André Hazes jr. heeft al zijn hele leven te kampen met de nalatenschap van zijn vader. De zanger bezigt daarnaast al sinds zijn twaalfde hetzelfde gebruik als zijn vader. De appel valt daarbij dus niet ver van de boom.
André Hazes jr. speelt later dit jaar in Ahoy, waar zijn vader 21 keer op de planken stond. In de coulissen staan volgens de zanger standaard twee biertjes voor hem klaar. "Ik dronk altijd wel twee biertjes. Dat zijn er dan ook weer meteen 14 per week. Dan werkt mijn achternaam ook niet echt mee, hè: toen ik twaalf was werd al overal waar ik kwam een glas bier voor me neergezet, want ja: Hazes", zegt de volkszanger tegen Playboy.
Momenteel is de zanger bezig met zijn derde album Ik Haal Alles Uit Het Leven. Zijn vorige album Leef was een succes, evenals de single Leef. De zanger lijkt nu op zijn hoogtepunt te zijn en doet er alles aan om fit te zijn. "Ik wilde fit zijn, anders dan de rest van de volkszangers. Ik ben ook dik geweest, hoor. Toen ik een jaar of 15 was, woog ik 90 kilo. Toen ik een keer een heel zware griep had, viel ik tien kilo af. Dat voelde beter, dus ging ik trainen, en toen viel ik nog eens tien kilo af. Toen leek ik wel een junk. Dat wilde ik ook niet, dus toen ben ik krachttraining gaan combineren met letten op mijn eten. Ik zit nu even bij de Weight Watchers omdat ik weer zo’n onderlaagje kreeg en ben mijn lichaam aan het reinigen, dus ik drink 20 dagen helemaal niet", gaat de kersverse vader verder, die zich beseft dat hij boft met zijn vriendin Monique.
Lekker wijf
"Ik ben best wel iemand om mee te leven, volgens mij. Ik bedoel: ik ben soms best moeilijk. Als ik iets doe, moet dat voor 100 procent goed gebeuren. En ik hou ook best van een slokkie. Ik denk dat een meisje van 20 dan heel veel huilend naar haar ouders zou gaan. Moon heeft alles al een keer meegemaakt en ze is sterk, en dat spreekt mij aan. Er zijn wel wat verschillen, natuurlijk: ik zou best nog een paar keer per week willen gaan stappen, dat heeft zij inmiddels wat minder. Maar verder speelt leeftijd bij ons geen rol, en blijkt uit die aandacht ervoor eigenlijk vooral dat Nederland best preuts is. Als ze er nou helemaal in elkaar gekreukt uitzag, begreep ik die aandacht nog wel. Maar het is gewoon een lekker wijf."
De aandacht die André krijgt tijdens zijn optreden zijn volgens sommigen een gevaar voor zijn relatie. Maar daar wil de zanger niets van weten. "Als je een vrijgezelle jongen bent, word je anders benaderd. Ook door mannen, die dan veel sneller met bier naar je gooien. Maar ik kom er voor uit dat ik gelukkig ben met mijn gezin. En natuurlijk zijn er vrouwen die zich opdringen of aanbieden, maar mijn motto is: ik heb altijd honger, maar thuis eet ik."
Niet materialistisch
Ook geniet André van de rijkdom die hem ten deel valt nu hij succes heeft. "Ik ben niet zo materialistisch. Met kleren was ik altijd wat gemakkelijk, maar ik merk dat ik het leuk begin te vinden als mijn polootjes van Gucci of zo zijn. En ik hou van horloges, een deel van de erfenis heb ik daar in geïnvesteerd. En auto’s vind ik te gek. Ik heb altijd gezegd dat ik mijn vrouw een Range Rover wil geven, en dat heb ik laatst echt gedaan. En ik sta nog steeds met een harde plasser te kijken als zij daarin wegrijdt, dat vind ik echt te gek", besluit hij.
http://www.telegraaf.nl/p(...)lfde_aan_bier__.html
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !