Patty Brard draagt al sinds jaar en dag de familie Hazes een warm hart toe. Maar dat André nu geen contact meer met zijn moeder Rachel heeft, doet de voormalig Luv'-zangeres pijn. "Als je een groot artiest wilt worden, moet je je ook als een groot man gedragen."
Patty weet nog dat André en Roxeanne op haar bruiloft met Antoine optraden. "En vaak hoor ik de woorden van Dré nog in mijn hoofd nagalmen: 'Antoine, welkom in de familie pik!'. Wat een fantastisch cadeau was dat. We zijn nu een paar jaar verder en Dré is niet alleen uit het leven van zijn moeder en zusje verdwenen, Antoine en ik hebben hem aan de Amstel ook nooit meer gezien", schijft ze in haar column in Weekend.
Ze vervolgt haar relaas: "Het voelt wel alsof er korte metten is gemaakt met iedereen die Rachel en Roxeanne nog een warm hart toedraagt. Tot nu toe heb ik erover gezwegen, maar van de week knapte er iets in mij. Toen ik hem op zijn albumpresentatie hoorde zeggen, naast de gereserveerde kruk met een biertje erop voor zijn vader, dat hij in de rare situatie verkeert dat hij geen ouder heeft op zo'n bijzonder moment, brak ik."
Verdriet
Patty vindt dat je nooit mag zeggen dat je geen ouder hebt, 'want die heb je wel, of je nou wilt of niet'. "Het is een onnodige en ongepaste opmerking. Als je geen contact meer met je moeder wilt, laat haar dan ook met rust. Kwets haar niet onnodig, je weet hoe ze zich momenteel voelt en hoe ze al onnodig gekwetst is. Je hebt wel degelijk een ouder, van wie we allemaal weten dat het haar ontzettend veel verdriet doet dat ze er niet bij is. Moeders zijn ook mensen!"
Ze vindt het daarnaast ook gek dat 'kleine Dré' nu André Hazes heet. "Het voelt niet alsof kleine Dré volwassen is geworden, maar alsof grote Dré nooit echt bestaan heeft. Je vader heette André Hazes, jij bent junior. De stap naar volwassen zijn zit hem niet in het weglaten van junior achter je naam."
Dat André op regelmatige basis zijn zoon op scoial media zet, is voor Patty ook niet helemaal oké. "Het moet vreselijk zijn voor Rachel hier constant mee geconfronteerd te worden. Ik had in haar plaats het land allang verlaten.
http://www.telegraaf.nl/p(...)_Andre_de_les__.html

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !