende programma's voor hoogbegaafde scholieren samenstellen.

Van Rijksoverheid.nl.

Wat zijn de kerndoelen? :

Bij algemene maatregel van bestuur worden kerndoelen vastgesteld, waarbij aandacht wordt besteed aan aspecten van:

a. Nederlandse taal,
b. Engelse taal,
c. geschiedenis en staatsinrichting,
d. aardrijkskunde,
e. economie,
f. wiskunde,
g. natuur- en scheikunde,
h. biologie,
i. verzorging,
j. informatiekunde,
k. techniek,
l. lichamelijke opvoeding, en
m. beeldende vorming, muziek, drama en dans.

Van wetten.nl

Ik heb een zoon die nu op een christelijke school zit en religie is daar helemaal niet in het hele lespakket verweven.
Er zijn wel wat uitzonderingen (bij basisscholen) waarbij de heel erg strenge religieuze scholen het wat meer verweven. Maar ook die dienen te voldoen aan bepaalde voorwaarden. De kinderen dienen klaar te zijn voor het middelbare onderwijs. Hier zijn gewoon normen voor, iig als het gaat over scholen waar de overheid aan bijdraagt en die leiden tot de staatsexamens.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170189463
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:29 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Een religie nog wel, grappenmaker.

Religie heeft niet voor het leeuwendeel gezorgd voor oorlogen, wou jij dat hier met droge ogen gaan beweren?
Dat beweer ik ja, dat klopt. Het merendeel werd en wordt nog steeds uitgevochten om macht, grondstoffen en rijkdom. Of men nu zegt dat men het in naam van een god doet of niet.

En ja, ons zogenaamd 'verlichte' kapitalistische ecomisch systeem wordt inderdaad door velen aanbeden op zo'n geinstitutionaliserende wijze dat je van religie kunt spreken. Er zijn zelfs tempels voor gebouwd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_170189487
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het zou de discussie enorm veel ten goede komen als je voor de verandering eens niet zou proberen om een extreem standpunt van wat extreme religekkies toe te schrijven aan alle aanhangers van een religie. Geen enkele religie is homogeen.
Stroman. Niemand schrijft het aan 'alle aanhangers' toe. Blijkbaar kan de Koran op zodanige wijze geïnterpreteerd worden dat een islamitische school het op zich heeft genomen kinderen te leren dat afvallige en homoseksuelen gedood moeten worden. Gezien de religie, naar jouw woorden, niet homogeen is, kunnen we niet stellen dat hun interpretatie onjuist (of afwijkend van de religie) is. Het feit is, en dat duidde ik aan, dat er een spanningsveld ontstaat zodra er een school is die het op deze wijze interpreteert en uitlegt. Mijn vraag is; wat doe je in dat geval?
pi_170189519
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Leeuwendeel.

En ja, ik heb een gruwelijke hekel aan godsdienst het houdt mensen dom en zorgt voor veel ellende, daarnaast werkt het actief de wetenschap tegen.
Volgens mij gaat er dan een heleboel leed aan je voorbij. Genoeg mensen, organisaties en landen die enkel aan zichzelf denken, komt geen religie bij kijken.

De mens kan slecht zijn, en religie kan daar een middel in zijn. Echter veronderstellen dat enkel religie daar een rol bij speelt vind ik een beetje mal.

Daarmee ontken je namelijk al het leed en smerige zaakjes die op eenzelfde niveau staan met religie maar daar niks mee te maken hebben. Ook zeg je daarmee dat als er geen religie zou zijn we opeens 'hemel op aarde' (badum tss) zouden hebben.
wooblabalurg
pi_170189542
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mijn dilemma? Uh...ik ben niet degene die zich zo druk maakt over de islam, dat ben jij. Dus, ik heb geen dilemma op te lossen.
Jij kwam met deze stelling:

''....gepleit voor een idee dat de overheid moet/mag bepalen wat de invulling is van een religie. Da's nogal fout.''

Ik kwam met een voorbeeld van een ''invulling van een religie'' en vroeg aan de hand daarvan of de overheid wel of niet mag bepalen of geweld/haat gepredikt mag worden.

Dat heeft geen ruk met 'mijn probleem' met de islam te maken.
pi_170189546
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:36 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat zegt ook niemand. Alle religies zijn wel middeleeuws en achterhaald.
Beide zijn onjuist helaas wederom. Dat eerste kun je terug lezen in verscheidene topics hier op fok alleen al. Dat yweede klopt ook niet, religies varieren van duizenden jaren oud tot nog geen 10 jaar oud. En achterhaald is jouw mening, geen vaststaand feit. Mensen hebben nu eenmaal allemaal een andere kijk op het leven. Als iemand een dragelijk leven vind door dagelijks te bidden tot een god waar hij/zij in geloofd en daardoor een gelukkig deelnemer wordt van de maatschappij denk ik dat dit verre van achterhaald is. Het is niet iets wat ik nodig heb, maar waarom zou ik daarom neerkijken op iemand die daar wel behoefte aan heeft?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_170189584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Stroman. Niemand schrijft het aan 'alle aanhangers' toe. Blijkbaar kan de Koran op zodanige wijze geïnterpreteerd worden dat een islamitische school het op zich heeft genomen kinderen te leren dat afvallige en homoseksuelen gedood moeten worden. Gezien de religie, naar jouw woorden, niet homogeen is, kunnen we niet stellen dat hun interpretatie onjuist (of afwijkend van de religie) is. Het feit is, en dat duidde ik aan, dat er een spanningsveld ontstaat zodra er een school is die het op deze wijze interpreteert en uitlegt. Mijn vraag is; wat doe je in dat geval?
Hier in Nederland mag dat niet. Sterker nog, pas nog gehoord dat scholen die geen homo-voorlichting geven bv een nare boete kunnen verwachten.

Het buitenlandse vb dat jij geeft zou hier gewoon onder haatzaaien en oproepen tot geweld vallen. Dat is gewoon wettelijk niet toegestaan.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_170189586
quote:
4s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:16 schreef LelijKnap het volgende:

'He is muslim and he gets out of islam. He doesn't want any more. What are we going to do?

We kill him. Kill.'
Dit soort scholen mogen wmb meteen dicht, als dit in NL gebeurt. Ik weet niet of daar direct een wettelijke basis voor is, maar anders moet die er gewoon komen.
I´m back.
pi_170189597
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Hier in Nederland mag dat niet. Sterker nog, pas nog gehoord dat scholen die geen homo-voorlichting geven bv een nare boete kunnen verwachten.

Het buitenlandse vb dat jij geeft zou hier gewoon onder haatzaaien en oproepen tot geweld vallen. Dat is gewoon wettelijk niet toegestaan.
Exact. Dus de overheid mag zich wél bemoeien met de inhoud van de religie op een school.
pi_170189624
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Invulling lestijd onderbouw voortgezet onderwijs
Scholen moeten minstens 2/3e van de lestijd in de onderbouw aan de kerndoelen besteden. De overige lestijd kunnen zij zelf invullen.
Dus, wat je zei klopt niet. Als je scholen zou verplichten 3/3 in te vullen met 'kerndoelen', dan ben je er. Want christelijke scholen gaan dat natuurlijk invullen met godsdienst en dat soort onzin.
pi_170189627
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die stroman slaat op jezelf. Maar om je vraag te beantwoorden; als dit gebeurt gaat dat te ver. De wet gaat voor religie, klaar. Maar ik ben ook helemaal niet zo'n voorstander van religieus onderwijs hoor. Ik zet me gewoon af tegen de onjuiste stelling dat religie historisch gezien verantwoordelijk zou zijn/is voor alle ellende in de wereld. Want dat is simpelweg niet waar.
pi_170189643
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij kwam met deze stelling:

''....gepleit voor een idee dat de overheid moet/mag bepalen wat de invulling is van een religie. Da's nogal fout.''

Ik kwam met een voorbeeld van een ''invulling van een religie'' en vroeg aan de hand daarvan of de overheid wel of niet mag bepalen of geweld/haat gepredikt mag worden.

Dat heeft geen ruk met 'mijn probleem' met de islam te maken.
Invulling van een religie in de context van dit topic. Dat jij met idiote randzaken aan komt is mijn probleem niet, de overheid gaat zich niet bemoeien met paastakken met of zonder bovenstukje.
pi_170189658
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat beweer ik ja, dat klopt. Het merendeel werd en wordt nog steeds uitgevochten om macht, grondstoffen en rijkdom. Of men nu zegt dat men het in naam van een god doet of niet.

En ja, ons zogenaamd 'verlichte' kapitalistische ecomisch systeem wordt inderdaad door velen aanbeden op zo'n geinstitutionaliserende wijze dat je van religie kunt spreken. Er zijn zelfs tempels voor gebouwd.
Wat een onzin, een 'religie'. _O-

https://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdienstoorlog
pi_170189664
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit soort scholen mogen wmb meteen dicht, als dit in NL gebeurt. Ik weet niet of daar direct een wettelijke basis voor is, maar anders moet die er gewoon komen.
Ja, maar wat gebeurd er dan eigenlijk als je wat zij hier uitlegt terug kan vinden in het lesboek (de Koran) terug kan vinden? Mag dat boek dan wel/niet in het klaslokaal liggen/gelezen worden?
pi_170189688
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Invulling van een religie in de context van dit topic. Dat jij met idiote randzaken aan komt is mijn probleem niet, de overheid gaat zich niet bemoeien met paastakken met of zonder bovenstukje.
Dat je überhaupt naar zulke strohalmen wil grijpen omdat je zo vreest voor je 'identiteit' vind ik gek.
Hoe weinig inhoud is er als paastakken en andere triviale kenmerken als cruciaal worden gezien.
wooblabalurg
pi_170189691
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die stroman slaat op jezelf. Maar om je vraag te beantwoorden; als dit gebeurt gaat dat te ver. De wet gaat voor religie, klaar. Maar ik ben ook helemaal niet zo'n voorstander van religieus onderwijs hoor. Ik zet me gewoon af tegen de onjuiste stelling dat religie historisch gezien verantwoordelijk zou zijn/is voor alle ellende in de wereld. Want dat is simpelweg niet waar.
Nee, die stroman slaat niet op mijzelf. Leg maar eens uit waarom dat zo zou zijn. Wat je verder te zeggen hebt over ellende en religie heeft niets te maken met jouw eerdere reactie op mij.
pi_170189720
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zou dan verstandig zijn om minder absolutistische uitspraken te doen.
pi_170189723
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:48 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, maar wat gebeurd er dan eigenlijk als je wat zij hier uitlegt terug kan vinden in het lesboek (de Koran) terug kan vinden? Mag dat boek dan wel/niet in het klaslokaal liggen/gelezen worden?
Als je die school direct dichtgooit is dat niet relevant.
Als de koran ergens op een andere school ligt, die niet op deze manier lesgeeft, dan mag die koran daar gewoon liggen.
De koran is een boek.
I´m back.
pi_170189726
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Beide zijn onjuist helaas wederom. Dat eerste kun je terug lezen in verscheidene topics hier op fok alleen al. Dat yweede klopt ook niet, religies varieren van duizenden jaren oud tot nog geen 10 jaar oud. En achterhaald is jouw mening, geen vaststaand feit. Mensen hebben nu eenmaal allemaal een andere kijk op het leven. Als iemand een dragelijk leven vind door dagelijks te bidden tot een god waar hij/zij in geloofd en daardoor een gelukkig deelnemer wordt van de maatschappij denk ik dat dit verre van achterhaald is. Het is niet iets wat ik nodig heb, maar waarom zou ik daarom neerkijken op iemand die daar wel behoefte aan heeft?
Ik kijk daar wel een klein beetje op neer ja, op gelovigen. Als je je een beetje verdiept in de wetenschap kun je alleen maar tot de conclusie komen dat het onzin is. Ze zullen van mij geen last hebben verder, maar ik vind ze wel achterlijk.

Of heeft god die dinosauriërs in de grond verstopt om ons op een dwaalspoor te brengen. Dat beweerde een christen een keer tegen mij, nog nooit zo hard gelachen. _O-
pi_170189736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat je überhaupt naar zulke strohalmen wil grijpen omdat je zo vreest voor je 'identiteit' vind ik gek.
Hoe weinig inhoud is er als paastakken en andere triviale kenmerken als cruciaal worden gezien.
Geen enkele. Zoals de voorman van de SGP en de CU al aangeven ligt het probleem bij de mensen die om het hardst schreeuwen en tegelijkertijd helemaal geen deel uitmaken van de religeuze instituties die ze pretenderen te "beschermen"
pi_170189742
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ga vooral niet in op het eerste gedeelte en reageer op het tweede gedeelte met alleen een met de haren erbij gesleept linkje. Laat alleen maar zien dat je niet begrijpt wat ik probeer te zeggen, wat best wel jammer is eigenlijk.
pi_170189743
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wel opmerkelijk hoe je je druk kan maken om religie maar eigenlijk geen weet lijkt te hebben van de werking van kapitalisme en het vergaren van macht en grondstoffen. Ergens heeft het wel iets aandoenlijks.
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')