abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170188348
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:24 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Haha als dat het argument is :')
Ik ken werkelijk niemand die religieus is die dat ook daadwerkelijk gelooft. Heb je wel eens van metaforen gehoord of is dat te moeilijk voor je?
Beetje gechargeerd natuurlijk.

Maar kom eens een dagje in de biblebelt of in Rotterdam. Dan zie je wat religie met mensen doet.

Laat ik het omdraaien; noem één positief ding dat we aan geloof hebben overgehouden.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:28:10 #252
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188350
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Ach, sommige mensen geloven in goden die de wereld hebben gemaakt enzo. Dat is nog een stuk belachelijker dan luchtkastelen en vliegende ezels.
Veelzeggend. Alsof er geen gradaties zijn in de mate van geloof. Lekker mensen in hokjes stoppen :')

Verklaart een hoop over het vertroebelde wereldbeeld van de tolerante atheïst, een eigen versie van waarheid geloven en daarmee gelovigen willen aanpakken _O-
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_170188368
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oproepen tot genocide van gelovigen.
Gewaagd hoor.

En dat van een ongelovige, je verwacht het niet.
De tering. Volgens mij heb jij een bril nodig.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170188386
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:28 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Veelzeggend. Alsof er geen gradaties zijn in de mate van geloof. Lekker mensen in hokjes stoppen :')
Die zijn er wel. Maar doorgaans escaleren de meeste gelovigen hun wereldbeeld wel met goden.
quote:
Verklaart een hoop over het vertroebelde wereldbeeld van de tolerante atheïst, een eigen versie van waarheid geloven en daarmee gelovigen willen aanpakken _O-
Gelovigen moet je niet aanpakken. Gelovigen moet je dingen leren. Dan houden ze op een gegeven moment waarschijnlijk wel op met hun verderfelijke gedrag.
Conscience do cost.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:31:59 #255
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188420
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Beetje gechargeerd natuurlijk.

Maar kom eens een dagje in de biblebelt of in Rotterdam. Dan zie je wat religie met mensen doet.

Laat ik het omdraaien; noem één positief ding dat we aan geloof hebben overgehouden.
Heb je ooit van het Kapitalisme gehoord? Dat is misschien wel het grootste voordeel.
Het is direct verweven met met name de protestantse ethiek.

Overigens is dat echter een detail. Religie zorgde voor orde en stabiliteit.
De term 'normen en waarden' is relatief nieuw. Vroeger had je gewoon vanzelfsprekendheden en een stukje sociale controle. Niets mis mee.

Bovendien kan ik niet inschatten wat religie per individu teweegbrengt.
Het kan mensen veel steun en toeverlaten bieden. Of het nu 'echt' is of niet, wat boeit dat? Als mensen zich er toch prettig bij voelen?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_170188439
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:28 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Mensen die geloven stoppen zichzelf in hokjes, dat hoef ik niet voor ze te doen.

Enige wat nog enigzins een beetje chil is zijn de Rastafari's. Want wiet roken de hele dag. En jij mag uiteraard geloven wat je wil en ik mag dat achterlijk vinden. Welke 'gradatie' jij ook aanhangt ik vind het achterlijk.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:33:14 #257
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188440
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:29 schreef ems. het volgende:
Die zijn er wel. Maar doorgaans escaleren de meeste gelovigen hun wereldbeeld wel met goden.
Dat geldt voor alle religies universeel?

quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:29 schreef ems. het volgende:
Gelovigen moet je niet aanpakken. Gelovigen moet je dingen leren. Dan houden ze op een gegeven moment waarschijnlijk wel op met hun verderfelijke gedrag.
Soort inquisitie dus? :')
- Jan Van Speijk
  donderdag 13 april 2017 @ 12:33:22 #258
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_170188443
quote:
Onze complete cultuur?
Ik ga naar huis.
pi_170188455
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:11 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af waar die diepe haat voor religie vandaan komt.
Fundamentalistisch is het wel :')
Dat is nog een stukje optimistisch geloof in het cultureel-marxisme hè. Ik heb dat ook, dat als we de door religie ingeslepen eeuwenoude conventies en machtsverhoudingen kunnen afbreken dan ontstaat er een betere wereld.
I´m back.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:35:35 #260
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188465
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:33 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Mensen die geloven stoppen zichzelf in hokjes, dat hoef ik niet voor ze te doen.

Enige wat nog enigzins een beetje chil is zijn de Rastafari's. Want wiet roken de hele dag. En jij mag uiteraard geloven wat je wil en ik mag dat achterlijk vinden. Welke 'gradatie' jij ook aanhangt ik vind het achterlijk.
Verschil is dat ik niet in een goddelijke entiteit geloof maar wel in het instituut.
Maakt me dat een vroom Christen? Ik weet het niet.
Toch sluit ik het ook niet helemaal uit. Je weet het immers maar nooit.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:33 schreef BoneThugss het volgende:
Nee hoor, doe jij toch echt ;)
- Jan Van Speijk
  donderdag 13 april 2017 @ 12:37:01 #261
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is nog een stukje optimistisch geloof in het cultureel-marxisme hè. Ik heb dat ook, dat als we de door religie ingeslepen eeuwenoude conventies en machtsverhoudingen kunnen afbreken dan ontstaat er een betere wereld.
Is de communisten ook gelukt he? Oh wacht niet dus.
Maar blijf vooral geloven :D
- Jan Van Speijk
pi_170188500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:31 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Heb je ooit van het Kapitalisme gehoord? Dat is misschien wel het grootste voordeel.
Het is direct verweven met met name de protestantse ethiek.

Overigens is dat echter een detail. Religie zorgde voor orde en stabiliteit.
De term 'normen en waarden' is relatief nieuw. Vroeger had je gewoon vanzelfsprekendheden en een stukje sociale controle. Niets mis mee.

Bovendien kan ik niet inschatten wat religie per individu teweegbrengt.
Het kan mensen veel steun en toeverlaten bieden. Of het nu 'echt' is of niet, wat boeit dat? Als mensen zich er toch prettig bij voelen?
Religie en stabiliteit hè. Sorry dat vind ik niet samen gaan. Je kon vroeger beter gewoon geloven anders werd je verketterd.

En die mensen mogen allemaal geloven wat ze willen en ik zal nooit onderscheid maken tussen bv een moslim of christen. Maar doe dat lekker thuis, val andere mensen er niet mee lastig en hou het vooral bij jezelf.
pi_170188507
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:37 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Is de communisten ook gelukt he? Oh wacht niet dus.
Maar blijf vooral geloven :D
Dat wil jij toch horen, dat antwoord? Whehe.
I´m back.
pi_170188509
quote:
Om bij de topic te blijven en maar 1 ding te noemen, scholing...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:38:28 #265
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188511
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

Onze complete cultuur?
Ja maar die is natuurlijk ook door en door slecht. Alles wat wij hebben voortgebracht is slecht :')
- Jan Van Speijk
pi_170188515
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:33 schreef nietzman het volgende:

[..]

Onze complete cultuur?
Hardop gelachen.

De kruistochten zeker. Of de 'priesters' die kleine kinderen misbruiken, aanslagen met onschuldige doden tot gevolg. Nou wat fantastisch.
pi_170188521
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Zondagsschool?
I´m back.
pi_170188527
Ik vind die verstopeieren van Hema zo germaans heidens..... ken eg nie hoor.
In het kader van voortschrijdende islamisering ga ik sambal goreng telor eten dit weekend
( oud-hollandse cultuur)
pi_170188536
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:33 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Dat geldt voor alle religies universeel?
Eigenlijk wel ja. Religie = godsdienst.

quote:
Soort inquisitie dus? :')
Nee, soort opvoeding.
Conscience do cost.
pi_170188546
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:37 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Religie en stabiliteit hè. Sorry dat vind ik niet samen gaan. Je kon vroeger beter gewoon geloven anders werd je verketterd.

En die mensen mogen allemaal geloven wat ze willen en ik zal nooit onderscheid maken tussen bv een moslim of christen. Maar doe dat lekker thuis, val andere mensen er niet mee lastig en hou het vooral bij jezelf.
Waarom mag jij wel je wereldbeeld van de daken schreeuwen? Waarom gun je anderen niet dezelfde vrijheid?
Jij zit hier toch ook de evangelistisch atheïst uit te hangen? Dus of leef wat je preekt of zeik niet over anderen die hetzelfde doen als wat jij doet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:41:17 #271
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188553
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:38 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hardop gelachen.

De kruistochten zeker. Of de 'priesters' die kleine kinderen misbruiken, aanslagen met onschuldige doden tot gevolg. Nou wat fantastisch.
Ik hoor deze vergelijking erg vaak als stokpaardje voorbij komen. Zonder enig historisch besef.
Wat waren de geschiedenis en aanleidingen van de kruistochten? Waren Kruistochten in eerste instantie niet juist heel onchristelijk?

En die priesters is een detail. Rotte appels heb je overal.
- Jan Van Speijk
pi_170188557
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zondagsschool?
Nee, scholing in zijn geheel.
pi_170188563
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:41 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]
Waren Kruistochten in eerste instantie niet juist heel onchristelijk?
Nee, ze waren juist zuiver christelijk.
Conscience do cost.
pi_170188565
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:38 schreef erodome het volgende:

[..]

In scholing waren we veel verder geweest als we geen gristelijke scholen hadden met verplichte ' bijbelles'. Religie heeft niks te zoeken in het onderwijs.
pi_170188577
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, scholing in zijn geheel.
Dus jij gooit scholing in zijn geheel op conto van de religie.
Hoe doe je dat precies, wat zijn je argumenten?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')