abonnement Unibet Coolblue
pi_204297989
Ik zag laatst bananen met oogjes erop geplakt en een mondje erbij getekend. Om het wat feestelijk te maken had elke banaan een mini feestmutsje op.

Ik denk dat ik dat over een paar maanden ga doen. Voor iedereen ook prima.
  zaterdag 2 april 2022 @ 20:01:47 #252
344469 Amsel
zonder t
pi_204308889
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 19:23 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag laatst bananen met oogjes erop geplakt en een mondje erbij getekend. Om het wat feestelijk te maken had elke banaan een mini feestmutsje op.

Ik denk dat ik dat over een paar maanden ga doen. Voor iedereen ook prima.
Nog makkelijker en hier een groot succes:

pi_204309013
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 20:01 schreef Amsel het volgende:

[..]
Nog makkelijker en hier een groot succes:

[ afbeelding ]
_O_ Ja zoiets dus. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Gelukkig zit mijn dochter ook niet met kinderen in de klas die wat traktaties betreft overijverige ouders hebben. Denk dat dat wel scheelt.

Hier op school is het vaak een fantasieloos snoepzakje volgepropt met zoetigheid. Of lekker oldschool zakjes chips.
  zaterdag 2 april 2022 @ 20:56:11 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_204309730
Zakjes chips _O_
disclaimer
pi_204310272
Mijn zoon had ook bananen met opplak oogjes met capes gemaakt van snoepjes getrakteerd. Hij was er vooraf erg blij mee, maar het werd niet heel enthousiast ontvangen, ondanks de compensatie-snoepjes. Ik vind de lolly-spinnen wel een goede, en anders plak ik wel oogjes op een zakje chips, dat wordt meer gewaardeerd denk ik.

Sinds we de traktaties mee naar huis kregen zag ik ook dat bij ons de meeste kinderen gewoon popcorn en chips trakteren, in een cadeauzakje of met een dingetje er omheen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204312968
Wij hadden zelfs een doos met traktatiesuggesties van makkelijk tot moeilijk op school staan om inspiratie op te doen....wat erop neer kwam dat fruit- en groentespiesjes in alle soorten en varianten daarin werden voorgesteld.
Nu "post" corona mogen de ouders nog steeds maar beperkt in school, weet niet of die doos er nog staat.
Het was trouwens niet zo dat ze nooit chips kregen, kan mij nog goed een juffendag herinneren, waar een hele boodschappenkar met chips en zoete drankjes stond...

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 02-04-2022 23:55:06 ]
pi_204314826
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2022 23:47 schreef Zana het volgende:
Wij hadden zelfs een doos met traktatiesuggesties van makkelijk tot moeilijk op school staan om inspiratie op te doen....wat erop neer kwam dat fruit- en groentespiesjes in alle soorten en varianten daarin werden voorgesteld.
Nu "post" corona mogen de ouders nog steeds maar beperkt in school, weet niet of die doos er nog staat.
Het was trouwens niet zo dat ze nooit chips kregen, kan mij nog goed een juffendag herinneren, waar een hele boodschappenkar met chips en zoete drankjes stond...
Veel kinderen krijgen al dagelijks iets van fruit mee voor in de kleine pauze, waarom moet daar dan een gezonde traktatie bovenop komen? Een verjaardag van een kind is leuk en feestelijk en dan mag je best wel een beetje uit de band springen. Hier is het trouwens wel zo, dat als er iets van snoep getrakteerd wordt de kinderen 2 snoepjes eruit mogen pakken en de rest is voor thuis. Zo worden snoepzakjes hier eigenlijk nooit helemaal opgegeten. Chipszakjes idem. Paar chips eruit, rest is voor thuis. Zo heb je als ouder ook toezicht dat je kind niet teveel snoept.

Ik gaf toevallig die suggestie met een banaan omdat ik het lekker makkelijk vind, niet omdat een banaan is. Donuts vind ik ook makkelijk. Ik zag laatst ergens gekleurde mini donuts. Ook leuk om daar iets simpels mee te doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sunshine1982 op 03-04-2022 07:44:26 ]
  zondag 3 april 2022 @ 08:11:18 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_204314919
Het zou ook al veel schelen als ouders niet zouden opbieden met snoepZAKKEN maar het gewoon bescheiden houden.
Mijn kinderen houden best van snoep, maar de hoeveelheden snoep die ze met traktaties krijgen komen dus gewoon letterlijk niet op.
disclaimer
pi_204315167
Hier op school zijn de traktaties een paar jaar geleden afgeschaft. Onder het mom van gezonde school mochten het al alleen gezonde traktaties zijn. Maar veel kinderen lusten het dan niet en dan kan de helft weg. En dat is zonde.

Ik moet zeggen dat ik het eerst jammer vond, maar ondanks geen traktaties wordt er op een andere manier een feestje gemaakt en vinden de kinderen het altijd leuk als er een jarige is in de klas. Dus al bij al vind ik het wel een mooie oplossing (en geen stress om nog een traktatie te bedenken en te maken)
  zondag 3 april 2022 @ 09:12:21 #260
344469 Amsel
zonder t
pi_204315218
Wat ben ik blij met onze relaxte school zeg :D Geen gezonde-traktaties-beleid, maar ook geen idiote ouders met mega zakken snoep. Gewoon een bakje popcorn of een zakje gummibeertjes ofzo, of dus een minion-banaan - iedereen blij.
pi_204315363
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 08:11 schreef SQ het volgende:
Het zou ook al veel schelen als ouders niet zouden opbieden met snoepZAKKEN maar het gewoon bescheiden houden.
Mijn kinderen houden best van snoep, maar de hoeveelheden snoep die ze met traktaties krijgen komen dus gewoon letterlijk niet op.
Nou dit inderdaad! Simon zit sinds afgelopen september op school en sommige ouders doen wel echt véél:
Knijpfruitje, doosjes rozijnen, ballon en dan ook nog een klein cadeautje (lees Actionmeuk) erbij in een zakje. En dat voor zo'n 26-27 kinderen :N

Had echt geen idee dat traktaties zo'n ding waren :@
Gelukkig kunnen wij er nog een paar maanden over nadenken :P Simon is net voor de zomervakantie jarig. Met een beetje mazzel is het dan lekker zomers weer en gaan we (in overleg met de juf) gewoon een lekker ijsje trakteren :)
pi_204315531
Ik ben vooral voor mezelf blij dat er simpele traktaties op school gegeven worden. Ik denk dat als een hoop ouders uitpakken met traktaties je zelf ook bewust of onbewust de druk voelt om er wat extra's van te maken. Ik vind het niet erg om een beetje creatief bezig te zijn, maar vaak mislukt het nogal en wordt het gewoon niet wat ik voor ogen had :+ :')
  zondag 3 april 2022 @ 10:39:48 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204315906
Nu mijn kinderen wat oude zijn, hoeft dat geknutsel van hen ook niet neer zo. Zakje chips en pakje drinken (2 jarigen) en popcorn was het dit jaar. Al dat over de top hoeft hoeft voor mij ook niet zo. De leukste traktaties waren de old school chipskettingen en een sleutelhanger met een fruitsleutel eraan. Maar wij worden nu ook een gezonde school dus hoop echt dat we volgend jaar niet aan de fruitspiesjes moeten.
  zondag 3 april 2022 @ 12:09:13 #264
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204316775
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 07:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Veel kinderen krijgen al dagelijks iets van fruit mee voor in de kleine pauze, waarom moet daar dan een gezonde traktatie bovenop komen? Een verjaardag van een kind is leuk en feestelijk en dan mag je best wel een beetje uit de band springen. Hier is het trouwens wel zo, dat als er iets van snoep getrakteerd wordt de kinderen 2 snoepjes eruit mogen pakken en de rest is voor thuis. Zo worden snoepzakjes hier eigenlijk nooit helemaal opgegeten. Chipszakjes idem. Paar chips eruit, rest is voor thuis. Zo heb je als ouder ook toezicht dat je kind niet teveel snoept.

Ik gaf toevallig die suggestie met een banaan omdat ik het lekker makkelijk vind, niet omdat een banaan is. Donuts vind ik ook makkelijk. Ik zag laatst ergens gekleurde mini donuts. Ook leuk om daar iets simpels mee te doen.
Je gaat hier in je post van uit dat snoep of chips leuk en feestelijk is, en een versierde banaan niet. Een verkeerde aanname wat mij betreft. Ook gezonde, versierde traktaties kunnen leuk en feestelijk zijn, maar we krijgen aangeleerd dat alleen snoep, chips en junkfood hoort bij gezellig, leuk en feestelijk.

Gelukkig heb ik al in geen jaar traktaties van mijn oudste zoon gezien, dus dat betekent dat ze alleen een kleinigheidje krijgen als traktatie.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_204317159
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:09 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Je gaat hier in je post van uit dat snoep of chips leuk en feestelijk is, en een versierde banaan niet. Een verkeerde aanname wat mij betreft. Ook gezonde, versierde traktaties kunnen leuk en feestelijk zijn, maar we krijgen aangeleerd dat alleen snoep, chips en junkfood hoort bij gezellig, leuk en feestelijk.

Gelukkig heb ik al in geen jaar traktaties van mijn oudste zoon gezien, dus dat betekent dat ze alleen een kleinigheidje krijgen als traktatie.
:Y Heb je wel gelijk in hoor! Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat kinderen al dagelijks fruit meekrijgen naar school (de meeste denk ik toch?) en dat het met traktaties best wat anders mag zijn. Maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

En ik snap best dat kinderen hierdoor snaai linken aan verjaardagen en vice versa. Maar mijn kinderen hoeven niet bij gelegenheden gezond te doen. Ze krijgen bijna elke dag groente en elke dag fruit en ik vind dat persoonlijk voldoende. Maar er zijn ook ouders die gezond eten niet zo heel belangrijk vinden en dan is het wel nuttig, zo'n gezonde school.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sunshine1982 op 03-04-2022 13:00:24 ]
  zondag 3 april 2022 @ 14:14:41 #266
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204318028
Hier is het mom: 1 is genoeg en klein is ok.

E. heeft afgelopen week nog getrakteerd en ik had ploppers besteld en bij de Zeeman lagen kleine zakjes knettersnoep. Die had ik in een transparant zakje gedaan met een sticker met "Ik ben jarig" erop! Ik kreeg later een bericht van de juf dat de ploppers een enorm succes waren! :)

Er is hier de laatste tijd ontzettend veel 'meuk' getrakteerd. Echt zakjes vol met snoepjes, glowsticks, glow-ringetjes en weet ik het allemaal, iig waar je weinig aan hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_204319248
Ik heb niets tegen fruit of groente als traktatie, maar ze krijgen ook drie keer per week EU school fruit ( nu ja, het idee is leuk, maar dit jaar kregen ze wel heel vaak winterwortelen, bleekselderij, harde peren, perssinaasappels (?), hetzelfde soort appels of een meloen die dan door 54 leerlingen gedeeld moet worden. Ik weet niet of je daarmee kinderen echt een plezier doet. Er blijft veel over, omdat het soms te bewerkelijk voor de leerkracht is om het aan de kinderen te geven of omdat het tweede keuze/ mindere kwaliteit is, of gewoon iets is wat ze niet lusten (rettich, bleekselderij, winterwortels).
  zondag 3 april 2022 @ 16:17:03 #268
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204319477
Winterwortels O+ daar gaan mijn beide kinderen los op.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204319720
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:58 schreef Zana het volgende:
EU school fruit
Dat was een avontuur, ja, toen ik werkte op een school waar ze dat hadden. _O- Kreeg je op vrijdag door dat er de week erna ananas kwam, moest ik in het weekend op zoek naar een snijder om het überhaupt uit te kunnen delen. Of waren alle scherpe messen uit de kantine op omdat alle klassen bepaald fruit moesten snijden.

Qua traktatie vind ik knutselen leuk, maar ik verwacht niet dat anderen dat ook doen. En ik heb liever iets kleins dan een zak of bakje vol.
Mijn kind wil niet trakteren op de BSO, en in zijn klas zitten minder dan 20 kinderen, dus dat scheelt.
  zondag 3 april 2022 @ 16:50:45 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_204319971
Je kunt een ananas gewoon met een mes snijden hoor, geen speciale snijders voor nodig.
Tenzij je niet weet wat je met je geld moet natuurlijk, dan vooral doen :P

/offtopic
disclaimer
  zondag 3 april 2022 @ 16:53:35 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_204320021
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 14:14 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier is het mom: 1 is genoeg en klein is ok.

E. heeft afgelopen week nog getrakteerd en ik had ploppers besteld en bij de Zeeman lagen kleine zakjes knettersnoep. Die had ik in een transparant zakje gedaan met een sticker met "Ik ben jarig" erop! Ik kreeg later een bericht van de juf dat de ploppers een enorm succes waren! :)

Er is hier de laatste tijd ontzettend veel 'meuk' getrakteerd. Echt zakjes vol met snoepjes, glowsticks, glow-ringetjes en weet ik het allemaal, iig waar je weinig aan hebt.
Maar zo'n plopper valt dan niet onder meuk?

Ik ben misschien heel strikt en saai, maar voor mij valt alles wat ze niet gewoon meteen op school kunnen opvreten onder onnodig en meuk :@

En ik begrijp ergens wel de drang om "meer" te doen maar als in een klas van 30 kinderen iedereen iets van nonfood er bij doet krijgt dus ieder kind elk jaar 30 stuks overbodige plastic "meuk" er bij.

Zo heb ik inmiddels al 12 van die kartonnen miniboekjes die nooit bekeken zijn. Over bellenblaas begin ik niet eens :') en ook het aantal stuiterballen gaat inmiddels door het dak.

Ik denk dat al mijn kinderen samen per jaar zo'n 80 traktaties scoren. Ik ben altijd in mijn nopjes als er gewoon iemand met een cupcake, zakje chips of een knijpfruit aan komt _O-
disclaimer
  zondag 3 april 2022 @ 17:04:25 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_204320150
Ik zet de toon hier wel, trouwens :') sorry :X Denk eerder dat dit niet echt mijn topic is en dat ik m beter maar eens kan ontvolgen _O-
disclaimer
pi_204320252
Ik heb toen de jongens kleiner waren mini cupcakes gedaan, waren vaak wel wat meer werk om te maken.
De oudste had toen ineens ik wil popcorn dus van die kartonnen rood witte popcorn doosjes gekocht, popcorn er in en klaar. Daarna kwam. Corona en is het chips en kant en klare popcorn geworden. Voor de juffen en meesters mini Tony chocolony.
De jongste wordt 8 binnenkort en heb Tony chocolony paaseieren voor de leerkrachten en voor de kinderen zakje chips. Leuk in een mand, ballonnen of slingers er aan en blij kind
pi_204320282
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 16:50 schreef SQ het volgende:
Je kunt een ananas gewoon met een mes snijden hoor, geen speciale snijders voor nodig.
Tenzij je niet weet wat je met je geld moet natuurlijk, dan vooral doen :P

/offtopic
Ik heb nooit verse ananas, dus geen idee hoe dat werkt. Dus ik vond zo'n snijder wel zo veilig. Ik leende er een, dus dat kostte niks. Behalve dan het gedoe.
Zo kwam ik er wel achter dat er verschillende manieren zijn om bijv een mango te snijden. Collega van mij deed het heel anders dan ik :D

En qua meuk ben ik het met je eens, ik heb zo'n kind wat er niks mee doet maar het mag ook niet weggegooid... Daarom de knutsel lolly dit jaar.
  zondag 3 april 2022 @ 18:10:13 #275
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_204320929
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 16:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Maar zo'n plopper valt dan niet onder meuk?

Ik ben misschien heel strikt en saai, maar voor mij valt alles wat ze niet gewoon meteen op school kunnen opvreten onder onnodig en meuk :@

En ik begrijp ergens wel de drang om "meer" te doen maar als in een klas van 30 kinderen iedereen iets van nonfood er bij doet krijgt dus ieder kind elk jaar 30 stuks overbodige plastic "meuk" er bij.

Zo heb ik inmiddels al 12 van die kartonnen miniboekjes die nooit bekeken zijn. Over bellenblaas begin ik niet eens :') en ook het aantal stuiterballen gaat inmiddels door het dak.

Ik denk dat al mijn kinderen samen per jaar zo'n 80 traktaties scoren. Ik ben altijd in mijn nopjes als er gewoon iemand met een cupcake, zakje chips of een knijpfruit aan komt _O-
Dit :Y

Ik doe er ook niet aan mee... Wel jammer dat toen dochter trakteerde (gewoon een zakje popcorn pp) er een meisje ook ging trakteren en die had een zakje popcorn, een lolly, een toeter en een zakje Haribo, in een feestzakje... -O-

Dat vond ik dan weer heel erg 'in your face' naar mijn kind dat wij ons niet zo uitsloven... Het is niet alsof er te weinig dagen in een jaar zin ofzo :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')