Mooi woord eigenlijk hè, laveren.quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:11 schreef livelink het volgende:
[..]
die vond ik ook goed![]()
![]()
Goed gelaveerd, DJ
Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:13 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna een vergeten hitje uit 1998 of zo. Eendagsvlieg-bandje....
Dat zeilen gaat me volledig boven de pet. Zet mij in een zeilboot en we komen helemaal nergens.quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:14 schreef Melting het volgende:
Laveren betekent een bochtig parcours varen. Als we bij het laveren zigzaggend tegen de wind in zeilen heet dit opkruisen. In een rechte lijn tegen de wind in zeilen is onmogelijk, men spreekt hier van de dode hoek. Zeilen onder een hoek van bijvoorbeeld 30 graden ten opzichte van de windrichting is afhankelijk van de bouw van het schip en het zeilplan, wel mogelijk. Door herhaaldelijk links en rechts onder een scherpe hoek tegen de wind in te zeilen (dus te zigzaggen) resulteert dit dus toch in een vooruitgaande beweging van de zeilboot, tegen de windrichting in. Bij laveren wordt snelheid behaald via het creëren van onderdruk. In tegenstelling tot het met de wind meevaren is bij een laverend schip de snelheid niet beperkt tot de windsnelheid, maar kan door continu energie uit de wind te halen sneller dan de windsnelheid gaan.
Verdwalen met livelink op een zeilboot.quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat zeilen gaat me volledig boven de pet. Zet mij in een zeilboot en we komen helemaal nergens.
Nee, doet geen enkele bel rinkelen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:13 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna een vergeten hitje uit 1998 of zo. Eendagsvlieg-bandje....
quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Stamt af van het woord 'latrine'...
Dit is wel een aardig nummer, doet me bij sommige stukken aan Elvis Costello denken...quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is ook maar (onterecht) een heel klein hitje geweest.
Tegen de wind in plassen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Stamt af van het woord 'latrine'...
Zo leer je weer eens wat kennenquote:Op dinsdag 11 april 2017 21:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, doet geen enkele bel rinkelen.
Ja, dan komt het laveren om de hoek kijken.quote:
En een föhn...quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dan komt het laveren om de hoek kijken.
Dat wist ik niet. Groot fan van de tennisser dus?quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:20 schreef Elfletterig het volgende:
Swing It Like Roger is een eerbetoon aan Roger Federer...
The Umpire Strikes Back...quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:20 schreef Elfletterig het volgende:
Kennelijkquote:Op dinsdag 11 april 2017 21:21 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Groot fan van de tennisser dus?
Tennis was niet mijn eerste associatie met dit nummer moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:20 schreef Elfletterig het volgende:
Zelfde ritmebox ook...quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt nog even doorswingen. Nog een nieuwe track, uit hetzelfde vaatje getapt.
Zo lang het geen haringvaatje is.quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt nog even doorswingen. Nog een nieuwe track, uit hetzelfde vaatje getapt.
Hoewel... ik bedenk me net dat ik gewoon de cd heb waar dat nummer op staat. Dus die ik heb ik zojuist - niet zonder risico's - gegrabtquote:Op dinsdag 11 april 2017 21:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Badly Drawn Boy heeft daar een nummer over. Helaas heb ik dat niet bij de hand
Ohoh.quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoewel... ik bedenk me net dat ik gewoon de cd heb waar dat nummer op staat. Dus die ik heb ik zojuist - niet zonder risico's - gegrabt
Geen ideequote:Op dinsdag 11 april 2017 21:29 schreef livelink het volgende:
Het heet ook echt Pissing in the wind![]()
Komt de fohn er ook nog in voor?
quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt in de wind ook nog dingen doen die nog veel ranziger zijn....
Ik wil het niet weten...quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je kunt in de wind ook nog dingen doen die nog veel ranziger zijn....
Beetje 14 in een dozijn...quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:33 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna nieuwe muziek uit, alweer (sorry), Noorwegen. Ik kom goede muziek tegen, check waar het vandaan komt en dan blijkt het heel vaak gewoon weer Noorwegen te zijn. Jullie mogen zo zelf oordelen over Nordgarden
Geen idee. Dit is het eerste nummer dat ik van ze hoor. Groeibriljantje. Ik vind 'm erg mooiquote:Op dinsdag 11 april 2017 21:37 schreef Melting het volgende:
Rustig nummertje dit.
Is hun hele repertoire zo, Elf, of toevallig alleen dit nummer?
Ik vond hem mooi. Lekker wegdroomnummer.quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:33 schreef Elfletterig het volgende:
Hierna nieuwe muziek uit, alweer (sorry), Noorwegen. Ik kom goede muziek tegen, check waar het vandaan komt en dan blijkt het heel vaak gewoon weer Noorwegen te zijn. Jullie mogen zo zelf oordelen over Nordgarden
Uit welk jaar is dit, Elf?quote:Op dinsdag 11 april 2017 21:40 schreef Elfletterig het volgende:
Dit was de comeback-track nadat zanger Roland Gift langere tijd door stemproblemen uit de running was. Als je goed luistert, hoor je dat zijn stem anders klinkt dan op eerdere FYC-tracks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |