Niet, juist bij van die dwarslopende wortels gooi ik m'n snelheid omlaag (en volgens mij doet iedereen dat).quote:Op maandag 10 april 2017 12:51 schreef Crazy-M het volgende:
Hoe schieten jullie snel over de wortels en over een stuk waar je continue omlaag en omhoog gaat. In het wortel gedeelte had ik de voorvering aangezet om wat meer op te vangen.
Gladheid van de wortels viel dit weekend mee, komend weekend zullen ze wel gladder zijn als we de komende dagen weer wat regen krijgen.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:43 schreef Elvander het volgende:
[..]
Niet, juist bij van die dwarslopende wortels gooi ik m'n snelheid omlaag (en volgens mij doet iedereen dat).
Ik heb geen zin om kneiterhard op m'n plaat te lazeren vanwege die gladde wortels.
Hard rijden doe ik waar het kan, technische stukken zie ik juist als plekken om m'n techniek te verbeteren. Ik ben geen wedstrijdrijder met fullface helm en bodyprotection dus daar gedraag ik me ook naar.
Vering zet ik uit op de wat rechte stukken en op asfalt. Je verliest toch wat energie als je voorvering aanstaat.quote:Ohw en vering is er natuurlijk niet voor niets. Waarom zou je die uitzetten?
Dat zou ik alleen bij een lange vlakke klim doen.
Nieuw beginnen degelijke hardtails bij 1 a 1,1k; dan heb je vaak Deore/ SLX groep, Reba vork, prima fietsen waar je jaren plezier van kunt hebben en duurzaam zijn. Bij fullies mag je er rustig 1 a 1,2k bij op tellen. Heb voor mijn fully 1,7k betaald maar ging puur voor de kleur, rest zelf opgebouwd, dropper a 400¤, wielset 800¤, remmen 200¤, xt der 70¤ en er valt nog wel het nodige te upgraden. Tweedehands kun je voor 50% van nieuwwaarde leuke fietsen tegenkomen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 12:04 schreef Questular het volgende:
Ik overweeg een poging tot mountainbiken, volledig recreatief en dan vooral om hier lekker in de buurt (zuid-limburg) te fietsen.
Gelet op de link voor beginners kom ik op het volgende uit:
** ; Recreatieve rijders.
Personen die op regelmatige basis er met hun fiets op uit trekken en een redelijk goede werking van hun spullen eisen.
Cross Country / XC
Uithoudingsvermogen, fitheid en controle over de fiets gecombineerd. Dat is kortweg waar Cross Country om draait. Klimmen, dalen, singletracks (smalle paadjes) en technische secties zijn allemaal zaken die een XC-er tegen kan komen. Cross Country rijden doet men bij voorkeur in heuvelachtig terrein, met hobbels en kleine obstakels, zoals rotsen, boomwortels of kuilen.
Gelet op deze 2 gegevens vraag ik me af in welke prijsklasse ik het beste kan zoeken (wil niet teveel of te weinig geld uitgeven en er later spijt van krijgen) en welke merken/modellen dan aan te raden zijn.
Bedankt
http://www.nu.nl/lifestyl(...)breekbaar-frame.htmlquote:Decathlon roept zijn mountainbikes van het merk BTWIN terug omdat de frames kunnen breken. Daardoor kunnen fietsers vallen en ernstig letsel oplopen, waarschuwt de winkelketen.
Het gaat om de mountainbikes Rockrider 520 en 540, die verkocht werden tussen 1 oktober vorig jaar en 6 maart van dit jaar. Het gevaarlijke mankement werd tijdens een standaard veiligheidstest vastgesteld.
Klanten kunnen hun fiets terugbrengen naar de winkel om hem om te ruilen voor een verbeterd identiek model. Ze kunnen ook hun geld terugkrijgen.
Had ik ook een keer, dacht ik slim te zijn door het slot door beide wielen heen te halen, is mijn zadel gestolen (of eigenlijk verwisseld met een zadel van een gewone stadsfiets, maar ik heb mijn zadel nooit meer teruggevonden). Nochtans in de kelder van mijn appartementencomplex, dus het moet een van mijn buren zijn geweest. Is natuurlijk wel een stuk goedkoper dan een compleet achterwiel, weet niet hoeveel dat gaat kosten.quote:Op maandag 22 mei 2017 17:52 schreef BoesB het volgende:
Afgelopen winter heb ik een domme fout gemaakt. Moest 's avonds de stad in, maar de band van mijn normale fiets was lek, dus pakte ik voor één keer mijn Scott MTB. Ding aan een paal gezet recht tegenover de kroeg waar ik in stond, slot om mijn frame gedaan. Nogal stom achteraf, maargoed: hebben ze het fucking achterwiel gestolen
Inclusief remschijf en tandwielen. Derailleur nog wel aanwezig.
Wil eigenlijk overstappen op een racefiets, maar dat ligt er ook een beetje aan wat de reparatie van zo'n geintje gaat kosten. Betreft een fiets uit 2013 met een nieuwwaarde van 800 euro. Iemand enig idee?
Hoewel een klotestreek is een zadel gelukkig nog makkelijk te vervangen.quote:Op maandag 22 mei 2017 18:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Had ik ook een keer, dacht ik slim te zijn door het slot door beide wielen heen te halen, is mijn zadel gestolen (of eigenlijk verwisseld met een zadel van een gewone stadsfiets, maar ik heb mijn zadel nooit meer teruggevonden). Nochtans in de kelder van mijn appartementencomplex, dus het moet een van mijn buren zijn geweest. Is natuurlijk wel een stuk goedkoper dan een compleet achterwiel, weet niet hoeveel dat gaat kosten.
Dan kijk je verkeerd of je wilt een heel duur wiel. Kijk voor een los wiel eens bij superstarcomponents.com of actionsports.de Voor cassette schijf ook bij actionsports.de of bike-components.dequote:Op maandag 22 mei 2017 18:49 schreef BoesB het volgende:
[..]
Hoewel een klotestreek is een zadel gelukkig nog makkelijk te vervangen.
Als ik online kijk kom ik op een prijs van minimaal 400 euro. En dat is nog exclusief band en remschijf. Vraag me af of het nog zin heeft om voor 500 euro te investeren in een 4 jaar oude fiets van nog geen 800 euro nieuw.
Weet iemand hier toevallig of de meeste (race) fiets handelaren doen aan inruil?
Ik zou dan kijken of je tweedehands een leuk fietsje kan vinden.quote:Op woensdag 24 mei 2017 11:29 schreef Questular het volgende:
2e hands vind ik helaas niet veel hier in de buurt dus ik zit te kijken naar een betaalbare instap fiets.
https://www.giant-bicycles.com/nl/revel-29-1
https://www.giant-bicycles.com/nl/talon-2-ltd
Is dit niet voldoende voor iemand met 0 ervaring op de mountanbike die vooral recreatief wilt fietsen op onverharde wegen in het mooie Zuid-Limburg?
In ieder geval een leuk budget om wat voor uit te zoeken. Heb zelf goede ervaringen met Canyon. Heb een Neuron (fully voornamelijk zelf opgebouwd) en Canyon SL carbon (hardtail). In de hardtail zit een M1700 set en compleet XT afgemonteerd. M1700 set zit ongeveer in het midden segment qua fabriekswielen zeer degelijk en zit een heerlijke ratel in. DT Swiss velgen worden tegenwoordig door wielbouwers veel gebruikt als basis, zegt iets over het merk (degelijk en betrouwbaar). Heb er zelf 11.000 kilometers meegereden in twee jaar tijd in mogelijke condities, nog nooit geserviced/ aangespannen en nog steeds recht, pas nog laten meten door wielbouwer. De Neuron is opgebouwd met handgespaakte wielen, aandrijflijn voornamelijk shimano SLX (behalve achter der XT) en remmen en dropper SRAM. Grootste verschil tussen SLX en XT zit hem bij mij vooral in de voor der en achter der shifter, maar als net als mij recreatief fietst tussen de 6-10uur in de week, is dit verwaarloosbaar. Met wedstrijden zou ik me er wel aan kunnen irriteren. Dit wat betreft vergelijk tussen de twee Canyons. De Speci is tov de Canyons schraler afgemonteerd; crank, remmen en wielen zijn dikke min in vergelijk. De beide Canyons zijn wat meer allrounders (100mm vork) tov 80/95mm van Specialized, al schijn je dit in te kunnen stellen. Wielen en crank vervang je niet gauw in deze prijsklasse fietsen omdat het dan gauw in de papieren loop wil je upgraden. Met jou budget kun je ook naar carbon kijken, dit is een zeer interessante optie dan:quote:Op maandag 29 mei 2017 21:31 schreef vivelafete het volgende:
Hey!
ben nu ca 10 jaar aan het wielrennen en wil dit gaan afwisselen met mountainbiken. Een paar keer een fiets gehuurd en daarmee lekker gaan fietsen en dat beviel me zeer goed.
Beetje georiënteerd op verschillende fietsen, waar onder meer uit is gekomen dat ik een 29er hardtail wil. Ik wil een fiets die flink wat jaren mee kan.
Nu ben ik ook bij Canyon terecht gekomen en zie daar de volgende twee modellen:
* GRAND CANYON AL SLX 9.9 SL (https://www.canyon.com/nl(...)n-al-slx-9-9-sl.html)
* GRAND CANYON AL SLX 9.9 (https://www.canyon.com/nl(...)nyon-al-slx-9-9.html)
Iemand een idee of het prijsverschil van 300 euro eht waard is om voor de SL versie te gaan? Ik zie vooral verschil in wielset (DT SWISS M 1900 SPLINE vs. DT SWISS M 1700 SPLINE) en in afmontage (XT vs. XLS). Verder is het hetzelfde frame, maar zien zit er nog meer verschil in de SL versie?
Heb ik bij een lokale bikeshop ook nog de Specialized epic (https://www.specialized.c(...)epic-hardtail/115227) gezien (min of meer in dezelfde prijsklasse). Deze vind ik ook erg mooi. Het leuke is dat hij van een lokale bikeshop af komt en ik die mensen wel wat gun, maar tegelijkertijd is de fiets kwalitatief volgens mij wat minder. Hoe verhoudt deze fiets zich tov de bovenstaande twee? Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Zijn er verder nog zaken waar ik absoluut aan moet denken bij het (online) kopen van een MTB?
Ik heb de modellen beperkt gehouden omdat ik het lastig vind om de verschillen van al de fietsen goed in te kunnen schatten.
Ik vind dat je altijd zo hoog als je budget toe laat moet gaan. Ga je dat verschil in wielen en schakelen voelen? Mss niet direct maar je wil toch niet bij een klein schakelprobleempje zitten denken. Had ik maar...quote:Op maandag 29 mei 2017 21:31 schreef vivelafete het volgende:
Hey!
ben nu ca 10 jaar aan het wielrennen en wil dit gaan afwisselen met mountainbiken. Een paar keer een fiets gehuurd en daarmee lekker gaan fietsen en dat beviel me zeer goed.
Beetje georiënteerd op verschillende fietsen, waar onder meer uit is gekomen dat ik een 29er hardtail wil. Ik wil een fiets die flink wat jaren mee kan.
Nu ben ik ook bij Canyon terecht gekomen en zie daar de volgende twee modellen:
* GRAND CANYON AL SLX 9.9 SL (https://www.canyon.com/nl(...)n-al-slx-9-9-sl.html)
* GRAND CANYON AL SLX 9.9 (https://www.canyon.com/nl(...)nyon-al-slx-9-9.html)
Iemand een idee of het prijsverschil van 300 euro eht waard is om voor de SL versie te gaan? Ik zie vooral verschil in wielset (DT SWISS M 1900 SPLINE vs. DT SWISS M 1700 SPLINE) en in afmontage (XT vs. XLS). Verder is het hetzelfde frame, maar zien zit er nog meer verschil in de SL versie?
Heb ik bij een lokale bikeshop ook nog de Specialized epic (https://www.specialized.c(...)epic-hardtail/115227) gezien (min of meer in dezelfde prijsklasse). Deze vind ik ook erg mooi. Het leuke is dat hij van een lokale bikeshop af komt en ik die mensen wel wat gun, maar tegelijkertijd is de fiets kwalitatief volgens mij wat minder. Hoe verhoudt deze fiets zich tov de bovenstaande twee? Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Zijn er verder nog zaken waar ik absoluut aan moet denken bij het (online) kopen van een MTB?
Ik heb de modellen beperkt gehouden omdat ik het lastig vind om de verschillen van al de fietsen goed in te kunnen schatten.
Thanks voor je uitgebreide antwoord!quote:Op maandag 29 mei 2017 23:37 schreef poiuytr het volgende:
[..]
In ieder geval een leuk budget om wat voor uit te zoeken. Heb zelf goede ervaringen met Canyon. Heb een Neuron (fully voornamelijk zelf opgebouwd) en Canyon SL carbon (hardtail). In de hardtail zit een M1700 set en compleet XT afgemonteerd. M1700 set zit ongeveer in het midden segment qua fabriekswielen zeer degelijk en zit een heerlijke ratel in. DT Swiss velgen worden tegenwoordig door wielbouwers veel gebruikt als basis, zegt iets over het merk (degelijk en betrouwbaar). Heb er zelf 11.000 kilometers meegereden in twee jaar tijd in mogelijke condities, nog nooit geserviced/ aangespannen en nog steeds recht, pas nog laten meten door wielbouwer. De Neuron is opgebouwd met handgespaakte wielen, aandrijflijn voornamelijk shimano SLX (behalve achter der XT) en remmen en dropper SRAM. Grootste verschil tussen SLX en XT zit hem bij mij vooral in de voor der en achter der shifter, maar als net als mij recreatief fietst tussen de 6-10uur in de week, is dit verwaarloosbaar. Met wedstrijden zou ik me er wel aan kunnen irriteren. Dit wat betreft vergelijk tussen de twee Canyons. De Speci is tov de Canyons schraler afgemonteerd; crank, remmen en wielen zijn dikke min in vergelijk. De beide Canyons zijn wat meer allrounders (100mm vork) tov 80/95mm van Specialized, al schijn je dit in te kunnen stellen. Wielen en crank vervang je niet gauw in deze prijsklasse fietsen omdat het dan gauw in de papieren loop wil je upgraden. Met jou budget kun je ook naar carbon kijken, dit is een zeer interessante optie dan:
http://www.radon-bikes.de(...)/jealous/jealous-60/
De Jealous is echt een belachelijk dikke racebak van Radon. Canyon (Exceed) loopt samen met Radon qua hardtails aardig voor op de concurrentie. Jealous en Exceed zijn op het moment de meeste innovatiefste mountainbikes op hardtail gebied. Die 1600 voor die fiets is echt een lachertje, daar betaal je bij Cannondale en Speci twee keer zoveel voor. Met dit budget (1500-2000) was ik altijd voor carbon gegaan, dat fietst zoveeeeeel prettiger. Alleen kom je dan wel vaak in de minder afgemonteerde fietsen, behalve bovengenoemde fiets. Vork heb ik alleen geen ervaring mee.
Succes met je zoektocht
Idd, eens.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 08:19 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik vind dat je altijd zo hoog als je budget toe laat moet gaan. Ga je dat verschil in wielen en schakelen voelen? Mss niet direct maar je wil toch niet bij een klein schakelprobleempje zitten denken. Had ik maar...
Heb drie setjes PD520 (dacht ik) liggen en een set XT. XT zijn wat fijner maar zijn ook dubbel zo prijzig. Verschil is minimaal.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 23:21 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Nu nog wat pedaaltjes en schoenen zoeken die er bij kunnen. Heb je wat pedalen betreft nog voorkeuren? Denk dat het de XT PD-M 8000 gaan worden. Zit daar nog veel verschil in met de goedkopere varianten? Ik heb ook nog naar pedalen met een breder platform gekeken omdat ik nog geen schoenen heb en dan wel alvast even wat kan fietsen, maar volgens mij zijn er in de wat duurdere range geen pedalen waar je de plastic buitenrand kan verwijderen van de pedalen.
Nee dat vind ik nou niet, hier ook weer het hele wat als verhaal. Als je het kan betalen gewoon doen'. Ik rij met edge 820, maar meer als veredelde kmteller met hrm gebruik ik 'm eigenlijk nooit. Maat aldms ik 's een keertje wil navigeren kan dat wel. Ik rij op een epic fsr full xt, overkill voor iemand met mijn conditie en skills? Absoluut maar ik ben blij dat ik niet voor minder ben gegaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 23:23 schreef vivelafete het volgende:
[..]
l. En het is ook onzinnig om veel geld uit te gaan geven aan zaken waar je als amateur helemaal niets van merkt.
Hoi Grip, mooie bike, demper en voorvork ook pas geleden nog onderhoud gehad? Dat is vaak een grotere kostenpost. Strikt genomen moet ze jaarlijks onderhouden worden, maar ligt ook aan het aantal kilometers wat je wegtrapt. Veel plezier er iig mee.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 10:42 schreef Gripper het volgende:
De nieuwe MTB -zoektocht is met een goed resultaat afgesloten
Ik kwam een Specialized Epic tegen op Marktplaats in prima staat, en voor een prima prijsje. XTR 2x10 afmontage, fox achter en rockshox reba voor, en helemaal mijn maat. Ik kreeg een compleet nieuwe aandrijflijn erbij: cassette ketting en buitenblad want die waren precies op, dus kan m echt als nieuw rijden.
Mooi dat het een lang weekend is, kan ik m 3 dagen uitgebreid aan de tand voelen!
[ afbeelding ]
Enige wat ik me nu kan bedenken om te doen is de stuurpen omdraaien voor een iets diepere zit, en uiteindelijk het stuur nog eens een cm inkorten, want dat is voor mn gevoel zo belachelijk breed. Maar ja, als je af komt van een 26" hardtail, dan is elk modern stuur onwennig.
Ja dat is dus nog wel effe een dingetje. De demper was volgens de eigenaar 1,5 jaar geleden nog onderhouden en hij reed er sindsdien weinig op omdat hij zelf nu de Carbon worldcup epic had.quote:Op zondag 4 juni 2017 10:51 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Hoi Grip, mooie bike, demper en voorvork ook pas geleden nog onderhoud gehad? Dat is vaak een grotere kostenpost. Strikt genomen moet ze jaarlijks onderhouden worden, maar ligt ook aan het aantal kilometers wat je wegtrapt. Veel plezier er iig mee.
Ai kloten is dat. Dat vind ik meteen ook het grootste nadeel van een Specialized mountainbikes en is reden dat ik er zelf (denk ik) nooit één koop. Als hij gereviseerd/ geserviced moet worden ben je afhankelijk van Specialized, lees op mountainbike forum momenteel over levertijd van 2-4 weken. Zelf iemand bij de club fietsen die momenteel met zijn vierde of vijfde demper bezig is hij heeft de fiets net een jaar of anderhalf. Nog iemand anders bij de club heeft exact hetzelfde probleem alleen verslijt hij er minder. Gelukkig wordt het uit coulance wel goed opgepakt, dacht dat je na revisie ook garantie krijgt op een demper van Specialized. Fully rijden is stukken duurder dan hardtail rijden. Belangrijkste is daarom altijd voorvork en demper,bussen en lagers goed te controleren bij aankoop van een fully, voor zover dat kan. Scheelt dat je er nieuwe aandrijving bij hebt, dan heb je hem straks bijna weer klaar, je woont iig in een mooi gebied om hem uit te laten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja dat is dus nog wel effe een dingetje. De demper was volgens de eigenaar 1,5 jaar geleden nog onderhouden en hij reed er sindsdien weinig op omdat hij zelf nu de Carbon worldcup epic had.
Maar toen ik zaterdag de demper op mijn gewicht wilde instellen (waarvoor je m oppompt tot 300 psi en daarna aflaat tot ie vanzelf op de goeie sag instelling staat) ging er toch wat mis en lekte er vet uit. Mee naar een specialized dealer geweest en die vindt toch dat we m moeten uitwisselen met een gereviseerde van bij specialized vandaan, er is een roulatie systeem voor de epic dempers. Mijn demper wordt dan straks weer de donor van een andere pechvogel. Dus ik heb nog wel een onverwachte kostenpost te slikken nu maar daarna wel een als nieuwe fiets. Hou ik mezelf dan maar voor.
Volgens de dealer had ik er ook tijdens de proefrit weinig aan kunnen merken maar dat oppompen tot de max druk en dan laten leeglopen is voor elke demper een zware beproeving van de pakkingen en seals.
Ik zou deze laten staan, merk is totaal onbekend. De groep is niet vermeld en velgremmen is bij MTB's allang verleden tijd. voor 300 euro moet wel wat beters te vinden zijnquote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:36 schreef Najieto het volgende:
Hi, ik ben aan het kijken voor een mountainbike voor de herfst/winter maanden. Nu zat ik wat op MP te neuzen en kwam wel het 1 en ander tegen. Budget is voorlopig max 300 euro om mee te starten.
Heeft iemand tips voor een leuke fiets/frame in mijn maat (1.96)?
Ik kwam o.a deze tegen: https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=lr&pos=27
Kleurstelling boeit me niet zo heel veel.
Daar heb je gelijk in. Het was me eigenlijk geeneens opgevallen dat er geen schijfremmen op zaten.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:41 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ik zou deze laten staan, merk is totaal onbekend. De groep is niet vermeld en velgremmen is bij MTB's allang verleden tijd. voor 300 euro moet wel wat beters te vinden zijn
Als ik dit eerder geweten had, dan had ik mn ouwe fiets liever aan jou dan aan Roman de gekke Oekraiener verkocht. Helaas!quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:36 schreef Najieto het volgende:
Hi, ik ben aan het kijken voor een mountainbike voor de herfst/winter maanden. Nu zat ik wat op MP te neuzen en kwam wel het 1 en ander tegen. Budget is voorlopig max 300 euro om mee te starten.
Heeft iemand tips voor een leuke fiets/frame in mijn maat (1.96)?
Ik kwam o.a deze tegen: https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=lr&pos=27
Kleurstelling boeit me niet zo heel veel.
Ja helaas. Ik heb ook niet gezien dat je jouw oude mtb in de verkoop had staan.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:46 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik dit eerder geweten had, dan had ik mn ouwe fiets liever aan jou dan aan Roman de gekke Oekraiener verkocht. Helaas!
Om direct te stellen dat 19 inch te klein is is wel wat kort door de bocht. Ligt helemaal aan de geometrie. Ik zit met 1.88 goed op mijn 19 inch.quote:Op donderdag 6 juli 2017 16:42 schreef amp25 het volgende:
19 inch is te klein ben zelf ok 1.86m lang en ik heb een 21 inch mtb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog rustig een mooie wielset uitkiezen.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
quote:Op zaterdag 29 juli 2017 13:50 schreef No-P het volgende:
Ben begonnen met de opbouw: zie foto's in spoilertag.Leuk. Had alleen geen Mavic wielset gekocht, DT Swiss velgen zijn tegenwoordig onder wielbouwers ook de standaard. DT Swiss M1900/ M1700/ M1500 degelijk spul, geen idee hoeveel geld je er op stuk wilt slaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu nog rustig een mooie wielset uitkiezen.
Die flow krijg je ook als je steeds meer gaat fietsen, hetzelfde eigenlijk met de techniek. Verschil tussen een beginner, racefietser die in de winter keer mountainbike pakt of ervaren mountainbiker zie je snel op singletracks. Meer flow, dus snel uit een bocht komen, krijg je door bochten ruim in te sturen en in de bocht snelheid te maken. Dus niet remmen in een bocht. Wat ik vaak doe is bocht inschatten, benen stil houden iets ervoor en in de bocht aanzetten en hem ruim nemen. Wat er veel doen is er hard op af fietsen, flink remmen ervoor en weer optrekken, dat kost veel kracht en energie. Bij de meeste kuilen ga ik van het zadel en trap door en pompen met de fietsen, kleine heuvels hetzelfde.quote:Op zaterdag 5 augustus 2017 21:13 schreef vivelafete het volgende:
Ondertussen ook al twee maandjes lekker aan het mtb'en, op mijn Canyon SLX 9.9 SL. Echt een heerlijke fiets. Ik was wat bezorgd om een eerste fiets zonder ervaring op internet te kopen, maar het is me allemaal prima bevallen.
Vind het heerlijk om te mtb'en en gelukkig zijn er genoeg mooie trails in de buurt. Technisch kan het nog allemaal een stuk beter, ik heb nog niet echt een lekkere flow. Vooral bij kuilen en heuveltjes die te klein zijn om te pumpen verlies ik veel snelheid en weet ik niet hoe ik daar nou het best over heen moet gaan. Hoe gaan jullie daar mee om?
Zit er ook aan te denken om flat-pedals te kopen om te oefen met manuals en wheelies. Dat durf ik niet goed met clips.
Rijd al jaren met een Camelbak Mule en heb er alleen maar positieve ervaringen mee. Genoeg ruimte voor gereedschap, repen, vorkpomp en een drie liter waterzak. Door de straps is alles in te binden zodat het niet rammelt op je rug.quote:Op woensdag 9 augustus 2017 15:35 schreef fathank het volgende:
Iemand ervaringen met een Camelbak of alternatief tijdens het mountainbiken? Heb op dit moment gewoon een bidon bij me, maar het is toch wel verstandig om wat spul bij je te hebben voor als je panne krijgt onderweg. 15km van huis midden in het bos en terug moeten lopen is niet heel chill. Dus ik dacht aan een bescheiden camelbak met wat ruimte voor noodspul. Dan kan die lelijke bidonhouder ook van de fiets .
Heb me er zo eentje aangeschaft, topding . Voor 60 euro ong via Wiggle. Prima shop, levering was 2 dagen eerder binnen dan vooraf gemeld. Is een Engelse webshop die volledig naar het Nederlands vertaald is. Spullen komen dus ook vanuit Engeland.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 00:04 schreef JetLife het volgende:
[..]
Rijd al jaren met een Camelbak Mule en heb er alleen maar positieve ervaringen mee. Genoeg ruimte voor gereedschap, repen, vorkpomp en een drie liter waterzak. Door de straps is alles in te binden zodat het niet rammelt op je rug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat ik me ook afvraag: stel dat hij bij bijv. 5bar zou ontploffen, ben je dan veilig als je tijdens het oppoppen oorkleppen plus veiligheidsbril draagt? Bij een vrachtwagenband ben je dan gewoon dood als je pech hebt, hoe zal dit bij een mtb bandje (2,25") zijn? Hoogstens wegvliegende oorkleppen en oorpijn en that's it of is het serieus gevaarlijk?Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
Dat is de max bij gebruik toch? Even kort om ervoor te zorgen dat hij goed in de velg ploept kan hij wel harder toch?quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 15:51 schreef Elvander het volgende:
Dat staat op de band bij de meeste merken.
3 tot 3,5 bar moet wel lukken meestal.
Ok, houd ik 3.5bar aan. Tnx .quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 20:05 schreef Elvander het volgende:
Als je band met 3,5 bar nog niet op de velg ligt, dan doe je iets fout.
Wat voor bandje gaat het om?
En tubeless of met biba?
Sop hielp een hoop 👍.quote:Op vrijdag 13 oktober 2017 18:56 schreef BORRREETJEEE het volgende:
De velgrand al ingesmeerd met een beetje sop? Helpt vaak ook. Hoeveel bar ik er op zet weet ik eigenlijk niet. Gebruik altijd de luchtspuit om de banden te ploppen ivm tubeless.
Alles wil beter als je het een beetje nat maakt.quote:
Mannen nog ergens live te volgen?quote:Op zondag 20 mei 2018 12:48 schreef heywoodu het volgende:
Anne Tauber is hard op weg naar het World Cup-podium in Albstadt.
geeft nu echt gasquote:Op zondag 20 mei 2018 15:30 schreef heywoodu het volgende:
Mathieu valt aan, terwijl Bart Brentjens het er als co-commentator over heeft dat hij in 2006 op Curaçao de laatste Nederlander was die een World Cup-wedstrijd won.
Leuk! Veel plezier. Welke regio woon je?quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:43 schreef Aiciu het volgende:
Heb net een mountainbike gekocht, ben nu op zoek naar leuke tracks in de buurt.
Athene, dus ook veel downhill mogelijk.quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Leuk! Veel plezier. Welke regio woon je?
Eens kijken of dit ook voor Europa geldt.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:04 schreef FrankRicard het volgende:
Op dit kaartje staan uitgezette routes in heel NL:
https://www.google.nl/map(...)NNuxciWimAWMoA8h9wqA
Neff Neff Neff, wat een schatje is het toch. Eckte kijksportquote:Op zondag 8 juli 2018 11:55 schreef heywoodu het volgende:
De World Cup in Val di Sole gaat zo beginnen, eerst de dames. Live op Ziggo Sport en Red Bull TV.
Ook anders was Wloszczowska de beste. Tauber nog tiende geworden na haar inhaalrace na een slechte start. Terpstra elfde. Ze begint steeds beter in vorm te komen na haar enkelbreuk.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:40 schreef Faraday01 het volgende:
Neff gaat ze nu allemaal oprollen
Edit: moet ze wel op haar fiets blijven zitten
Neff ging na die val te fanatiek in de achtervolging, had nogal wat muntjes nodig de laatste halve ronde.quote:Op zondag 8 juli 2018 13:53 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Ook anders was Wloszczowska de beste. Tauber nog tiende geworden na haar inhaalrace na een slechte start. Terpstra elfde. Ze begint steeds beter in vorm te komen na haar enkelbreuk.
Avancini lollerde ook nog aardig mee, maar gelukkig was Schurter toch wat te goed ja.quote:Op zondag 8 juli 2018 15:17 schreef DeeBee het volgende:
Schurter sloopt iedereen weer eens voor de verandering
Kirschbaumer is het gat nu aan het dichtrijden, nog maar 7 sec. Mathieu op 30 secquote:Op zondag 8 juli 2018 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Avancini lollerde ook nog aardig mee, maar gelukkig was Schurter toch wat te goed ja.
Südtirolers zijn nou eenmaal ongekende goden.quote:Op zondag 8 juli 2018 15:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het valt me toch ernstig tegen dat Mathieu naar huis wordt gereden door een Italiaan waar ik nog nooit van heb gehoord.
is het mountainbike parcours in Tokio al bekend eigenlijk?quote:Op zondag 8 juli 2018 16:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Südtirolers zijn nou eenmaal ongekende goden.
Heb je een downhill-fiets gekocht dan?quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:41 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Athene, dus ook veel downhill mogelijk.
quote:Code rood! Door de langdurig aanhoudende droogte kunnen wij de kwaliteit van de routes voorlopig niet meer garanderen. Op plaatsen waar het zeer gevaarlijk wordt grijpen we in door het plaatsen van matten. Helaas is er naast de schade aan de route ook een gedeelte op Dorst in het technische stuk afgebrand.
Ons advies is dan ook om de routes te vermijden. Mocht je toch gaan fietsen hou je dan svp aan het huidige pad. Als je de uitdaging aan wilt gaan om nu de route te berijden mag je ook niet vals spelen door je eigen route te creeeren!
Waar zit je?quote:Op woensdag 11 juli 2018 10:25 schreef alpeko het volgende:
Bij mij ligt het MTB een beetje stil. Geen doorkomen aan de single tracks hier. Eén en al zand.
[..]
Cadettenkamp Teteringen, Dorst en Vrachelse Heide. Allen rondom zandverstuivingen. Die eerste is nog wel te doen. Dorst wordt door de vrijwilligers dus al afgeraden. Vrachelse Heide was een maand terug al link. Maandag nog wel door dat gebied gefietst. Wat los zand gepakt. Dat lukt nog wel. Maar afdalingen of klimmetjes... mij te riskant.quote:Op woensdag 11 juli 2018 10:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Waar zit je?
Vorige weekend Vlaardingen geweest en dat was nog goed te doen. Week daarvoor Amerongse berg en dat ging ook nog. Vrij harde ondergrond daar.
Heb m'n MTB verkocht. Hier in de omgeving is het altijd bal met de MTB parcoursen. Dan weer te droog, dan te nat, dan weer afgesloten om een onverklaarbare reden.quote:Op woensdag 11 juli 2018 09:19 schreef De_Onnoembare het volgende:
Zijn er nog een beetje MTB-ers hier?
Ja remmen gaat niet, zeker op die 1e niet.quote:Op woensdag 11 juli 2018 12:26 schreef alpeko het volgende:
[..]
Cadettenkamp Teteringen, Dorst en Vrachelse Heide. Allen rondom zandverstuivingen. Die eerste is nog wel te doen. Dorst wordt door de vrijwilligers dus al afgeraden. Vrachelse Heide was een maand terug al link. Maandag nog wel door dat gebied gefietst. Wat los zand gepakt. Dat lukt nog wel. Maar afdalingen of klimmetjes... mij te riskant.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron: https://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout/
Oh ik heb er niet zo'n last van. Beetje modder is ook genieten.quote:Op woensdag 11 juli 2018 12:59 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Heb m'n MTB verkocht. Hier in de omgeving is het altijd bal met de MTB parcoursen. Dan weer te droog, dan te nat, dan weer afgesloten om een onverklaarbare reden.
Nu lekker op het racefietsie. Genieten man.
Snap ik wel. Alleen ben je met een MTB zo afhankelijk van een gelimiteerd aantal parcoursen, terwijl je op de racefiets zo de deur uit kan en iedere keer een ander rondje rijdt. Dat is voor mij eigenlijk de voornaamste reden geweest om mijn MTB weg te doen.quote:Op woensdag 11 juli 2018 13:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Oh ik heb er niet zo'n last van. Beetje modder is ook genieten.
Racefietsen vind ik echt afgrijselijk saai. Das niets voor mij.
Ik woon op fietsafstand van meerdere parcours, dus in mijn geval valt dat mee.quote:Op woensdag 11 juli 2018 13:06 schreef Luppie0110 het volgende:
[..]
Snap ik wel. Alleen ben je met een MTB zo afhankelijk van een gelimiteerd aantal parcoursen, terwijl je op de racefiets zo de deur uit kan en iedere keer een ander rondje rijdt. Dat is voor mij eigenlijk de voornaamste reden geweest om mijn MTB weg te doen.
Ja dat is top.quote:Op woensdag 11 juli 2018 13:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik woon op fietsafstand van meerdere parcours, dus in mijn geval valt dat mee.
We gaan ook zeer regelmatig verder weg, gewoon de fiets op de auto's smijten en hop naar een ander parcours. Er zijn er meer dan 150 geloof ik in NL, dus ik kan nog wel even door
Aankomende augustus naar Gardameer. Echt zin in.
Achter Avancini, die begint zijn hoge plek op de wereldranglijst (door goed te scoren in matig bezette wedstrijden met maar één of twee soort van concurrenten) ineens waar te maken, vorige week ook al sterk.quote:Op zondag 15 juli 2018 11:06 schreef DeeBee het volgende:
Gaat Mathieu eindelijk eens winnen vandaag?
Tweede in de korte cross 2 dagen terug, al draaide dat weer eens uit op een sprintje...
Op deze hoogte zal bij Mathieu het nekkie er na een rondje of drie wel af zijn. Ik verwacht er in ieder geval niet veel van behalve dan wat vuurwerk in den beginne.quote:Op zondag 15 juli 2018 11:06 schreef DeeBee het volgende:
Gaat Mathieu eindelijk eens winnen vandaag?
Tweede in de korte cross 2 dagen terug, al draaide dat weer eens uit op een sprintje...
Nou ja, het is het mountainbiketopic, dat lijkt me een plek om mountainbiken te besprekenquote:Op zondag 12 augustus 2018 20:23 schreef Gripper het volgende:
Bij gebrek aan zelf mountainbiken gaan we nu de prestaties van de wereldtop bespreken begrijp ik?
Ik heb al weken niet meer op de mtb gezeten. De heuvelrug is 1 grote mulle zandbak nu. Regen aub!!!
Levert wel punten op maar voor de startpositie moet je daar alleen zorgen dat je bij de eerste 16 zit.quote:Op zondag 26 augustus 2018 15:55 schreef DeeBee het volgende:
Dat cyclocrossen op vrijdag is nog steeds vrij onbelangrijk, weer geen zege voor VdP.
Veldrijden is sowieso allemaal beduidend minder belangrijk dan het wél olympische mountainbiken natuurlijkquote:Op zondag 26 augustus 2018 15:55 schreef DeeBee het volgende:
Dat cyclocrossen op vrijdag is nog steeds vrij onbelangrijk, weer geen zege voor VdP op zondag
twitter:mathieuvdpoel twitterde op zondag 26-08-2018 om 16:32:20 @mdevries71 @adrievanderpoel @BartmnBrentjens Lock afgebroken in de start, heel de wedstrijd met vering op rijden is niet fijn in ieder geval 😅 reageer retweet
Afgelopen week zowel Zeist als Amerongen gefietst, echt een genot dat alles nu weer open is. Komende zondag Hoge Vuursche weer op het programmaquote:Op zondag 12 augustus 2018 20:23 schreef Gripper het volgende:
Ik heb al weken niet meer op de mtb gezeten. De heuvelrug is 1 grote mulle zandbak nu. Regen aub!!!
Via https://www.redbull.com/int-en/tv/quote:Op vrijdag 7 september 2018 10:06 schreef No-P het volgende:
Mooi parcours. Is het nog ergens te volgen morgen en zondag?
Of toch niet.quote:
Langvad choket als een malle, op het moment supreme een grote fout maken..quote:
Terpstra lag er al heel vroeg uit, geen idee waarom. Tauber gaat voor de 7e plek.quote:
Langvad is volgens mij gewoon kapot.quote:Op zaterdag 8 september 2018 14:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Langvad choket als een malle, op het moment supreme een grote fout maken..
Nou ja, het lijkt erop dat ze mentaal is geknakt toen ze met een redelijke voorsprong (want ze had Courtney weer uit het wiel gereden) een joekel van een fout maakte en af moest stappen, waarna Courtney volle bak langs kwam rammen.quote:Op zaterdag 8 september 2018 14:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Langvad is volgens mij gewoon kapot.
Dat ook, maar voordat ze die fout maakte had ze al te weinig snelheid volgens mij.quote:Op zaterdag 8 september 2018 14:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, het lijkt erop dat ze mentaal is geknakt toen ze met een redelijke voorsprong (want ze had Courtney weer uit het wiel gereden) een joekel van een fout maakte en af moest stappen, waarna Courtney volle bak langs kwam rammen.
Hij is niet veel veranderd sinds 1996.quote:Op zaterdag 8 september 2018 14:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De commentator op Red Bull tv? Ja, doet ook altijd commentaar tijdens de wereldbeker.
Weer bezweken onder de druk?quote:Op zaterdag 8 september 2018 15:35 schreef heywoodu het volgende:
Van der Poel na vier minuten al negentiende op een halve minuut.
Slechte start vooral. Stond op de tweede rij en kwam niet lekker weg.quote:Op zaterdag 8 september 2018 15:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Weer bezweken onder de druk?
Nou ja, dat dus juist wel: van 32 naar 30 naar 23 seconden achterstand.quote:Op zaterdag 8 september 2018 16:00 schreef TargaFlorio het volgende:
Wat betreft aantal seconden niet echt.
Nu wel maar in eerste instantie nauwelijks.quote:Op zaterdag 8 september 2018 16:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus juist wel: van 32 naar 30 naar 23 seconden achterstand.
