12 in een slowcooker? of meerdere batchesquote:Op maandag 11 september 2017 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
En mijn ouders waren ook dolgelukkig. 12 Dijen op met 4 personen
Nee allemaal tegelijk. Paste net.quote:Op maandag 11 september 2017 22:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
12 in een slowcooker? of meerdere batches
Mogelijk dat ik volgende maand 9 eters krijg. Denk dat ik het dan in de grote SC ga maken. En dat ik toch probeer 4 kg dijen erin te krijgen. Desnoods gebruik ik beide cookersquote:Op maandag 11 september 2017 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee allemaal tegelijk. Paste net.
Ik zou dan kijken naar een 5.6 (4.7 kan ook maar net iets kleiner maar wel meer keus volgens mij)quote:Op dinsdag 12 september 2017 10:28 schreef SacreCoeur het volgende:
Ook ik heb opeens in mijn hoofd dat ik een slowcooker wil, maar ik kom er niet uit.
Heb beetje het topic gelezen en kom er niet uit wat de maat betreft.
Wij zijn hier dagelijks sowieso met 4-5 eters.
Maar ik heb echt een hekel aan koken, vooral als ik gasten heb (dan zit ik liever te kleppen) en lijkt me zo'n ding echt een uitkomst... toch?
Dus wat is dan een goed formaat om te kopen? dan zitten we al snel met 7-8 personen.
ik zou je dan een instant pot aanraden, dat is ene multicooker onder hoge drukquote:Op dinsdag 12 september 2017 10:28 schreef SacreCoeur het volgende:
Ook ik heb opeens in mijn hoofd dat ik een slowcooker wil, maar ik kom er niet uit.
Heb beetje het topic gelezen en kom er niet uit wat de maat betreft.
Wij zijn hier dagelijks sowieso met 4-5 eters.
Maar ik heb echt een hekel aan koken, vooral als ik gasten heb (dan zit ik liever te kleppen) en lijkt me zo'n ding echt een uitkomst... toch?
Dus wat is dan een goed formaat om te kopen? dan zitten we al snel met 7-8 personen.
andrew james en morphy richards hebben allebei 6 liters op amazon.dequote:Op dinsdag 12 september 2017 11:00 schreef Miezziej het volgende:
Ik zit ook (nog steeds) met "wil ik een slowcooker ja of nee".
Ik dacht eerst aan een 4,7 crockpot, maar toen las ik dus hier dat die warmer wordt. Toen zag ik de 3.5 (ofzo) Russel Hobb die ook op de kookplaat kan, die leek me wel wat, ook vriendelijke geprijsd, maar ja, die is wel weer te klein voor bouillon etc denk ik? Het volgende formaat van die Russel Hobb is meteen 6.5, dat is weer zo groot!
(We zijn meestal met zijn 2'en + 1 kind)
Ik zag een recept voor Pho (vietnamese noodlesoep) in de slowcookerMaar ja, die botten voor de bouillon nemen best wat ruimte in
Wat is het verschil met een slow cooker?quote:Op dinsdag 12 september 2017 12:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zou je dan een instant pot aanraden, dat is ene multicooker onder hoge druk
met een multicooker kan je veel meer, kan hem ook als snelkookpan gebruikenquote:Op dinsdag 12 september 2017 12:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een slow cooker?
Ik heb er 0 verstand van.
Ik zat net naar deze te kijken: https://www.pannenstore.n(...)er-6-l-22750-56.html
Dat laat me alleen maar meer twijfelenquote:Op dinsdag 12 september 2017 12:26 schreef THEFXR het volgende:
het verschil tussen een slow en multicooker in engels:
http://www.rachelcooks.co(...)whats-right-for-you/
er zijn nu ook multicookers van 6 liter, dus haar vergelijk is van een oude datum.quote:Op dinsdag 12 september 2017 12:54 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat laat me alleen maar meer twijfelen![]()
If you have a small family (4 or less), I’d recommend the multi-cooker. It does SO much and you’ll find yourself constantly using it. Or if you already have a slow cooker, I’d recommend picking up the multi-cooker to add to your collection. You’ll love it!
If you cook for a larger group or attend a lot of potlucks, I’d recommend the slow cooker for its larger capacity.
Vooral het laatste stukje.
De pot in het linkje ziet er wel heel erg goed uit, alleen heb ik ergens vernomen dat je beter voor ovaal kan gaan? ivm grote stukken vlees?
Of zelfs een 8 liter instant pot.quote:Op dinsdag 12 september 2017 13:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er zijn nu ook multicookers van 6 liter, dus haar vergelijk is van een oude datum.
worden in beide grote stukken vlees bereid.
die zie ik alleen op de usa amazon, weet niet of je die naar/in NI kan krijgen?quote:Op dinsdag 12 september 2017 20:45 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Of zelfs een 8 liter instant pot.
Ja, leuk...hopelijk ook allemaal nieuwe recepten erbij.quote:
Amazon.de heeft hem ook, je moet dan de 6 liter duo aanklikken en kiezen voor de 8 liter maat. 129 euro.quote:Op dinsdag 12 september 2017 21:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die zie ik alleen op de usa amazon, weet niet of je die naar/in NI kan krijgen?
Engeland. En lekker. Ik heb ook een mix voor pulled pork. Die bevoel goed, dus ik op zoek hoe ik het vanuit Nederland kon bestellen. Niks gevonden dat normaal betaalbaar was. Van de zomer maar weer in Engeland wat zakjes ingeslagen.quote:Op dinsdag 12 september 2017 22:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, leuk...hopelijk ook allemaal nieuwe recepten erbij.
Fijn Leintjuh en Summerbird dat de eerste poging zo goed is bevallen.
En Lienekien, waar haalde die mix vandaan en hoe smaakte het?
Welke winkel?quote:Op donderdag 21 september 2017 22:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Engeland. En lekker. Ik heb ook een mix voor pulled pork. Die bevoel goed, dus ik op zoek hoe ik het vanuit Nederland kon bestellen. Niks gevonden dat normaal betaalbaar was. Van de zomer maar weer in Engeland wat zakjes ingeslagen.
Lakeland heeft het, heb het ook wel bij slagers zien liggen.quote:
Staat genoteerdquote:Op donderdag 21 september 2017 22:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Lakeland heeft het, heb het ook wel bij slagers zien liggen.
Lakeland lijkt te leveren aan Nederland: je kunt een account aanmaken en zo, maar ik krijg uiteindelijk altijd de melding dat ik telefonisch contact op moet nemen. Ja, dag.
Ik denk dat ik mijn engelse baas (of eigenlijk zijn nederlandse echtgenote) maar ga inschakelen. Zolang hij nog hier werkt is dat wel zo makkelijk.quote:
Maar slowcooken op de grill is bij mij (appartement) geen optie, dus is dit the next best thingquote:Op vrijdag 22 september 2017 09:23 schreef Lienekien het volgende:
Even een disclaimer. Het is makkelijk klaarmaken en het is goed eetbaar, maar het is vast geen culinair hoogstandje. Tegen slowcooken op de grill kan het vast niet op.![]()
Maar enfin. Ik heb de pulled pork graag in de vriezer. Even opbakken in de pan, op een verse ciabattina, Johma coleslaw ernaast.
Sperziebonen. Maar die gooi ik dan niet in de slowcooker.quote:Op maandag 9 oktober 2017 19:19 schreef summer2bird het volgende:
Ik wil deze gaan maken:
http://www.eetspiratie.nl(...)s-uit-de-slowcooker/
Maar past daar nog wat groentes bij? En welke?
Ik wil liever dingen voor in de slowcooker want ik ben ultra-luiquote:Op maandag 9 oktober 2017 19:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sperziebonen. Maar die gooi ik dan niet in de slowcooker.
Ik kan je niet adviseren, ik doe dit nooit.quote:Op maandag 9 oktober 2017 19:40 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik wil liever dingen voor in de slowcooker want ik ben ultra-lui
Maar zit ook met de vriezer.
Ik vries maaltijden in, kan je dan de (gekookte) sperziebonen meevriezen en dan ontdooit in de magnetron opwarmen?
Niet doen, wordt supergoor. Gewoon verse boontjes koken. Is zo gebeurd, dat is echt de tijdwinst nietquote:Op maandag 9 oktober 2017 19:40 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik wil liever dingen voor in de slowcooker want ik ben ultra-lui
Maar zit ook met de vriezer.
Ik vries maaltijden in, kan je dan de (gekookte) sperziebonen meevriezen en dan ontdooit in de magnetron opwarmen?
Ga ik doenquote:Op maandag 9 oktober 2017 20:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet doen, wordt supergoor. Gewoon verse boontjes koken. Is zo gebeurd, dat is echt de tijdwinst niet
Ingevroren bonen zijn walgelijk
Wat schrijft zij slechtquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:42 schreef tralalala het volgende:
http://ashleywillems.nl/d(...)cooker-super-lekker/
Dit is echt lekker (en makkelijk te maken![]()
)
Ik heb hem gisteren gemaakt in mijn instantpot (ongeveer 20 min op high pressure). Heb alleen ipv pindakaas deze gebruikt en de saus iets dunner gehouden:quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat schrijft zij slecht![]()
Ik heb een tijdje geleden ook een pindakiprecept gemaakt, dat was inderdaad erg lekker.
En? Hoe bevalt de instantpot?quote:Op woensdag 18 oktober 2017 16:19 schreef MonkNL het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren gemaakt in mijn instantpot (ongeveer 20 min op high pressure). Heb alleen ipv pindakaas deze gebruik en de saus iets dunner gehoudent:
[ afbeelding ]
Daarna heb ik wat boontjes, witte kool geblancheerd en overgoten met de pindakip. Gebakken uitjes, stukjes komkommer, gekookt ei erop.. Soort van gado gado van gemaakt. Is voor herhaling vatbaar
Die saus is lekkerquote:Op woensdag 18 oktober 2017 16:19 schreef MonkNL het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteren gemaakt in mijn instantpot (ongeveer 20 min op high pressure). Heb alleen ipv pindakaas deze gebruik en de saus iets dunner gehoudent:
[ afbeelding ]
Daarna heb ik wat boontjes, witte kool geblancheerd en overgoten met de pindakip. Gebakken uitjes, stukjes komkommer, gekookt ei erop.. Soort van gado gado van gemaakt. Is voor herhaling vatbaar
Heb er daging smoor in gemaakt, dat ging prima. Heb alleen iets teveel vocht gebruikt maar omdat ik ook bovenstaand pindakip/gado gado recept maakte heb ik de smoor nog even in de pan gegooid ernaast. De pindakip was precies goed na 25 min. Heb nog een sloot recepten liggen die ik ga proberen de komende weken maar de eerste indruk is goed.quote:
Ik ben as we speak de pindakip/groenten weer aan het eten en het is echt lekker..quote:Op woensdag 18 oktober 2017 17:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die saus is lekkerHet geheel klinkt goed zeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |