abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170187756
quote:
6s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:45 schreef Perrin het volgende:
keesvdstaaij twitterde op woensdag 12-04-2017 om 19:26:09 Uit betrouwbare bron vernomen dat maar weinig PVV- en VVD-kamerleden van plan zijn met Pasen naar de kerk te gaan. Ik overweeg kamervragen.. reageer retweet
:B
pi_170187796
quote:
6s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:45 schreef Perrin het volgende:
keesvdstaaij twitterde op woensdag 12-04-2017 om 19:26:09 Uit betrouwbare bron vernomen dat maar weinig PVV- en VVD-kamerleden van plan zijn met Pasen naar de kerk te gaan. Ik overweeg kamervragen.. reageer retweet
Wie gaat er anno 2017 nou nog naar een kerk. Religie maakt mensen dom en oppervlakkig.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170187810
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

belanda = Nederland
Ik heb iets tegen die kleurtermpjes. te zwart-wit hokjesgedoe. En die kleuren bestaan niet als huidskleur.
Zeg toch gewoon blanke mensen, donkere mensen .
Ik zat een tijdje geleden die docuserie uit 2009 te kijken De Oorlog (die ik toen nooit gezien had of 1 aflevering) met Rob Trip als presentator en er waren ook delen waarbij ze uiteraard naar Indonesië gingen en daar hoorde ik die term weer "orang belanda" wat leterlijk dacht ik ook witmens betekent, omdat belanda blank betekent toch, maar dat de hollandse koloniaal daaraan synoniem was. Dacht ik? Of andersom?
I´m back.
pi_170187972
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:44 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Post dat 'onderzoek' dan maar eens. Ik heb er een schijthekel aan als één persoon denkt voor iedereen te kunnen spreken. Of heb jij een glazen bol?

We hebben te weinig 'kwaliteitskranten', dat zal het zijn ja. Als 10 kranten iets melden, dan kan je er wel vanuit gaan dat iets wel / niet klopt. Feit is dat als je geen Pasen wil vieren met alles wat daarbij hoort je je kind niet op een christelijke school moet aanmelden.

Bevalt het je niet, dan is daar de deur.
Ik ben uw voorlichter niet, ga zelf eens grondig op zoek naar info :). U haalt wel altijd stevig uit en gaat er vol tegenin, maar inlezen ho maar.

Overigens wel hypocriet dat u een schijthekel heeft aan mensen die hun 'eigen mening' ventileren als dat van iedereen of als een feit, maar als ik en anderen in voorgaande topics u links en uitslagen van onderzoeken verschaf, dan kan dat volgens uw eigen mening niet kloppen en/of is het niet representatief en gaat u in uw eentje geheel voorbij aan de ervaringen en feitelijke constateringen van hele groepen en onderzoekers.

Maar goed...ieder zijn eigen ding ;)

Ga nu echt. Fijne dag nog :W
pi_170188023
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:01 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik ben uw voorlichter niet, ga zelf eens grondig op zoek naar info :). U haalt wel altijd stevig uit en gaat er vol tegenin, maar inlezen ho maar.

Overigens wel hypocriet dat u een schijthekel heeft aan mensen die hun 'eigen mening' ventileren als dat van iedereen of als een feit, maar als ik en anderen in voorgaande topics u links en uitslagen van onderzoeken verschaf, dan kan dat volgens uw eigen mening niet kloppen en/of is het niet representatief en gaat u in uw eentje geheel voorbij aan de ervaringen en feitelijke constateringen van hele groepen en onderzoekers.

Maar goed...ieder zijn eigen ding ;)

Ga nu echt. Fijne dag nog :W
Ho eens. Jij zegt dat 'het uit onderzoek is gebleken', post het dan maar.

Jij ventileert niet je eigen mening, je denkt voor iedereen te kunnen spreken 'we' zijn verwend en lezen geen 'kwaliteitskranten'. Dat mag je dan onderbouwen en dat kan je simpelweg niet.

En ik wens jou uiteraard ook een fijne dag!
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:06:24 #231
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170188036
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maleis hè: matagelap/mataglap.

Overigens zat ik laatst te denken: zou het niet een aardig alternatief zijn om witmensen voortaan orang belanda te noemen. ;).
Dat lijkt mij niet. :{w

Neen, ik stam van moederskant uit een indische familie en werd als kind maar al te vaak voor belanda uitgemaakt. Dat was echt niet aardig bedoelt. -O-

En wat betreft paasfeest aanpassen aan islamitische kinderen, wederom : Neen ! Het lijkt me juist een uitstekende manier voor ze om eens gewoon mee te doen met zaken die hier gebruikelijk zijn. Eens voor de verandering wat te integreren dus.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170188103
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet. :{w

Neen, ik stam van moederskant uit een indische familie en werd als kind maar al te vaak voor belanda uitgemaakt. Dat was echt niet aardig bedoelt. -O-
Ik vond de term wel grappig om weer te horen. Mijn vader kende vroeger oud-Knillers en die kwamen toen ik heel jong was ook vaak op bezoek, dus kende ook veel Maleise termen. Heb toen wel meegekregen dat niet alles even vriendelijk bedoeld was idd.
quote:
En wat betreft paasfeest aanpassen aan islamitische kinderen, wederom : Neen ! Het lijkt me juist een uitstekende manier voor ze om eens gewoon mee te doen met zaken die hier gebruikelijk zijn. Eens voor de verandering wat te integreren dus.
Ik sta er neutraler, in als christelijke scholen dat doen, moeten ze dat zelf doen. Voor mij zijn alle christelijke en eigenlijk alle religieuze feestdagen vrij betekenisloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 13-04-2017 12:32:05 ]
I´m back.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:11:44 #233
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188124
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 12:31 schreef ems. het volgende:
Je kan beter geen van beide hebben.
Ik vraag me toch af waar die diepe haat voor religie vandaan komt.
Fundamentalistisch is het wel :')
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  donderdag 13 april 2017 @ 12:13:58 #234
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170188148
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:11 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Omdat religieuze lui al eeuwenlang andersgelovigen vervolgen, misschien?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 13 april 2017 @ 12:14:14 #235
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188151
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wie gaat er anno 2017 nou nog naar een kerk. Religie maakt mensen dom en oppervlakkig.
Heb je daar bewijs voor?
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_170188158
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:11 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Money is not the root of all evil. It's religion.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:15:29 #237
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188170
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Omdat religieuze lui al eeuwenlang andersgelovigen vervolgen, misschien?
Ah okee. En dat geldt dan meteen universeel voor alle religies?
Er valt dus geen onderscheid te maken?
- Jan Van Speijk
  donderdag 13 april 2017 @ 12:16:27 #238
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188184
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:14 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Money is not the root of all evil. It's religion.
Je kunt een heel mooi quotje posten maar het zegt uiteindelijk helemaal niets.
- Jan Van Speijk
pi_170188218
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zat een tijdje geleden die docuserie uit 2009 te kijken De Oorlog (die ik toen nooit gezien had of 1 aflevering) met Rob Trip als presentator en er waren ook delen waarbij ze uiteraard naar Indonesië gingen en daar hoorde ik die term weer "orang belanda" wat leterlijk dacht ik ook witmens betekent, omdat belanda blank betekent toch, maar dat de hollandse koloniaal daaraan synoniem was. Dacht ik? Of andersom?
Zie de vertaling van orang belanda.
In vroegere tijden noemden Indonesiërs al snel elke blanke als 'belanda' , denk ik.
Bule is een betere vertaling voor blank mens.

Molukse en Afrikaanse militairen in Nederlandse dienst werden wel eens belanda hitam genoemd
(hitam=zwart) https://nl.wikipedia.org/wiki/Orang_Blanda_Itam

Ik heb die serie van Rob Trip gezien. https://www.npo.nl/de-oorlog/POMS_S_NTR_103997
  donderdag 13 april 2017 @ 12:18:48 #240
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170188219
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:15 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ah okee. En dat geldt dan meteen universeel voor alle religies?
Er valt dus geen onderscheid te maken?
Specifieke haat is te moeilijk voor ze.

Shotgun haat is t beste. Schiet je altijd wel raak.
wooblabalurg
pi_170188221
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:14 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Heb je daar bewijs voor?
Zie deze discussie.

Niet voor niks dat in welvarende landen mensen steeds meer atheïst of agnost zijn. In Nederland gelooft meer dan de helft van de mensen niet, een zeer goede zaak.

Er worden dagelijks gruwelijke dingen gedaan in naam van 'geloof'. Hoe mooi zou de wereld zijn als we van al die idioten af zouden zijn.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:22:15 #242
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188259
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:18 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Zie deze discussie.

Niet voor niks dat in welvarende landen mensen steeds meer atheïst of agnost zijn. In Nederland gelooft meer dan de helft van de mensen niet, een zeer goede zaak.

Er worden dagelijks gruwelijke dingen gedaan in van 'geloof'. Hoe mooi zou de wereld zijn als we van al die idioten af zouden zijn.
Maar waarom is dat een goede zaak?
Is een stukje spiritualiteit per definitie iets slechts?
Is een stukje collectiviteit en geborgenheid iets slechts?
- Jan Van Speijk
pi_170188267
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zie de vertaling van orang belanda.
In vroegere tijden noemden Indonesiërs al snel elke blanke als 'belanda' , denk ik.
Bule is een betere vertaling voor blank mens.

Molukse en Afrikaanse militairen in Nederlandse dienst werden wel eens belanda hitam genoemd
(hitam=zwart) https://nl.wikipedia.org/wiki/Orang_Blanda_Itam

Ik heb die serie van Rob Trip gezien. https://www.npo.nl/de-oorlog/POMS_S_NTR_103997
Ja, het is andersom idd, denk ik, althans dat is me lang geleden een keer uitgelegd.

Aardige serie vond ik het iig.
I´m back.
pi_170188271
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:18 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Specifieke haat is te moeilijk voor ze.

Shotgun haat is t beste. Schiet je altijd wel raak.
Alle religies zijn inderdaad achterlijk. Geloven in mensen die over water lopen, vliegende ezels, luchtkastelen. Hoe moet ik zulke mensen ooit serieus nemen?
pi_170188275
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:05 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ho eens. Jij zegt dat 'het uit onderzoek is gebleken', post het dan maar.

Jij ventileert niet je eigen mening, je denkt voor iedereen te kunnen spreken 'we' zijn verwend en lezen geen 'kwaliteitskranten'. Dat mag je dan onderbouwen en dat kan je simpelweg niet.

En ik wens jou uiteraard ook een fijne dag!
Dat kan ik wel, duurt alleen even want ik heb de links niet op mijn tel. Maar eigenlijk voel ik er niets voor om voor de zoveelste keer links voor je te gaan zoeken. Is niet de eerste keer namelijk dat ik iets post, dat jij daar vervolgens vol tegenin gaat zonder ook maar iets te hebben gelezen, ik je dan keurig (soms zelfs nogmaals) links verschaf en dat jij dan nog steeds zo aanvallend blijft doen.

Ben daar nu wel een beetje klaar mee. U kunt er vanuit gaan dat als ik iets zo post of in de algemeenheid dat ik dit dan eerst netjes heb nagezocht.
En wilt u daar niet vanuit gaan, prima, maar ga mijn tijd niet meer verdoen aan het terugzoeken van allerlei links, docus en onderzoeken omdat u destijds niet de moeite heeft genomen om het te kijken, te horen en te lezen en zeker niet als blijkt dat je daarna nog niks met de verschafte info doet.

Overigens heb ik van u nog nooit een link ontvangen naar een site, docu, onderzoek e.d. dat uw standpunt onderschrijft.

Bedankt. Ik ga er nog een mooie middag van maken.
  donderdag 13 april 2017 @ 12:24:13 #246
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170188291
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:22 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Alle religies zijn inderdaad achterlijk. Geloven in mensen die over water lopen, vliegende ezels, luchtkastelen. Hoe moet ik zulke mensen ooit serieus nemen?
Haha als dat het argument is :')
Ik ken werkelijk niemand die religieus is die dat ook daadwerkelijk gelooft. Heb je wel eens van metaforen gehoord of is dat te moeilijk voor je?
- Jan Van Speijk
pi_170188297
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:22 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Maar waarom is dat een goede zaak?
Is een stukje spiritualiteit per definitie iets slechts?
Is een stukje collectiviteit en geborgenheid iets slechts?
Omdat religie zorgt voor polarisatie overal ter wereld. En het staat de wetenschap in de weg, ben je bekend met Galileo Galilei?
  donderdag 13 april 2017 @ 12:25:07 #248
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170188307
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:18 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Zie deze discussie.

Er worden dagelijks gruwelijke dingen gedaan in naam van 'geloof'. Hoe mooi zou de wereld zijn als we van al die idioten af zouden zijn.
Oproepen tot genocide van gelovigen.
Gewaagd hoor.

En dat van een ongelovige, je verwacht het niet.
wooblabalurg
pi_170188309
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:24 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Haha als dat het argument is :')
Ik ken werkelijk niemand die religieus is die dat ook daadwerkelijk gelooft. Heb je wel eens van metaforen gehoord of is dat te moeilijk voor je?
Ach, sommige mensen geloven in goden die de wereld hebben gemaakt enzo. Dat is nog een stuk belachelijker dan luchtkastelen en vliegende ezels.
Conscience do cost.
pi_170188320
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oproepen tot genocide van gelovigen.
Gewaagd hoor.

En dat van een ongelovige, je verwacht het niet.
Ongelovigen als achterlijk generaliseren. Gewaagd hoor!
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')