Ik bedoel dan ook op het moment van mijn post, toen was hij zijn achterstand aan het verkleinen.quote:Op zaterdag 8 september 2018 16:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nu wel maar in eerste instantie nauwelijks.
Ja. De startnummers komen overeen met de plaatsten op de wereldranglijst.quote:Op zaterdag 8 september 2018 16:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Hij moest starten op 2e rij vanwege positie op de ranglijst?
Dat laatste zal niet voor het eerst zijnquote:Op zaterdag 8 september 2018 16:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zonde van die slechte start, hij lijkt zowaar een keer in orde te zijn.
Al sluit ik niet uit dat hij momenteel zijn brommertje aan het opblazen is.
Merhawi van der Poel.quote:Op zaterdag 8 september 2018 16:16 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat laatste zal niet voor het eerst zijn
Seconde of 10 iddquote:Op zaterdag 8 september 2018 16:18 schreef marcodej het volgende:
Op die langere klim verliest ie wel veel.
Moet gewoon voor die derde plaats gaan.quote:Op zaterdag 8 september 2018 16:21 schreef franklop het volgende:
Verliest nog meer tijd, groepje erachter kot weer dichter.
Is gewoon nog steeds een klasse apart.quote:Op zaterdag 8 september 2018 17:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Voor Schurter is dit wel heel mooi inderdaad. Terecht ook, leek de helft van de tijd op reserve te rijden.
Dat heeft Van der Poel zelf in de hand gehad. En ook als hij vanaf de eerste startrij mocht starten is de derde plaats het hoogst haalbare voor Van der Poel op dit moment.quote:Op zaterdag 8 september 2018 17:03 schreef TargaFlorio het volgende:
Matje
Jammer dat hij moest starten vanaf rij 2.
Daar twijfel ik ook niet echt aan maar hij had wel een andere koers kunnen rijden.quote:Op zaterdag 8 september 2018 17:08 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
En ook als hij vanaf de eerste startrij mocht starten is de derde plaats het hoogst haalbare voor Van der Poel op dit moment.
Natuurlijk in de war met de bekende tandarts uit Purley.quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Prima presentatie, in lijn met het hele seizoen. Nu nog wat kilootjes kwijt.
Kijk, daar doen we het tenslotte voor. Ik was ff bang dat die Langvad het zou gaan halen maar het recht van de kijksporter wint het toch. Prima opvolgster van Neff, die we ook niet uit het oog verliezen natuurlijk.quote:
Goulão is er niet bij. Hier trouwens de livetiming.quote:Op zondag 19 mei 2019 11:34 schreef heywoodu het volgende:
Jaqueline Mourão ramt d'r zadel er even in en verliest tijd. Helaas kan ik geen live timing vinden, is Raiza Goulão er vandaag bij? Zou een mooie kans voor haar zijn om Mourão wat punten af te snoepen in de strijd om het Braziliaanse olympische ticket.
Jammer, zo gaat het nooit lukken om Mourão te kloppen in de onderlinge strijd ook al ligt Mourão inmiddels dik laatstequote:Op zondag 19 mei 2019 11:38 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Goulão is er niet bij. Hier trouwens de livetiming.
quote:Op zondag 19 mei 2019 12:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een van de leukere langlauffietsters om te zien
[ afbeelding ]
Hij is ook een stuk zwaarder dan Schurterquote:Op zondag 19 mei 2019 14:43 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hetzelfde beeld als vorig jaar. Mathieu komt tekort op het langere klimwerk.
Ja, hij wil 4 kilo lichter staan in Tokio. Zal ook nodig zijn.quote:Op zondag 19 mei 2019 14:56 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hij is ook een stuk zwaarder dan Schurter
Nog even en de paden veranderen in een modderstroomquote:
Zeg maar rustig opgeblazen. Dacht in de 1e ronde van der Poel wel ff een lesje te leren.quote:Op zondag 19 mei 2019 15:18 schreef Dale__Cooper het volgende:
Schurter er een beetje doorgezakt. Mathieu inderdaad zijn tweede adem gevonden.
P2 zou misschien nog kunnenquote:Op zondag 19 mei 2019 15:24 schreef tja77 het volgende:
Tjeu van der God, dat hij hier rijdt voor een eventuele podiumplek is ongekend.
Des te knapper dat van der Poel nog 2e wordt, zeker gezien de hoeveelheid wedstrijden die hij heeft gereden in het laatste half jaar.quote:Op zondag 19 mei 2019 16:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
Van der Poel 2e geworden. Prima hersteld. Zakte in de eerste ronde terug naar plek 12. Schuter en Van der Poel hebben elkaar met die snelle start een beetje opgeblazen.
Mathieu is aan het schroeienquote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:41 schreef H.Vviv het volgende:
De Short Track Race bij de mannen in Nové Mesto staat op het punt van beginnen. Live te zien op https://www.redbull.com/int-en/tv/tv
Schurter zat in het wiel in moest op een lullig heuveltje al lossenquote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:58 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Inderdaad. Die Short Track Races zijn gewoon ideaal voor Van der Poel.
Lijkt natuurlijk veel op veldrijden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:58 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Inderdaad. Die Short Track Races zijn gewoon ideaal voor Van der Poel.
Hij gaat ze niet allemaal rijden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 21:58 schreef DeeBee het volgende:
Als hij zo blijft schroeien in die korte races gaat hij erg goed meedoen voor de overall wereldbeker.
Vorig jaar ook 2e met 4 vd 6 races.quote:
Grandioze explosiviteit. Je ziet dat hij er bovenuit steekt op dit gebied, de rest kon elkaar niet losfietsen en finishten in een groep. Wel een saai rondje overigens gisteren.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Schurter zat in het wiel in moest op een lullig heuveltje al lossen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |